Πορτογαλία – Η Ελλάδα στο Φεστιβάλ Κινηματογράφου EUROPA 61
Με την ταινία «Η δουλειά της» του Νίκου Λαμπό συμμετείχε η Ελλάδα στο φεστιβάλ ευρωπαϊκού κινηματογράφου «EUROPA 61» που πραγματοποιήθηκε στο Πόρτο της Πορτογαλίας από τις 16 έως τις 22 Μαΐου 2019.
Το φεστιβάλ κινηματογράφου «EUROPA 61» αποτελεί μια κοινή πρωτοβουλία της Αντιπροσωπείας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής στην Πορτογαλία, του Δικτύου Μορφωτικών Ινστιτούτων των κρατών-μελών της ΕΕ (EUNIC) και του καταξιωμένου κινηματογραφικού φεστιβάλ «Porto/Post/Doc». Στόχος των διοργανωτών, να παρακινήσουν το κοινό, μέσω του κινηματογράφου, για περαιτέρω αναστοχασμό γύρω από την ευρωπαϊκή ιδέα, σε μια κρίσιμη για το μέλλον της Ευρώπης συγκυρία.
Το «EUROPA 61» διοργανώθηκε φέτος για πρώτη φορά και ο τίτλος του παραπέμπει ευθέως στα 61 χρόνια ύπαρξης της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εκκινώντας από την 1η Ιανουαρίου 1958, όταν τέθηκε σε ισχύ η συνθήκη της Ρώμης της 25ης Μαρτίου 1957 και ιδρύθηκε η Ευρωπαϊκή Οικονομική Κοινότητα. Με μία επιπλέον συμβολική αναφορά – αυτήν τη φορά στον ευρωπαϊκό κινηματογράφο – οι «νονοί» του φεστιβάλ αντλούν την έμπνευσή τους από την ταινία του 1952 «Europa 51» του ιταλού σκηνοθέτη Ρομπέρτο Ροσελίνι.
Στο φεστιβάλ συμμετείχαν συνολικά 14 χώρες της ΕΕ και μέλη της EUNIC – Γερμανία, Πορτογαλία, Πολωνία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ελλάδα, Ιρλανδία, Τσεχική Δημοκρατία, Φινλανδία, Κροατία, Ρουμανία, Ιταλία, Ισπανία, Γαλλία και Αυστρία.
Το Γραφείο Τύπου και Επικοινωνίας Λισσαβώνας στήριξε από την αρχή την πρωτοβουλία, που τέθηκε υπό την αιγίδα της Πρεσβείας της Ελλάδος στην Πορτογαλία. Εξασφάλισε την άδεια για την προβολή της ταινίας «Η δουλειά της», η οποία μάλιστα προβλήθηκε δύο φορές στο «EUROPA 61», μερίμνησε για τον υποτιτλισμό της στα πορτογαλικά και προέβαλε το φεστιβάλ και την ελληνική συμμετοχή στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και τα ΜΜΕ της Πορτογαλίας.
Οι προβολές των ταινιών έγιναν στο ιστορικό σινεμά Trindade, βασικό καλλιτεχνικό θεσμό για την πόλη του Πόρτο, και προσέλκυσαν το μεγάλο ενδιαφέρον του κοινού και του Τύπου.
Σχετικά ρεπορτάζ δημοσίευσαν ενδεικτικά η εφημερίδα Publico, το περιοδικό Cinema Sétima Arte και ο ιστότοπος Porto.