Τρέχων Άρθρο
Συνέντευξη στο MEGA και την εκπομπή «LIVE NEWS»

Συνέντευξη στο MEGA και την εκπομπή «LIVE NEWS»

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο MEGA και την εκπομπή «LIVE NEWS», με τον δημοσιογράφο Νίκο Ευαγγελάτο

Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Να σταθώ λίγο σε αυτή την ιστορία με τα κινητά. Είναι μια πάρα πολύ μεγάλη συζήτηση, που σημαίνει ότι προφανώς είναι ένα πρόβλημα μεγάλο. Πόσο αυστηρή θα είναι η κυβέρνηση στο να τηρηθεί αυτό το μέτρο.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς να πούμε, και θα το πούμε αν έχουμε την ευκαιρία στη συνέχεια, ότι αυτό είναι ένα από τα μέτρα που είναι σημαντικά και μία από τις ανακοινώσεις που έχουν να κάνουν με το άνοιγμα των σχολείων και για την σχολική χρονιά που έρχεται, που θα εφαρμοστούν. Είναι δημοφιλής ως συζήτηση και είναι λογικό. Από το 2006 βγαίνει μία εγκύκλιος, και εδώ είναι το πόσο αυστηροί θα είμαστε, η οποία λέει ότι απαγορεύονται τα κινητά στα σχολεία. Και την εκδίδουν από τότε όλοι οι υπουργοί Παιδείας, ανεξαρτήτως κομματικής προέλευσης και με όλες τις κυβερνήσεις. Τι συνέβαινε; Ήταν κάτι το οποίο έμενε στα χαρτιά.

Και δημιουργούνταν δύο μεγάλα προβλήματα. Το ένα πρόβλημα ήταν το προφανές, η διάσπαση προσοχής, το γεγονός ότι κοιτούσαν το κινητό όσο περνούσαν τα χρόνια και εξελισσόταν η τεχνολογία πολύ παραπάνω από το μάθημα. Το δεύτερο, το οποίο είναι για μένα ακόμα σοβαρότερο, έχει να κάνει με το ότι η βιντεοσκόπηση είναι ο λόγος ή η κατάληξη των περισσότερων της συντριπτικής πλειοψηφίας των περιστατικών κακοποίησης, bullying, όλα.

Τώρα, λοιπόν, η εγκύκλιος γίνεται ξεκάθαρη απόφαση, η οποία έχει συνέπειες. Δεν είναι τιμωρητικός ο χαρακτήρας και ο σκοπός. Είναι σκοπός επιβίωσης και επίλυσης ενός εκ των μεγαλύτερων προβλημάτων.

Οι γονείς μας βλέπουν, αντιλαμβάνονται πλήρως τι λέμε. Σε περίπτωση που το κινητό βγει από την τσάντα, γιατί το κινητό μπορεί να είναι στην τσάντα. Γιατί μπορεί να είναι στη τσάντα; Γιατί το παιδί πάντως το χρειάζεται για να πάει στο σχολείο, για να γυρίσει από το σχολείο, για να ειδοποιήσει τους γονείς του. Άμα βγει όμως από την τσάντα, είτε κατά τη διάρκεια του μαθήματος, είτε κατά το διάλειμμα, υπάρχει μια μέρα αποβολή, το οποίο είναι πλέον υποχρέωση για το σχολείο. Αν χρησιμοποιηθεί για κάποιο άλλο περιστατικό, όπως αυτά που είπαμε πριν, τότε θα έχουμε αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. Και βέβαια αυτό συνδέεται, αν μου επιτρέπετε, με κάτι άλλο. Θυμάστε, μπορεί να το είχαμε συζητήσει και σε αυτή την εκπομπή, είχε ανοίξει πολλή συζήτηση πέρσι για το bullying.

Δημιουργήσαμε μια πλατφόρμα, η οποία δημιουργήθηκε τότε και πλέον εφαρμόζεται πλήρως. Πάνω από 300 περιπτώσεις, περισσότερες από 300, έχουν κοινοποιηθεί στην πλατφόρμα αυτή, και έχουν διαχειριστεί είτε από τα σχολεία, είτε σε κεντρικό επίπεδο.  Και ουσιαστικά είναι κάτι που πλέον δεν είναι πιλοτικό, είναι κάτι το οποίο υπάρχει, είναι εκεί, πρέπει να το ξέρουν οι γονείς, πρέπει να το ξέρουν οι μαθητές, -αχρείαστο να είναι, αλλά είναι απαραίτητο, αν αντιληφθούν κάτι.

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Όσοι παρακολουθούν την κουβέντα που κάνουμε, και ειδικά μια κατηγορία γονιών και μαθητών που πηγαίνουν σε σχολεία με σοβαρά προβλήματα, γιατί δυστυχώς έχουμε πολλά τέτοια, λένε, ωραία αυτά που λέτε, ωραία τα κινητά, ωραία τα μεγάλα έργα και τα σχέδια. Αλλά στο σχολείο που πάει το δικό μου παιδί, οι ελλείψεις και τα προβλήματα είναι τεράστιες. Ενίοτε δε, θα σας έλεγα και ντροπιαστικές. Τι θα γίνει με αυτό;

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι υπάρχουν ακόμα πολλά βήματα που πρέπει να διαβούμε με τη μεγαλύτερη δυνατή ταχύτητα. Όμως υπάρχουν και κάποιες ειδήσεις που δείχνουν την αξιοπιστία της κυβέρνησης και ότι δεν είμαστε στην αρχή, αλλά είμαστε στο μέσο μιας σημαντικής διαδρομής. Ανοίγουν τα σχολεία με 10.000 παραπάνω εκπαιδευτικούς και συνολικά μαζί με την προηγούμενη τετραετία 38.500 περισσότερους από ό,τι το 2019. Τετραπλασιάζονται οι διορισμοί Ειδικής Αγωγής. Ξέρετε, είναι κάτι που δεν είναι πολύ γνωστό. Εγώ το έμαθα, όταν άρχισα να διαβάζω τι συμβαίνει, για να μπορώ να τοποθετούμαι τα προηγούμενα χρόνια. Στην Ελλάδα μέχρι το 2019 δεν υπήρχαν μόνιμοι διορισμοί εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής. Τα σχολεία δηλαδή αυτά, τα πολύ κρίσιμα, οι πολύ κρίσιμες αυτές θέσεις δεν είχαν…

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Τα παιδιά που χρειάζονται πιο πολύ τη μέριμνα…

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Έπρεπε να είναι οι πρώτες μέριμνες μιας κυβέρνησης, Τετραπλασιάστηκαν από τις εκλογές του ‘23 και μετά. Ανοίγουν τα σχολεία με τη δυνατότητα ψηφιακού φροντιστηρίου. Γιατί αυτό είναι κοινωνικό μέτρο; Για τον προφανή λόγο:  Δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα, το χρόνο, τη δυνατότητα και την οικονομική, αλλά και των αποστάσεων, να κάνουν όλα τα μαθήματα σε φροντιστήριο. Τώρα θα δίνεται δυνατότητα, ξεκινάει πιλοτικά, θα εφαρμοστεί σε χιλιάδες μαθητές.

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Είναι μια σειρά από πρωτοβουλίες που υπάρχουν. Αλλά… Συγχωνεύσεις σχολείων. Συγχωνεύσεις τμημάτων…

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι έντεκα και το συν ένα, είναι αυτό το οποίο είπατε. Υπάρχουν πάρα πολλά σχολεία που είναι σε κατάσταση, η οποία δεν μπορεί να περιγραφεί. Έχουν γίνει σημαντικές εργασίες και από την ΚΤΥΠ και από Δήμους σε κάποιες περιοχές. Μας έκανε και μια παρουσίαση ο κύριος Σταϊκούρας. Αλήθεια είναι ότι υπάρχουν πολλές ανάγκες. Γι’ αυτό και κεντρικοποιείται όλο αυτό. Γίνεται η μεγαλύτερη προσπάθεια αναβάθμισης σχολείων. Δεν θα γίνει απροσδιόριστα. Ξεκινάει η καταγραφή, τελειώνει σε ένα μήνα και τον Ιανουάριο του 2025 το μεγαλύτερο πρόγραμμα αναβάθμισης με εργασίες αυτονόητες, τουαλέτες, σοβατίσματα, γήπεδα. Ξεκινάει στα δημόσια σχολεία, στα σχολικά συγκροτήματα, εκεί που υπάρχει ανάγκη.

Υπάρχει και η συζήτηση που μου είπατε για τις συγχωνεύσεις, για να μην αποφύγω την απάντηση, η οποία θεωρώ ότι αδικεί την προσπάθεια. Αντιλαμβάνομαι τους προβληματισμούς των γονέων, αλλά δεν πρέπει να παρουσιάζεται από μια μερίδα του Τύπου και από την αντιπολίτευση μια άλλη εικόνα από αυτή που ισχύει. Η Ελλάδα έχει καλύτερη αναλογία, είναι στις πέντε καλύτερες χώρες στην Ευρώπη, μαθητών ανά καθηγητή, από την Ευρώπη. Οχτώ προς ένα.

Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Μην ανοίξουμε αυτήν την κουβέντα, την ξέρετε και την ξέρω. Η νησιωτικότητα της χώρας, ακόμα και η ορεινότητα της χώρας, δεν επιτρέπουν, επιβάλλουν να υπάρχει κάτι τέτοιο. Δεν είμαστε μια flat χώρα που πηγαίνουμε με τρένα από τη μια της άκρη μέχρι την άλλη. Πριν είχαμε μια γυναίκα που μας έλεγε πως πήγαινε το παιδί της για άλλο θέμα, αλλά από την Νίσυρο στην Κω, να του κάνει λογοθεραπεία.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Γι’ αυτό και ο καλύτερος τρόπος είναι να συγκρίνουμε χρονιά με χρονιά. Φέτος λοιπόν στο νηπιαγωγείο έχουμε αναλογία κατά δύο μαθητές ανά τάξη καλύτερη από πέρσι. Στο Δημοτικό και στο Γυμνάσιο ίδια αναλογία σε σχέση με πέρυσι. Και στο Λύκειο έχουμε κατά δύο καλύτερη αναλογία σε σχέση με πέρσι. Τι σημαίνει αυτό, ότι και διορισμοί έγιναν και τα κενά καλύπτονται. Η κλασική συζήτηση, ήταν πολύ δύσκολη συζήτηση για πάρα πολλά χρόνια στην χώρα. Ήταν ανοίγουν τα σχολεία με κενά και χωρίς τα βιβλία στην ώρα τους. Τώρα τα σχολεία ανοίγουν χωρίς κενά και όπου είναι κενά, είναι γιατί υπάρχει μια κύηση ή ένα απρόβλεπτο γεγονός, που καλύπτεται άμεσα και με τα βιβλία στην ώρα τους.

Και να πω κάτι ακόμα γιατί μια διάσταση για πολλούς συμπολίτες μας, δεν είναι μόνο η εκπαιδευτική, είναι και η οικονομική. Μεγάλη συζήτηση. Φέτος, με τις πρωτοβουλίες και του Υπουργείου Ανάπτυξης, με το καλάθι του μαθητή. Με τα επίσημα στοιχεία φαίνεται ότι υπάρχει μια ελάφρυνση από 5 μέχρι και 20%, 10% μεσοσταθμικά, για αυτό που λέμε καλάθι του μαθητή.

Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Επειδή περάσαμε ένα πολύ ακριβό καλοκαίρι και επειδή τα πράγματα ακόμα δεν είναι καλά αυτό είναι ένα πράγμα που…

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχει την αξία του όμως…

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Από την άλλη μέρα νομίζω ότι σε ένα βαθμό οργίζει οικογένειες. Γιατί δεν τα βγάζουν πέρα. Πραγματικά δεν τα βγάζουν πέρα. Είδα και τα όσα εξήγγειλε ο Πρωθυπουργός το Σαββατοκύριακο στη Θεσσαλονίκη. Έγινε μια προσπάθεια να δοθούν κάποιες παροχές λελογισμένες. Ακούσαμε πάρα πολύ λίγα για την ακρίβεια. Δηλαδή το συζητούσαμε και χτες και προχθές. Έμοιαζε σαν η κυβέρνηση να είπε, δεν μπορώ να κάνω πολλά για την ακρίβεια θα κοιτάξω όσο μπορώ να αυξήσω μισθούς. Αλλά αυτές οι αυξήσεις ροκανίζονται από την ακρίβεια.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το τελευταίο πράγμα που πρέπει να κάνεις όταν και η χώρα σου, μάλιστα μια χώρα που βρέθηκε στα τάρταρα ως προς το διαθέσιμο εισόδημα λόγω της πολυετούς κρίσης και κάποιων χειρισμών προηγούμενων ετών, είναι να πανηγυρίζεις, γιατί είσαι λίγο καλύτερα από άλλες χώρες, επειδή μπορεί να έχεις μια σταδιακή αποκλιμάκωση, επί 4 μήνες βέβαια στο σούπερ μάρκετ, ή επειδή μπορεί στους δείκτες, στους αριθμούς, που λένε την αλήθεια, αλλά η μεγάλη αλήθεια είναι τι γίνεται στο σπίτι του καθενός, είναι να πανηγυρίζεις γιατί είσαι λίγο καλύτερα από άλλες χώρες ως προς την αντιμετώπιση της ακρίβειας.

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Όχι καλύτερα. Ελαττώνεται ο ρυθμός αύξησης των προϊόντων.

 Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, σωρευτικά ο πληθωρισμός σε σχέση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο, είναι λίγο χαμηλότερος. Αυτό δεν απασχολεί καθόλου αυτούς που μας βλέπουν. Οφείλουμε όμως εμείς, γιατί η λογοδοσία είναι ιερή έννοια στην πολιτική, να λέμε τι κάνουμε. Γιατί μετράει το συγκριτικό; Γιατί είναι ένα φαινόμενο, το οποίο δεν είναι μόνο στην Ελλάδα. Πάμε τώρα στην ουσία. Ο πρωθυπουργός, αυτά τα οποία ανακοίνωσε, όλα ως προς την οικονομική τους διάσταση, απαντούν και σε κάθε επιμέρους έκφραση της ακρίβειας. Ξέρετε, υπάρχουν δύο τρόποι για να αντιμετωπίσεις την ακρίβεια και δύο δρόμοι να ακολουθήσεις πολιτικά. Ο ένας δρόμος είναι να πατάς κουμπιά και να νομίσεις ότι θα τα εξαφανίσεις όλα. Αν υπήρχε αυτό το κουμπί, αν υπήρχε αυτό το ραβδί, κάποιος θα το έφερνε και στην Ελλάδα και στις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες.

 Ν. ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ: Ο πρωθυπουργός έστειλε μια επιστολή στην κ. φον ντερ Λάιεν. Θετικό είναι. Δεν μπορεί κανείς να το αρνηθεί. Αλλά και την προηγούμενη φορά με την ακρίβεια, δεν δούλεψε αυτό.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τι συμβαίνει στην Ελλάδα τα τελευταία χρόνια. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει μια βασική δέσμευση-υπόσχεση στους πολίτες. Να πάω το μέσο μισθό στα 1500. Πόσο τον παρέλαβε; Χίλια σαράντα έξι. Γιατί θα τον πάει στα 1500; Επειδή τον έχει πάει ήδη στα 1300. Πως γίνεται αυτό; Με δύο τρόπους. Αυξήσεις μισθών και συντάξεων, φοροελαφρύνσεις. Μόνο στις ανακοινώσεις της Θεσσαλονίκης, έχουμε 12 νέες φοροελαφρύνσεις, – 900 εκατομμυρίων ευρώ ελάφρυνση για τους πολίτες συνολικά, δημοσιονομικά το 2025. Όλο αυτό είναι δεδομένο ότι δεν φαίνεται τόσο στον κόσμο. Δεν το καταλαβαίνει τόσο ο κόσμος. Γι’ αυτό και υπάρχει και οργή και αγανάκτηση λόγω της ακρίβειας. Όμως, υπάρχει μια πάρα πολύ μεγάλη διαφορά στη χώρα. Η πρώτη μεγάλη διαφορά είναι ότι αυτά είναι μόνιμα. Ενώ η ακρίβεια φαίνεται, έστω και παρατεταμένη, ότι αρχίζει και υποχωρεί, αποκλιμακώνεται. Η δεύτερη μεγάλη διαφορά, ότι αυτό δεν είναι με λογικές πλειοδοσίας . Δύο σημαντικοί αριθμοί για να μην κουράζουμε. Πεντακόσιες χιλιάδες θέσεις εργασίας στη χώρα μέσα σε 5 χρόνια, καλύτερα αμειβόμενες, γιατί στην Ελλάδα μέχρι το ΄19, μέχρι 1000 ευρώ έπαιρνε το 69% των εργαζομένων, ενώ τώρα παίρνει το 54%. Ανεργία των νέων: από το 36%, το αντιλαμβάνεστε το νούμερο, πάνω από 1 στους 3 νέους δεν είχε δουλειά, πλέον έχει πάει στο 22%. Κι αυτές οι θέσεις είναι με καλύτερους μισθούς, όχι θεαματικά,  εγώ δεν θα πω ότι θα πανηγυρίσω, αλλά σκεφτείτε κάτι. Όλο αυτό τι σημαίνει; Ότι αυτοί οι άνθρωποι βρήκαν δουλειά, πληρώνουν φόρους, όχι περισσότερους, αλλά πληρώνουν φόρους και εισφορές, με λιγότερους συντελεστές, εισπράττει το κράτος και μπορεί χωρίς να μας ρίξει στα βράχια αυτή η κυβέρνηση, να αρχίσει να επιστρέφει στους συνταξιούχους , στους μισθωτούς, στους δημοσίους υπαλλήλους, αυτά που αδίκως έχασαν τα προηγούμενα χρόνια. Καταλήγω και λέω το εξής. Το ποτήρι δεν έχει γεμίσει ακόμα. Είναι στη μέση. Επιλέγουμε να το βλέπουμε μισογεμάτο, ο κόσμος θέλει να γεμίσει, γιατί είναι υποχρέωσή μας να το κάνουμε και θα κριθούμε για την αποτελεσματικότητά μας.

 

Μπορείτε να παρακολουθήσετε τη συνέντευξη στο σύνδεσμο: https://youtu.be/HcBmUhHf82I

 

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr