Τρέχων Άρθρο
Ο Στ. Πέτσας για το φορολογικό, το μεταναστευτικό-προσφυγικό, την Προανακριτική και τον εκλογικό νόμο

Ο Στ. Πέτσας για το φορολογικό, το μεταναστευτικό-προσφυγικό, την Προανακριτική και τον εκλογικό νόμο

Συνέντευξη του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου κ. Στέλιου Πέτσα στην εφημερίδα «Έθνος της Κυριακής» και στο δημοσιογράφο κ. Σπύρο Μουρελάτο

-Τέθηκε σε δημόσια διαβούλευση το φορολογικό νομοσχέδιο. Τι μπορεί να περιμένουν νοικοκυριά και επιχειρήσεις από τις παρεμβάσεις σας;
Κατ’ αρχάς συνέπεια. Ό,τι είπαμε, το κάνουμε. Και μάλιστα νωρίτερα από ό,τι είχαμε δεσμευθεί. Ήδη μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ μεσοσταθμικά κατά 22%, αποδώσαμε αυξημένες 66.000 χιλιάδες συντάξεις χηρείας, επιστράφηκαν οφειλές του ΕΦΚΑ 100 εκατ. ευρώ στους ελεύθερους επαγγελματίες, βελτιώσαμε την ρύθμιση των 120 δόσεων, αυξάνουμε το επίδομα θέρμανσης και μάλιστα εμπροσθοβαρώς. Στο νέο φορολογικό νομοσχέδιο εντάσσουμε μέτρα αναθέρμανσης της οικονομίας και κοινωνικής στήριξης ύψους 1,2 δισ. ευρώ. Οι 7 στους 10 φορολογουμένους δηλώνουν εισόδημα μέχρι 15.000 ευρώ. Από αυτούς, μισθωτοί, συνταξιούχοι και αγρότες που πληρώνουν φόρο, θα δουν μειώσεις από 117 έως 177 ευρώ. Οι δε ελεύθεροι επαγγελματίες θα έχουν πολύ μεγαλύτερες μειώσεις. Οι οικογένειες με παιδιά – και ιδίως οι πολύτεκνες – θα δουν σημαντική αύξηση του αφορολογήτου και μείωση του κόστους για τα βρεφικά είδη λόγω της μείωσης του ΦΠΑ. Οι εργαζόμενοι θα δουν αύξηση στο διαθέσιμο εισόδημά τους, όχι μόνο από τη μείωση του φόρου, αλλά και από τις παροχές όπως οι κάρτες για μετακινήσεις με μέσα μαζικής μεταφοράς. Επίσης, θεσπίζεται ευνοϊκή φορολογική μεταχείριση για διάθεση μετοχών (stock options) από επιχειρήσεις στους εργαζόμενους, ως επιβράβευση για τη συμμετοχή τους στην επιχειρηματική επιτυχία. Οι επιχειρήσεις θα δουν σημαντική μείωση του φόρου, θα ωφεληθούν από τις αυξημένες αποσβέσεις, το διπλασιασμό της περιόδου συμψηφισμού ζημιών με κέρδη και τη μείωση της γραφειοκρατίας ώστε να βελτιωθεί η ρευστότητα και η ανταγωνιστικότητά τους.

-Με ποιον τρόπο σκέφτεστε να αντιμετωπίσετε τις αντιδράσεις από τις τοπικές κοινωνίες έναντι των προωθούμενων μετεγκαταστάσεων στην ενδοχώρα; Εκτιμάτε πως το σχέδιο μεταφοράς των αιτούντων άσυλο αποτελεί μόνιμη λύση για την αντιμετώπιση του μεταναστευτικού;
Η πολιτική μας βασίζεται σε τέσσερις πυλώνες. Στη φύλαξη των συνόρων, στην επιτάχυνση των διαδικασιών εξέτασης των αιτήσεων ασύλου, στις αυξημένες επιστροφές και στα κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα. Επομένως, οι μεταφορές από τα νησιά στην ενδοχώρα είναι μόνο ένα τμήμα της πολιτικής μας και εντάσσονται στην επιτακτική ανάγκη αποσυμφόρησης των νησιών μας για να στηρίξουμε τους ακρίτες μας. Στην προσπάθεια αυτή προτεραιότητα είναι η δίκαιη κατανομή των ανθρώπων που μεταφέρονται από τα νησιά στην ενδοχώρα. Για τον σκοπό αυτό ακολουθούμε δύο αρχές: Πρώτον, τα πρόσωπα που μεταφέρονται σε κάθε Περιφέρεια – κυρίως οικογένειες με παιδιά, που έχουν προσφυγικό προφίλ- να μην ξεπερνούν το 1% του πληθυσμού της. Και δεύτερον, ενισχύονται οι υποδομές και οι υπηρεσίες στις τοπικές κοινωνίες, ώστε να αντιμετωπίσουν τις ανάγκες της έκτακτης φιλοξενίας.

-Εξετάζετε την ανάληψη συγκεκριμένης πρωτοβουλίας στην Ε.Ε. για την αναμόρφωση του κανονισμού του Δουβλίνο; Μελετάτε την πιθανότητα μονομερών μέτρων από την Κυβέρνηση για την αποτελεσματικότερη φύλαξη των συνόρων μας;
Έχουμε ήδη αναλάβει πρωτοβουλίες. Από την πρώτη στιγμή ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανέδειξε σε ευρωπαϊκό επίπεδο το μεταναστευτικό ως πρόκληση για ολόκληρη την ήπειρό μας. Ανέπτυξε τις ελληνικές θέσεις κατά τις επισκέψεις του σε ευρωπαϊκές πρωτεύουσες, επισημαίνοντας ότι δεν γίνεται να υπάρχουν χώρες οι οποίες απολαμβάνουν τα οφέλη της Συνθήκης του Σένγκεν και ταυτόχρονα να μην αναλαμβάνουν υποχρεώσεις. Ο Πρωθυπουργός, έθεσε το θέμα στη Γ.Σ. του ΟΗΕ και ανέπτυξε στη Σύνοδο Κορυφής της Ε.Ε. την ανάγκη επανεξέτασης του συστήματος του Δουβλίνου και διαμόρφωσης μιας κοινής πολιτικής ασύλου. Καμία χώρα δεν μπορεί να αντεπεξέλθει μόνη της σε ένα τέτοιας έκτασης πρόβλημα. Όλοι μαζί στην Ε.Ε., με υπευθυνότητα και αλληλεγγύη, θα αντιμετωπίσουμε το ζήτημα.
-Περί τους δύο μήνες μετά τη συνάντηση του Κυριάκου Μητσοτάκη με τον Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν η Τουρκίας εξακολουθεί να επιδεικνύει επιθετική συμπεριφορά στην Κυπριακή ΑΟΖ και το Αιγαίο ενώ δε συμμορφώνεται με τις υποχρεώσεις της στο Μεταναστευτικό. Πως δικαιολογείται η επανεκκίνηση των διμερών σχέσεων, για την οποία μίλησε ο πρωθυπουργός;
Επανεκκίνηση των ελληνοτουρκικών σχέσεων μπορεί να υπάρξει – όπως ανέφερε ο Πρωθυπουργός – εφόσον η γειτονική χώρα ανταποκριθεί σε δύο προϋποθέσεις. Πρώτον, να σεβαστεί την Κοινή Δήλωση που συμφώνησε με την Ε.Ε., σε ό,τι αφορά το μεταναστευτικό. Και δεύτερον, να εγκαταλείψει τις παράνομες ενέργειες στην Κυπριακή Αποκλειστική Οικονομική Ζώνη και τις παρεμβάσεις προς την τουρκοκυπριακή πλευρά που υπονομεύουν την επανέναρξη των ενδοκυπριακών συνομιλιών.

Ο ΣΥΡΙΖΑ σας κατηγορεί ότι επιχειρείτε να ελέγξετε τη λειτουργία της Προανακριτικής επιμένοντας στην εξαίρεση των Πολάκη–Τζανακόπουλου. Μήπως η στάση της πλειοψηφίας ενέχει στοιχεία ρεβανσισμού;
Η συγκρότηση και λειτουργία της Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης είναι υπόθεση που ανήκει στις αρμοδιότητες της Βουλής και όχι της Κυβέρνησης. Πάει, όμως, πολύ να μιλούν για ρεβανσισμό εκείνοι που «κρέμασαν στα μανταλάκια» δέκα πολιτικούς αντιπάλους τους, χωρίς στοιχεία, αποδίδοντάς τους ψευδώς «το μεγαλύτερο σκάνδαλο από συστάσεως του Ελληνικού Κράτους». Η σκευωρία τους αποκαλύπτεται και προσπαθούν να καθυστερήσουν το έργο της Επιτροπής. Στο παιχνίδι της πόλωσης που στήνουν, εμείς δεν «τσιμπάμε».

-Υπάρχει πρόσφορο έδαφος για την διαμόρφωση συναίνεσης στο ζήτημα της αλλαγής του εκλογικού νόμου; Συσχετίζει η Κυβέρνηση τη συνεννόηση στην κατάργηση της απλής αναλογικής με την απαιτούμενη πλειοψηφία για την εκλογή του ΠτΔ; Τι στοιχεία θα πρέπει να συγκεντρώνει κατ’ εσάς το πρόσωπο, που θα προταθεί για το ύπατο αξίωμα της χώρας;
Επιμένουμε -και είναι άλλωστε προφανές- ότι η απλή αναλογική οδηγεί σε ακυβερνησία και η ακυβερνησία είναι το χειρότερο που μπορεί να συμβεί στην Πατρίδα μας. Θα αλλάξουμε λοιπόν -όπως ακριβώς δεσμευτήκαμε- τον εκλογικό νόμο. Εάν δεν συγκεντρώσει την απαιτούμενη πλειοψηφία για να ισχύσει από τις επόμενες εθνικές εκλογές, τότε, στο τέλος της τετραετίας, θα πάμε σε διπλή εκλογική αναμέτρηση.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr