Τρέχων Άρθρο
Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον ραδιοφωνικό σταθμό «ΣΚΑΪ 100,3»  και τον δημοσιογράφο Παύλο Τσίμα

Για τα ψέματα Τσίπρα ως προς την έκτακτη οικονομική ενίσχυση 

Σε σημερινή του συνέντευξη ο κ. Τσίπρας ζήτησε να ζει στην Αντιπολίτευση, γιατί έχει λιγότερο άγχος. Από τον Μάιο, προεκλογικά, για να περισώσει κάτι από την ήττα του, έδωσε προκαταβολικά περίπου 800 εκατομμύρια ευρώ στους συνταξιούχους. Βάπτισε αυτό το ποσό 13η σύνταξη, ενώ ξέρουμε όλοι ότι ήταν ένα προεκλογικό επίδομα που έπαιρναν στο τέλος της χρονιάς και το πήραν φέτος από τον Μάιο. Εμείς, παρά το γεγονός ότι παραλάβαμε δημοσιονομικό κενό, καταφέραμε να εξασφαλίσουμε αποκατάσταση της εμπιστοσύνης, καλύτερη πορεία των εσόδων και συγκράτηση των δαπανών, με αποτέλεσμα, όχι μόνο να μειώσουμε τον ΕΝΦΙΑ από φέτος, που σημαίνει 575 εκατομμύρια ελάφρυνση για περίπου 6,3 εκατομμύρια ιδιοκτήτες, αλλά να δώσουμε και περίπου 200 εκατομμύρια, αντί των 175 που είχαμε πει αρχικά, σε περίπου 300.000 νοικοκυριά, δηλαδή σε πάνω από ένα εκατομμύριο δικαιούχους.

Για το δήθεν καταπιστευτικό λογαριασμό

Ο κ. Τσίπρας αντί για «Καλημέρα Ελλάδα», είπε «Καληνύχτα Αλήθεια». Διότι τέτοιος λογαριασμός δεν ανοίχτηκε ποτέ, ενώ ο ίδιος στη συνέντευξή του στο Ζάππειο, το Μάιο  είχε πει ότι έδωσε εντολή ν’ ανοιχτεί τέτοιος λογαριασμός. Τέτοιος λογαριασμός δεν δημιουργήθηκε και δεν βρέθηκε ποτέ όπως έχει πει κατ’ επανάληψη ο Υπουργός των Οικονομικών. Επίσης, δεν υπάρχει κανείς στην Ευρώπη που να γνωρίζει ότι μ’ αυτόν τον τρόπο θα μπορούσε να μειωθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος. Και η αλήθεια είναι ότι δεν μπορεί να μειωθεί ο στόχος του πρωτογενούς πλεονάσματος με ταμειακά διαθέσιμα, όταν απαιτείται δημοσιονομικό πλεόνασμα στην τρέχουσα χρήση, ύψους 3,5%. Μην μπερδεύουμε μήλα με πορτοκάλια. Και αυτό εμείς θα το διορθώσουμε από το 2021. Πιστεύουμε ότι πιο ρεαλιστικό θα ήταν ένας στόχος γύρω στο 2% του Α.Ε.Π. πρωτογενές πλεόνασμα, ώστε να απελευθερωθούν πόροι που θα χρηματοδοτήσουν την ανάπτυξη. Είχαμε πει από την αρχή ότι θα κερδίσουμε αξιοπιστία. Και αξιοπιστία κερδίζουμε κάθε μέρα που περνά. Επιτυγχάνουμε τον στόχο του 2019, θα πετύχουμε τον στόχο του 2020 και στις αρχές του 2020 θα συζητηθεί σε κορυφαίο επίπεδο το ζήτημα αυτό. Ήδη το έχει θέσει ο Πρωθυπουργός στο Ευρωπαϊκό Συμβούλιο που μας πέρασε  και ο Υπουργός Οικονομικών σε επίπεδο Euroworking Group και Eurogroup.

Για προσφυγή στη Χάγη

Εδώ δεκαετίες δεν προχώρησε αυτή η διαδικασία (για συνυποσχετικό προσφυγής στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγη) με υπαιτιότητα της Τουρκίας, όχι της Ελλάδας. Εμείς πάντα θέλουμε ανοιχτά κανάλια επικοινωνίας. Και όπως έχει πει ο Πρωθυπουργός, είναι πιο πολύ χρήσιμα αυτά τα κανάλια επικοινωνίας, όταν βρισκόμαστε σε μια περίοδο έντασης. Άρα, η συζήτηση για τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης, που γίνεται σε τεχνικό επίπεδο, είναι ένας δίαυλος επικοινωνίας. Μακάρι να προχωρήσει θετικά. Και άμα προχωρήσει θετικά, έπονται οι διερευνητικές επαφές μεταξύ των δύο χωρών, οι οποίες, ενδεχομένως, θα μπορούσε να καταλήξουν σε ένα συνυποσχετικό. Και μετά ακολουθεί η προσφυγή στη Χάγη. Είμαστε, δηλαδή, αρκετά μακριά από το να φθάσουμε στο Διεθνές Δικαστήριο της Χάγης. Αυτό που προέχει σήμερα είναι να σταματήσει αυτές τις προκλητικές δηλώσεις και ενέργειες η Τουρκία και να προχωρήσουμε, όσο το δυνατόν πιο ήπια, σε έναν κοινά αποδεκτό οδικό χάρτη εξομάλυνσης. Και τα Μέτρα Οικοδόμησης Εμπιστοσύνης είναι ο καλύτερος τρόπος, για να πετύχουμε αυτό.

Για τον EastMed

Είναι ένα ζήτημα το οποίο το συζητά η ελληνική πλευρά αρκετά χρόνια. Έχει φανεί και από τις εκτιμήσεις που έχουμε από το Υπουργείο Ενέργειας και Περιβάλλοντος ότι αυτός ο αγωγός είναι βιώσιμος. Επομένως, εφόσον μπορεί να προσφέρει ικανές ποσότητες φυσικού αερίου προς την Ευρώπη σε λογικές τιμές, τότε εξασφαλίζει την ενεργειακή ασφάλεια της Ευρώπης με τη διαφοροποίηση των πηγών και των περιοχών προέλευσης της ενέργειας και εν προκειμένω του φυσικού αερίου. Από την άλλη, δίνει ένα γεωπολιτικό επιχείρημα σε όλες τις χώρες της περιοχής μιας αναβαθμισμένης συνεργασίας. Και της Ιταλίας και της Ελλάδας, αλλά και της Κύπρου και του Ισραήλ. Είναι ένα έργο απόλυτα νόμιμο, λογικό, οικονομικό και επομένως δεν έχει κάποιο λόγο η Τουρκία ή κάποιος άλλος να αντιπαρατεθεί απέναντι σε κάτι το οποίο έχει έρεισμα στο Διεθνές Δίκαιο. Αντιθέτως, χώρες οι οποίες βλέπουν να θίγεται το Διεθνές Δίκαιο από τουρκικές προκλητικές ενέργειες, μπορούν να κινήσουν οποιαδήποτε διπλωματική ομπρέλα προστασίας για να τις αποτρέψουν.

Για τις διαδηλώσεις

Να μην συγχέουμε το αναφαίρετο δικαίωμα κάποιου να διαδηλώσει, να διαμαρτυρηθεί για κάτι το οποίο θεωρεί ότι είναι δίκαιο για τα δικά του συμφέροντα, με την ανάγκη σεβασμού στον δημόσιο χώρο, ώστε  να μην καταταλαιπωρείται η πρωτεύουσα ή και οι άλλες μεγάλες πόλεις της χώρας. Αυτό το έχουμε ζήσει δυστυχώς πάρα πολύ τα τελευταία χρόνια. Επομένως πάμε να βάλουμε μια τάξη με σεβασμό στον δημόσιο χώρο και μια οργανωμένη -ας το πούμε έτσι- διαδήλωση ή πορεία. Αυτό είναι το ένα στοιχείο.

Για τις καταγγελίες για αστυνομική αυθαιρεσία

Πρέπει να διασφαλιστεί ότι τα όργανα της τάξης, εν προκειμένω η Αστυνομία, κάνουν αυτό που πρέπει ώστε να νιώθουν ασφάλεια οι πολίτες στα Πανεπιστήμια, στη γειτονιά, στην ιδιοκτησία τους. Και αυτό το κάνει η Αστυνομία πάντα με σεβασμό στο Κράτος Δικαίου. Από το 2011 έχει φτιαχτεί ένας μηχανισμός ελέγχου της αυθαιρεσίας. Έχει επιφορτιστεί ο Συνήγορος του Πολίτη να επιβλέπει αυτή τη διαδικασία. Το 2017 έως το τέλος του 2018 για ενάμιση περίπου χρόνου με βάση την τελευταία έκθεση που έχω υπόψη μου, έχουν διαβιβαστεί σε αυτόν τον μηχανισμό περίπου 320 υποθέσεις από τις οποίες οι 262 αφορούν αποκλειστικά την Αστυνομία. Άρα εμείς τι λέμε; Όπου υπάρχουν περιστατικά αυθαιρεσίας θα πρέπει να διερευνώνται και να αποδίδονται οι ευθύνες εκεί που αναλογούν. Δεν μπορεί ο σεβασμός του Κράτους Δικαίου να είναι α λα καρτ. Να καταγγέλλουμε όποιον προσπαθεί να παραβιάσει το κράτος δικαίου καταστρέφοντας δημόσια ή ιδιωτική περιουσία ή κατατρομοκρατώντας τους πολίτες. Αλλά και φυσικά ένα κρατικό όργανο, είτε είναι αστυνομικό είτε άλλο, όταν αυθαιρετεί και παραβιάζει τις διατάξεις του νόμου,  και αυτό να υφίσταται τις συνέπειες. Το ίδιο όμως πρέπει να γίνεται και από άλλες πλευρές, όχι μόνο από εμάς. 

Για την ενίσχυση του Τύπου

Έχουμε ξεκινήσει ήδη τη συζήτηση. Είχαμε την προηγούμενη εβδομάδας συνάντηση και με την ΕΣΗΕΑ και με την ΕΙΗΕΑ, έχουμε σήμερα συνάντηση με την Πανελλήνια Ομοσπονδία. Θα συνεχίσουμε τις συζητήσεις και με τον περιφερειακό Τύπο και μετά θα έχουμε ξανά μια διαβούλευση με τα πολιτικά κόμματα πριν προχωρήσει η Κυβέρνηση στις προτάσεις. Δηλαδή είναι κάτι άμεσο. Έχει ήδη ξεκίνησε και θα ολοκληρωθεί  μέσα στον πρώτο μήνα του 2020 με σκοπό μέχρι τον Φεβρουάριο να έχουμε καταλήξει κάπου και ελπίζω κοινή συναινέσει με όλους.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr