Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Με παρέμβασή του στην Ολομέλεια της Συνόδου Κορυφής του ΟΗΕ για το Μέλλον ο Πρωθυπουργός επεσήμανε την ανάγκη λήψης πρωτοβουλιών για τη βιώσιμη ανάπτυξη, την ειρήνη, την ασφάλεια και την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης, αναφερόμενος στην ενεργό συμμετοχή της Ελλάδας στην διαπραγμάτευση, εξέφρασε την ικανοποίηση της χώρας μας, ως νεοεκλεγέντος μέλους του Συμβουλίου Ασφαλείας για τη συμπερίληψη στο Σύμφωνο παραγράφων ιδιαίτερου ενδιαφέροντος για την Ελλάδα, όπως η θαλάσσια ασφάλεια και η προστασία του πολιτισμού ως αναπόσπαστου στοιχείου της βιώσιμης ανάπτυξης.

«Το Σύμφωνό μας για το Μέλλον, ως σημείο παγκόσμιας συναίνεσης, αποτελεί μονάχα ένα πρώτο βήμα. Αλλά είναι ένα απαραίτητο πρώτο βήμα. Είναι, τελικά, μια πολιτική δήλωση για δράση. Και η πολιτική βούληση είναι η απαραίτητη κινητήρια δύναμη για δράση, σε εθνικό επίπεδο και, συλλογικά, σε παγκόσμιο επίπεδο», ανέφερε ο Πρωθυπουργός.

Υπογράφηκε την Παρασκευή 20 Σεπτεμβρίου 2024 Πλαίσιο Κατανόησης μεταξύ των δύο χωρών, από τον Υπουργό Περιβάλλοντος και Ενέργειας της Ελλάδος, Θεόδωρο Σκυλακάκη και τον Υπουργό Ενέργειας, Εμπορίου και Βιομηχανίας της Κυπριακής Δημοκρατίας, Γιώργου Παπαναστασίου.

για την προώθηση της Ηλεκτρικής Διασύνδεσης Κύπρου–Κρήτης.

Στη βάση του Πλαισίου αυτού και σε συνέχεια των σχετικών αποφάσεων των Ρυθμιστικών Αρχών των δύο χωρών που προβλέπονται σ’ αυτό, το έργο αναμένεται να επανεκκινήσει στις αμέσως επόμενες μέρες.

Η Ηλεκτρική Διασύνδεση Κύπρου–Κρήτης θα συμβάλει στην άρση της ενεργειακής απομόνωσης της Κύπρου, διασυνδέοντας το εθνικό σύστημα μεταφοράς ηλεκτρικής ενέργειας της Κύπρου με τα αντίστοιχα διευρωπαϊκά συστήματα.

Πρόκειται για ένα έργο στρατηγικής σημασίας για την Κύπρο, την Ελλάδα, αλλά και για όλη την Ευρωπαϊκή Ένωση, καθώς το έργο αυτό, όχι μόνο θα συνδέσει την Κύπρο με το ηλεκτρικό σύστημα της Ευρώπης, διευκολύνοντας την ενεργειακή της μετάβαση, αλλά, παράλληλα, θα προωθήσει και τον στόχο της Ελλάδας να καταστεί διάδρομος μεταφοράς καθαρής ενέργειας.

Συζητείται στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλής το νομοσχέδιο για το Κτηματολόγιο το οποίο έχει στόχο την επιτάχυνση της κτηματογράφησης, την απλούστευση των διαδικασιών και την αξιοποίηση της τεχνολογίας, με σκοπό την επίλυση χρόνιων προβλημάτων και την παροχή καλύτερων υπηρεσιών προς τους πολίτες.

Τα έξι βασικά σημεία του νομοσχεδίου είναι τα εξής:

Πρώτον: η Κυβέρνηση δεσμεύεται πως η κτηματογράφηση θα ολοκληρωθεί ως το 2025. Αυτό σημαίνει ότι όλες οι περιοχές της χώρας θα ενταχθούν πλήρως στο λειτουργούν Κτηματολόγιο, προσφέροντας ακριβή και ασφαλή καταγραφή της ακίνητης περιουσίας.

Δεύτερον: επιταχύνεται και ψηφιοποιείται η διαδικασία διόρθωσης χωρικών μεταβολών Παράλληλα καθιερώνεται ένα απλοποιημένο πλαίσιο για τη διόρθωση γεωμετρικών δεδομένων, όπως τα όρια οικοπέδων, χωρίς την ανάγκη προσφυγής στα δικαστήρια, ενώ μέσω νέας ψηφιακής πλατφόρμας, οι πολίτες και οι επαγγελματίες θα μπορούν να υποβάλλουν τις πράξεις τους ηλεκτρονικά οποιαδήποτε ώρα.

Τρίτον, θα γίνεται χρήση Τεχνητής Νοημοσύνης στο νομικό έλεγχο Συμβολαίων και έτσι το Κτηματολόγιο θα γίνει ο πρώτος δημόσιος φορέας που αξιοποιεί την τεχνητή νοημοσύνη για την λήψη διοικητικών αποφάσεων μειώνοντας τις χρονοβόρες διαδικασίες και επιταχύνοντας τις υπηρεσίες προς τους πολίτες.

Τέταρτον, δίνεται εξωδικαστική λύση για οικόπεδα που αποχαρακτηρίστηκαν ως δασικά και επιστρέφουν στους ιδιοκτήτες τους, χωρίς ταλαιπωρία. Σε περιπτώσεις όπου οι αντιρρήσεις κατά των δασικών χαρτών γίνονται δεκτές, οι κτηματολογικές εγγραφές θα τροποποιούνται αυτόματα υπέρ του ιδιοκτήτη, χωρίς δικαστική προσφυγή. Αυτό προστατεύει τους ιδιοκτήτες και εξασφαλίζει σωστή απεικόνιση των ακινήτων τους.

Επιπλέον, σε περιπτώσεις για παράδειγμα πολυκατοικιών όπου από νεότερη μέτρηση προκύπτει νέο εμβαδόν διαμερίσματος, ο ιδιοκτήτης πλέον θα μπορεί να προβαίνει στην μονομερή τροποποίηση του συμβολαίου του, υπό τον όρο ότι δεν θίγονται τα δικαιώματα των υπολοίπων συνιδιοκτητών στην οριζόντια ιδιοκτησία, ενώ αντίστοιχη ρύθμιση θα υπάρχει και για τα γεωτεμάχια με κτίσμα.

Πέμπτον, απλοποιείται η διαδικασία διόρθωσης υπέρ του πραγματικού ιδιοκτήτη, με έμφαση στα «αγνώστου ιδιοκτήτη» ακίνητα εντός σχεδίου πόλεως ή οικισμού, ώστε να μπορεί να ολοκληρωθεί  άμεσα στο κτηματολογικό γραφείο, αντί του Δικαστηρίου.

Έκτον, πλέον καθίσταται δυνατή η μονομερής τροποποίηση σύστασης χωρίς να είναι απαιτούμενη η σύμφωνη γνώμη όλων των ιδιοκτητών μιας πολυκατοικίας όταν πρέπει να αλλάξουν τα τετραγωνικά σε νέο συμβόλαιο.

Εγκρίθηκε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή η χρηματοδότηση του έργου για το «Ανεξάρτητο Σύστημα Φυσικού Αερίου Αλεξανδρούπολης».

Η απόφαση της επιτροπής σηματοδοτεί την αναγνώριση της σημασίας του έργου, τόσο για την ενδυνάμωση του ρόλου και των προοπτικών της Ελλάδας ως κόμβου στη μεταφορά ενέργειας στην ευρύτερη περιοχή, όσο και ως πηγή για την ενεργειακή τροφοδοσία της χώρας με φυσικό αέριο.

Το επιλέξιμο κόστος μέσω ΕΣΠΑ για την ολοκλήρωση του έργου, ανέρχεται σε 202 εκατομμύρια ευρώ, ενώ η έναρξη λειτουργίας του Τερματικού Σταθμού LNG της Αλεξανδρούπολης αναμένεται την 1η Οκτωβρίου.

Ξεκίνησε από το Υπουργείο Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας σε συνεργασία με το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών η καταβολή της επαυξημένης προκαταβολής του 86% της κρατικής αρωγής προς επιχειρήσεις και αγροτικές εκμεταλλεύσεις που επλήγησαν από τα ακραία πλημμυρικά φαινόμενα του Σεπτεμβρίου του 2024.

Η προκαταβολή της κρατικής αρωγής επεκτάθηκε εμπροσθοβαρώς και το ποσοστό της αυξήθηκε από το 50% στο 86%. Δηλαδή, μέσω της προκαταβολής καλύπτεται το 60% της εκτιμηθείσας ζημιάς και το υπόλοιπο 10% της εκτιμηθείσας ζημιάς θα καταβληθεί σε επόμενη φάση μέσω της εξατομικευμένης ολοκλήρωσης της διαδικασίας για κάθε δικαιούχο.

Η χορήγηση της επαυξημένης προκαταβολής αφορά τόσο τους περίπου 16.000 δικαιούχους που έχουν ολοκληρώσει ήδη τη διαδικασία της προκαταβολής, λαμβάνοντας ήδη περίπου 92 εκατ. ευρώ, όσο και αυτούς που ακόμα δεν έχουν λάβει.

Συνεχίζεται το Πρόγραμμα “Τουρισμός για Όλους 2024” προσφέροντας ουσιαστική οικονομική διευκόλυνση στους δικαιούχους του, τονώνοντας τον εγχώριο τουρισμό και την ελληνική οικονομία. Μέχρι σήμερα, έχουν πραγματοποιηθεί συναλλαγές αξίας  9 εκατομμυρίων ευρώ, ενισχύοντας τον τομέα των τουριστικών καταλυμάτων.

Από το συνολικό ποσό που έχει διατεθεί, το 96% έχει χρησιμοποιηθεί σε ξενοδοχειακές μονάδες και άλλα καταλύματα, ενώ το υπόλοιπο 4% έχει διατεθεί σε camping, κατασκηνώσεις αναψυχής και αθλητισμού, καθώς και άλλες μορφές καταλυμάτων. Στόχευση του προγράμματος είναι να ικανοποιήσει ένα ευρύ φάσμα επιλογών σε υπηρεσίες διαμονής για τους δικαιούχους, προωθώντας, παράλληλα και τη βιώσιμη ανάπτυξη του τουρισμού σε όλη την επικράτεια.

Υπενθυμίζεται ότι οι άυλες χρεωστικές κάρτες μπορούν να χρησιμοποιηθούν μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου.

Για πρώτη φορά προσκλήθηκε η Ελλάδα στην Σύνοδο των G7 των Υπουργών Πολιτισμού στη Νάπολη.

Ο Υπουργός Πολιτισμού της Ιταλίας σημείωσε πως «Η Ελλάδα κλήθηκε και συμμετέχει  στη Σύνοδο, επειδή τη θεωρούμε ως τη μεγάλη αδελφή χώρα, από την οποία ξεκίνησε ο Πολιτισμός μας και με την οποία δημιουργήσαμε κοινή πολιτιστική κληρονομιά χιλιετιών».

Η Υπουργός Πολιτισμού Λίνα Μενδώνη, τόνισε ότι «Η πρόσκληση της Ελλάδας και η συμμετοχή της στη Σύνοδο των Υπουργών Πολιτισμού της G7 αποτελεί προνόμιο για την πατρίδα μας».

Σήμερα, στις 19:00 (ώρα Νέας Υόρκης) ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει ως τιμώμενο πρόσωπο στην εκδήλωση του Atlantic Council για την απονομή των βραβείων Global Citizen 2024.

Αύριο, Τρίτη 24 Σεπτεμβρίου ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συναντηθεί στις 11:30 (τοπική ώρα) με τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη στο Ειδησεογραφικό Δίκτυο CNN και την δημοσιογράφο Κριστιάν Αμανπούρ.

Το μεσημέρι της Τρίτης  24 Σεπτεμβρίου (στις 14.00 τοπική ώρα) ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα απευθύνει χαιρετισμό σε ομογενειακή εκδήλωση που συνδιοργανώνουν στην Αστόρια μεγάλες ομογενειακές οργανώσεις.  Στην εκδήλωση ο Πρωθυπουργός θα παρασημοφορήσει επιφανείς ομογενείς.

Το απόγευμα της Τρίτης θα πραγματοποιηθεί τριμερής συνάντηση μεταξύ του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, του Προέδρου της Κυπριακής Δημοκρατίας Νίκου Χριστοδουλίδη και του Προέδρου της Γαλλίας Εμμανουέλ Μακρόν.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.  

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω αν μπορείτε να μας εξηγήσετε τους πραγματικούς λόγους της διαγραφής του κ. Σαλμά. Πριν από λίγο ο ίδιος προέβη, μάλιστα, σε κάποιες δηλώσεις, λέγοντας ότι αν αυτό γίνεται για να σταλεί ένα μήνυμα προς άλλους βουλευτές, το χαρακτήρισε αυτό απαράδεκτο. Υπεραμύνθηκε της κριτικής του και είπε ότι, επίσης, θεωρεί ότι είναι πρόφαση τα περί αναφοράς του σε φωτογραφικούς διαγωνισμούς και, ολοκληρώνοντας και στο θέμα αυτό, να σας πω ότι η Αντιπολίτευση σας κατηγορεί ότι ποινικοποιείτε την πολιτική ζωή με αυτό τον τρόπο, καθώς δεν ανέχεστε την πολιτική διαφωνία μέσα στο κόμμα σας. Πώς τα σχολιάζετε όλα αυτά;  

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τις είδα τις δηλώσεις του κ. Σαλμά. Νομίζω ότι κάνει μία προσπάθεια μετά από την αυτονόητη, θεωρώ εγώ, ομόφωνη απόφαση διαγραφής του από την αρμόδια επιτροπή, να καταστήσει τον εαυτό του θύμα ή ήρωα των κόκκινων δανείων ή κάποιων νομοσχεδίων. Η ίδια η πραγματικότητα αμφισβητεί αυτές τις αιτιάσεις του πρώην πλέον βουλευτή της Ν.Δ. γιατί δεν ήταν μόνο ο κ. Σαλμάς που δεν υπερψήφισε, για παράδειγμα, το νομοσχέδιο στο οποίο αναφέρεται. Και κάποιοι εκ των βουλευτών που είτε απείχαν είτε καταψήφισαν, είναι αυτή την στιγμή είτε μέλη της Κυβέρνησης και όλοι ασκούν την κριτική τους. Για παράδειγμα, στο συγκεκριμένο θέμα δεν υπήρχε καν κομματική πειθαρχία. Ελεύθερα, όπως συμβαίνει στην Ν.Δ., σε αντίθεση με άλλα κόμματα που θυμήθηκαν να βγάλουν, όπως είπατε, και ανακοινώσεις. Ή, για παράδειγμα, στα κόκκινα δάνεια, ο κ. Σαλμάς έκανε μία ερώτηση μαζί με άλλους βουλευτές. Η ερώτηση αυτή απαντήθηκε άμεσα και από την πρώτη στιγμή η Κυβέρνηση και δι’ εμού και μέσω των αρμόδιων κυβερνητικών στελεχών επικρότησε την διαδικασία των ερωτήσεων. Άρα, με το να προσπαθεί ο κ. Σαλμάς να πει ότι διεγράφη είτε για την ερώτηση που έκανε μαζί με άλλους συναδέλφους του και θα συνεχίσουν, προφανώς, οι βουλευτές να κάνουν κι άλλες ερωτήσεις στους Υπουργούς, όπως συνέβαινε από την πρώτη μέρα λειτουργίας της Βουλής, κι όπως σας παρέθεσα και σε μια σειρά από άλλες περιπτώσεις. Νομίζω ότι αυτό είναι κάτι το οποίο η ίδια η πραγματικότητα το αμφισβητεί πανηγυρικά.  

Ο κ. Σαλμάς διεγράφη γιατί, σε αντίθεση με όλους τους υπόλοιπους βουλευτές της Ν.Δ. και σε αντίθεση με το τι συμβαίνει σε αυτή την παράταξη και διαχρονικά σε αντίθεση με το τι προβλέπει η λειτουργία της κοινοβουλευτικής ομάδας της Ν.Δ., συνέχισε να αναπαράγει συκοφαντικές διατυπώσεις την στιγμή που, μάλιστα, για το θέμα αυτό έχει κάνει σχετική ερώτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο στις 25/06 -τα έχω εδώ αναλυτικά. Απάντησε η αρμόδια Υπουργός, η κ. Μενδώνη, 28/06 και όταν ολοκληρώθηκε η διαδικασία, ενώ του ζητήθηκε αν θέλει να επανέλθει, δεν επανήλθε. Λίγες μέρες αργότερα ζήτησε και σχετικά έγγραφα, στις 23/07/24. Και του επεδόθησαν από την αρμόδια Υπουργό τα σχετικά έγγραφα. Για την υπόθεση, μάλιστα, έχουν ασκηθεί όλα τα προβλεπόμενα από τον νόμο, ως προς το διοικητικό τους σκέλος, ένδικα βοηθήματα, και έχουν απορριφθεί. Άρα, δεν υπάρχει ζήτημα και ως προς το διοικητικό διαγωνιστικό σκέλος και, εν πάση περιπτώσει, επειδή ανήκουμε σε μία παράταξη που σέβεται τους θεσμούς, σέβεται την Δικαιοσύνη, στην Ν.Δ. έχουμε μάθει, αν υπάρχει κάτι που έχει, ενδεχομένως, και μια ποινική διάσταση, που όλα τα αρμόδια όργανα έχουν κρίνει ότι δεν υπάρχει κάτι τέτοιο, να πηγαίνουμε στην Δικαιοσύνη. Όχι να παίρνουμε σβάρνα τα κανάλια και να διατυπώνουμε κατηγορίες. Αυτό δεν έχει σχέση με την Ν.Δ.. Μπορεί να γίνεται σε άλλα κόμματα, αλλά δεν γίνεται στην Ν.Δ.. Και από την στιγμή που κάποιος συνεχίζει και επαναλαμβάνει ξανά και ξανά από την κοινοβουλευτική ομάδα, που είναι ένα κορυφαίο όργανο, μέχρι τους τηλεοπτικούς σταθμούς, κάτι το οποίο έχει ήδη απαντηθεί και δεν επιλέγει τον δρόμο της Δικαιοσύνης, αυτό είναι και μια στάση που, πέραν από αντίθετη με τη λειτουργία της Ν.Δ., γεννά και εύλογα ερωτήματα.  

Ήταν μια απόφαση η οποία, όπως απεδείχθη και από την λειτουργία της από τη συνεδρίαση της επιτροπής, ήταν αυτονόητη και ομόφωνη και προχωράμε παρακάτω. Και το ξαναλέω: Είναι νομίζω άδικο για το σύνολο των υπόλοιπων βουλευτών μας να συνδέουμε μία διαγραφή με ένα νομοσχέδιο, με μία ψήφο σε οποιοδήποτε νομοσχέδιο, που δεν υπήρχε κομματική πειθαρχία όπως αυτό, ή με ένα ζήτημα, όπως τα κόκκινα δάνεια, που ναι, με τα πολλά ακόμα που πρέπει να κάνουμε, είμαστε περήφανοι για τα αποτελέσματα της πολιτικής μας. Δεν θα πυροβολούμε τα πόδια μας. Ξέρουμε ότι έχουμε να κάνουμε πολλά ακόμα, αλλά όταν αυτοί οι οποίοι έβγαιναν στους δρόμους με πανό: «Κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», άφησαν 40% κόκκινα δάνεια και πολλά περισσότερα και δεν έκαναν τίποτα για την προστασία των ευάλωτων και επί Μητσοτάκη, επί Ν.Δ. το ποσοστό αυτό μειώθηκε στο 7,5%, τότε δεν θα κάτσουμε εμείς να υπονομεύσουμε την πολιτική μας. Σίγουρα θα επιμείνουμε, ούτως ώστε οι ευάλωτοι συμπολίτες μας να στηριχθούν ακόμη περισσότερο.  

Σ. ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ: Ο κ. Σαλμάς υποστήριξε ότι αυτή η κίνηση, η διαγραφή του δηλαδή, από την Επιτροπή Δεοντολογίας είναι ένα μήνυμα προς τους υπόλοιπους βουλευτές – αν υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι διαφωνούν – προκειμένου να σταματήσουν. Τι απαντάει η Κυβέρνηση πάνω σε αυτό;  

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σας απάντησα, νομίζω, αναλυτικά. Δεν νομίζω ότι υπάρχει άλλος βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας, ο οποίος διασπείρει συκοφαντίες στα κανάλια και δεν πηγαίνει στη Δικαιοσύνη αν θεωρεί ότι έχουν βάση. Δεν υπάρχει άλλος βουλευτής, που να έχει απευθύνει ερώτηση, όπως πολύ καλά έκανε όταν απηύθυνε ερώτηση στη Βουλή, να παίρνει απάντηση και να επιμένει  με τις ίδιες αιτιάσεις σε έναν τηλεοπτικό σταθμό. Άρα, αυτός ο ισχυρισμός δεν έχει καμία σχέση με την πραγματικότητα, γιατί πολύ απλά η συμπεριφορά για την οποία διεγράφη ο κ. Σαλμάς, είναι μία ατομική συμπεριφορά που δεν συνδέεται με καμία άλλη συμπεριφορά κανενός άλλου βουλευτή της Νέας Δημοκρατίας.  

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Συγγνώμη, κ. Εκπρόσωπε. Ο κ. Σαλμάς, ο βουλευτής σας, όσον αφορά τις καταγγελίες που λέμε, η καταγγελία του αφορά έναν «φωτογραφικό» διαγωνισμό δεκάδων περιπτώσεων. Δεν είναι μία προσωπική διατύπωση, δεν είναι προσωπική κατηγορία. Είδαμε, από την περασμένη εβδομάδα που τα είπε στους τηλεοπτικούς δέκτες μέχρι σήμερα, την κατάληξη, αλλά η απάντηση της Κυβέρνησης ποια είναι; Ο βουλευτής ζήτησε παρέμβαση του εισαγγελέα από τηλεοράσεως. Γιατί αντί να δούμε παρέμβαση του εισαγγελέα, είδαμε διαγραφή του εξ Αμερικής; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μάλλον δεν ακούσατε αυτά που είπα προηγουμένως. Δεν ξεκίνησε την τελευταία εβδομάδα ο κ. Σαλμάς, τα διατύπωσε αυτά και στην Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, μετά τις ευρωεκλογές. Έγινε σχετική ερώτηση στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Απάντησε η αρμόδια Υπουργός. Δεν επανήλθε ο κ. Σαλμάς. Ζήτησε σχετικά έγγραφα. Έλαβε σχετικά έγγραφα. Η υπόθεση αυτή έχει κριθεί, όπως όλοι οι διαγωνισμοί στα διοικητικά δικαστήρια, χωρίς να υπάρχει το οτιδήποτε μεμπτό. Εφόσον πιστεύει κάποιος ότι, επιπλέον όλων αυτών, υπάρχει κάτι μεμπτό, ενδεχομένως ως προς το ποινικό σκέλος της υπόθεσης, πηγαίνει με τα στοιχεία που έχει – αν έχει – στη Δικαιοσύνη. Δεν κάνει αναλύσεις στα κανάλια περί «φωτογραφικού» διαγωνισμού. Ο καθένας μπορεί να κάνει ό,τι θέλει, αλλά αυτό δεν οδηγεί κάπου. Αυτό το κάνουν, δυστυχώς, εκπρόσωποι άλλων κομμάτων. Το έκαναν όλα αυτά τα χρόνια και έχουμε δει την κατάληξη. Εμείς δεν απαγορεύσαμε από κάποιον να πάει στη Δικαιοσύνη. Αλλά, από τη στιγμή που δεν το κάνει κι όταν κοινοβουλευτικά ρωτάει, του δίνονται οι δέουσες απαντήσεις, η επανάληψη όλου αυτού πού οδηγεί; Ποιο είναι, δηλαδή, τι κερδίζει κάποιος; Και να  παρέμβει ο εισαγγελέας σε κάτι συγκεκριμένο. Εδώ δεν υπάρχει κάτι συγκεκριμένο. Οποιοσδήποτε μπορεί να πει για οποιονδήποτε διαγωνισμό ότι είναι «φωτογραφικός» – Δημοκρατία έχουμε – αρκεί να μπορεί αυτό κάπως να το τεκμηριώσει. Κι αν έχει στοιχεία για να το τεκμηριώσει, δεν είναι η τηλεόραση ή η Ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών, ο χώρος για να το κάνει. Νομίζω σε μία Δημοκρατία που σέβεται τους Θεσμούς, όπως είναι η Ελληνική Δημοκρατία, τα τηλεδικαστήρια δεν έχουν θέση. Μπορεί, κακώς, να γίνονται, αλλά αυτό δεν έχει να κάνει με έναν βουλευτή ή με ένα κυβερνητικό στέλεχος.  

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Άρα, η θέση της Κυβέρνησης είναι ότι μετά από αυτές τις εξελίξεις, που μιλάμε για ένα μεγάλο θέμα, διεγράφη  ένας βουλευτής σας, δεν έχει λόγο να παρέμβει ο εισαγγελέας; Έχει θέση η Κυβέρνηση πάνω σε αυτό;   

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που μου λέτε, είναι αδιάφορο. Η διαγραφή δεν έχει να κάνει με μία παρέμβαση ή όχι του εισαγγελέα. Για την  υπόθεση αυτή, όλα τα αρμόδια όργανα, είτε σε κοινοβουλευτικό επίπεδο είτε σε επίπεδο διοικητικής δικαιοσύνης, έχουν επιληφθεί, έχουν αξιολογήσει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό. Έγιναν προσφυγές. Κρίθηκαν οι προσφυγές αυτές, προχώρησε ο διαγωνισμός. Η διαγραφή έχει να κάνει με το ότι – επαναλαμβάνω για πολλοστή φορά – ένα πρώην μέλος, πλέον, της Κοινοβουλευτικής Ομάδας  της Νέας Δημοκρατίας, ενώ έλαβε τις σχετικές απαντήσεις, ενώ έλαβε τα σχετικά στοιχεία, συνέχισε να διατυπώνει αυτές τις κατηγορίες και, εν πάση  περιπτώσει, σε τηλεδικαστήρια, και όχι στη Δικαιοσύνη.  Έχει να κάνει, λοιπόν, με τη διατύπωση συκοφαντιών από ένα σημείο και μετά και όχι επειδή ασκούσε τα κοινοβουλευτικά του καθήκοντα ή ασκούσε κριτική στην Κυβέρνηση. Καμία σχέση το ένα με το άλλο.  

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, κάποιες πληροφορίες ανέφεραν ότι θα διαγραφεί ο κ. Σαλμάς και από μέλος της Νέας Δημοκρατίας. Θα προχωρήσετε, θα εξαντλήσετε όλα τα μέσα; Επίσης, άφησε να εννοηθεί ότι δεν θα παραδώσει την έδρα του. Τον καλείτε να παραδώσει την έδρα του;  

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό είναι μία απόφαση του ίδιου του βουλευτή. Είναι δεδομένο ότι σε αυτές τις περιπτώσεις το δέον είναι η παράδοση της έδρας, γιατί κάποιος εκλέγεται επειδή συμμετέχει σε ψηφοδέλτια ενός κόμματος. Από εκεί και πέρα, όμως, η παράδοση ή μη της έδρας, είναι απόφαση ατομική. Δεν μπορεί κάποιος να υποχρεώσει εκ του Συντάγματος  – και αλίμονο αν γινόταν αυτό – έναν βουλευτή αν θα  παραδώσει ή όχι την έδρα του. Τώρα, ως προς τη Νέα Δημοκρατία, θα επανέλθουμε και, μάλιστα, η Νέα Δημοκρατία θα επανέλθει με σχετική ενημέρωση. Είναι πολύ πρόσφατη χρονικά η απόφαση και δεν έχω σχετική ενημέρωση.  

Α. ΚΟΤΖΑΙ:  Κύριε Εκπρόσωπε, στο Κυριακάτικο DOCUMENTO, αποκαλύφθηκε ότι για το περιβόητο σκάνδαλο για την εκπαίδευση των επιστημόνων, το περίφημο «σκόιλ ελλικικού», σπαταλήθηκαν 455 εκατομμύρια, τα οποία διανεμήθηκαν μόνο σε τρεις ομίλους που κινούνται στο χώρο της κατάρτισης. Παράλληλα πληθώρα έργων για το ανθρώπινο δυναμικό, αντί να δίνεται στον νομοθετημένο φορέα της ΔΥΠΑ, δίνεται σε κοινωνικούς εταίρους, υπουργεία, επαγγελματικά ή μικρά Επιμελητήρια ώστε να κατευθυνθούν μέσα από φωτογραφικούς διαγωνισμούς, στους συγκεκριμένους ομίλους. Με αυτό τον τρόπο δημιουργείται ένα τρίγωνο διαπλοκής που απορροφά κοινοτικό και κρατικό χρήμα από την κατάρτιση. Τι έχετε να πείτε για το συγκεκριμένο δημοσίευμα; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ δεν μπορώ να καταλάβω που εδράζεται η συγκεκριμένη κατηγορία. Εδώ μιλάμε για ένα πρόγραμμα, που έχει να κάνει με συγκεκριμένα έργα κατάρτισης που εμπεριέχονταν στο ΕΣΠΑ, το προηγούμενο, δηλαδή 2014-2020 και ενεργές συμβάσεις, οι οποίες μεταφέρθηκαν, όπως ακριβώς ήταν και στην προηγούμενη χρονική περίοδο του ΕΣΠΑ, στο επόμενο ΕΣΠΑ 2021-2027, με τη σύμφωνη γνώμη της διαχειριστικής Αρχής ΕΣΠΑ και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Στο πλαίσιο αυτό προβλέπεται η συγκεκριμένη διαδικασία σε συνεργασία με κοινωνικούς εταίρους της χώρας μας, όπως είναι ο ΣΕΒ και η ΓΣΕΕ. Δηλαδή, δεν μπορώ να καταλάβω ποιο είναι το πρόβλημα και τι λένε αυτοί οι οποίοι επιτίθενται στη συγκεκριμένη διαδικασία. Να μην προχωρήσει η κατάρτιση στη χώρα; Να μην ολοκληρωθεί αυτή η διαδικασία; Να μην έχουμε, δηλαδή, ανθρώπους οι οποίοι έχουν ανάγκη τη συγκεκριμένη διαδικασία να καταρτιστούν; Και όλα αυτά, προφανώς, όλοι αυτοί οι πίνακες, των ανθρώπων οι οποίοι καταρτίζονται, σε συνεργασία με τους κοινωνικούς εταίρους, έχουν και μια πολύ συγκεκριμένη διαδικασία διασταυρώσεων των στοιχείων. Και βέβαια, όπως μας ενημερώνει και η Αρμόδια Υπηρεσία του Υπουργείου, ακολουθήθηκε η κατά τον νόμο διαδικασία και δεν έχει υπάρξει κάποια αντίθετη απόφαση, η οποία να λέει ότι δεν ακολουθήθηκε ο τύπος στη συγκεκριμένη διαδικασία κατάρτισης. Εδώ, λοιπόν, υπάρχουν δύο θέματα. Το θέμα του τύπου, αν δηλαδή ακολουθήθηκε ότι προβλέπεται από τον νόμο, δεν το αμφισβητεί κάποιος αυτό. Θα μπορούσε να πει κανείς γιατί δόθηκε σε τρεις, γιατί δόθηκε σε δύο, γιατί δόθηκε σε πέντε, αλλά ακολουθήθηκε μια διαδικασία όπως προβλέπει ο νόμος. Υπάρχει και το πολιτικό σκέλος, αν έπρεπε να προχωρήσει η συγκεκριμένη διαδικασία κατάρτισης. Και δεν μπορεί να πει κανείς ότι η ΓΣΕΕ, για παράδειγμα είναι ένα όργανο της Κυβέρνησης που ήταν σε συμπαιγνία μαζί της για να γίνει όλο αυτό το οποίο περιγράφεται. 

Σ. ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ:    Προτίθεται ο Πρωθυπουργός να συναντήσει κάποιους βουλευτές ή το σύνολο των βουλευτών της Κοινοβουλευτικής Ομάδας σύντομα; Και αν αυτή η πρόθεση του προέδρου της Νέας Δημοκρατίας σχετίζεται με την πρόσφατη ερώτηση των 11 για τα κόκκινα δάνεια. Ευχαριστώ. 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Όχι, δεν σχετίζεται με την ερώτηση των 11 για τα κόκκινα δάνεια, γιατί οι ερωτήσεις γίνονται καθημερινά από βουλευτές στους υπουργούς, το έχουμε απαντήσει με στοιχεία. Μιλάμε για χιλιάδες μέσα κοινοβουλευτικού ελέγχου, μέσα σε πεντέμισι χρόνια. Αν διαιρέσει κανείς τον αριθμό των μέσων, με τις ημέρες που βρισκόμαστε στην Κυβέρνηση, καταλαβαίνει ότι είναι κάτι το οποίο είναι η καθημερινότητα για τη λειτουργία της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και της Κυβέρνησης αντιστοίχως, η απάντηση σε τόσες ερωτήσεις. Το δεύτερο που έχω να πω είναι ότι ο Πρωθυπουργός κάνει καθημερινά, όταν είναι στη Ελλάδα, συναντήσεις και με μέλη της Κοινοβουλευτικής Ομάδας και αυτό θα συνεχίσει να κάνει, γιατί είναι και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και της Κοινοβουλευτικής Ομάδας της Νέας Δημοκρατίας και εν όψει και των εορτασμών των 50 ετών θα υπάρχει μια κορύφωση συναντήσεων. Θα υπάρχουν και σχετικές εκδηλώσεις την επόμενη εβδομάδα, θα ανακοινωθούν αυτά από τη Νέα Δημοκρατία, αλλά είναι γεγονότα που συνδέονται χωρίς λόγο μεταξύ τους. Θα συνεχίσει ο Πρωθυπουργός, αυτή είναι η ουσία, να συνομιλεί με την Κοινοβουλευτική Ομάδα, στην οποία συμμετέχει και ο ίδιος ως βουλευτής της Νέας Δημοκρατίας και όπως είπα και πρόεδρος της Νέας Δημοκρατίας και της Κοινοβουλευτικής της Ομάδας. 

Α. ΚΟΤΖΑΙ:  Κύριε Εκπρόσωπε, οι ισχυρισμοί του πρώην Υπουργού του ΠΑΣΟΚ, Γ. Παπαντωνίου, ότι τα 2,5 εκατομμύρια ευρώ στην κατοχή του, τα είχε φέρει μια θεία του από την Νιγηρία, έπεισαν το Τριμελές Εφετείο Κακουργημάτων της Αθήνας, που τον αθώωσε λόγω αμφιβολιών, κόντρα στην εισαγγελική πρόταση, σε ότι αφορά το σκάνδαλο με τις φρεγάτες. Μετά την απόφαση έχει προκληθεί έντονη συζήτηση και πολλοί πολίτες λένε, ότι «μόνο ο Τσοχατζόπουλος φταίει σε αυτή τη χώρα μεταπολιτευτικά»; Πως κρίνετε την συγκεκριμένη απόφαση, η οποία έχει προκαλέσει τεράστια κουβέντα. 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τώρα, ξέρετε, είναι αδιανόητο να σχολιάζουμε δικαστικές αποφάσεις, οπότε το ίδιο θα κάνω και σε αυτή την περίπτωση. 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Πάντως, επειδή και η Κυβέρνηση σας κάνει μεγάλες αγορές και θα είχε ένα νόημα, ένα σχόλιο για μια ιστορία, η οποία απασχολούσε την κοινή γνώμη 20 χρόνια και τελικά κατέληξε στην αθώωση του πρώην Υπουργού, με τους πολίτες πράγματι να αναρωτιούνται συνολικά για το ποιος φταίει και για το τι συμβαίνει με τις αγορές και με τις λεγόμενες «μίζες», που κάποτε ένας Πρωθυπουργός τις έβλεπε να περνούν.  

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Οι πολίτες έχουν κάθε δικαίωμα να απευθύνουν ερωτήματα, αλλά δεν είναι δουλειά της Κυβέρνησης να σχολιάζει, -επαναλαμβάνω-, δεν είναι δουλειά μας να σχολιάζουμε δικαστικές αποφάσεις.  

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Υπάρχουν αρκετά δημοσιεύματα το τελευταίο διάστημα που υποστηρίζουν ότι υπάρχει το σενάριο της επιστροφής του κ. Γεραπετρίτη ή του κ. Παπασταύρου στο Μαξίμου. Είναι αληθή τα συγκεκριμένα σενάρια; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Δεν υπάρχει αυτό που λέμε «ούτε στον ορίζοντα» θέμα αλλαγών. Κάθε φορά που τελειώνει ένας ανασχηματισμός, είναι λογικό, ένα-δύο μήνες μετά, να ανατροφοδοτούνται τα σενάρια αυτά. Και όσο πλησιάζουμε προς τα μέσα της δεύτερης τετραετίας, θα ξεκινήσουν τα σενάρια και των πρόωρων εκλογών. Είναι κάτι συνηθισμένο, αλλά αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κάτι τέτοιο. Νομίζω ότι και ειδικά ως προς τον Υπουργό Εξωτερικών, αφού μου δίνεται αυτή η δυνατότητα, έχει και ένα πολύ ευαίσθητο χαρτοφυλάκιο και μάλιστα σε μια περίοδο που η Ελλάδα δυναμώνει, ψηλώνει, ενισχύεται ως προς την εξωτερική της πολιτική επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη, κάτι στο οποίο ο Υπουργός Εξωτερικών διαδραματίζει έναν πρωταγωνιστικό ρόλο, δεν κάνει καλό η αναπαραγωγή των σεναρίων αυτών. Και δεν αναφέρομαι, προφανώς, στην ερώτησή σας, εσείς τη δουλειά σας κάνετε και πολύ καλά κάνετε. Τα διαψεύδω.  

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Αύριο αναμένεται, όπως είπατε και εσείς, η συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Πρόεδρο της Τουρκίας. Ποια είναι η βασική στόχευσή μας; Και θέλω να ρωτήσω και κάτι πιο ειδικό, δεδομένου ότι σύμφωνα με τις πληροφορίες μας αναμένεται να θέσει και το Κυπριακό ο Πρωθυπουργός, να πω ότι, αναχωρώντας για τις Η.Π.Α., ο Τούρκος Πρόεδρος δήλωσε ότι προτίθεται να ζητήσει από τη Διεθνή Κοινότητα να αναγνωρίσει την αυτοαποκαλούμενη «Τουρκική Δημοκρατία της Βόρειας Κύπρου», εγκαθιστώντας, όπως είπε, διπλωματικές, πολιτικές και οικονομικές σχέσεις. Άρα, ποια βήματα μπορούν να γίνουν εκτιμάτε σε αυτό το κρίσιμο θέμα; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Σίγουρα, πάντως, δεν πρόκειται να αλλάξει η ελληνική θέση, η θέση της Κύπρου. Ταυτίζονται οι θέσεις αυτές. Μας ενώνουν ισχυροί δεσμοί έθνους, οι πιο ισχυροί δεσμοί και έχουμε την ίδια θέση με την Κυπριακή Δημοκρατία. Άρα, για να μην υπάρχουν παρανοήσεις, να μην δημιουργηθούν παρεξηγήσεις, δεν πρόκειται η χώρα μας να μπει σε τέτοια διαδικασία. Έχουμε ξεκάθαρη θέση ως προς το ζήτημα της Κύπρου. Δεν πρόκειται ποτέ να αναγνωρίσουμε αυτό το οποίο μου διαβάσατε. Από εκεί και πέρα, όμως, έχουμε όλη τη διάθεση να μπούμε σε μια διαδικασία συζητήσεων, χωρίς όμως να μπαίνει υπό διαπραγμάτευση όλο αυτό το οποίο κατά καιρούς λέμε, ζητήματα «κόκκινων» γραμμών. Να το κάνουμε σαφές. Έχουμε πει, πολλές φορές, ότι ο διάλογος είναι κάτι το οποίο επιδιώκουμε. Έχουμε αποτελέσματα από τον διάλογο σε πολύ σημαντικά ζητήματα που έχουν να κάνουν με τη χώρα μας, όπως είναι ο εκμηδενισμός των παραβιάσεων, η καλή συνεργασία στη διαχείριση του μεταναστευτικού όπου, σε αντίθεση με άλλες χώρες της Ευρώπης, φαίνεται επιτυχής και μετράει πολύ και η συνδρομή των γειτόνων μας στην Τουρκία. Αλλά διάλογος δεν σημαίνει ότι λύθηκαν όλα τα προβλήματα, ότι συμφωνήσαμε σε όλα. Ούτε σημαίνει ότι η χώρα μας είναι αφελής ως προς τις συζητήσεις που επίκεινται. Αλλά, επειδή έχουμε αύριο μια πράγματι σημαντική συνάντηση, ας περιμένουμε να δούμε την έκβασή της και εδώ είμαστε και την Πέμπτη να τα σχολιάσουμε όλα.  

Σ. ΦΑΣΟΥΛΑΚΗ: Συνέχεια στην ερώτηση. Επειδή ο κ. Μητσοτάκης και ο κ. Ερντογάν έχουν συναντηθεί έξι φορές τους τελευταίους 15 μήνες, θα ήθελα να ρωτήσω, αν είμαστε πιο κοντά στο να μπούμε βαθύτερα στη συζήτηση για τη μία και μοναδική διαφορά που εμείς κρίνουμε ότι έχουμε με την Τουρκία και είναι αυτή της χάραξης Α.Ο.Ζ. και υφαλοκρηπίδας. Είμαστε χρονικά σε αυτή τη φάση γι’ αυτή τη συζήτηση; 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ΄ αρχάς, είναι η μόνη διαφορά. Ούτως ή άλλως, για να συζητηθεί μια διαφορά πρέπει να συμφωνήσουν και τα δύο μέρη ποια είναι η ατζέντα, αλλά εμείς δεν πρόκειται ποτέ να συμφωνήσουμε σε κάτι άλλο, πέρα από τη μοναδική διαφορά, που είναι ο καθορισμός Α.Ο.Ζ. και υφαλοκρηπίδας, άρα αυτό είναι δεδομένο. Το αν είμαστε πιο κοντά ή όχι, αυτό αξιολογείται από την κάθε συνάντηση ξεχωριστά. Είναι δεδομένο ότι υπάρχει πολύς δρόμος για να φτάσουμε σε αυτό το σημείο. Σίγουρα θα δώσουμε έμφαση στη θετική ατζέντα. Και επαναλαμβάνω, για ακόμη μια φορά, η Ελλάδα δεν έχει χάσει από αυτή τη διαδικασία, ούτε καν προτίθεται ποτέ να συζητήσει ζητήματα κυριαρχίας και μόνο ισχυρότερη έχει βγει συνολικά από την εξωτερική πολιτική που ασκείται τα τελευταία χρόνια επί των ημερών του Κυριάκου Μητσοτάκη στην πρωθυπουργία της χώρας. Και από εκεί και πέρα, σε διπλωματικό επίπεδο, οι κινήσεις που γίνονται, γίνονται με ακριβώς αυτό τον στόχο, μια πιο ισχυρή, μια πιο δυνατή Ελλάδα. Και δεν είναι μόνο τα ελληνοτουρκικά. Δείτε πόσο σημαντική είναι η παρέμβαση του Πρωθυπουργού για το ρεύμα, πόσο αντίστοιχες σημαντικές ήταν οι παρεμβάσεις για το Ταμείο Ανάκαμψης. Σε αυτή τη λογική, λοιπόν, κινούμαστε, την υπεράσπιση των εθνικών μας συμφερόντων και ναι, αυτή η διαδικασία διαλόγου και οι συναντήσεις, όπως τις είπατε, με τον Πρόεδρο της Τουρκίας, σε αυτή την κατεύθυνση αποσκοπούν, χωρίς όμως να μπαίνουν ούτε καν στη συζήτηση ζητήματα κυριαρχίας ή ζητήματα «κόκκινων» γραμμών. 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Στις 26 Σεπτεμβρίου οι εργαζόμενοι του Σιδηροδρόμου ΤΡΕΝΟΣΕ, κατεβαίνουν σε 24ωρη απεργία. Μεταξύ άλλων, αναφέρουν πως τα προβλήματα ασφαλείας που, μετά από ενάμιση χρόνο της αποφράδας ημέρας του δυστυχήματος και της φυσικής καταστροφής, παραμένουν, ενώ πολλά από αυτά που αφορούν τον ΟΣΕ και την Hellenic Train διαιωνίζονται και βαλτώνουν. Πριν λίγες ημέρες, είχαμε παρ΄ ολίγον μετωπική δύο τρένων, δεν έγινε χάρη στα αντανακλαστικά του μηχανοδηγού. Τους ακούτε, πλέον, τους εργαζόμενους; Γιατί θυμόμαστε ότι πριν από ενάμιση και δύο χρόνια τους πήγαιναν εξώδικα. Και μια ερώτηση, όσον αφορά τη δίκη για τα Τέμπη. Επιμένει η Κυβέρνηση να ξεκινήσει, το συντομότερο δυνατό, η δίκη;  

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι νομίζω αυτονόητο ότι αυτό θέλουμε όλοι, να χυθεί φως και σε επίπεδο κύριας διαδικασίας, το συντομότερο δυνατό. Όπως αντιλαμβάνεστε, δεν αποφασίζει η Κυβέρνηση για τις ημερομηνίες των δικαστηρίων. Είναι μια έκκληση προς τη Δικαιοσύνη, η οποία όμως έχει τις διαδικασίες της που πρέπει να ακολουθήσει. Ελπίζουμε σε αυτό. Αυτό μπορούμε να πούμε. Τώρα, ως προς το πρώτο σκέλος της ερώτησής σας, όπως έχουμε προαναγγείλει, θα βρεθεί στην αρμόδια Επιτροπή της Βουλή, νομίζω αύριο, αν δεν κάνω λάθος, ο κ. Σταϊκούρας για να ενημερώσει και τα υπόλοιπα κόμματα και βέβαια, με πολύ μεγάλο σεβασμό και στις αιτιάσεις και στις παρατηρήσεις των εργαζομένων. Έχουν γίνει σημαντικά βήματα. Τα περιέγραψε και σήμερα, σε τηλεοπτική του εμφάνιση, ο κ. Σταϊκούρας και ως προς τις διαβάσεις και ως προς τον καθαρισμό των γραμμών. Έχει ολοκληρωθεί το έργο της Τηλεδιοίκησης, με εξαίρεση το κομμάτι, το οποίο καταστράφηκε από τον «Ντάνιελ» και αποκαθίσταται. Τοποθετούνται κάμερες σε πάρα πολλά σημεία για την ασφάλεια των σιδηροδρόμων. Σίγουρα χρειάζεται να γίνουν περισσότερα. Όλα αυτά έχουν προβλεφθεί, χρηματοδοτούνται, προχωρούν. Στόχος είναι η ταχύτερη δυνατή υλοποίησή τους. Αλλά νομίζω ότι είναι καλύτερα να ακούσουμε τον Υπουργό, αύριο στη Βουλή, που θα τα πει με μεγαλύτερες λεπτομέρειες.  

Σας ευχαριστώ πολύ.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr