Τρέχων Άρθρο
Συνέντευξη στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6» της ΕΡΤ1

Συνέντευξη στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6» της ΕΡΤ1

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή «Σαββατοκύριακο από τις 6»  της ΕΡΤ1 με τoυς δημοσιογράφους Δημήτρη Κοτταρίδη και Νίνα Κασιμάτη

 

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε, σε αυτά που δημιουργούν και θέματα, είδαμε και τον Τύπο του Σαββάτου, όπου πρωτοφανώς είναι πρώτο θέμα στα περισσότερα πρωτοσέλιδα και έχει να κάνει με το θέμα των ομόφυλων ζευγαριών, την τεκνοθεσία και τα λοιπά. Επειδή είναι ένα θέμα που το συζητάμε αρκετό καιρό, έχουμε δει τις αντιδράσεις, έχουν διαμορφωθεί τα διάφορα «στρατόπεδα», είχαμε, όμως, και την παρέμβαση της Εκκλησίας τις προηγούμενες ώρες, τις προηγούμενες ημέρες, με τον κύριο Ιερώνυμο, εμμέσως, να λέει καλό είναι, θα μπορούσε, να συζητάμε και για ένα δημοψήφισμα. Εσείς το απορρίψατε, προφανώς, αμέσως αυτό, όμως δεν θεωρείτε πως αυτή η ιστορία θα δημιουργήσει ένα θέμα με την Εκκλησία;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, υπάρχει απόλυτος σεβασμός και στο πρόσωπο του Κυρίου Ιερώνυμου και λόγω του αξιώματός του, αλλά και λόγω και της δικής του παρουσίας. Η Εκκλησία διαχρονικά, ειδικά τα τελευταία χρόνια των πολλών εισαγόμενων κρίσεων, διαδραμάτισε έναν πρωταγωνιστικό ρόλο στη βοήθεια ειδικά σε πιο αδύναμους συμπολίτες μας, στη διατήρηση της κοινωνικής συνοχής και συνεχίζει να το κάνει και γι’ αυτό και υπάρχει διαχρονικός και απόλυτος σεβασμός. Από κει και πέρα, νομίζω ότι αυτό το οποίο απάντησα, είναι κάτι το οποίο ίσχυε, ισχύει και θα ισχύει στη Δημοκρατία μας, στη χώρα μας. Οι κυβερνήσεις έχουν την πρωτοβουλία, μετά την ετυμηγορία του ελληνικού λαού, και πρέπει να εφαρμόζουν και εφαρμόζουν το Πρόγραμμά τους, κάτι που κάνουμε κι εμείς. Υπάρχει η Εκτελεστική και η Νομοθετική εξουσία, εν προκειμένω, πέραν της Δικαστικής, που η μεν Εκτελεστική εισηγείται, η δε Νομοθετική ψηφίζει. Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι θ’ ακούσουμε και θα συνεχίσουμε ν’ ακούμε τις απόψεις της Εκκλησίας, της Κοινωνίας, αλλά στο τέλος της ημέρας έχουμε υποχρέωση να είμαστε συνεπείς στους πολίτες και σ’ αυτά τα οποία έχουμε υποσχεθεί προεκλογικά.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Ωραία. Πάμε για το τέλος της ημέρας, την αναφορά που κάνατε κι εσείς. Είδαμε από το Νταβός, όπου εκεί συζητούνται μεγάλα οικονομικά θέματα, η πορεία της Ευρώπης και κατά τη διάρκεια της συνέντευξης του Έλληνα Πρωθυπουργού από το Bloomberg, να θέτει θέμα και να υπογραμμίζει τον κίνδυνο διχασμού της κοινωνίας, σε συνδυασμό με την επίσπευση των διαδικασιών. Την Τρίτη, προφανώς, θα έχουμε Υπουργικό Συμβούλιο, εδώ θα μας το επιβεβαιώσετε, ή όχι, εσείς, παράλληλα με την Ιερά Σύνοδο και τη σύσκεψη που θα έχει. Όλα αυτά, κύριε Εκπρόσωπε, μήπως δείχνουν τη σπουδή και τον φόβο της Κυβέρνησης ότι στο τέλος της ημέρας αυτές οι διαφορετικές απόψεις θ’ αφήσουν μια βαριά σκιά στη Νέα Δημοκρατία και στην Κυβέρνηση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Νομίζω ότι, επειδή έχουμε ζήσει και τις εμπειρίες των πρόσφατων τελευταίων ετών, η χώρα μας έχει πληρώσει πολλά συνολικά από το διχασμό. Δεν κατάφερε τίποτα, δεν έλυσε τίποτα σε καμία χώρα, ούτε στη χώρα μας, το διχαστικό κλίμα. Και απόδειξη είναι ότι τα τελευταία χρόνια προσπάθησε η Κυβέρνηση αυτή και θα συνεχίσει να το κάνει, να κοιτάξει μπροστά, παρά τα πολλά προβλήματα, τα σωστά της και τα λάθη της, να κάνει σημαντικά βήματα για τη χώρα. Πολλά από αυτά τα περιέγραψε, και σε οικονομικό και σε διεθνές και σε αμυντικό και σε διπλωματικό επίπεδο, ο Πρωθυπουργός και στο Νταβός. Αυτή η αλλαγή νοοτροπίας, νομίζω ότι μας έχει δείξει ότι αποδίδει πολύ περισσότερο, προς όφελος των πολιτών. Δεν θέλουμε να διχάσουμε. Αλίμονο, αν ένα θέμα το οποίο θεωρώ ότι προστατεύει τα δικαιώματα κάποιων συμπολιτών μας και δεν επηρεάζει κανέναν άλλον, και μάλιστα ρυθμίζει μία κατάσταση που, αυτή τη στιγμή που μιλάμε, υφίσταται, αλλά δεν είναι ρυθμισμένη και δημιουργεί κάποιες αδικίες μεταξύ των πολιτών ―παιδιά δύο κατηγοριών―, αλίμονο αν ένα τέτοιο θέμα δίχαζε την κοινωνία. Εμείς θέλουμε και η συζήτηση αυτή ν’ αναδείξει επιχειρήματα, ν’ ακουστούν και οι αντίθετες απόψεις και εντός κοινοβουλευτικών ομάδων -αφού δεν υπάρχει μάλιστα και θέμα κομματικής πειθαρχίας, τουλάχιστον, στη δική μας ομάδας- και στο τέλος της ημέρας, αφού εξηγήσουμε και σε επίπεδο κοινοβουλίου και συνολικά στην κοινωνία, τι θέλουμε να κάνουμε, να προχωρήσουμε παρακάτω. Αλίμονο, λοιπόν, δεν υπάρχει κανένας λόγος, κι αν θέλετε κιόλας, πέραν της πρόθεσης,  να πούμε και με πολύ απλά λόγια, ότι είναι ένα ζήτημα το οποίο απασχολεί χρόνια πολλούς ανθρώπους, γιατί βιώνουν μια κατάσταση. Αυτό που λένε κάποιοι, ας πούμε, «δεν θέλω να μεγαλώνουν με δύο άντρες ή με δύο γυναίκες τα παιδιά μας» -ως έκφραση που ακούγεται- πέραν του ότι δεν καταλαβαίνω γιατί a priori δύο άτομα του ιδίου φύλου είναι ακατάλληλα ή δύο άτομα διαφορετικού φύλου είναι κατάλληλα. Όλοι κρινόμαστε στην πράξη. Αλλά, εν πάση περιπτώσει, συζητάμε για κάτι το οποίο συμβαίνει σε αρκετά σπίτια, όχι σε πάρα πολλά, αλλά συμβαίνει στην ελληνική κοινωνία και οι άνθρωποι αυτοί, τα παιδιά αυτά δεν έχουν μια κατάσταση ρυθμισμένη, όπως τα υπόλοιπα. Με λίγα λόγια, ένας άντρας υιοθετεί ένα παιδί από το 1946 ή μια γυναίκα μόνη, αλλά μπορούν να συνάψουν ένα σύμφωνο συμβίωσης, μπορούν να μεγαλώσουν αυτό το παιδί μαζί αλλά το παιδί αυτό δεν έχει αναγωνρισμένους και τους δύο του γονείς. Άρα, αυτό το οποίο πάμε να κάνουμε, είναι να ρυθμίσουμε μία κατάσταση που υπάρχει και να αξιολογούνται οι δύο άνθρωποι αυτοί, όπως αξιολογείται κι ένα ετερόφυλο ζευγάρι, άρα είναι κατάλληλοι για την υιοθεσία. Είναι κάτι το οποίο θεωρώ ότι, ως προς τον πολιτικό γάμο, έχει εξελιχθεί, δεν μιλάμε για θρησκευτικό γάμο. Μιλάμε για έναν γάμο σε Δημαρχείο, μιλάμε για μια ισότητα ουσιαστικά, ίσα δικαιώματα στο σύνολο των πολιτών.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Να ρωτήσω, τώρα, πολιτικά και όσον αφορά το εσωτερικό της ΝΔ όπως διαμορφώνεται. Ο Πρωθυπουργός έχει στείλει το μήνυμα ότι δεν θα υπάρχει κομματική πειθαρχία, άρα ο καθένας κατά συνείδηση μπορεί να πάει να ψηφίσει. Έχει δώσει τη διέξοδο ότι κάποιος καλό θα είναι να μην πάει να ψηφίσει, το θέμα της αποχής. Υπήρχε ένα θέμα με κάποιους Υπουργούς. Αν κάποιος Υπουργός καταψηφίσει, καταλαβαίνω είναι θέμα, υπάρχει η δυνατότητα Υπουργού να μην προσέλθει να ψηφίσει στη Βουλή και έτσι να μην έχει κυρώσεις; Γιατί καταλαβαίνω ότι ως Υπουργός αν κάποιος καταψήφιζε θα υπήρχε θέμα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός είπε κάτι στη συνέντευξη εδώ στην ΕΡΤ, που έθεσε το θέμα και κυρίως το ζήτημα ως προς τις πτυχές του και το τι θέλει να νομοθετήσει η Κυβέρνηση και είπε ότι οι Υπουργοί συμμετέχοντας στο Υπουργικό Συμβούλιο έχουν αυξημένη θεσμική υποχρέωση. Από εκεί και πέρα, νομίζω, αυτό είναι σαφές ως προς τα μέλη του Υπουργικού Συμβουλίου. Από εκεί και πέρα, νομίζω, οι όποιες περαιτέρω αποφάσεις είναι θέμα κατ’ αρχάς των ιδίων, ποιες θα είναι οι αποφάσεις τους. Να μην προδικάσουμε, δηλαδή, τι θα ψηφίσει ο κάθε Υπουργός. Η αλήθεια είναι ότι πέραν των ενστάσεων που έχει εκφράσει από την αρχή ο κ. Βορίδης, ο Υπουργός Επικρατείας, δεν υπάρχει διατυπωμένη κάποια άλλη ένσταση. Αλλά ας δούμε τι θα συμβεί, ας δούμε το Υπουργικό Συμβούλιο και μετά. Προφανώς αυτές είναι αποφάσεις του Πρωθυπουργού τις οποίες ούτε θα μπορούσα να προαναγγείλω, ούτε τις γνωρίζω, ούτε να τις προδικάσω.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάντως προβληματισμός τίθεται και εκ των έσω. Είδαμε χθες τη δήλωση του κ. Κακλαμάνη ότι οι Υπουργοί παραιτούνται ή ψηφίζουν.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο κ. Κακλαμάνης εξέφρασε κι αυτός τη δική του άποψη όπως εκφράζουμε όλοι τις απόψεις μας. Εγώ έχω πει ότι όταν συμμετέχεις – αλλά αυτό είναι μια προσωπική στάση, ο καθένας έχει τη στάση του- όταν συμμετέχεις σ’ ένα σύνολο, θεωρώ ότι πρέπει και προφανώς έχεις και υποχρέωση εντός των οργάνων, να εκφράζεις τις απόψεις σου, τις διαφωνίες σου, τι μπορεί να γίνει καλύτερο σε κάθε νομοσχέδιο. Ξέρετε, έχοντας την πολύ σημαντική εμπειρία των τελευταίων μηνών,– το οποίο ήταν και πρωτόγνωρο για μένα  να συμμετέχω σε κάποιες σημαντικές συσκέψεις και διεργασίες, όπως είναι και το Υπουργικό Συμβούλιο, ξέρεις πόσο σημαντική είναι η αντίθετη άποψη και πόσο, ειδικά, στο χώρο μας γίνεται σεβαστή και σε επίπεδο Κοινοβουλευτικής Ομάδας και σε επίπεδο Υπουργικού Συμβουλίου. Γιατί, ξέρετε, πολλοί διεκδικούσαν το απόλυτο στις δημοκρατικές διαδικασίες, το προνόμιο στην προοδευτικότητα, αλλά σημασία έχει η πράξη. Από εκεί και πέρα, όμως, όταν συμμετέχεις σ’ ένα σύνολο, η προσωπική στάση η δική μου είναι να στηρίζεις τις επιλογές. Αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι επειδή ακούγονται άλλες απόψεις, επειδή διατυπώνονται άλλες απόψεις σ’ ένα θέμα που από την αρχή δεν έχει τεθεί κομματική πειθαρχία, αυτό δημιουργεί πολιτικό θέμα. Δεν υπάρχει ζήτημα πολιτικού θέματος. Και, μάλιστα, έχοντας δει κι αυτή τη διαδικασία, που ειρωνικά κάποιοι χαρακτήρισαν «φροντιστήρια» ή «μασάζ», αλλά στην πραγματικότητα είναι μια κανονικότητα για τη Νέα Δημοκρατία, η ενημέρωση, δηλαδή, και ο διάλογος με τους βουλευτές – αλλά και με την κοινωνία- έβγαλε τη Νέα Δημοκρατία πολύ πιο δυνατή. Και ακούστηκαν επιχειρήματα υπέρ του νομοσχεδίου ως απάντηση σε λογικούς προβληματισμούς των πολιτών, πολλά από τα οποία πριν από κάποιο καιρό, πολλές φορές και κάποιους από εμάς είχαν απασχολήσει, γιατί δεν τα γνωρίζουμε όλοι όλα. Δεν είμαστε αυτό που λέμε «παντογνώστες». Κάποιοι θεωρούσαν τους εαυτούς τους «παντογνώστες» και δεν νομίζω ότι πέτυχαν κάτι. Άρα, νομίζω ότι όλο αυτό και σε επίπεδο επιχειρημάτων και σε επίπεδο ενότητας έβγαλε κερδισμένη τη Νέα Δημοκρατία και θα βγάλει κερδισμένη την Κυβέρνηση και κυρίως θα φύγουμε όλοι μπροστά μαζί πιο δυνατοί.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Πάμε σε ένα άλλο θέμα, το οποίο απασχολεί εδώ και πάρα πολύ καιρό τον κόσμο και έχει να κάνει με την ακρίβεια και την οικονομία. Το ξέρετε και εσείς το έχει αποδεχτεί και η Κυβέρνηση ότι υπάρχει αντικειμενικό ζήτημα για τους πολίτες στην καθημερινότητά τους σε ό,τι αφορά την ακρίβεια. Υπάρχουν κάποια μέτρα, έχετε βάλει κάποιο όριο μέχρι αρχές Μαρτίου, που εκεί θα επιβληθούν κάποιες κυρώσεις σε όσους αισχροκερδούν. Είδα μια έρευνα ότι τις επόμενες μέρες ήδη έχει αρχίσει ένα σαφάρι ανόδου των τιμών, έτσι ώστε κάποιοι να ανεβάσουν προφανώς τις τιμές εκεί που θέλουν και τον Μάρτιο να τις κατεβάσουν, ώστε να βγουν πάλι κερδισμένοι. Θέλω να πω ότι υπάρχει μια στρέβλωση της αγοράς, η οποία φαίνεται. Πώς σκοπεύετε να την καταπολεμήσετε και αν θα πρέπει ο κόσμος, οι πολίτες το επόμενο διάστημα, τους επόμενους μήνες να δουν αυτό που λέει η Κυβέρνηση όλο αυτό το διάστημα, ουσιαστική μείωση των τιμών και να μείνει και κάτι στην τσέπη τους.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν περιμένεις κάποια μέτρηση να στο πει, αλλά και οι μετρήσεις το λένε και έχουν την αξία τους. Και γιατί εισαγόμενη, για να μην λέμε πράγματα, μόνο και μόνο για να τα πούμε; Γιατί είναι και στη χώρα μας και σε όλη την υπόλοιπη Ευρώπη. Αν ήταν «ακρίβεια Μητσοτάκη», όπως λέει η Αντιπολίτευση, θα συζητούσε όλη η Ευρώπη για την ακρίβεια της Ελλάδας. Εδώ συζητάει η κάθε χώρα για το δικό της πρόβλημα, το οποίο είναι κοινό και προφανώς με άλλες προεκτάσεις σε κάθε χώρα. Άλλα προϊόντα είναι πιο φθηνά στην Ελλάδα, άλλα προϊόντα είναι πιο ακριβά σε άλλες χώρες. Στον ευρωπαϊκό μέσο όρο, για να το βάλουμε στη διάστασή του το πρόβλημα, σε επίπεδο διετίας, η χώρα μας είναι λίγο κάτω από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, αλλά και αυτή αντιμετωπίζει ένα πολύ μεγάλο θέμα, όπως και οι υπόλοιπες χώρες. Υπάρχουν οι θιασώτες των μαγικών λύσεων, του πατήματος κουμπιών, το ότι αν μειώσεις, για παράδειγμα, τρεις φόρους, όπως έλεγαν, είχαν κάνει σαφάρι υπερφορολόγησης, θα λυθεί το θέμα. Και υπάρχει και η άποψη, την οποία υποστηρίζουμε εμείς ότι είναι ένα δυναμικό φαινόμενο που αντιμετωπίζεται σε τρεις άξονες. Ο πρώτος και σημαντικότερος κατ΄ εμέ άξονας, είναι οι συνεχείς παρεμβάσεις για μόνιμες αυξήσεις, άμεσες ή έμμεσες, του εισοδήματος των πολιτών και των δημοσίων υπαλλήλων και των υπαλλήλων του ιδιωτικού τομέα και με τις παρεμβάσεις στην φορολογία, δηλαδή τις μειώσεις ή καταργήσεις φόρων συνολικά των πολιτών και των ελεύθερων επαγγελματιών και των νέων. Παρεμβάσεις, όπως το αφορολόγητο για οικογένειες με παιδιά, αλλά και προγράμματα στήριξης της νέας οικογένειας, των συνταξιούχων. Αυτό είναι το βασικότερο, γιατί; Γιατί πρώτον, είναι ο καλύτερος τρόπος να αντιμετωπιστούν οι αυξημένες τιμές, αλλά είναι και παρεμβάσεις που μένουν, όταν οι τιμές αρχίζουν να υποχωρούν, όταν οι κρίσεις να φύγουν. Ο δεύτερος πυλώνας είναι οι έλεγχοι. Είπατε ένα παράδειγμα, το οποίο δυστυχώς συνέβαινε πολλά χρόνια στη χώρα μας, συνέβαινε και τα χρόνια της εισαγόμενης πληθωριστικής κρίσης. Κάποιοι, δηλαδή, στο όνομα της κρίσης, αυτό που λέμε «στην αναμπουμπούλα πάνω», προσπαθούν να βγάλουν παραπάνω λεφτά. Αυτοί που μπορούμε να πούμε, έτσι για να καταλαβαινόμαστε, οι περισσότερο «πονηροί». Αυτοί, λοιπόν, πλέον δεν είναι πάνω από τον νόμο. Πάνω από 23.000 έλεγχοι έγιναν το 2023. Ακούστηκαν, επιτέλους για πρώτη φορά, μια σειρά από πρόστιμα για εικονικές εκπτώσεις, για έναν πλουτισμό, ο οποίος προκύπτει από αδικαιολόγητα κέρδη. Αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε. Και μάλιστα, επειδή ακούω μια ερώτηση που έχει πάρα πολύ μεγάλη αξία: «Ναι, αλλά πόσα λεφτά έβγαλαν και πόσα είναι τα πρόστιμα;». Τα πρόστιμα σε κάθε παραβατική περίπτωση είναι πολλαπλάσια του αθέμιτου κέρδους που διαπιστώθηκε από τις Αρχές. Γιατί, προφανώς, οι Αρχές κάνουν ό,τι καλύτερο μπορούν.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Εσείς, βάζοντας αυτά τα πρόστιμα, βλέπετε να συμμορφώνεται το σύστημα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να σταθώ στα πρόστιμα, γιατί έχουν πολύ μεγάλη αξία. Πρώτον, σε μια χώρα που χορτάσαμε από λόγια, η Υπηρεσία αυτή συστάθηκε και έχει μεγάλη σημασία και αξία, κυρίως γιατί οι άνθρωποι αυτοί κάνουν μια δουλειά που έχει σημασία για τους πολίτες, για όλους όσοι πηγαίνουμε στο σουπερμάρκετ και κάποιους που έχουν πολύ μεγαλύτερη ανάγκη και οι αυξήσεις αυτές των τιμών επηρεάζουν πολύ παραπάνω το νοικοκυριό, την οικογένειά τους. Η Υπηρεσία αυτή, για να λέμε τα πράγματα με το όνομά τους, άρχισε να λειτουργεί πραγματικά μετά το 2019, από το 2020. Γιατί ξέρετε έχει σημασία να πούμε ότι η αισχροκέρδεια δεν γεννήθηκε μαζί με τον εισαγόμενο πληθωρισμό, προϋπήρχε. Εικονικές εκπτώσεις, αυτό που είπατε «αν ξέρουμε ότι τον Ιούλιο έχουμε εκπτώσεις», άρα τον Μάιο, τον Ιούνιο θα αυξήσουμε λίγο το ψυγείο ή την τηλεόραση και θα πούμε μετά ότι «ορίστε, 70% έκπτωση», αλλά στην πραγματικότητα είναι πιο ακριβό. Αυτό το ακούγαμε χρόνια, από μικρά παιδιά το ακούμε και το ακούμε σε πολλά προϊόντα. Βρέθηκε, επιτέλους, μια Κυβέρνηση να κάνει το αυτονόητο. Και είναι μια παρακαταθήκη, πλέον, αυτή η Υπηρεσία, η ΔΙΜΕΑ. Για τα επόμενα χρόνια, αυτοί οι οποίοι νομίζουν ότι είναι πιο έξυπνοι από τους υπόλοιπους, να τιμωρούνται. Και εάν δείτε τα πρόστιμα, τα πρόστιμα ξεκινούν από μικρές εταιρείες, αλλά κατά κανόνα είναι σε μεγάλες εταιρείες, σε κολοσσούς αυτό που λέμε όλα αυτά τα χρόνια. Κοιτάξτε, αποδίδουν τα πρόστιμα; Έχει παρατηρηθεί ότι στις περιπτώσεις επιβολής προστίμων έχουμε μειώσεις τιμών μέχρι και 25%. Προφανώς δεν πρέπει να σταματήσουμε. Γιατί προφανώς δεν είναι όλοι παραβατικοί. Οι έλεγχοι, οι οποίοι καταλήγουν σε παραβατική περίπτωση, σε πρόστιμο, είναι κάτω του 10%. Άρα, είναι πολλοί οι έλεγχοι και κατ΄ επέκταση είναι και αρκετά τα πρόστιμα. Τα πρόστιμα είναι πάνω από 13 εκατομμύρια. Έχουν εισπραχθεί πάνω πλέον από τα μισά. Ο τρίτος πυλώνας, είναι στοχευμένες παρεμβάσεις. Τι σημαίνει στοχευμένη παρέμβαση; Αντιμετωπίζεις ένα πρόβλημα, για παράδειγμα, αυξημένο μια περίοδο; Market pass, καλάθι του νοικοκυριού, μόνιμη μείωση τιμής -τώρα το είδαμε και εμείς ως νέοι γονείς- βρεφικό γάλα. Ήταν, λοιπόν, μια νέα ανάγκη να γίνει μια παρέμβαση συγκεκριμένη. Οπωροκηπευτικά. Άλλη παρέμβαση συγκεκριμένη. Οι στοχευμένες παρεμβάσεις είναι λογικό κάποιες φορές η Αντιπολίτευση να τις απαξιώνει και να λέει «μα, θα λύσετε το πρόβλημα;». Μα, δεν έχουμε αυταπάτες εμείς, όπως υπήρχαν κάποτε.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΣ: Άρα, περιθώρια αναπροσαρμογής υπάρχουν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι μέτρα, τα οποία από μόνα τους δεν λύνουν το πρόβλημα, αλλά όλα μαζί έχουν την αξία τους. Έχουν την αξία τους και προφανώς μετρούνται στην πράξη. Εμείς δεν είμαστε δογματικοί να πούμε «αυτό το μέτρο είναι η μαγική λύση που θα λύσει τα πάντα». Το βλέπουμε, το μετράμε, παρατηρούμε εάν μειώθηκαν οι τιμές. Βλέπουμε εάν εξυπηρετεί τους καταναλωτές. Βλέπουμε πώς το εφαρμόζουν οι επιχειρήσεις. Γιατί εάν δεν το εφαρμόζουν, δεν είναι μια σύσταση αυτά τα μέτρα, είναι πλέον κάτι που νομοθετείται, νομοθετήθηκε, οπότε έχουν υποχρέωση να το εφαρμόσουν. Οι έλεγχοι εντείνονται στις περιπτώσεις αυτών των προϊόντων και αυτών των μέτρων. Και προφανώς, όταν έχεις ένα δυναμικό φαινόμενο, οφείλεις να έχεις και μια δυναμική αντιμετώπιση. Δηλαδή, με λίγα λόγια, αν χρειάζονται και άλλες παρεμβάσεις, εξετάζονται, αξιολογούνται από το Υπουργείο Ανάπτυξης και εφαρμόζονται.

ΔΗΜΟΣΙΟΓΡΑΦΟΙ: Σας ευχαριστούμε πολύ.

Δείτε ολόκληρη τη συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη εδώ

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr