Τρέχων Άρθρο
Σημεία συνέντευξης στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤΕΝΝΑ

Σημεία συνέντευξης στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του ΑΝΤΕΝΝΑ

Σημεία Συνέντευξης του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή «Καλημέρα Ελλάδα» του τηλεοπτικού σταθμού ΑΝΤΕΝΝΑ με τους δημοσιογράφους Γιώργο Παπαδάκη και Μαρία Αναστασοπούλου

Για την εξεταστική επιτροπή για το δυστύχημα των Τεμπών

Καταρχάς είναι δικαιολογημένη συνολικά η φόρτιση κυρίως των συγγενών των θυμάτων και όλων των ανθρώπων. Δεν υπάρχει άνθρωπος που να μη συγκλονίστηκε από αυτό το τραγικό δυστύχημα στα Τέμπη. Και πιστέψτε με ότι δεν υπάρχει και κανείς από εμάς που να μην είναι συγκλονισμένος. Επειδή καλά είναι τα λόγια, αλλά καλύτερες είναι οι πράξεις. Αυτό το απέδειξε και ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση. Δίνουμε εξετάσεις καθημερινά, από τις πρωτοβουλίες που ανελήφθησαν και από την ευθύνη που ανέλαβε, η οποία είναι μεγαλύτερη από τα χρόνια διακυβέρνησής μας. Γιατί έτσι πρέπει  να κάνουν οι άνθρωποι, που ηγούνται. Οι πρωθυπουργοί, οι υπουργοί. Εμείς απαντήσαμε θετικά, επιφυλασσόμενοι για το περιεχόμενο της Πρότασης, αλλά απαντήσαμε θετικά. Εμείς δεν συνυπογράφουμε το κείμενο της Πρότασης. Θα υπερψηφίσουμε, όμως, το αίτημα για Εξεταστική Επιτροπή. Και θα σας πω γιατί. Γιατί η αλήθεια είναι ότι αυτό το οποίο συνέβη, αυτό το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών, φωτογραφίζει διαχρονικές παθογένειες της Ελλάδας, χωρίς να θέλουμε να διαχύσουμε τις ευθύνες.Ο Πρωθυπουργός ανέλαβε μεγαλύτερο από το μερίδιο των ευθυνών των τεσσάρων ετών, γιατί έτσι νομίζω ότι αντιλαμβάνεται το καθήκον και έτσι, νομίζω, ότι πρέπει να το αντιλαμβάνεται ο οποιοσδήποτε ένας πρωθυπουργός μιας χώρας, η οποία με τα πολλά καλά της μεταπολιτευτικής Ελλάδας, πάρα πολλά καλά, πρέπει να αντιμετωπίσει χωρίς αστερίσκους όλες αυτές τις διαχρονικές παθογένειες.

Για τις δηλώσεις του Υπουργού Εργασίας

Καταρχάς ο ίδιος με πολιτικό θάρρος και γενναιότητα ζήτησε συγγνώμη και έσπευσε να διευκρινίσει. Επειδή έχουμε ζήσει πολλές περιπτώσεις, χωρίς να θέλω να κάνω συμψηφισμούς, πολιτικών που είναι αμετανόητοι και λέξεις όπως συγγνώμη, ανάληψη ευθύνης είναι άγνωστες και το ζήσαμε και εμείς πολλά χρόνια, νομίζω ότι αναγνωρίζουμε στον κ. Γεωργιάδη ότι έσπευσε πριν κάνουμε την οποιαδήποτε δήλωση στην ενημέρωση πολιτικών συντακτών, να εξηγήσει και να πει ότι διαχωρίζει πλήρως την οποιαδήποτε συζήτηση για τα Τέμπη και τα θύματα -που είναι μια πολύ σημαντική συζήτηση και χρέος απέναντι στους ανθρώπους αυτούς να διερευνηθούν πλήρως οι ευθύνες και σε επίπεδο ποινικό αλλά και σε επίπεδο συνολικών και διαχρονικών ευθυνών- με τη συζήτηση την πολιτική, όπως το εξήγησε.  Από εκεί και πέρα αυτό που χρειάζεται να κάνουμε σαφές είναι ότι όταν έχεις το οποιοδήποτε δημόσιο αξίωμα δεν είναι τίποτα δεδομένο, ούτε η ψήφος, ούτε η στήριξη, ούτε ένα μεγάλο εκλογικό αποτέλεσμα. Σας παραπέμπω σε αυτά που είπε ο Πρωθυπουργός στη Βουλή το βράδυ της δεύτερης πολύ μεγάλης εκλογικής νίκης του Ιουνίου, που τα ανέφερα και στην ενημέρωση πολιτικών συντακτών. Κανένα πρόβλημα δεν σβήστηκε, καμία ευθύνη δεν σβήστηκε από ένα πολύ μεγάλο, πράγματι, και τιμητικό αποτέλεσμα. Ίσα-ίσα, είχε πει, ότι έχουμε ακόμα μεγαλύτερη ευθύνη να έρθουμε αντιμέτωποι με τα προβλήματα. Αυτή η πολύ τιμητική εμπιστοσύνη των πολιτών για εμάς είναι ευθύνη και τίποτα λιγότερο.

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Οικονομικών

Πολύ γρήγορα, τέσσερα σημεία που έχουν πολύ μεγάλη αξία. Πρώτο σημείο, το νομοσχέδιο αυτό είναι ένα συνολικό νομοσχέδιο καταπολέμησης της φοροδιαφυγής. Και σε συνέχεια της προόδου που έχει γίνει στη μείωση του κενού ΦΠΑ, που από το 23% έχει πέσει κατά οκτώ μονάδες μέσα σε μία τετραετία. Εμείς θέλουμε να συνεχίσουμε αυτήν την προσπάθεια. Αυτές οι παρεμβάσεις είναι συνολικά δέκα. Μία εκ των δέκα παρεμβάσεων είναι και η δικαιότερη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών. Έχουμε παρεμβάσεις για το ηλεκτρονικό χρήμα, για το Airbnb, για τα ακίνητα. Πάμε, λοιπόν, σε αυτήν την παρέμβαση. Η παρέμβαση αυτή ξεκινάει από μία παραδοχή, η οποία, όμως, δεν είναι «τσουβάλιασμα». Η παραδοχή αυτή τι λέει; Ότι δεν μπορεί το 71% των ελεύθερων επαγγελματιών να δηλώνουν έσοδα κάτω από τον κατώτατο μισθό των μισθωτών. Σημαίνει ότι είναι όλοι αυτοί φοροφυγάδες; Σε καμία περίπτωση δεν είναι. Γιατί είναι ένα πράγμα ένας ο οποίος έχει μία επιχείρηση με δέκα εργαζομένους που έχουν τον κατώτατο μισθό ως αμοιβή και αυτός δηλώνει κάτω από τον κατώτατο μισθό, δεν μπορεί αυτό να συμβαίνει.

Για τις εξαιρέσεις των νέων ρυθμίσεων για τους ελεύθερους επαγγελματίες

Κάτω από 10.000 ευρώ μπορεί να είναι και ένας νέος ελεύθερος επαγγελματίας που εξαιρείται, ένας ελεύθερος επαγγελματίας που δουλεύει μέχρι συγκεκριμένους εργοδότες εξαιρείται για τρία έως πέντε χρόνια. Ένας νέος δικηγόρος ή όχι μόνο δικηγόρος, ο οποίος δουλεύει με «μπλοκάκι» σε συγκεκριμένους εργοδότες, που εξαιρείται.  Ένα νέο παιδί που δουλεύει μέχρι δύο εργοδότες με μπλοκάκι, θεωρείται, δηλαδή, μισθωτός εξαιρείται. Ένας νέος μέχρι τρία χρόνια εξαιρείται. Στα τέσσερα χρόνια έχει 2/3 έκπτωση. Στον πέμπτο χρόνο έχει 1/3 έκπτωση. Συν την έκπτωση 50% και 25% του τέλους επιτηδεύματος. Τρίτο σημείο πολύ σημαντικό, που θεωρώ: Έχουμε δημόσια διαβούλευση. Κι εμείς σεβόμαστε τους θεσμούς και σεβόμαστε τις διαδικασίες. Απόδειξη; Τα στατιστικά στοιχεία που παρέθεσε ο κ. Παπασταύρου, ο Υπουργός Επικρατείας, στο προηγούμενο Υπουργικό Συμβούλιο. Έχει αλλάξει τρόπο που νομοθετεί αυτή η Κυβέρνηση. Σέβεται τις διαδικασίες. Χωρίς να παρεκκλίνουμε από την κεντρική φιλοσοφία του νομοθετήματος και του κομματιού του νομοθετήματος που αφορά στους ελεύθερους επαγγελματίες, προφανώς, θα ακούσουμε προτάσεις από τους φορείς, από τα υπόλοιπα κόμματα σοβαρές, οι οποίες μπορεί να έχουν περιπτώσεις ανθρώπων που να είναι κάτω από 10.000 ευρώ. Όλα αυτά θα τεθούν στον διάλογο, θα μπουν στο ζύγι από το Υπουργείο Οικονομικών, θα εξεταστούν με σοβαρότητα οι προτάσεις των ανθρώπων, των πολιτών μεμονωμένα, των φορέων. Το έχει αποδείξει, το έχει κάνει πολλές φορές η Κυβέρνηση. Κραυγές, όμως, από αυτούς οι οποίοι έβαλαν πάω από 30 φόρους, από αυτούς οι οποίοι λέγανε ότι θα μπορέσουν να αυξήσουν συντάξεις και κατάργησαν το ΕΚΑΣ και κατηγορούν το Υπουργείο Οικονομικών, το οποίο έχει ήδη νομοθετήσει το 50% του προεκλογικού προγράμματος, έχει αυξήσει τους μισθούς των δημοσίων υπαλλήλων από μία Κυβέρνηση που μόνο μειώνει φόρους, γιατί εδώ δεν έχουμε αύξηση φορολογικού συντελεστή, εμείς τις θεωρούμε μη σοβαρές αυτές τις κραυγές.

Για την καταπολέμηση της φοροδιαφυγής

Δεν μπορεί να έχεις πέντε υπαλλήλους με τον κατώτατο μισθό και να δηλώνεις κάτω από αυτόν. Δεν είναι λογικό. Αλλά, δεν πρέπει να υπάρχει στοχοποίηση. Δεν σημαίνει ότι το 70% φοροδιαφεύγει και το υπόλοιπο 30% δεν φοροδιαφεύγει. Ο μισθωτός, αυτό που παίρνει αυτό δηλώνει και φορολογείται μέχρι και το τελευταίο ευρώ. Και με αυτά τα λεφτά, ουσιαστικά, πληρώνει και ίσως περισσότερο από κάποιους οι οποίοι πάνε να κλέψουν το Κράτος. Πάμε, λοιπόν. Γιατί τα λέω αυτά; Το νομοσχέδιο το είπα στην αρχή. Δεν είναι μόνο στραμμένο στη δικαιότερη φορολόγηση των ελεύθερων επαγγελματιών. Κάνει και άλλα πράγματα. Παράδειγμα: Θες να πας να πάρεις ένα ζευγάρι παπούτσια ή κάποιες αγορές να κάνεις και ενώ πρέπει να δώσεις κάρτα, εσύ δίνεις μετρητά. Το πρόστιμο είναι εκατό ευρώ. Ξέρετε πόσο γίνεται τώρα το πρόστιμο; Διπλάσιο της τιμής. Δεύτερον, διασύνδεση όλων των ταμειακών με POS.  Αυτό γίνεται τώρα νομοθετικά. Γιατί τα λέω αυτά; Υπάρχει μια στρεβλή εντύπωση. Ίσως δημιουργείται και από την ταχύτητα των γεγονότων ότι υπάρχει στοχοποίηση και γίνεται μόνο μια παρέμβαση τους φοροφυγάδες, ελεύθερους επαγγελματίες συλλήβδην. Όχι, δεν τσουβαλιάζουμε κανέναν.

Για την πολιτική μείωσης φόρων και διεύρυνσης των ελέγχων στην αγορά

Το τέλος επιτηδεύματος ήδη μειώνεται κατά 50% και 25% αναλόγως αν είσαι πάνω ή κάτω από τα 10.000 ευρώ. Και είναι, μάλιστα, η τελευταία εκκρεμότητα σε όσα είχαμε πει από το 2019, σε συνέχεια 50 φόρων που μειώσαμε ή καταργήσαμε. Δεύτερο σημείο. Ψηφιακοί έλεγχοι και αξιοποίηση ψηφιακών εργαλείων. Είναι ο βασικός πυρήνας της πολιτικής όλων όσων έχουμε πει και μετά τις δεύτερες εκλογές – δηλαδή, την επανεκλογή της Κυβέρνησης αυτής – για την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Είναι το πρώτο εργαλείο το οποίο χρησιμοποιείται ήδη. Τρίτον, έλεγχοι. Οι έλεγχοι, που ήταν δυστυχώς μέχρι το 2019 από την προηγούμενη Κυβέρνηση – και σε επίπεδο τροφίμων και σε επίπεδο φοροδιαφυγής – ανέκδοτο και ένα ανέκδοτο κακόγουστο για τους πολίτες, δεν γίνονταν στην πραγματικότητα, γίνονταν ελάχιστοι. Πλέον είναι μια καθημερινότητα. Και δεν είναι μια καθημερινότητα επειδή το λέω εγώ. Επειδή ανακοινώνονται συγκεκριμένα πρόστιμα -και όχι μόνο σε περιπτώσεις της ακρίβειας- και για φοροδιαφυγή. Όποιος βγει και πει, όπως και στην περίπτωση της ακρίβειας έτσι και στην περίπτωση της  φοροδιαφυγής «πατάω ένα κουμπί και εξαφανίζω τη φοροδιαφυγή», ουσιαστικά εξαπατά τους πολίτες. Εμείς τι λέμε; Βήμα-βήμα, κάθε κίνηση ξεχωριστά αυξάνει τα έσοδα του Κράτους από την αντιμετώπιση της φοροδιαφυγής. Έχουμε βάλει έναν φιλόδοξο στόχο. 3 δισ. Από αυτά τα 500-600 εκ. είναι από την παρέμβαση για τους ελεύθερους επαγγελματίες. Και τελευταίο. Δεν βάζουμε κανένα χαράτσι, δεν αυξάνουμε κανέναν φορολογικό συντελεστή. Προσπαθούμε να βάλουμε ένα δικαιότερο σύστημα για να μην νιώθουν αδικημένοι οι υπόλοιποι, αλλά να μην μπαίνουν στο ίδιο τσουβάλι και όλοι οι άλλοι.

Για τα επιβαλλόμενα πρόστιμα και τις πολιτικές μειώσεις τιμών στο ράφι

Ως προς το θέμα, λοιπόν, των προστίμων, έχουμε φτάσει  περίπου 6,8 εκατομμύρια ευρώ το 2023. Από αυτά – είναι σημαντικό – ότι 4,3 εκατομμύρια έχουν βεβαιωθεί ως οφειλές, έχει βεβαιωθεί η οφειλή ή έχει εισπραχθεί. Τώρα, λοιπόν, είναι το κρίσιμο. Τι γίνεται λοιπόν με αυτά τα προϊόντα; Αυτό, λοιπόν, που έχουμε ως επίσημη ενημέρωση από το Υπουργείο με ένα δείγμα πλέον πολλών μηνών, είναι ότι έχουμε μείωση τιμής μέχρι και 25% στις περιπτώσεις των προϊόντων που επιβλήθηκε πρόστιμο. Άρα, δουλεύει το μέτρο. Το δεύτερο πιο σημαντικό ποιο είναι; Δεν μένουμε μόνο εκεί. Έχουμε βάλει τα 688 προϊόντα με σταθερά χαμηλή τιμή, από 5% και όσο πάει χαμηλότερα, μέχρι έξι μήνες, όπου εκεί αν αναγραφεί το προϊόν αυτό και δεν έχει αποδεδειγμένα χαμηλή τιμή, είναι έξτρα πρόστιμο. Συν πολύ σημαντικό – το ξαναλέω – όλα τα υπόλοιπα εργαλεία που κανένα από μόνο του δεν μειώνει, δεν εξαλείφει την ακρίβεια, τα οποία συνεχίζουν και δουλεύουν και βέβαια την αύξηση του εισοδήματος.

Το μεγαλύτερο, όμως, εργαλείο για την αντιμετώπιση της ακρίβειας και μόνιμο εργαλείο είναι η αύξηση των εισοδημάτων. Δεύτερη συνεχόμενη χρονιά είχαμε αύξηση του διαθέσιμου εισοδήματος, μετά τους φόρους και τις πληρωμές, των πολιτών κατά 7,5% – αυτό είχε να συμβεί πολλά χρόνια – 8% και 7,5%. Γίνεται στο δημόσιο κατά 10,5% αύξηση, έρχεται και νέα αύξηση του κατώτατου μισθού. Γιατί είναι το πιο σημαντικό; Γιατί αυτό είναι κάτι μόνιμο το οποίο θα μείνει όταν οι τιμές θα αρχίσουν να υποχωρούν. Δεύτερον, όλα αυτά τα εργαλεία, η παράταση του πλαφόν για το μέγιστο περιθώριο κέρδους, η παράταση του «Καλαθιού», η μόνιμη μείωση τιμής, η ανάρτηση των τιμών των οπωροκηπευτικών είναι μέτρα τα οποία θα υφίστανται. Όταν έρχεται το τέλος της ισχύος του κάθε μέτρου, επανεξετάζεται.  Και εφόσον υπάρχει ανάγκη, είτε παρατείνεται είτε αντικαθίσταται με ένα άλλο μέτρο. Για παράδειγμα, η σταθερή μείωση τιμής ήρθε να προστεθεί μετά τις εκλογές γιατί υπήρχε μια αυξημένη ανάγκη.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr