Παρίσι – Αφιέρωμα στο Απέραντο Γαλάζιο
Στο εξειδικευμένο εβδομαδιαίο αθλητικό περιοδικό Sport Stratégies (τεύχος 560 / 23-29 Ιουλίου 2018), το οποίο απευθύνεται σε επαγγελματίες του χώρου του αθλητισμού, δημοσιεύεται δεκασέλιδο αφιέρωμα στην επέτειο των 30 χρόνων από την ταινία Απέραντο Γαλάζιο του Luc Besson και στη διοργάνωση του Διεθνούς Τουρνουά Κατάδυσης Authentic Big Blue, στην Αμοργό.
Συνέντευξη της Προϊσταμένης του ΓΤΕ Παρισίων
Στο πλαίσιο του αφιερώματος περιλαμβάνεται και συνέντευξη της Προϊσταμένης του Γραφείου Τύπου και Επικοινωνίας Παρισίων, Κωνσταντίνας Πανέτη, στην οποία αναφέρονται τα εξής:
Ερώτηση: Ποιος ήταν ο ρόλος της Πρεσβείας της Ελλάδας στη διοργάνωση του «Authentic Big Blue»;
Απάντηση: Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας υιοθέτησε πρόσφατα μια σειρά επενδυτικών κινήτρων για την ενίσχυση της οπτικοακουστικής παραγωγής στην Ελλάδα καθώς και την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στον τομέα αυτόν. Αυτό είναι προφανώς πολύ σημαντικό για την ανάπτυξη της οικονομίας μας και επιτρέπει την προσέκλυση οπτικοακουστικών παραγωγών στην χώρα μας! Σε αυτό το πλαίσιο, το Γραφείο Τύπου στην Ελληνική Πρεσβεία στο Παρίσι είχε καταρχάς την ιδέα να προτείνει στον Νίκο Αλιάγα να πραγματοποιήσει τα γυρίσματα της εκπομπής του «50 Minute Inside» στην Αμοργό και στη συνέχεια οργάνωσε και συντόνισε τους τοπικούς φορείς οι οποίοι αγκάλιασαν με ενθουσιασμό την ιδέα. Η επικοινωνιακή προβολή του γεγονότος στηρίχθηκε κυρίως στην ομορφιά του νησιού, τις παραδόσεις της Αμοργού, τον τουρισμό και ειδικότερα τον καταδυτικό τουρισμό.
Ερώτηση: Πιστεύετε ότι η ταινία του Luc Besson συνέβαλε στον τουρισμό στις Κυκλάδες και στην Αμοργό ειδικότερα;
Απάντηση: Πιστεύω πως ναι. Παραδοσιακά, οι περιοχές στην Ελλάδα με την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα ήταν – και παραμένουν πάντα – η Πελοπόννησος, η Κρήτη, η Κέρκυρα και η Ρόδος, κυρίως λόγω του μεγέθους και της ιστορίας τους. Όμως, στη δεκαετία 1980-90, οι Κυκλάδες σιγά-σιγά κέρδισαν το κοινό τους. Δεν αναφέρομαι προφανώς στη Μύκονο, η οποία είχε πάντα τους φαν της, αλλά στην Πάρο, την Ίο, τη Νάξο, τη Σίφνο. Πιστεύω πως η ταινία έπαιξε έναν πρωταρχικό ρόλο στην περίπτωση της Αμοργού, παράλληλα με τις προσπάθειες του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ για την προβολή του ποιοτικού, πολιτιστικού και αθλητικού τουρισμού στην Ελλάδα. Στόχος μας είναι να μετατρέψουμε την Ελλάδα σε έναν τουριστικό προορισμό που προσφέρει αυθεντικές θεματικές τουριστικές εμπειρίες καθ’ όλη τη διάρκεια του χρόνου.
Ερώτηση: Πως εξηγείτε ότι 30 χρόνια μετά, η μαγεία λειτουργεί ακόμη;
Απάντηση: Κατά τη γνώμη μου, όλη η μαγεία εξηγείται από τον αντίκτυπο που έχει η Τέχνη στον Άνθρωπο. Το Απέραντο Γαλάζιο δημιουργήθηκε το 1988, με υπέροχες εικόνες, οι οποίες ήταν σχεδόν άγνωστες, μια και το νησί της Αμοργού δεν ήταν καθόλου τουριστικά προβεβλημένο την εποχή εκείνη. Άλλωστε, το γεγονός ότι πρόκειται για μια συμπαραγωγή γαλλική, ιταλική και αμερικανική, το ότι η ταινία γυρίστηκε στα αγγλικά, αλλά και η ίδια η ματιά και το ταλέντο του Luc Besson αποτελούν σημαντικά συστατικά στοιχεία της μεγάλης επιτυχίας που γνώρισε η ταινία, κυρίως στη Γαλλία. Πρόκειται επίσης για μια ταινία από τις πιο σημαντικές που έχουν γυριστεί με θέμα τις καταδύσεις.