Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου
Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο
Καλημέρα σε όλες και όλους, καλή εβδομάδα.
Με το πρόγραμμα που παρουσίασε ο Πρωθυπουργός πριν από 10 μέρες, δείξαμε τη φιλοδοξία μας για την Ελλάδα του 2030. Μια Ελλάδα πιο παραγωγική, κοινωνική, πράσινη και ψηφιακή, δίκαιη και εν τέλει μια Ελλάδα πιο ισχυρή. Με Έλληνες και Ελληνίδες που είναι περήφανοι για την Πατρίδα μας και μένουν ή επιστρέφουν σε αυτήν από επιλογή. Για να μπορούμε να ζήσουμε καλύτερα από τις προηγούμενες γενιές και να μπορούμε βάσιμα να ελπίζουμε σε ένα καλύτερο μέλλον και για τα παιδιά μας.
Αυτό είναι το διακύβευμα της επόμενης κάλπης και εξασφαλίζεται μόνο με μια σταθερή και αυτοδύναμη Κυβέρνηση που δεν θα βάλει τη χώρα σε περιπέτειες ακυβερνησίας, παραλυσίας και ξεπερασμένων πολιτικών πειραμάτων που ανήκουν σε άλλες εποχές. Διότι αυτά ακούμε ως πρόταση από την Αντιπολίτευση. Μια πρόταση επιστροφής στο χθες με ανθρώπους και μυαλά του χθές, απέναντι σε μια πρόταση δυναμικής φυγής προς το αύριο.
Θέλουμε και μπορούμε η Ελλάδα, η ελληνική οικονομία να τρέχει με διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη 3% κάθε χρόνο.
Θέλουμε και μπορούμε να αυξηθούν τα εισοδήματα κατά 25% και ο κατώτατος και ο μέσος μισθός.
Θέλουμε και μπορούμε να μειώσουμε το δημόσιο χρέος κάτω από 130% έως το 2027, να αυξηθούν οι νέοι αγρότες κατά 60.000, η μεταποίηση στο 15% του Α.Ε.Π., οι εξαγωγές στο 60% του Α.Ε.Π., να έχουμε τουρισμό 12 μήνες το χρόνο με 30 δις ευρώ έσοδα ετησίως, και τέλος η Ελλάδα να βρίσκεται μέσα στις 10 καλύτερες χώρες παγκοσμίως στο διαμετακομιστικό εμπόριο.
Θέλουμε και μπορούμε να μειωθούν κι άλλο οι φόροι και οι εισφορές. Να στηρίξουμε την ελληνική οικογένεια και τους νέους ανθρώπους στα πρώτα τους βήματα. Να έχουμε περισσότερες ανανεώσιμες πηγές ενέργειας, ένα πλήρως ψηφιακό κράτος για όλους, ποιοτικό δημόσιο σύστημα υγείας και παιδείας που παρέχει φροντίδα και ευκαιρίες αντί για ισοπέδωση και απαξίωση κυρίως στους ευάλωτους πολίτες που έχουν λιγότερα εφόδια.
Τι σημαίνουν αυτοί οι φιλόδοξοι στόχοι; Σημαίνουν μια αυτάρκη και αυτοδύναμη χώρα, με Περισσότερες και καλύτερες δουλειές με πολύ καλύτερες αμοιβές για τους νέους Έλληνες και τις νέες Ελληνίδες, με σεβασμό και ισχύ στο εξωτερικό και την Ευρώπη.
Όσο η οικονομία αναπτύσσεται δυναμικά τόσο το Κράτος θα μπορεί να στέκεται πιο ουσιαστικά δίπλα στους πολίτες και τις ανάγκες τους. Γνωρίζουμε βεβαίως πάρα πολύ καλά πόσο ταλαιπωρείται και πιέζεται, αυτή τη στιγμή, το ελληνικό νοικοκυριό από τον πληθωρισμό. Παρότι σήμερα είναι πλέον ο 5ος χαμηλότερος πληθωρισμός στην Ευρώπη, παραμένει υψηλός, ροκανίζει τα εισοδήματα των οικογενειών, των νέων και των μεγαλύτερων, πιέζει τις επιχειρήσεις. Γνωρίζουμε ότι χρειάζεται να στηρίξουμε το διαθέσιμο εισόδημα κι άλλο με όποιον -δημοσιονομικά ανεκτό και υπεύθυνο- τρόπο μπορούμε. Και αυτό κάνουμε.
Χθες από την Ελευσίνα, ο Κυριάκος Μητσοτάκης ανακοίνωσε επιπλέον τρία μέτρα που είναι ενταγμένα στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο σταθερότητας και ανάπτυξης 2023-2026 που κατέθεσε η Κυβέρνηση στην Κομισιόν. Ασφαλώς δεν λύνουν το πρόβλημα της ακρίβειας και της πίεσης στα εισοδήματα αλλά προσφέρουν ακόμη μια ανάσα.
Τα μέτρα αυτά θυμίζω είναι :
-Θεσμοθετείται από φέτος το καλοκαίρι το Youth Pass με ενίσχυση 150 ευρώ κατ’ έτος για δυο χρόνια και για κάθε νέο που ενηλικιώνεται (18 και 19 ετών, περίπου 200.000 δικαιούχοι ετησίως) για πολιτιστικές, τουριστικές δραστηριότητες και μεταφορές.
-Μειώνεται από το 2024 ο ΕΝΦΙΑ κατά 10% για κατοικίες που ασφαλίζονται για το σύνολο του έτους για φυσικές καταστροφές και για πυρκαγιά. Το μέτρο αφορά και υφιστάμενα συμβόλαια.
-Αυξάνεται από 1.1.24 η οικογενειακή παροχή για όσους έχουν παιδιά δηλαδή από 50 ευρώ στα 70 ευρώ για όσους έχουν ένα παιδί, από 70 ευρώ για τα δυο παιδιά σε 120 ευρώ και από 120 ευρώ στα τρία παιδιά στα 170 και από 170 στα 220 ευρώ ια όσους έχουν 4 παιδιά, με σκοπό την εφαρμογή από 1/1/2024.
Είναι τρία μέτρα κοστολογημένα, που απαντούν σε ανάγκες και προβλήματα όπως το δημογραφικό ζήτημα, η στήριξη της οικογένειας και των νέων ανθρώπων στο ξεκίνημα τους και η περαιτέρω μείωση της φορολογικής επιβάρυνσης στην ακίνητη περιουσία με ταυτόχρονη μέριμνα και έμφαση στην πρόληψη για την έγκαιρη αποζημίωση σε περίπτωση φυσικών καταστροφών. Και με αυτά τα μέτρα το οικονομικό μας πρόγραμμα δεν υπερβαίνει τα 9 δισ. για το όλη την τετραετία.
Έχουμε αποδείξει άλλωστε στη διάρκεια της τετραετίας ότι σταθήκαμε πάντα στο πλευρό της κοινωνίας-και στους εργαζόμενους και στις επιχειρήσεις- δίχως ποτέ να θέσουμε σε κίνδυνο τη δημοσιονομική ισορροπία. Η Ελλάδα κατέγραψε τη μεγαλύτερη μείωση δημόσιου χρέους στον κόσμο κατά 36 μονάδες μέσα στην προηγούμενα τετραετία και ταυτόχρονα είναι η μόνη ευρωπαϊκή χώρα στην Ε.Ε. που πέτυχε παράλληλα με ένα γενναίο πρόγραμμα στήριξης της οικονομίας, τη μεγαλύτερη δημοσιονομική προσαρμογή μετά την πανδημία με αποτέλεσμα να σημειώσουμε μικρό πρωτογενές πλεόνασμα από το 2022 ένα χρόνο νωρίτερα του αναμενόμενου. Όλα αυτά είναι αποτελέσματα της αλματώδους ανάπτυξης που φέρνει η πολιτική μας και δευτερευόντως του πληθωρισμού, ως προς το σκέλος της μείωσης του χρέους.
Γι’ αυτό είναι τουλάχιστον αστείο, αν όχι προκλητικό, ο ΣΥΡΙΖΑ να μας εγκαλεί για «παροχολογία» όταν το συνολικό κόστος των υποσχέσεων του για την τετραετία, φτάνει στα 83 δισ. ευρώ. Ξεκίνησε με 11,5 δισ. ευρώ ετησίως -συνολικά 46 δισ. ευρώ στην τετραετία και έφτασε τα 83 δισ. Και κάθε ημέρα που περνάει προσθέτει κι άλλα, με τη βεβαιότητα ότι δεν θα κληθεί να τα εφαρμόσει. Ωστόσο καλό είναι να γνωρίζουν οι πολίτες ότι πρόκειται για ένα προχειρογράφημα, μια συνταγή από τα παλιά που μας οδηγεί εκ νέου στα βράχια, σε νέα εποπτεία, ακόμη και χωρίς τη «Δήμητρα» του κ. Βαρουφάκη και τις σοσιαλ-αοριστίες του κ. Ανδρουλάκη.
Ειλικρινά μεταξύ των δυο δεν γνωρίζω τι είναι πιο επικίνδυνο σήμερα; Να υπόσχεσαι με θράσος ένα ανεφάρμοστο πρόγραμμα ή να μιλάς σαν να συμμετέχεις σε πολιτικά καλλιστεία χωρίς να γίνεσαι συγκεκριμένος; Διότι από τη μια πλευρά έχουμε τη Θεσσαλονίκη Νο2 του κ. Τσίπρα και από την άλλη έχουμε την πρόταση του ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη που πρακτικά μας λέει κάτι σαν «θέλω να είμαι και πλούσιος και όμορφος και υγιής αλλά δεν σας λέω ούτε πως ούτε με ποιους θα το πετύχω».
Ας προσγειωθούμε λοιπόν στην πραγματικότητα. Είναι γνωστό άλλωστε ότι οι δημαγωγοί προτείνουν εύηχες αλλά ανεφάρμοστες λύσεις, θεωρώντας -εν προκειμένω- τόσο ο ΣΥΡΙΖΑ όσο και το ΠΑΣΟΚ ότι οι πολίτες έχουν κοντή μνήμη.
Θα ήθελα στο σημείο αυτό να εξηγήσω λίγο καλύτερα γιατί είναι και επικίνδυνες αλλά και αναποτελεσματικές οι οικονομικές προτάσεις όπως ο μειωμένος Φ.Π.Α. στα τρόφιμα. Η οποιαδήποτε απόφαση στα δημοσιονομικά μας πρέπει να λαμβάνει υπόψη τη σχέση κόστους-οφέλους. Καταρχήν η μείωση τους Φ.Π.Α. από το 13% που είναι όλα τα τρόφιμα σήμερα (μόνο τα αλκοολούχα ποτά είναι στο 24%) στο 6%, δηλαδή κατά 7 μονάδες κοστίζει 1,5 δισ. ευρώ, δηλαδή έχει τεράστιο κόστος με μηδενική επίδραση στις τιμές.
Δεν θα σας πάω πολύ μακριά -αν και το πρόσφατο παράδειγμα της Ισπανίας δείχνει ότι παρά τη μείωση Φ.Π.Α. ο πληθωρισμός στα τρόφιμα συνεχίζει να τρέχει και εκεί- αλλά θα θυμίσω ένα δικό μας παράδειγμα. Από το 2020 η Κυβέρνηση έχει μειώσει τον Φ.Π.Α. κατά 11 μονάδες από το 24 στο 13% στην εστίαση, στον καφέ στα μη αλκοολούχα ποτά, στους κινηματογράφους. Σας πληροφορώ λοιπόν ότι ο υπο-δείκτης τιμών καταναλωτή της εστίασης της ΕΛΣΤΑΤ έμεινε ακίνητος, για την ακρίβεια μεταβλήθηκε μόλις 0,3%, αντί για 11%, και μετά από μερικούς μήνες αυξήθηκε και πάνω από τα προηγούμενα επίπεδα. Αντίστοιχα στους κινηματογράφους ο δείκτης τιμών μειώθηκε κατά μόλις 1% αντί για 11%. Συνεπώς για ποιο λόγο να πετάξουμε λεφτά των φορολογουμένων στις τσέπες των επιχειρήσεων ενώ μπορούμε απευθείας τα έσοδα που εισπράττουμε να τα δίνουμε στους καταναλωτές με διάφορα μέτρα όπως είναι το market pass;
Και καλά τα δημοσιονομικά δεν τα σκέφτεται ούτε ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε το ΠΑΣΟΚ, δεν είναι άλλωστε το δυνατό τους σημείο. Ποιο θα είναι τελικά το όφελος του καταναλωτή; Για έναν καταναλωτή που ξοδεύει 350 ευρώ μηνιαίως στο super-market (σύμφωνα με την έρευνα οικογενειακών προϋπολογισμών της ΕΛΣΤΑΤ το 2021 η μέση μηνιαία δαπάνη για τρόφιμα ήταν 312 ευρώ), με μείωση 2% μιλάμε για όφελος 7 ευρώ το μήνα. Με μείωση 1% μιλάμε για όφελος 3,5 ευρώ το μήνα. Με μείωση 0,3% όπως η Ισπανία μιλάμε για όφελος 1 ευρώ το μήνα! Αυτό μας υπόσχονται;
Εμείς με το market pass δίνουμε μεσοσταθμικά 30 ευρώ το μήνα και σε οικογένειες με περισσότερα παιδιά έως 100 ευρώ το μήνα. Συνεπώς μιλάμε για ένα πολύ πιο αποτελεσματικό μέτρο, στοχευμένο, που προήλθε από τα υπερκέρδη των επιχειρήσεων κοστίζει πολύ λιγότερο (500 εκατ. το εξάμηνο) και αποδίδει πολύ περισσότερο (30 ευρώ το μήνα, έναντι 1 έως 7 ευρώ που είναι η μείωση Φ.Π.Α.).
Να μιλήσω για ένα ακόμη μέτρο που εισηγείται ο ΣΥΡΙΖΑ: Την επαναφορά της 13ης σύνταξης.
Το να μιλάει ο κ. Τσίπρας για τους συνταξιούχους, τη στιγμή που έφερε το νόμο Κατρούγκαλου και επέβαλε 17 περικοπές στις συντάξεις, επειδή έδωσε ένα επίδομα 500 ευρώ προεκλογικά το 2019, τη στιγμή που δίνουμε πραγματικές και μόνιμες αυξήσεις πάει πολύ. Την 1η Ιανουαρίου 2023 αυξήθηκαν μόνιμα -για πρώτη φορά από το 2010- οι συντάξεις κατά 7,75% με δημοσιονομικό κόστος 900 εκατ. ευρώ. κατ’ έτος. Επιπλέον δόθηκε ενίσχυση σε όσους δεν είδαν αύξηση λόγω προσωπικής διαφοράς της τάξης των 200-300 με επιπλέον κόστος 280 εκατ. ευρώ. Επιπλέον καταργήθηκε η ειδική εισφορά αλληλεγγύης για τους συνταξιούχους με ετήσιο κόστος 274 εκατ. ευρώ. Δηλαδή εντός του έτους ενισχύθηκαν οι συνταξιούχοι με περίπου 1,5 δισ. ευρώ. Ήδη μεγάλη μερίδα των συνταξιούχων έχει λάβει ουσιαστικά μια πρόσθετη 13η σύνταξη ετησίως χάρη σε αυτές τις αυξήσεις ενώ τα επόμενα 4 χρόνια δεσμευόμαστε για επιπλέον αυξήσεις 1,5 δισ. ευρώ σε όλες τις συντάξεις, αυξήσεις που θα σβήσουν οριστικά και την προσωπική διαφορά. Αυτά είναι μέτρα που έρχονται από την ανάπτυξη της οικονομίας και όχι από την αναδιανομή της φτώχειας που μας υπόσχεται ο ΣΥΡΙΖΑ.
Αλλά βλέπετε η Αντιπολίτευση είναι απασχολημένη με το να βρει ποιος έχει τους αυθεντικούς τίτλους κυριότητας του Ανδρέα Παπανδρέου και των συνθημάτων του, χωρίς εντωμεταξύ να έχει καταλήξει η αριστερή πολυκατοικία -σχεδόν δέκα μέρες πριν από τις κάλπες- αν θα κάνει Κυβέρνηση ηττημένων ή νικητών. Τους αφήνουμε στη Βαβέλ τους -αδυνατούμε να παρακολουθήσουμε άλλωστε τις πιρουέτες τους που ωστόσο δεν μπορούν να κρύψουν ένα πράγμα: Ότι αν το επιτρέψουν οι αριθμοί της κάλπης θα συμπράξουν για σχηματισμό Κυβέρνησης συνεργασίας, από την πρώτη κάλπη, ανεξαρτήτως τι λένε προεκλογικά όπως επισήμανε ο κ. Τσίπρας.
Εμείς τι λέμε στις Ελληνίδες και τους Έλληνες; Να μας εμπιστευθούν ξανά και η 2η τετραετία θα είναι ακόμη πιο παραγωγική, υπέρ των πολιτών. Θα είναι μια τετραετία ακόμη μεγαλύτερων αλλαγών προς όφελος της χώρας και της κοινωνίας, ιδιαίτερα της νέας γενιάς.
Δυο ειδικότερες αναφορές θα ήθελα να κάνω στα ζητήματα της δημόσιας εκπαίδευσης που αποτελούν βασικό πεδίο διαφοράς μας τόσο με τον ΣΥΡΙΖΑ όσο και με το ΠΑΣΟΚ.
Πριν λίγες μέρες υπογράφηκε η Υπουργική Απόφαση που θέτει σε εφαρμογή το νέο θεσμό των εσωτερικών Erasmus τα οποία αναβαθμίζουν τα ελληνικά πανεπιστήμια και δίνουν περισσότερες ευκαιρίες στους φοιτητές μας. Υλοποιείται έτσι άλλη μια πρόβλεψη του ν. 4957/2022 που καταψήφισε τότε ο ΣΥΡΙΖΑ για τη χορήγηση, για πρώτη φορά, της δυνατότητας στους προπτυχιακούς φοιτητές να γνωρίσουν και άλλα γνωστικά αντικείμενα, διευρύνοντας τους ακαδημαϊκούς τους ορίζοντες. Σκοπός του προγράμματος εσωτερικής κινητικότητας φοιτητών, το οποίο τίθεται σε λειτουργία από το εαρινό εξάμηνο του επόμενου ακαδημαϊκού έτους, είναι η παροχή της δυνατότητας παρακολούθησης εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων, οι οποίες εντάσσονται στο πλαίσιο προγράμματος σπουδών πρώτου κύκλου Τμήματος/Μονοτμηματικής Σχολής άλλου ελληνικού Α.Ε.Ι. από αυτό που είναι εγγεγραμμένος ο φοιτητής, η παροχή περισσότερων επιστημονικών και ακαδημαϊκών προοπτικών για φοιτητές, η καλλιέργεια πρόσθετων γνώσεων και δεξιοτήτων και η προαγωγή της διεπιστημονικότητας των σπουδών. Μια κρίσιμη μεταρρύθμιση που ο ΣΥΡΙΖΑ δεν τη θέλει.
Δεύτερο παράδειγμα που δείχνει την απόσταση που μας χωρίζει τόσο από το ΣΥΡΙΖΑ όσο και από το ΠΑΣΟΚ στα θέματα αξιολόγησης της δημόσιας εκπαίδευσης. Την προσεχή Τετάρτη πραγματοποιείται για δεύτερη χρονιά ο θεσμός της ελληνικής PISA δηλαδή οι πανελλήνιες εξετάσεις στις οποίες συμμετέχουν μαθητές από 600 αντιπροσωπευτικά σχολεία όλης της χώρας προκειμένου να αξιολογήσουμε το επίπεδο των γνώσεων που παίρνουν από το σχολείο και να μπορούμε στη συνέχεια να κάνουμε βελτιωτικές παρεμβάσεις.
Οι συνδικαλιστές της ΟΛΜΕ προκήρυξαν απεργία για την ημέρα των εξετάσεων διότι δεν επιθυμούν την αξιολόγηση. Το πρόβλημα είναι οι συνδικαλιστές έχουν τις πλάτες και του ΣΥΡΙΖΑ και του ΠΑΣΟΚ στο θέμα αυτό που καταψήφισαν αμφότεροι τη σχετική ρύθμιση. Φυσικά το υπουργείο παιδείας προσέφυγε στη δικαιοσύνη προκειμένου να κρίνει ως καταχρηστική την απεργία αυτή. Θυμίζουμε ότι αντίστοιχη προσφυγή την κέρδισε πέρυσι και οι εξετάσεις έγιναν κανονικά.
Να το πούμε ξεκάθαρα: Οι πολιτικές δυνάμεις που δεν θέλουν την αξιολόγηση των σχολικών μονάδων, των εκπαιδευτικών και των επιδόσεων δεν υποστηρίζουν τους πραγματικά ευάλωτους πολίτες και μαθητές. Διότι ένα κακό δημόσιο σύστημα παιδείας το οποίο δεν αξιολογείται τελικά το μόνο που πετύχει είναι να αναπαράγει τις υφιστάμενες κοινωνικές ανισότητες υπέρ των πλουσίων και να καταδικάζει τους πιο αδύναμους σε μια κοινωνική εκπαιδευτική και εντέλει οικονομική καθήλωση.
Να έρθω στη θεματική ενότητα σύγκρισης πεπραγμένων, αφορά το κρίσιμο χαρτοφυλάκιο της ασφάλειας. Άλλωστε, Χωρίς ασφάλεια στα σύνορα και τις πόλεις μας δεν υπάρχει ούτε ελευθερία ούτε ευημερία. Η ασφάλεια όλων ήταν και παραμένει η πρώτη μας προτεραιότητα. Ήταν μια από τις βασικές μας δεσμεύσεις το 2019 και πετύχαμε αρκετά πράγματα στο πεδίο αυτό.
Γιατί η ασφάλεια αποτελεί θεμελιώδες δικαίωμα του πολίτη, ένα αγαθό που συνδέεται άρρηκτα με τη σταθερότητα, με την κοινωνική ειρήνη, την ανάπτυξη, το δικαίωμα στην προκοπή. Συνιστά αναγκαία προϋπόθεση για την ανεμπόδιστη άσκηση κάθε ατομικού και κοινωνικού δικαιώματος. Την επιβάλλει όχι μόνο η οργάνωση μιας ευνομούμενης πολιτείας αλλά η ίδια η ταχύτητα με την οποία αλλάζει ο κόσμος μας, καθώς και η διαφοροποίηση των απειλών κατά των κοινωνικών αγαθών της συλλογικής μας ζωής.
Επιτρέψτε μου να προχωρήσω σε μια συντριπτική κατά την άποψη μας, σύγκριση των περιόδων 2015-2019 και 2019-2023 στα πεδία της ασφάλειας.
ΜΕΤΑΝΑΣΤΕΥΤΙΚΟ
Ύστερα από 4 χρόνια διακυβέρνησης υπάρχουν πολλά πεδία που δηλώνουν ότι η Ελλάδα έχει γυρίσει σελίδα από το χθες. Ανάμεσα στα πρώτα συγκαταλέγεται αναμφισβήτητα το μεταναστευτικό, γιατί εκεί άλλαξαν όλα. Η χώρα μας πρωταγωνιστεί με μέθοδο αλλά και με τόλμη στην αποτελεσματική διαχείριση της πρόκλησης του μεταναστευτικού. Κρατά ασφαλή τα ανατολικά εθνικά και ευρωπαϊκά σύνορα απέναντι στις παράνομες ροές και απέναντι στους άθλιους εμπόρους ζωών και ελπίδων.
Η αντιμετώπιση του μεταναστευτικού συνδυάζεται με ωφέλιμες λύσεις σε πολλά παράλληλα μέτωπα. Γιατί εκτός από τα ζητήματα της στέγης, καταφέραμε, διεκδικήσαμε και πετύχαμε την διατήρηση του χαμηλού φόρου προστιθέμενης αξίας στα πέντε νησιά τα οποία φιλοξενούν σήμερα δομές υποδοχής μεταναστών. Προτεραιότητα της χώρας μας παραμένει πάντα, πρώτα και πάνω από όλα η προστασία της ανθρώπινης ζωής. Το αγαθό της ζωής. Οι ελληνικές δυνάμεις, κυρίως το Λιμενικό μας, έχουν σώσει δεκάδες χιλιάδες ανθρώπους -περίπου 40.000 ανθρώπους, οι οποίοι θα χάνονταν στα νερά του Αιγαίου. Εκεί που τους στέλνουν έρμαια του καιρού οι συμμορίες της απέναντι όχθης.
ΑΣΦΑΛΕΙΑ
Ως προς την ασφάλεια στις πόλεις μας. Τα στατιστικά στοιχεία δείχνουν μείωση της μικρής και μεσαίας εγκληματικότητας και δεν είναι τυχαίο ότι μία παλιά πληγή, που έχει τραυματίσει πολλαπλώς την ελληνική κοινωνία, η τρομοκρατική βία έχει πρακτικά ξεριζωθεί. Είναι βεβαίως μία μάχη διαρκείας, γιατί η ανομία και η πολύμορφη τρομοκρατία, δυστυχώς, έχουν βαθιές ρίζες. Και δυστυχώς, με το πολιτικό περιθώριο φλερτάρουν συχνά και συγκεκριμένες πολιτικές δυνάμεις. Καταργήθηκαν όμως, τα άβατα και τα Εξάρχεια παραδόθηκαν στους κατοίκους τους και στους επισκέπτες, στο ότι έγιναν παρεμβάσεις σε φοιτητικές εστίες που είχαν γίνει άντρο παραβατικών συμπεριφορών, αλλά και ως προς την ενίσχυση της φύλαξης των συνόρων.
ΠΟΛΙΤΙΚΗ ΠΡΟΣΤΑΣΙΑ
Πριν από 4 χρόνια, όταν μας εμπιστεύτηκε ο ελληνικός λαός την ευθύνη της διακυβέρνησης του τόπου, η Πολιτική Προστασία, ήταν μια απαξιωμένη υποστελεχωμένη Γενική Γραμματεία. Αυτή η υποβαθμισμένη υπηρεσία του 2019, μεταμορφώθηκε σε ένα αυτόνομο υπουργείο πλέον με σύγχρονο Κέντρο Επιχειρήσεων, σαφές οργανόγραμμα, με εξειδικευμένο προσωπικό, με το 112, επιτέλους, σε λειτουργία. Με αποτελέσματα πλέον τόσο στην πρόληψη, την έγκαιρη προετοιμασία, όσο και στην καταστολή των πυρκαγιών αλλά και την αποκατάσταση των ζημιών στις περιοχές που τραυματίζονται από φυσικές καταστροφές. Το 2022 είδαμε τα καλύτερα αποτελέσματα της προηγούμενης 15ετίας χάρη σε αυτή την οργάνωση.
ΑΜΥΝΑ -ΕΞΩΤΕΡΙΚΗ ΠΟΛΙΤΙΚΗ
Στο κεφάλαιο της Άμυνας και της Εξωτερικής Πολιτικής, η απάντηση έρχεται από την ενεργό διπλωματία μας και τα αποτελέσματά της. Την επέκταση των χωρικών υδάτων στο Ιόνιο, τον καθορισμό θαλασσίων ζωνών με την Αίγυπτο. Την ανάπτυξη συμμαχιών, κρίσιμων συνεργασιών με το Ισραήλ και τον αραβικό κόσμο. Την ενίσχυση, των τριμερών σχημάτων συνεργασίας. Και ασφαλώς την αναβάθμιση της αμυντικής συμπόρευσης με τις Ηνωμένες Πολιτείες, με τη Γαλλία και με πολλές ακόμα χώρες.
Η διπλωματία είναι η άλλη όψη της αμυντικής μας ασπίδας, γιατί προτεραιότητα παραμένει η αποτρεπτική ισχύς των Ενόπλων Δυνάμεων μας. Δεν θα μπορούσε να είναι διαφορετικά, γιατί είμαστε η Παράταξη της ειρήνης και της συνεργασίας και ταυτόχρονα η Παράταξη της πατρίδας και της ανεξαρτησίας. Γιατί για εμάς η εθνική άμυνα και η προστασία της εδαφικής ακεραιότητας είναι ο υπέρτατος αυτοσκοπός.
Ως προς το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:
-Σήμερα επισκέπτεται την Άρτα όπου θα μιλήσει το βράδυ.
-Αύριο το πρωί θα παραχωρήσει συνέντευξη στον δημοσιογράφο Άρη Πορτοσάλτε, στον «ΣΚΑΙ FM» και το απόγευμα στις 7 θα μιλήσει στην εκδήλωση που θα γίνει στο Ζάππειο για τη συμπλήρωση 44 χρόνων από την υπογραφή της Προσχώρησης της Ελλάδας στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες. Η σημαντική αυτή επέτειος έρχεται να θυμίσει ότι η Νέα Δημοκρατία και ο Ιδρυτής της Κωνσταντίνος Καραμανλής στάθηκαν από τη σωστή πλευρά της Ιστορίας, μας έβαλαν στην ευρωπαϊκή οικογένεια από την οποία επιχείρησαν να μας βγάλουν κάποιοι άφρονες πολιτικοί, παίζοντας την τύχη της χώρας και των πολιτών στα ζάρια των εμμονών τους. Δεν θα το ξεχάσουμε ποτέ. Στην εκδήλωση θα δώσουν το παρόν οι δυο πρώην πρωθυπουργοί Κώστας Καραμανλής και Αντώνης Σαμαράς.
-Την Τετάρτη το βράδυ στις 21:00 ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα συμμετάσχει στο debate των πολιτικών αρχηγών των κομμάτων που εκπροσωπούνται στη Βουλή.
– Την Πέμπτη θα βρεθεί στη Θεσσαλία -στα Τρίκαλα και το Βόλο όπου θα δώσει ομιλία.
-Την Παρασκευή θα επισκεφθεί τα νησιά του Βορείου και Νοτίου Αιγαίου όπου θα παρουσιάσουμε μαζί με κυβερνητικό κλιμάκιο τα αναπτυξιακά σχέδια για τις δυο νησιωτικές μας περιφέρειες που κλείνουν έναν κύκλο 12 περιφερειακών αναπτυξιακών σχεδίων για όλη την Ελλάδα με στόχο να αμβλύνουμε τις ενδοπεριφερειακές και διαπεριφερειακές ανισότητες.
Στη διάθεσή σας για τις ερωτήσεις σας.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Πρωθυπουργός δήλωσε σήμερα ότι θα πάρει τη διερευνητική εντολή, αλλά άφησε ανοιχτό το τι θα κάνει με αυτήν. Αποκλείετε Κυβέρνηση συνεργασίας με κορμό τη Νέα Δημοκρατία. από την πρώτη Κυριακή των εκλογών ή όχι;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Έχουμε πει επανειλημμένα ότι πιστεύουμε ότι η μόνη λύση, βιώσιμη λύση, για τη χώρα είναι μια αυτοδύναμη σταθερή Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας. Από εκεί και πέρα, θα σεβαστούμε το αποτέλεσμα της κάλπης και την εντολή που θα δώσουν οι πολίτες.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Το «Documento» αποκάλυψε την Κυριακή στοιχεία για μυστική συμφωνία της Νέας Δημοκρατίας με κόμμα της ακροδεξιάς με σκοτεινές διεργασίες και με στόχο να γίνει «δεκανίκι» μιας Κυβέρνησης Μητσοτάκη μετά τις εκλογές. Τέτοιου είδους συμφωνίες δεν νοθεύουν τη λαϊκή εντολή;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Διαψεύδουμε κατηγορηματικά αυτές τις δημοσιεύσεις και αυτές τις πληροφορίες. Δεν υφίστανται. Δεν αντηχούν καμία πραγματικότητα. Το μόνο το οποίο υφίσταται είναι η αγωνία του ΣΥΡΙΖΑ και του αντιπολιτευόμενου Τύπου να ξεπλύνουν τη ντροπή της μη ψήφισης της διάταξης για το κόμμα Κασιδιάρη.
Γ. ΣΕΡΕΤΗΣ: Ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης, ο κ. Τσίπρας, μιλώντας σε τηλεοπτικό σταθμό το πρωί, ισχυρίστηκε ότι οι εξαγγελίες οι χθεσινές του Πρωθυπουργού και, ιδιαιτέρως, αυτή για το Youth Pass εκφράζουν και αποτυπώνουν τον πανικό της Κυβέρνησης, ενώ ανάλογη εκτίμηση υπάρχει και σε πρωτοσέλιδο εφημερίδας σήμερα υπό την ερώτηση: Γιατί ο Μητσοτάκης καταφεύγει σε αυτές τις λύσεις, ενώ υπάρχει η δημοσκοπική διαφορά επτά μονάδων; Παρακαλώ για το σχόλιό σας.
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Εγώ πανικό βλέπω μόνο στην Αντιπολίτευση, η οποία αλλάζει από μέρα σε μέρα την τακτική της και μια μας μιλάει για Κυβέρνηση του πρώτου με τον τρίτο, μία για Κυβέρνηση ηττημένων, μία για Κυβέρνηση ανοχής, με Βαρουφάκη, χωρίς Βαρουφάκη. Αυτή είναι η πραγματική εικόνα του πανικού. Το μόνο που βλέπω από τη δική μας πλευρά είναι ένα συγκροτημένο πρόγραμμα, το οποίο κάθε μέρα ξεδιπλώνεται και εξειδικεύεται. Όπως σας είπα: Είναι κοστολογημένο το οικονομικό μας πρόγραμμα και ενταγμένο στο μεσοπρόθεσμο σχέδιο, το οποίο έχει κατατεθεί στους ευρωπαϊκούς θεσμούς.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, η επικεφαλής του Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας κυρία Αγαπηδάκη, παρότι είχε μία ακαδημαϊκή πορεία εξαιρετικά καθυστερημένη, προβάλλεται ως επιλογή αριστείας. Το δε βιογραφικό της δείχνει οβιδιακή εξέλιξη την ώρα που δείχνει κι ότι βρισκόταν στο πλευρό του καθηγητή – πρωταγωνιστή του πραγματικού και κατ’ εσάς σκανδάλου Novartis, του κ. Σουλιώτη. Τι είδους κάλυψη είναι αυτή; Πού χρωστάει την επιλογή αυτή ο κ. Μητσοτάκης;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν υπάρχει καμία διασύνδεση της κυρίας Αγαπηδάκη με το σκάνδαλο Novartis. Απορώ πραγματικά από πού βγάζετε αυτά τα μυθεύματα. Η κυρία Αγαπηδάκη είναι μια άξια, νέα γυναίκα, επαγγελματίας, επιστήμονας, με πολύ σημαντικό κοινωνικό έργο και η οποία έχει διορθώσει πάρα πολλά στραβά της Κυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ και αντιλαμβάνομαι γιατί τη στοχοποιούν. Διότι αυτή η ντροπή που συνέβαινε στα νησιά με τα 5.500 εγκαταλελειμμένα ανήλικα ασυνόδευτα παιδιά είναι μια ντροπή η οποία σκιάζει τον ΣΥΡΙΖΑ και η κυρία Αγαπηδάκη διόρθωσε αυτό το πρόβλημα και έδωσε ελπίδα και ασφάλεια σε αυτά τα παιδιά.
Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Συγγνώμη, επειδή το δημοσίευμα αναφέρεται σε περίοδο πριν από την περίοδο που αναφέρεστε εσείς και αναφέρεται σε συγκεκριμένα πρόσωπα με εμπλοκή μέσα σε έγγραφα της Novartis και σε ένα σκέλος του σκανδάλου, το οποίο αποδέχεστε κι εσείς και ο κ. Μητσοτάκης.
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δεν έχω να σχολιάσω κάτι άλλο για την κυρία Αγαπηδάκη.
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε προηγουμένως, απαντώντας στη συνάδελφο Βίκυ Σαμαρά, «θα σεβαστούμε το αποτέλεσμα της κάλπης και την εντολή που θα δώσουν οι πολίτες». Αν το αποτέλεσμα δεν είναι καλό, τι θα κάνετε; Θα συνεργαστείτε με αυτούς τους οποίους αναφέρετε ότι έχετε χαοτικές και χαώδεις διαφορές;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Επαναλαμβάνω ότι η θέση μας είναι ότι η χώρα, αυτή τη στιγμή, μπορεί να προχωρήσει μπροστά με μια αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Γι’ αυτό προσπαθούμε να πείσουμε τους πολίτες για την ορθότητα των δικών μας επιχειρημάτων και της δικής μας προγραμματικής πρότασης. Δεν αρκεί να βγαίνουν απλά κάποια κουκιά και κάποια νούμερα. Υπάρχουν δύο παράγοντες: Υπάρχει ο παράγοντας σύνθεση και λειτουργία της Κυβέρνησης. Ο κ. Ανδρουλάκης έχει θέσει μια πολύ συγκεκριμένη αυστηρή «κόκκινη» γραμμή. Δεν συνεργάζεται με τον κ. Μητσοτάκη, πρώτον. Και δεύτερον, υπάρχουν πολύ συγκεκριμένες επιλογές που έχουν γίνει από το ΠΑΣΟΚ απέναντι σε μείζονες και απαραίτητες μεταρρυθμίσεις που έχει ανάγκη η χώρα. Τις έχει καταψηφίσει και με συνεταίρο το ΠΑΣΟΚ δεν μπορούμε να πάμε μπροστά ταχύτερα. Η χώρα πρέπει να κάνει -επαναλαμβάνω- άλματα μπροστά και δεν μπορεί να έχει παίκτες αρνησικυρίας σε κάθε κρίσιμο βήμα και άλμα που πρέπει να κάνει προς τα μπρος.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Άρα, γιατί θα πάρει την εντολή ο Πρωθυπουργός, τη διερευνητική;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Ο Πρωθυπουργός -επαναλαμβάνουμε- λειτουργεί θεσμικά, με βάση τις επιταγές του Συντάγματος. Ο Πρωθυπουργός θα παραλάβει την εντολή και με βάση το αποτέλεσμα που θα ορίσουν οι πολίτες στην κάλπη, θα λειτουργήσει και θα πάρει τις αποφάσεις του. Δεν χρειάζεται νομίζω να υπεραναλύουμε ένα θέμα, το οποίο έχει απαντηθεί πάρα πολλές φορές.
Β. ΣΑΜΑΡΑ: Ο Πρωθυπουργός λέει συγκεκριμένα ότι με το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη έχουμε μεγάλες διαφορές. Τι σημαίνει αυτό; Ότι είναι ο κ. Ανδρουλάκης το πρόβλημα, αλλά θα μπορούσε να συνεργαστεί με το ΠΑΣΟΚ υπό άλλη ηγεσία;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Το ΠΑΣΟΚ -επαναλαμβάνω- έχει καταψηφίσει τη μεταρρύθμιση του ΕΦΚΑ, που έχει οδηγήσει σε απονομή συντάξεων σε δύο μήνες αντί για δύο χρόνια. Αντιλαμβάνεται, προφανώς, με άλλο τρόπο, τη μεταρρύθμιση του Κράτους, την αξιολόγηση των δημοσίων υπαλλήλων, αλλά πρωτίστως την παροχή ποιοτικών υπηρεσιών στους πολίτες, με αξιοπρέπεια. Έχει καταψηφίσει την αξιολόγηση στους εκπαιδευτικούς μας, στο δημόσιο σύστημα εκπαίδευσης. Θεωρείτε ότι με έναν τέτοιο συνεταίρο μπορούμε να πάμε μπροστά και να απαντήσουμε στα προβλήματα της κοινωνίας;
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Άρα, θα πάμε σε τρίτες εκλογές; Αυτό μας λέτε;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Εδώ δεν έχουμε πάει στην πρώτη κάλπη, πώς με πάτε στην τρίτη;
ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εσείς απαντήσατε για τη δεύτερη.
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Δώστε και λίγο περιθώριο στους πολίτες να πουν την άποψή τους.
ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Σήμερα στην Ευρωβουλή ψηφίζεται το τελικό κείμενο της Έκθεσης PEGA για τις υποκλοπές. Πληροφορίες αναφέρουν πως αναμένεται ράπισμα και για τη χώρα μας για τις άδειες εξαγωγής του Predator από το Υπουργείο Εξωτερικών. Δημοσιεύματα λένε πως η Ε.Δ.Ε. για τον κ. Σμυρλή έχει ολοκληρωθεί από τον Γενάρη. Ο κ. Δένδιας ξαναείπε, σε συνέντευξή του, πως τον ρωτούν οι ομόλογοί του για την κατάσταση. Είχαμε και σήμερα ένα δημοσίευμα της εφημερίδας «Εφημερίδα των Συντακτών» για τον κ. Πιερρακάκη και τον κ. Λαβράνο. Έτσι, χωρίς απαντήσεις θα πάτε σε εκλογές; Δεν οφείλετε να πείτε κάτι για όλα αυτά;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Πολλά θέματα βάλατε. Νομίζω ότι οι απαντήσεις δόθηκαν με δημοσίευση δελτίου Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών ξανά, την περασμένη εβδομάδα. Δήλωσε ότι δεν έχει ολοκληρωθεί η συγκεκριμένη Ε.Δ.Ε., η οποία είναι απόρρητη. Θα περιμένουμε να ολοκληρωθεί για να βγάλουμε τα συμπεράσματά μας. Από εκεί και πέρα, ως προς τη συνεδρίαση της PEGA, θα περιμένουμε να διαβάσουμε το πόρισμά της. Να πούμε ότι εμείς υποδεχτήκαμε τα μέλη της Επιτροπής στο ανώτατο επίπεδο, είδαν Υπουργούς της Κυβέρνησης, κατατέθηκαν οι απόψεις και οι θέσεις της χώρας μας. Από εκεί και πέρα, να θυμίσουμε, επίσης, ότι είναι μια Επιτροπή όπου πλειοψηφεί η Αντιπολίτευση και όχι το Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Συνεπώς, θα πρέπει να δούμε με προσοχή και με τι κριτήριο διαμορφώνονται τα συμπεράσματα της Έκθεσης. Σε κάθε περίπτωση, εμείς συνεργαζόμαστε με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, με την Κομισιόν, με βάση τις συστάσεις που έχουν γίνει για το Κράτος Δικαίου στη χώρα μας και ήδη έχουμε καλύψει πολύ μεγάλο δρόμο, ως προς αυτές τις συστάσεις, για τη βελτίωση της χώρας στους κρίσιμους δείκτες.
Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Ο κ. Μητσοτάκης επανέλαβε σήμερα και το έχει ξαναπεί, ότι ενόψει της δεύτερης κάλπης, επειδή υπάρχει το μπόνους, θα κάνει ένα τετ-α-τετ, ένα debate με τον κ. Τσίπρα. Αυτό θα οριστεί από τη Διακομματική; Υπάρχουν σκέψεις από την πλευρά σας;
Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Θα τα δούμε στην ώρα τους αυτά. Νομίζω ότι πρέπει να φτάσουμε στην πρώτη κάλπη, να δούμε τα αποτελέσματα και από εκεί και πέρα, ο κ. Μητσοτάκης έχει δηλώσει, ακριβώς με βάση το νέο περιβάλλον πλέον της ενισχυμένης αναλογικής ενόψει της δεύτερης κάλπης, ότι θα τα συζητήσουμε ξανά όλα αυτά στην ώρα τους.
Σας ευχαριστώ πολύ.
*Η παρουσίαση που έγινε από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο στον εξής κόμβο: https://www.filemail.com/d/qobksxxktoysyeb