Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου

Καλό μεσημέρι.

Βουλή

Ψηφίστηκε χθες από τη Βουλή η συμπληρωματική τροπολογία για τον αποκλεισμό εγκληματικών οργανώσεων, που ενδύονται τη μορφή πολιτικού κόμματος, από τη συμμετοχή στις εθνικές εκλογές. Περιλαμβάνει δύο βασικές αλλαγές:

-Η πρώτη προβλέπει  ότι η ανακήρυξη των κομμάτων θα γίνεται όχι από ένα υποσύνολο του Α1 Τμήματος του Αρείου Πάγου, αλλά από την πλήρη του σύνθεση, δηλαδή και από 10 μέλη που συμμετέχουν στο τμήμα αυτό. Είναι δεδομένη η σύνθεση του Α1 Τμήματος έτσι κι αλλιώς και ουδόλως επηρεάζεται από την ψήφιση της τροπολογίας και από την αλλαγή του τρόπου λήψης της απόφασης.

-Η δεύτερη αλλαγή είναι ότι υπομνήματα προς τεκμηρίωση θα μπορούν να υποβάλλονται στον Άρειο Πάγο ενόψει της ανακήρυξης και από άλλες δικαστικές Αρχές ή και από κάθε αρμόδια διοικητική Αρχή.

Θλιβερή εξαίρεση αποτέλεσε και πάλι η άρνηση του ΣΥΡΙΖΑ να συμπράξει σε ένα δημοκρατικό ανάχωμα απέναντι σε εγκληματικές οργανώσεις. Παρόλο, μάλιστα, που εξηγήθηκε η αναγκαιότητα της απόφασης, ο ΣΥΡΙΖΑ οχυρώθηκε πίσω από το πρόσχημα ότι η Κυβέρνηση άργησε και αφετέρου υποστήριξε ότι η αρμοδιότητα πρέπει να ανατεθεί στην Ολομέλεια του Αρείου Πάγου.

Με την στάση του επέλεξε, τη στάση δηλαδή να υπονομεύσει την ουσία επικαλούμενος προσχήματα που αφορούν τη διαδικασία, ο ΣΥΡΙΖΑ για άλλη μία φορά αποτέλεσε -όπως είπα και προηγουμένως- την εξαίρεση στην προσπάθεια δημιουργίας δημοκρατικού αναχώματος. Δήλωσε εμφατικά απών από ένα ζήτημα κρίσιμο για τη Δημοκρατία, για την πολιτική, αλλά και για την Πατρίδα. Η στάση του είναι πολιτικά ύποπτη, δεν είναι απλώς μεμπτή. Ιδιαίτερα αν συνδυαστεί με το περιεχόμενο της επιχειρηματολογίας που ο ίδιος ο κ. Τσίπρας ανέπτυξε χθες, ο οποίος αναπαρήγαγε θέσεις της λεγόμενης αντισυστημικής ακροδεξιάς και με μυθολογίες, αλλά και ανακρίβειες έριξε νερό στο μύλο όλων εκείνων που θέλουν τη Δημοκρατία ανοχύρωτη και αδύναμη απέναντι σε όσους την επιβουλεύονται.

Τα λεφτόδενδρα του κ. Τσίπρα

Τις τελευταίες εβδομάδες ο κ. Τσίπρας μαζί με τη χυδαιότητα που εξαπολύει σε βάρος του Πρωθυπουργού, κλιμακώνει, από μέρα σε μέρα μάλιστα όλο και περισσότερο, την πλειοδοσία παροχών, ελπίζοντας ότι με τον τρόπο αυτό θα ξεγελάσει τους πολίτες.

Επιμένει μονότονα στο τάξιμο χωρίς κανένα απολύτως υπολογισμό, χωρίς καμία τεκμηρίωση. Θεωρεί ότι η επανάληψη των ψεμάτων -όχι όμως μόνο στην πλειοδοσία υποσχέσεων, τα ίδια έκανε για παράδειγμα και με το θέμα του νερού- μπορεί να καταστήσει τα ψέματα, αλήθεια. Οι Έλληνες όμως δεν είμαστε ούτε επιλήσμονες, ούτε και αφελείς.

Όλα όσα λέγει ο κ. Τσίπρας, συγκροτούν ένα νέο πακέτο μέτρων, το οποίο υπερβαίνει κατά πολύ το περιβόητο, το αξέχαστο Πρόγραμμα Θεσσαλονίκης, το οποίο κόστιζε περίπου 10 δισ. ευρώ και τελικά, αντί να εφαρμοστεί, οδήγησε σε ένα τρίτο βαρύ και αχρείαστο μνημόνιο, σε ύφεση και σε υπερφορολόγηση 7 δισ. ευρώ για την ελληνική κοινωνία και κυρίως για τη μεσαία τάξη. Το πακέτο που παρουσιάζει τώρα ο κ. Τσίπρας ούτε λίγο, ούτε πολύ, σε ορίζοντα τετραετίας κοστίζει 45 δισ. ευρώ.

Αυτό συνεπάγεται τρία ενδεχόμενα:

1)Είτε ο ΣΥΡΙΖΑ έχει κρυφό σχέδιο νέας υπερφορολόγησης, όπως άλλωστε υπονόησε και ο κ. Δραγασάκης πριν από λίγες ημέρες, συνολικού ύψους στην τετραετία 45 δισ. ευρώ για να καλύψει τις πρόσθετες δαπάνες του πακέτου που εξαγγέλλει.

2)Είτε θέτει, εν γνώσει του και αυτομάτως, τη χώρα μας σε μεγάλες περιπέτειες, σε διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος (ΔΥΕ), με αποτέλεσμα ένα νέο πλαίσιο επιτήρησης και άρα νέα μνημόνια.

3)Είτε γνωρίζει ότι δεν θα κληθεί να εφαρμόσει ποτέ αυτό το πρόγραμμα, διότι δεν θα είναι ο ΣΥΡΙΖΑ πρώτο κόμμα, οπότε επιδίδεται σε αυτό που γνωρίζει να κάνει καλά: Παραμύθια, με ή χωρίς καφέ.

Ο κ. Τσίπρας ξέρει καλά, μετά την πικρή εμπειρία του 2015, ότι τα κράτη μέλη της Ε.Ε. διέπονται από αυστηρές υποχρεώσεις στο πλαίσιο του συμφώνου σταθερότητας και ανάπτυξης, ώστε να διορθώνουν υπερβολικά επίπεδα ελλείμματος ή/και χρέους που δημιουργήθηκαν τα προηγούμενα χρόνια. Το ξέρει, αλλά αδιαφορεί και κοροϊδεύει την κοινωνία προκειμένου να αυξήσει το ποσοστό του όσο γίνεται και να μην τεθεί θέμα απομάκρυνσής του από τον ΣΥΡΙΖΑ την επομένη των εκλογών. Ξέρει ότι η Ευρωπαϊκή Επιτροπή μπορεί να ξεκινήσει μια διαδικασία υπερβολικού ελλείμματος κατά μιας χώρας της Ε.Ε., που δεν σέβεται το Σύμφωνο Σταθερότητας και Ανάπτυξης, ένα σώμα κανόνων που διέπει το συντονισμό των δημοσιονομικών πολιτικών όλων των χωρών της Ε.Ε.. Παρά το γεγονός ότι τα ξέρει, ή εν πάση περιπτώσει οφείλει να τα ξέρει, επιλέγει ακόμα μια φορά να παίξει τη χώρα και τις ζωές των ανθρώπων της στα ζάρια. Είναι αμετανόητος, είναι ίδιος και απαράλλαχτος με αυτόν που ξέρουμε εδώ και 15 χρόνια. Όμως, το έργο με τα λεφτόδενδρα οι Ελληνες το έχουμε ξαναδεί. Το θυμόμαστε, πάθαμε και κρίνουμε.

Η Κυβέρνησή μας, με σχέδιο και υπευθυνότητα, κατάφερε ήδη από το 2022, χάρη στη δυναμική ανάπτυξη, να μηδενίσει το έλλειμμα της χώρας και φέτος έχουμε θέσει ως στόχο ένα μικρό πρωτογενές πλεόνασμα, που είναι αναγκαίο και για την επίτευξη του μεγάλου στόχου της ανάκτησης της επενδυτικής βαθμίδας.

Νίκος Παππάς

Το πολυσέλιδο αναλυτικό σκεπτικό του Ειδικού Δικαστηρίου, που καταδίκασε ομόφωνα για παράβαση καθήκοντος σε δύο χρόνια φυλάκιση τον κ. Νίκο Παππά, τον παλαιότερο και στενότερο συνεργάτη του κ. Τσίπρα, είναι εξόχως αποκαλυπτικό, είναι δηλωτικό του πώς αντιλαμβάνεται ο κ. Τσίπρας, του πώς αντιλαμβάνονται στον ΣΥΡΙΖΑ την άσκηση της εξουσίας και πόσο πολύ περιφρονούν τη Δικαιοσύνη, όταν συνεχίζουν να τον καλύπτουν ηθικά και πολιτικά.

Είναι δηλωτικό το παρακάτω απόσπασμα, το οποίο παραθέτω κατά λέξη: «Διακατεχόμενος από αίσθημα υπεροχής και κυριαρχίας, χωρίς επίγνωση των σοβαρών επιπτώσεων των ενεργειών του στο δημόσιο συμφέρον, το οποίο υποτίθεται ότι εξυπηρετούσε ως κρατικός λειτουργός, κατέχοντας το ύψιστο αξίωμα του Υπουργού υπό την επίφαση της τήρησης του νόμου και της δι’ αυτού επιβολής νομιμότητας στον τηλεοπτικό χώρο ενεργούσε με μοναδικό σκοπό την απόκτηση, μέσω του δεύτερου κατηγορουμένου (σ.σ. Χρ. Καλογρίτσα), τον οποίον αυτός καθοδηγούσε σε κάθε ενέργειά του, τηλεοπτικού σταθμού φερέφωνου των πολιτικών ιδεών και δράσεων της τότε Κυβέρνησης του ΣΥΡΙΖΑ και του ίδιου». Το σκεπτικό της καταδικαστικής απόφασης τα λέει αυτά.

Το Ειδικό Δικαστήριο συμπέρανε μάλιστα ότι στο σχέδιο απόκτησης τηλεοπτικού σταθμού συμμετείχαν και άλλα ηγετικά στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Διαβάζω και πάλι, κατά λέξη, από το σκεπτικό της απόφασης των δικαστών: «Ο Ν. Παππάς με εξακολουθητικές ενέργειες (πράξεις ή παραλείψεις) αντίθετες στα υπηρεσιακά του καθήκοντα και αντιβαίνουσες στις υπηρεσιακές του υποχρεώσεις που απέβαλαν την τήρηση των αρχών της νομιμότητας και της αμεροληψίας και οι οποίες απέρρεαν από την αρχή της λαϊκής κυριαρχίας επιδίωξε να υλοποιήσει το σχεδιασμό  που είχε καταστρωθεί από τον ίδιο, αλλά και από άλλα ηγετικά στελέχη του τότε κυβερνώντος κόμματος, τα στοιχεία των οποίων δεν έχουν εξακριβωθεί, με σκοπό κατά παράβαση των συνταγματικών αρχών την απόκτηση μέσων μαζικής ενημέρωσης, τα οποία να τελούν υπό τον έλεγχό τους και να προωθούν τις πολιτικές θέσεις και ενέργειες της τότε Κυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ-ΑΝΕΛ), του ΣΥΡΙΖΑ και του ίδιου του κατηγορούμενου. Συγκεκριμένα, σχεδίασε την απόκτηση ενός τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας μέσω διαγωνιστικής διαδικασίας και μιας πολιτικής εφημερίδας, πανελλήνιας κυκλοφορίας, ώστε εκμεταλλευόμενος αθεμίτως τη μεγάλη εμβέλεια, τη χρονική αμεσότητα και την ιδιαίτερη δύναμη επιρροής των μέσων αυτών να διαμορφώσουν την κοινή γνώμη υπέρ αυτών, με το επιχείρημα ότι οι όλοι τότε λειτουργούντες μεγάλοι τηλεοπτικοί σταθμοί διάκειντο εναντίον του ΣΥΡΙΖΑ».

Όλα αυτά, που αναφέρουν στο σκεπτικό της ομόφωνης απόφασής τους οι δικαστές, τα συντόνιζε ο κ. Παππάς μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου, με το γραφείο του να είναι σε απόσταση αναπνοής από το γραφείο του κ. Τσίπρα.

Και συμπληρώνουν οι δικαστές: «Ο ανωτέρω σχεδιασμός του κ. Παππά, που τελούσε υπό την έγκριση του κομματικού μηχανισμού, απέβλεπε στην ίδρυση τηλεοπτικού σταθμού πανελλήνιας εμβέλειας που θα ελεγχόταν από τον κ. Παππά και τον κομματικό μηχανισμό του ΣΥΡΙΖΑ και θα προωθούσε τις πολιτικές θέσεις και δράσεις του κόμματος και της τότε Κυβέρνησης, αλλά και του ίδιου ως Υπουργού με σκοπό την υπέρ αυτόν άσκηση επιρροής στον πολιτικό προσανατολισμό της κοινής γνώμης».

Το συμπέρασμα του Ειδικού Δικαστηρίου είναι ότι ο κ. Παππάς «με σειρά αποφάσεών του, ως κορυφαίος Υπουργός, ο οποίος αναφερόταν απευθείας στον τότε Πρωθυπουργό και συνεννοείτο με την ηγεσία της Κυβέρνησης, υπό το κράτος της ισχύος της επιρροής και των διασυνδέσεων που διέθετε, ενεργώντας εξακολουθητικά με πράξεις και παραλείψεις με πρόθεση παρέβη τα υπηρεσιακά απολύτως συνυφασμένα με την υπουργική του ιδιότητα καθήκοντα, σχεδιάζοντας και υλοποιώντας με αδιαφανείς διαδικασίες και αδιαφανές ιδιοκτησιακό καθεστώς την αποκτήση μέσω της δημοπρασίας και υπό το μανδύα της νομιμότητας τηλεοπτικού σταθμού».

Όσα αναφέρονται στην απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου, το οποίο καταδίκασε θυμίζω ομόφωνα τον κ. Παππά, είναι κόλαφος για τον κ. Τσίπρα και για την Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ. Δείχνουν ξεκάθαρα πώς αντιλαμβάνεται τη Δημοκρατία και τη θεσμικότητα ο ΣΥΡΙΖΑ και ο κ. Τσίπρας. Δείχνουν ξεκάθαρα πως αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ την ελευθερία του Τύπου, την ανεξαρτησία της ενημέρωσης, τον πλουραλισμό και την πολυφωνία. Από την αρχή της ανάληψης της εξουσίας από τον ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας έκανε πράξη το πολιτικό όραμα του κ. Πολάκη για τον έλεγχο των αρμών της εξουσίας και την επιβολή στυγνού αυταρχικού καθεστώτος αντίστοιχου με τα λατινοαμερικανικά, τα οποία τόσο πολύ θαυμάζει. Κι αυτά πλέον δεν συνιστούν μια κριτική δική μας που εδράζεται σε εκτιμήσεις, είναι ένα ακλόνητο συμπέρασμα που εδράζεται στο σκεπτικό μιας ομόφωνα καταδικαστικής απόφασης. Το ότι, μετά την ακροαματική διαδικασία και την απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου, ο κ. Τσίπρας εξακολουθεί να καλύπτει, ηθικά και πολιτικά τον παλαιότερο και στενότερο συνεργάτη του,  κ. Παππά, εξακολουθεί να τον συντηρεί στα ψηφοδέλτια και στα ηγετικά κλιμάκια του ΣΥΡΙΖΑ, έχοντάς τον μάλιστα δίπλα του με κάθε ευκαιρία είναι θλιβερό και αποκαλυπτικό συνάμα. Δείχνει είτε ότι είναι ίδιος, απαράλλαχτος, αμετανόητος, και έχει στο μυαλό του ξανά ένα σχέδιο άλωσης των θεσμών σαν και αυτό που αποπειράθηκαν να κάνουν την περίοδο 2015-2019, είτε ότι τον «κρατά» τόσο σφιχτά ο κ. Παππάς, που αδυνατεί να τον απομακρύνει από κοντά του.

ΣΥΡΙΖΑ και Δικαιοσύνη

Δεν είναι όμως μόνον η περίπτωση του κ. Παππά και του κ. Παπαγγελόπουλου που αναδεικνύουν την αντίληψη του ΣΥΡΙΖΑ για την Δικαιοσύνη, την οποία επικαλείται συχνά-πυκνά ο κ. Τσίπρας και στην προεκλογική του καμπάνια. Διδακτική για τον τρόπο που αντιλαμβάνεται ο ΣΥΡΙΖΑ το ρόλο της Δικαιοσύνης στην ασφάλεια της κοινωνίας και την προστασία των πολιτών είναι η εμπειρία από την κυβερνητική του θητεία -και έχουμε την ευκαιρία σήμερα να την ξαναθυμηθούμε λίγο- και μάλιστα από τις τελευταίες μέρες, μην πω τις τελευταίες ώρες, της προηγούμενης κυβερνητικής του θητείας.

Σύμφωνα με  τον Ποινικό κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019), λίγες μέρες πριν από τις προηγούμενες εκλογές, βιαστής ανηλίκου με την εφαρμογή του Νόμου που ψήφισε ο ΣΥΡΙΖΑ απειλείτο με μεγίστη προβλεπόμενη ποινή κάθειρξης των 15 ετών  και θεμελίωνε δικαίωμα υφ όρον απόλυσης στα 6 έτη πραγματικής έκτισης και δικαίωμα λήψης τακτικής άδειας στα 4,5 έτη με ο,τι αυτό συνεπάγεται για την προστασία της ανηλικότητας και της κοινωνίας από ένα τέτοιο αδίκημα, από μια τέτοια παραβατική πράξη.

Με τις τροποποιήσεις που έφερε η Νέα Δημοκρατία (Ν.4637/2019 και 4855/2021) βιαστής ανηλίκου τιμωρείται πλέον μόνο με ποινή ισόβιας κάθειρξης, θεμελιώνει δικαίωμα αποφυλάκισης, το οποίο εναπόκειται στην κρίση του δικαστικού συμβουλίου, μετά από 18 έτη πραγματικής έκτισης.

Σύμφωνα με  τον Ποινικό κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) ο εμπρησμός δάσους υποβαθμίστηκε από κακούργημα σε πλημμέλημα με ότι αυτό συνεπάγεται στην πρόληψη και την καταστολή της περιβαλλοντικής και ανθρωπιστικής καταστροφής που αντιμετωπίζει η χώρα μας εξαιτίας των εγκλημάτων αυτών.

Με το  Ν.4855/2021 της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, προβλέφθηκε ότι το αδίκημα  του  εμπρησμού στα δάση τιμωρείται πλέον  μόνο ως κακούργημα που επισύρει ποινή πρόσκαιρης κάθειρξης σε περίπτωση πρόκλησης κινδύνου και αποκλειστικά ισόβιας κάθειρξης σε περίπτωση πρόκλησης έστω και ενός θανάτου.

Με  τον Ποινικό κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) η κλοπή κατ’ εξακολούθηση από συμμορία  επαγγελματιών διαρρηκτών τιμωρείτο ως πλημμέλημα με απειλούμενη ποινή φυλάκισης και επακολούθως, χωρίς εξουσία των εισαγγελικών και δικαστικών Αρχών παραγγελίας κυρίας ανάκρισης και προφυλάκισης των δραστών, με αποτέλεσμα οι συμμορίες αυτές να μην αποτρέπονται από τη συνέχιση της εγκληματικής τους δράσης και οι πολίτες να μένουν απροστάτευτοι.

Με την νομοθετική παρέμβαση του Ν.4637/2019 της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, η ανωτέρω πράξη τιμωρείται πλέον μόνο ως κακούργημα και επισύρει ποινές μέχρι και 10 ετών,  το οποίο επακολούθως, παραπέμπεται στην κυρία ανάκριση με ενδεχόμενο προφυλάκισης των δραστών.

Σύμφωνα με το Ποινικό κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) το δικαστήριο σε περίπτωση επικίνδυνων κακοποιών που καταδικάζονται για σοβαρά πλημμελήματα δεν είχε εξουσία να απαγορεύσει την αναστολή της ποινής  φυλάκισης -ζήσαμε τέτοιες περιπτώσεις- και να διατάξει την άμεση εκτέλεσή της ποινής με τον εγκλεισμό τους σε σωφρονιστικό κατάστημα με αποτέλεσμα η επιβολή ποινής επί της ουσίας να είναι διακοσμητική.

Με την νομοθετική παρέμβαση του Ν.4855/2021 της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, το δικαστήριο μπορεί να μη χορηγήσει αναστολή της ποινής, ακόμα και όταν ο καταδικασθείς ασκήσει έφεση και να διατάξει την άμεση φυλάκισή του ακόμα και για πλημμελήματα, όταν τον κρίνει επικίνδυνο για τη δημόσια ασφάλεια ή εν δυνάμει υπότροπο.

Σύμφωνα με  τον Ποινικό κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) καταργήθηκε το έγκλημα μαστροπειας με ενήλικα θύματα με αποτέλεσμα τα κυκλώματα μαστροπείας να μπορούν να δρουν ανεξέλεγκτα και να εκμεταλλεύονται απροστάτευτες γυναίκες.

Με τη νομοθετική παρέμβαση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, στο Ν.4855/2021  το αξιόποινο της μαστροπείας με ενήλικα θύματα επανήλθε ως πολύ σοβαρό πλημμέλημα και πλέον επισύρει ποινή φυλάκισης τουλάχιστον 18 μηνών και χρηματική ποινή.

Με το Ποινικό Κώδικα – Νόμο ΣΥΡΙΖΑ (Ν.4619/2019 με ισχύ από 1/7/2019) η κατοχή εντός δημόσιας συνάθροισης, πορείας, διαδήλωσης, συγκέντρωσης, συναυλίας μεγάλου πλήθους ακόμα και μεγάλης ποσότητας εκρηκτικών μηχανισμών (π.χ. βόμβες μολότοφ) υποβαθμίστηκε σε πλημμέλημα, με αποτέλεσμα η δυσανάλογη με τη βαρύτητα του αδικήματος ποινή να μην αποτρέπει τη διακινδύνευση για ζημιές και σε ιδιωτικές περιουσίες, αλλά και σε απειλές απέναντι σε ανθρώπους από την ανεξέλεγκτη κατοχή και χρήση των εκρηκτικών αυτών μηχανισμών.

Με τη νομοθετική παρέμβαση της Κυβέρνησης της Νέας Δημοκρατίας, στο Ν.4855/2021 η κατοχή  εκρηκτικών ή εμπρηστικών βομβών που είτε αφορά μεγάλη ποσότητα, είτε λαμβάνει χώρα στο πλαίσιο δημόσιας συνάθροισης τιμωρείται πλέον ως κακούργημα που επισύρει ποινή έως και 10 έτη. Όλα αυτά αναδεικνύουν και σε ένα ακόμη πολύ σημαντικό τομέα για την τάξη, για την ασφάλεια, για τη λειτουργία της συντεταγμένης Πολιτείας των μεγάλων διαφορών που μας χαρακτηρίζουν όχι μόνο στα λόγια, αλλά κυρίως στα έργα με την Αξιωματική Αντιπολίτευση και τον κ. Τσίπρα.

Πολιτικές για ΑμεΑ

Ψηφίστηκε επίσης χθες από τη Βουλή, η τροπολογία του Υπουργείου Εργασίας και Κοινωνικών Υποθέσεων που προβλέπει την αύξηση  κατά 8% την 1η Μαΐου, 13 συνολικά αναπηρικών επιδομάτων, σύμφωνα με την πρόσφατη εξαγγελία του Πρωθυπουργού, Κυριάκου Μητσοτάκη.

Επίσης, στην ίδια τροπολογία προβλέπεται μεταξύ άλλων  η θεσμοθέτηση για τις εργαζόμενες στον ιδιωτικό τομέα η άδεια, που ήδη ισχύει για τον δημόσιο τομέα, και την πραγματοποίηση γυναικολογικού ελέγχου (μία ημέρα με αποδοχές ετησίως).

-Ψηφίστηκε επίσης διάταξη που αφορά στην  απρόσκοπτη λειτουργία δομών και υπηρεσιών για την προώθηση της ισότητας των φύλων και την υποστήριξη των γυναικών θυμάτων έμφυλης και ενδοοικογενειακής βίας.

Σε ό,τι αφορά τα άτομα με αναπηρία σημειώνεται ότι  ξεκίνησε η εφαρμογή του προγράμματος του «Προσωπικού Βοηθού» για τα πρώτα 1.000 άτομα στην Αθήνα  και από τον Μάιο θα επεκταθεί -όπως τόνισε χθες ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης- για ακόμα 1.000 άτομα στην ελληνική Περιφέρεια. Η καθολική εφαρμογή του «Προσωπικού Βοηθού», μιας πολύ σημαντικής δράσης, προγραμματίζεται για το 2025, με χρηματοδότηση από το ΕΣΠΑ, ενώ ο προϋπολογισμός της πιλοτικής υλοποίησης έχει ενταχθεί πλήρως στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Το πρόγραμμα αποτελεί ένα πολύ καλό παράδειγμα του πώς ευρωπαϊκά χρήματα, τα οποία εξασφαλίστηκαν για τη χώρα με σκληρές διαπραγματεύσεις, μπορούν να βοηθήσουν έτσι ώστε να έχουμε ένα πολύ σημαντικό κοινωνικό αποτύπωμα σε ευπαθείς ομάδες που έχουν ανάγκη αυτά τα χρήματα και αυτή τη στήριξη.

Το πρόγραμμα «Προσωπικός Βοηθός» αποβλέπει στη διασφάλιση της ανεξάρτητης διαβίωσης πολιτών με αναπηρία και την ισότιμη συμμετοχή τους σε όλες τις οικονομικές, κοινωνικές, πολιτικές και πολιτιστικές δραστηριότητες, χωρίς διακρίσεις ή αποκλεισμούς.

Ο προσωπικός βοηθός, ο οποίος λαμβάνει ειδική επιμόρφωση στο πλαίσιο του προγράμματος, υποστηρίζει τον ωφελούμενο στην καθημερινότητά του με απολύτως εξατομικευμένο τρόπο, ανάλογα με τις ανάγκες του. Παράλληλα με τον ωφελούμενο, ανακουφίζεται και η οικογένειά του, η οποία υπό διαφορετικές συνθήκες θα ήταν απολύτως και πλήρως επιφορτισμένη με την υποστήριξή του 24 ώρες το 24ωρο.

Εδώ και τέσσερα χρόνια, με ουσιαστικές πράξεις, συνεχίζουμε να διευκολύνουμε ακόμα περισσότερο την καθημερινότητα των πιο ευάλωτων συνανθρώπων μας και να βελτιώνουμε την ποιότητα ζωής τους, δημιουργώντας τις προϋποθέσεις για την δημιουργία μιας απολύτως συμπεριληπτικής κοινωνίας.

Υπενθυμίζεται ότι στη διάρκεια της διακυβέρνησής μας:

-Δημιουργήθηκαν Ψηφιακά Κέντρα Πιστοποίησης Αναπηρίας-Ψηφιακά ΚΕΠΑ και ψηφιακή πλατφόρμα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας» που υλοποιούν το σύνολο της διαδικασίας πιστοποίησης της αναπηρίας και βάζουν τέλος στην ταλαιπωρία εκατοντάδων χιλιάδων ατόμων με αναπηρία.

-Ξεκίνησε η εφαρμογή της Ψηφιακής Κάρτας Αναπηρίας.

-Εντάχθηκε σε όλους τους βρεφονηπιακούς σταθμούς η πρώιμη ανίχνευση αναπηριών και διαταραχών.

-Υλοποιείται το πιλοτικό πρόγραμμα Υποστηριζόμενης Απασχόλησης για άτομα στο φάσμα του αυτισμού.

-Ενισχύονται οι πολιτικές αποϊδρυματοποίησης, με βάση τις καλές ευρωπαϊκές πρακτικές.

-Διευρύνονται οι πολιτικές της Δημόσιας Υπηρεσίας Απασχόλησης με στόχο την ένταξη όσων περισσότερων αναπήρων το επιθυμούν στην αγορά εργασίας.

-Επεκτάθηκε σε Κ.Ε.Π., υπηρεσίες αλλά και νοσοκομεία η καινοτόμα υπηρεσία «Relay», που δίνει τη δυνατότητα σε συμπολίτες μας με ακουστική αναπηρία να πραγματοποιούν τηλε-βιντεοκλήσεις και να εξυπηρετούνται σε υπηρεσίες που μέχρι πρότινος δεν ήταν προσβάσιμες σε αυτούς.

-Μπήκε σε λειτουργία το πρόγραμμα ψηφιακής κατάρτισης ατόμων με αισθητηριακές αναπηρίες και ηλικιωμένους, που δίνει την ευκαιρία σε 2.400 τυφλούς ή κωφούς συμπολίτες μας και σε 3.000 ηλικιωμένους να αξιοποιήσουν τις δυνατότητες του διαδικτύου.

Με ουσιαστικές πολιτικές, με έργα, όχι με λόγια, με πρακτικές καινοτόμες αξιοποιούμε στο έπακρο τις δυνατότητες που μας εξασφαλίζει η τεχνολογία για να βελτιώσουμε την ποιότητα ζωής των πολιτών, χωρίς διακρίσεις και χωρίς αποκλεισμούς.

Ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Υπουργέ, θέλω να μου πείτε από πλευράς της Κυβέρνησης, πώς κρίνεται αυτή η απότομη μεταβολή στη στάση της Τουρκίας -καταγράφεται, φαντάζομαι, και από εσάς- η διαφορετική ρητορική, τόσο από τον κ. Erdoğan, όσο και από Υπουργούς της Κυβέρνησής του τα τελευταία 24ωρα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνησή μας έχει πάντοτε σταθερή άποψη, για το πώς πρέπει να είναι η σχέση μας με την Τουρκία. Η Κυβέρνησή μας εδράζει την πολιτική της πάνω στο Διεθνές Δίκαιο, είμαστε ανυποχώρητοι σε ό,τι αφορά την εθνική μας κυριαρχία και τα κυριαρχικά μας δικαιώματα και πιστεύουμε ότι η μόνη διαφορά που έχουμε με την Τουρκία πρέπει να λυθεί βάσει του Διεθνούς Δικαίου και του Δικαίου της Θάλασσας. Από κει και πέρα, όποιες πρακτικές και όποιες δυνατότητες προσφέρονται και υπάρχουν για εκτόνωση της κρίσης και της προκλητικής ρητορικής, πρέπει να αξιοποιούνται και από τα δύο γειτονικά κράτη.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, εφόσον ο κ. Μητσοτάκης λέει ότι το δίλημμα αυτών των εκλογών είναι η σύγκριση, η επιλογή μεταξύ δύο Πρωθυπουργών και η σύγκριση μεταξύ του ιδίου και του κ. Τσίπρα, γιατί δεν δέχεται μία τηλεμαχία με τον κ. Τσίπρα μόνο και κάνει λόγο για ντιμπέιτ με όλους τους αρχηγούς; Και επίσης, πώς απαντάτε στον κ. Τσίπρα, που υποστήριξε χθες ότι δεν τολμά να τον αντιμετωπίσει ο Πρωθυπουργός man to man;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός είναι ένας θεσμικός πολιτικός, που σέβεται τους κανόνες. Η ελληνική κοινωνία δεν περιμένει, τώρα, να μάθει, ούτε τον κ. Μητσοτάκη, ούτε τον κ. Τσίπρα. Έχει μπροστά της ζωντανά και πραγματικά τεκμήρια των δύο κυβερνητικών θητειών. Από κει και πέρα, ο Πρωθυπουργός δεν αποφεύγει κανέναν διάλογο, με κανέναν. Σας θυμίζω ότι κατά τη διάρκεια αυτής της τετραετίας έχουν αντιπαρατεθεί με τον κ. Τσίπρα πάνω από 90 ώρες. 95 ώρες. Το μεγαλύτερο σε διάρκεια ντιμπέιτ, θα μπορούσε να χαρακτηριστεί αυτό, στο ελληνικό Κοινοβούλιο. Είμαστε ανοιχτοί σε κάθε συζήτηση, οργανωμένη, που θα εδράζεται σε πραγματικά γεγονότα, η οποία θα σέβεται τους κανόνες που πολιτικά και θεσμικά ισχύουν κατά τη διάρκεια των προεκλογικών περιόδων, ούτως ώστε η ελληνική κοινωνία να μπορέσει ν’ αξιοποιήσει και αυτές τις συζητήσεις, για να ενισχύσει, να βγάλει τα συμπεράσματά της και να απαντήσει σε όποια ερωτηματικά έχει.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, σήμερα ήρθε στη δημοσιότητα μία δήλωση του κ. Τζανερίκου, ο οποίος καταγγέλλει «παρεμβάσεις κυβερνητικών παραγόντων που ζήτησαν να βοηθήσω για να αποκλειστεί το κόμμα «Έλληνες», υποσχόμενοι μετά την αφυπηρέτησή μου ν’ αξιοποιηθώ ενδεχομένως σε Αρχές». Και προσθέτει ότι, αν δεν είχε υπάρξει κυβερνητική παρέμβαση, δεν θα είχε προχωρήσει στη δήλωση της Κυριακής. Ποιο είναι το σχόλιό σας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχει υπάρξει καμία τέτοιου είδους παρέμβαση από την πλευρά της Κυβέρνησης. Όμως το σοβαρό δεν είναι να σχολιάζω αυτά τα πράγματα. Το σοβαρό που έχουμε απέναντί μας είναι να καταλάβουμε ότι η επιλογή της Κυβέρνησης να αξιοποιήσει κάθε δυνατότητα που της δίνει το Σύνταγμα, για να υψώσουμε δημοκρατικό ανάχωμα, απέναντι στη συμμετοχή εγκληματικών οργανώσεων, με οποιονδήποτε μανδύα, στις εκλογικές διαδικασίες, είναι μια επιλογή βαθιά αξιακή και πολιτική, την οποία δεν παζαρεύουμε με κανέναν και σε κανένα επίπεδο. Από κει και πέρα, όλοι κρίνονται απέναντι στο κορυφαίο θεσμικά και πολιτικά αυτό ζήτημα και για τα λόγια τους και για τη στάση τους.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Διαψεύδετε ότι υπήρξε τέτοια προσέγγιση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το είπα, απολύτως.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Γιατί μιλάμε για Αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου, ο οποίος μόλις παραιτήθηκε. Δηλαδή, δεν νομίζω ν’ αμφισβητείτε τη σοβαρότητά του.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν μπορώ να κρίνω εγώ τη σοβαρότητα κανενός ανθρώπου. Σας είπα, δεν υπήρξε καμία παρέμβαση της Κυβέρνησης και δεν θα μπορούσε να υπάρξει, διότι εμείς δεν παζαρεύουμε την άποψή μας, εγκληματίες και μαχαιροβγάλτες να μείνουν υποψήφιοι στις εκλογές. Όλοι κρίνονται από τη στάση τους απέναντι στα θεσμικά, πολιτικά αυτά ζητήματα και από τα λόγια τους και από τις πράξεις τους.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη, χθες στη Βουλή ο κ. Βορίδης δέχθηκε, όπως κι εσείς προχθές, λέγοντας ότι πρόκειται για συνάντηση με περιεχόμενο θεσμικής διαβούλευσης, ότι υπήρξε συνάντηση του κυρίου Γεραπετρίτη με τον κ. Τζανερίκο. Λέγοντας, μάλιστα, ότι ήταν θεσμικώς και απολύτως επιβαλλόμενη αυτή η συνάντηση. Ο κ. Τζανερίκος σήμερα λέει ότι «μου ζήτησαν να βοηθήσω, για να αποκλειστεί το κόμμα «Έλληνες» με αντάλλαγμα μετά την αφυπηρέτησή μου», ενδεχομένως σε Αρχές, όπως είπε και νωρίτερα ο συνάδελφος, «ποτέ δεν θα αποκαλύψω τον τρόπο που έγινε, αλλά ο ανώτατος κυβερνητικός παράγοντας το γνωρίζει». Τι εννοεί ο κ. Τζανερίκος εδώ; Τι είδους συνάντηση ήταν αυτή που έγινε; Και πού έγινε αυτή η συνάντηση, τέλος πάντων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τώρα, με τι τρόπο μπορώ εγώ να σας πω τι εννοεί ο κ. Τζανερίκος. Πού να ξέρω τι εννοεί. Εγώ είμαι κυβερνητικός Εκπρόσωπος και σας απάντησα νομίζω πάρα πολύ καθαρά. Πού να ξέρω τι εννοεί. Δεν υπήρξε καμία παρέμβαση της Κυβέρνησης σε οποιοδήποτε επίπεδο. Δεν θα μπορούσε να υπάρξει. Αυτό που δεν καταλαβαίνουν όσοι εστιάζουν όχι στη μεγάλη εικόνα, αλλά σε άλλα πράγματα, είναι ότι η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν παζαρεύει την αξιακή της αρχή να προστατεύσουμε τη Δημοκρατία από το οποιοδήποτε τέχνασμα θέλουν να εφεύρουν εγκληματικές οργανώσεις, συμμετέχοντες σε εγκληματικές οργανώσεις και μαχαιροβγάλτες, για να συμμετάσχουν σε εθνικές εκλογές. Δεν υπάρχει κανένα παζάρι να γίνει, δεν υπάρχει συζήτηση σε αυτό. Τελεία και παύλα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εδώ, μιλάμε για τον κ. Τζανερίκο, όμως, ο οποίος μέχρι πρότινος ήταν Πρόεδρος του Α1 Τμήματος και εδώ πέρα μας λέει ο άνθρωπος ότι υπάρχει μία συνάντηση.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας απάντησα.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Άρα, αυτή τη συνάντηση την επιβεβαιώνετε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχω απαντήσει.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Πως έγινε η συνάντηση του κ. Γεραπετρίτη με τον κ. Τζανερίκο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω απαντήσει; Σας έχω πει ότι η Κυβέρνηση σε ό, τι αφορά τα δικονομικά ζητήματα λειτουργίας του Δικαστηρίου -στη νομοθέτηση που σκεφτόταν να φέρει – είχε μια διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου. Αυτό είναι απολύτως θεμιτό και θεσμικά επιβεβλημένο. Από την ώρα που φέρνεις μια διάταξη η οποία αφορά και σε δικονομικά ζητήματα λειτουργίας του Ανωτάτου Δικαστηρίου οφείλεις να έχεις τη γνώμη και την άποψη του Ανωτάτου Δικαστηρίου. Τι σχέση έχει αυτό με όλα τα απίθανα που βλέπουν το φως της δημοσιότητα, τώρα; Καμία.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Άρα διαψεύδετε ότι υπάρχει αυτή η διαβούλευση; Αυτή η συζήτηση, αυτού του είδους η συναλλαγή; Και το διαψεύδει και ο κ. Γεραπετρίτης, αυτό μου λέτε τώρα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Λέω για δέκατη φορά σε εσάς και καμιά άλλη φορά τα έχω πει και σ’ άλλους. Η Κυβέρνηση είχε διαβούλευση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου. Διαβούλευση η οποία είχε να κάνει με τα δικονομικά ζητήματα λειτουργίας του Δικαστηρίου, τα οποία επηρέαζε η ρύθμιση που φέρναμε στη Βουλή. Θεσμικά επιβεβλημένο ήταν να γίνει αυτό. Παζάρια, ανταλλάγματα, ταξίματα, οτιδήποτε άλλα ούτε έγιναν, ούτε θα μπορούσαν να γίνουν σε καμία περίπτωση. Είναι τελείως έξω από το αξιακό μας πλαίσιο και τελείως έξω από τη λογική μας. Δεν υπάρχει καμία διαπραγμάτευση στη πολιτική μας επιλογή να αφήσουμε εκτός εκλογικής διαδικασίας εγκληματικές οργανώσεις. Σε όσους πέρναγε απ’ το μυαλό τους ότι αυτό μπορεί να είναι, δεν ξέρω τι μπορεί να ονειρευόντουσαν. Αλλά για την Κυβέρνηση είναι αδιανόητο. Δεν υπήρχε αντικείμενο κανενός είδους παζαριού. Εμείς δεν κάνουμε τέτοια πράγματα. Είμαστε απολύτως σαφείς στη κατεύθυνσή μας. Θεσμικά λειτουργούμε και σεβόμαστε απολύτως τη διάκριση των εξουσιών. Απολύτως. Αντιληπτό;

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Με συγχωρείτε, γιατί εδώ πέρα μας λέτε ότι είχε συνάντηση με την ηγεσία του Αρείου Πάγου.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Πάμε παρακάτω.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Εγώ σας ρώτησα συγκεκριμένα για τον Αντιπρόεδρο του Αρείου Πάγου. Και κατά δεύτερον, που έγινε αυτή η συνάντηση που ήταν θεσμικώς επιβαλλόμενη;  Γιατί ο κ. Τσίπρας, χθες, είπε ότι έγινε σε ένα καφενείο.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας απάντησα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Σ’ ένα άλλο θέμα, αν μου επιτρέπετε. Σας κατηγορεί η Αξιωματική Αντιπολίτευση ότι έχετε σπάσει κάθε ρεκόρ σε μετακλητούς υπαλλήλους. Μάλιστα, σας προσάπτουν ότι κυβερνάτε με ρουσφέτια, με ημετέρους, με απευθείας αναθέσεις και με ένα κομματικό στρατό μετακλητών. Τι απαντάτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι μετακλητοί υπάλληλοι που υπηρετούν σε δομές της Κυβέρνησης, σε Υπουργούς, σε Υφυπουργούς, σε Γενικούς Γραμματείς είναι λιγότεροι από αυτούς που υπηρετούσαν στις αντίστοιχες θέσεις το 2019. Η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, οι Υπουργοί της Νέας Δημοκρατίας, οι Υφυπουργοί της Νέας Δημοκρατίας, οι Γενικοί Γραμματείς της Νέας Δημοκρατίας έχουν λιγότερους μετακλητούς υπαλλήλους από τους μετακλητούς υπαλλήλους, που είχαν οι Υπουργοί, οι Υφυπουργοί και οι Γενικοί Γραμματείς της Κυβέρνησης του κ. Τσίπρα με τον κ. Καμμένο. Λιγότερους μετακλητούς υπαλλήλους. Οι μετακλητοί υπάλληλοι που εμφανίζει ο κ. Τσίπρας  και ο ΣΥΡΙΖΑ, προκειμένου να υποστηρίξουν το αφήγημα αυτό, συμπεριλαμβάνουν τους μετακλητούς υπαλλήλους των Δημάρχων, των Περιφερειαρχών, της Τοπικής και της Περιφερειακής Αυτοδιοίκησης. Δύο τελείως ανόμοια πράγματα. Για να υποστηρίξουν, λοιπόν, αυτό το ψέμα αθροίζουν στους μετακλητούς υπαλλήλους, όχι τους μετακλητούς υπαλλήλους της Κυβέρνησης, αλλά τους μετακλητούς υπαλλήλους, που έχουν Δήμαρχοι και Περιφερειάρχες, κάποιοι από τους οποίους – δεν έχει μεγάλες επιτυχίες στην Αυτοδιοίκηση ο ΣΥΡΙΖΑ- έχουν εκλεγεί και με την υποστήριξη του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Να προσθέσω, όμως, και ένα πολύ ενδιαφέρον στοιχείο στη συζήτηση αυτή. Αυτή η τετραετία ήταν η μόνη, που δεν υπήρξε ούτε μια απόφαση ή πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου – μετά τη ψήφιση του νόμου για το Επιτελικό Κράτος, που καθορίζονταν ο αριθμός των μετακλητών υπαλλήλων ανά Υπουργό – που να τους αυξάνει κατά τη διάρκεια της τετραετίας.  Δεν υπάρχει προηγούμενο. Διότι ορισμένοι μας κουνούν το δάχτυλο για ρουσφέτια, για εξυπηρετήσεις, για μετακλητούς υπαλλήλους, για στρατιές μετακλητών. Σ΄ αυτή την Κυβέρνηση δεν υπήρξε ούτε μια πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου, ούτε μια απόφαση κατά τη διάρκεια της τετραετίας μας, που εν μέσω της διακυβέρνησής μας να αυξάνει τον αριθμό των μετακλητών υπαλλήλων. Είχαμε λιγότερους μετακλητούς υπαλλήλους από το 2019 σε επίπεδο Κυβέρνησης. Δεν τους αυξήσαμε. Για να υποστηρίξει το ψέμα του ο κ. Τσίπρας αθροίζει τους μετακλητούς υπάλληλους της Αυτοδιοίκησης.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε μία έρευνα που βγήκε πριν από 1,5 μήνα με στοιχεία από το μητρώο το κυβερνητικό, τα συγκριτικά μεταξύ του 2019 και του 2023, στα ίδια στοιχεία,  είναι 1.710 μετακλητοί το 2019, 3.482 τον Οκτώβριο του 2022. Αθροίζονται οι ίδιες θέσεις.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όχι. Συμπεριλαμβάνονται της Αυτοδιοίκησης. Η διαφορά είναι με τους μετακλητούς που υπάρχουν στην Αυτοδιοίκηση.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Οπότε, αμφισβητείτε αυτά τα στοιχεία. Γιατί έχουν γραφτεί μέχρι και στον ξένο Τύπο. Γερμανικά μέσα το   έχουν αναδείξει. Βιομηχανία μετακλητών έχουν αναφέρει. Πρώτη φορά που γράφονται πράγματα που δεν ανταποκρίνονται στην πραγματικότητα. Επειδή λέτε για την Αντιπολίτευση. Δεν είναι μόνο η Αντιπολίτευση.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όποιος τα γράφει, άμα δεν τα λέει μόνο η Αντιπολίτευση. Δεν ανταποκρίνονται. Λέω ότι όσοι βγάζουν αυτό το συμπέρασμα αθροίζουν διαφορετικά πράγματα. Και μία προσεκτικότερη μελέτη των στοιχείων από τα μητρώα αυτά νομίζω ότι θα έδινε αυτό το συμπέρασμα. Τους καλώ να δουν, εάν αναφέρονται στα ίδια ακριβώς μεγέθη. Εάν δηλαδή μιλάμε ότι, για παράδειγμα, έχει περισσότερους μετακλητούς ένα Υπουργείο σήμερα, απ’ ό,τι είχε επί της διακυβέρνησης ΣΥΡΙΖΑ.  Ή αν για να βγάλουν το συμπέρασμα αυτό για 1.800 παραπάνω, που ισχυρίζονται ότι είναι, αθροίζουν τους μετακλητούς που είναι στην Τοπική Αυτοδιοίκηση. Νομίζω μια προσεκτική μελέτη θα οδηγούσε στο σωστό συμπέρασμα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο Πρόεδρος των πρατηριούχων, νωρίτερα σήμερα, προέβλεψε ότι μετά το Πάσχα η τιμή της βενζίνης θα αυξηθεί. Εξετάζει η Κυβέρνηση ένα fuel pass 3, μετά το Πάσχα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Τα μέτρα στήριξης της κοινωνίας, από την πλευρά της Κυβέρνησης, για την αναχαίτιση των επιπτώσεων  της ακρίβειας έχουν εξαγγελθεί, έχουν ψηφιστεί στη Βουλή και υλοποιούνται. Όπως ξέρετε, είμαστε στην προεκλογική περίοδο, έκλεισε η Βουλή. Είμαστε ενόψει διάλυσης της Βουλής το επόμενο διάστημα. Δεν υπάρχει κάποια τέτοιου είδους δυνατότητα, ούτε και δημοσιονομικός χώρος. Αλλά δεν υπάρχει και θεσμική δυνατότητα για κάτι τέτοιο.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μια ερώτηση, σχετικά με ένα δημοσίευμα του «Documento» από το σαββατοκύριακο. Προκύπτει από την έρευνα της Δικαιοσύνης ταύτιση παρακολουθούμενων  από ΕΥΠ και από predator. Υπάρχουν και άλλα δημοσιεύματα. Εσείς από την πρώτη στιγμή, όσον αφορά το predator, έχετε μιλήσει για ιδιώτες. Τώρα προκύπτει ταύτιση σε αρκετά πρόσωπα. Πώς εξηγείτε αυτή την ταύτιση; Εμμένετε στις απόψεις σας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω υπόψη μου κάποια πορίσματα της Δικαιοσύνης ή κάποιες αποφάσεις. Μόλις τις δούμε, θα τις αξιολογήσουμε και θα τις σχολιάσουμε. Πάντοτε η δικαστική αποτίμηση αποσαφηνίζει πλήρως μια υπόθεση πολλές φορές σε τελείως διαφορετική κατεύθυνση από αυτή που επιχειρείται, κατά καιρούς, με την πολιτική ή τη δημοσιογραφική αποτίμηση. Μόλις δούμε τα αποτελέσματα της Δικαιοσύνης, θα μπορούμε να το σχολιάσουμε. Δεν το έχω υπόψη μου το πόρισμα αυτό της Δικαιοσύνης, που λέτε.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχουν υπάρξει μεμονωμένες περιπτώσεις ανθρώπων που έχουν δηλώσει οι ίδιοι ότι προέκυψε παρακολούθησή τους από predator και έχει υπάρξει θέμα στη Δικαιοσύνη γι’ αυτό.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ανεξάρτητα από το τι δηλώνει ή φαντάζεται ο οποιοσδήποτε, από την ώρα που μια υπόθεση είναι σε δικαστική διερεύνηση εκείνο που πρέπει να περιμένουμε, εμπιστευόμενοι τη Δικαιοσύνη όλοι και εμείς και εκείνοι που φαντάζομαι ότι έχουν προσφύγει, είναι να δούμε πού θα καταλήξει η έρευνά της. Μόλις καταλήξει η έρευνά της, είμαστε εδώ να τα δούμε για να τα σχολιάσουμε όλα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, σήμερα ο Πρωθυπουργός έδωσε ένα στοιχείο για το ψηφοδέλτιο Επικρατείας της Νέας Δημοκρατίας, σε συνέντευξή του το πρωί, λέγοντας ότι θα είναι έντονη η παρουσία των γυναικών. Μπορείτε να μας δώσετε κάποια χαρακτηριστικά παραπάνω και πότε αναμένεται να ανακοινωθεί;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Το ψηφοδέλτιο Επικρατείας θα ανακοινωθεί τις επόμενες εβδομάδες. Δεν μπορώ να σας πω κάτι παραπάνω τώρα. Εκείνο που μπορώ να σας πω και που γνωρίζετε είναι ότι είναι πολύ ισχυρή η συμμετοχή των γυναικών στα ψηφοδέλτια της Νέας Δημοκρατίας. Και με αυτό τον τρόπο θα είναι και το ψηφοδέλτιο Επικρατείας και στις εκλόγιμες, αλλά και στις υπόλοιπες θέσεις. Ορίστε, σας είπα ότι θα είναι στις εκλόγιμες θέσεις.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Θα έχουμε επικεφαλής γυναίκα στο ψηφοδέλτιο της Επικρατείας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν μπορώ να σας πω κάτι γι’ αυτό. Δεν το γνωρίζω. Είναι -όπως ξέρετε- απόφαση και προνόμιο του Πρωθυπουργού η συγκρότηση του ψηφοδελτίου Επικρατείας.

Καλή Ανάσταση σας εύχομαι.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr