Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι,

Όπως ανακοινώθηκε σήμερα από το Υπουργείο Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών, επιβάλλεται Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης 33% στις εταιρίες διύλισης με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη φορολογικού έτους 2023, σε συνέχεια αυτής που επιβλήθηκε για το έτος 2022.

Η Προσωρινή Συνεισφορά Αλληλεγγύης θα υπολογιστεί με βάση τα πλεονάζοντα κέρδη του φορολογικού έτους 2023, δηλαδή 33% επί των φορολογητέων κερδών του έτους.

Σε αυτά αν προσθέσει κανείς και 22% φόρο εισοδήματος και την προκαταβολή φόρου, το ποσό ξεπερνά το 50% των φορολογητέων κερδών.

Τα έσοδα θα χρησιμοποιηθούν κυρίως για την οικονομική ενίσχυση σε συνταξιούχους κατά τον μήνα Δεκέμβριο, που λόγω προσωπικής διαφοράς δεν ωφελούνται από την νέα αύξηση των συντάξεων η οποία ξεκινά από τον Ιανουάριο του 2025 καθώς και για την ενίσχυση των πιστώσεων του Εθνικού Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων.

Επιπλέον, μονιμοποιούνται οι προσωρινά μειωμένοι συντελεστές ΦΠΑ στα ταξί και την παράδοση καφέ (takeaway & delivery δηλαδή).

Υπενθυμίζεται ότι από 1/1/2024 μονιμοποιήθηκαν οι μειώσεις του συντελεστή ΦΠΑ σε μια σειρά αγαθών όπως στις μεταφορές, τα γυμναστήρια, τις σχολές χορού, τους κινηματογράφους και σε μια σειρά αγαθών σχετιζόμενα με τη δημόσια υγεία, με ετήσιο κόστος 305 εκατ. ευρώ.

Οι κινήσεις αυτές αποδεικνύουν για ακόμα μια φορά την σταθερή οικονομική πολιτική της Κυβέρνησης. Μια πολιτική που στοχεύει στην μείωση των φόρων, την αύξηση του εισοδήματος των πολιτών, την αύξηση των επενδύσεων και των θέσεων εργασίας αλλά και την ενίσχυση των πιο ευάλωτων, όπως έχουμε δεσμευθεί.

Πάνω απ’ όλα όμως μακριά από μαξιμαλιστικές λογικές, με σεβασμό στα χρήματα των Ελλήνων φορολογουμένων και χωρίς να εκτροχιάζεται η δημοσιονομική σταθερότητα της χώρας.

Όπως τόνισε και ο Πρωθυπουργός σε συνέντευξη που παραχώρησε σήμερα το πρωί: «Επιστρέφουμε στην κοινωνία το μέρισμα της ανάπτυξης». Δεν θα σταματήσουμε να στηρίζουμε την Ελληνική κοινωνία και να προσπαθούμε να φτάσουμε τους στόχους μας, ώστε να συγκλίνουμε με την Ευρώπη σε επίπεδο αποδοχών, διαθέσιμου εισοδήματος, τιμών, μειώνοντας παράλληλα το δημόσιο χρέος.

Από χθες τα ξημερώματα πυροσβέστες εθελοντές και δυνάμεις της Πολιτικής Προστασίας παλεύουν με δεκάδες εστίες πυρκαγιών σε όλη τη χώρα. Από χθες το μεσημέρι και μετά σχεδόν κάθε 10 λεπτά είχαμε και μια νέα έναρξη πυρκαγιάς.

Σήμερα από τις πρώτες πρωινές ώρες το Κέντρο Επιχειρήσεων του Πυροσβεστικού Σώματος μέχρι στιγμής έχει λάβει κλήσεις για 15 πυρκαγιές σε όλη την Επικράτεια.

Έχουμε εξαιρετικά δυσμενείς καιρικές συνθήκες, λόγω ξηρασίας, υψηλών θερμοκρασιών, αλλά κυρίως σφοδρών ανέμων με ριπές που φτάνουν τα 8 ακόμα και τα 9 μποφόρ και η εικόνα παραμένει η ίδια και για σήμερα και αύριο.

Γι’ αυτό το λόγο συστήνουμε αυξημένη προσοχή σε όλους.

Συνολικά εκδηλώθηκαν 62 Αγροτοδασικές πυρκαγιές και όλες αντιμετωπίστηκαν τη χθεσινή ημέρα.

Αρκετές από αυτές τις πυρκαγιές πήραν επικίνδυνες διαστάσεις όπως στο Κορωπί Αττικής και στην Ερμιόνη Αργολίδας αλλά και σε άλλες περιοχές όπου χρειάστηκε να ενεργοποιηθεί το 112 είτε για την ενημέρωση των κατοίκων είτε για την απομάκρυνσή τους προς ασφαλή κατεύθυνση.

Αναφορικά με την πυρκαγιά που εκδηλώθηκε χθες στην Βάρης- Κορωπίου, έχουν γίνει αρκετές προσαγωγές καθώς, όλα τα στοιχεία συντείνουν στον εμπρησμό.

Όλες οι δυνάμεις Πολιτικής Προστασίας καθημερινά είναι σε εγρήγορση. Στην καθημερινή  μάχη των πυροσβεστών μας είναι δίπλα τους δυνάμεις της ΕΛΑΣ και του ΓΕΕΘΑ.

Απέναντι στην κλιματική κρίση και λόγω της αυξημένης επικινδυνότητας έχουμε αυξήσει κατά πολύ τα μέσα πυρόσβεσης και τα μέσα για τον έγκαιρο εντοπισμό και την πρόληψη. Σε κάθε έναρξη πυρκαγιάς επιχειρούν υποχρεωτικά, μαζί με τους πυροσβέστες, ο κατά τόπους δασάρχης και η δασική υπηρεσία, ενημερώνονται από το σύστημα engage άμεσα οι Δήμοι και συμμετέχουν με χωματουργικά μηχανήματα και υδροφόρες.

Έχουν γίνει προσλήψεις άλλων 700 δασοπυροσβεστών και αυξήθηκαν οι μονάδες των «δασοκομάντος» από 6 σε 16.

Με το πρόγραμμα Antinero 3 δημιουργούνται ζώνες πυροπροστασίας στα πιο ευαίσθητα δάση μας και καθαρίζονται μονοπάτια και δρόμοι μέσα στο δάσος.

Επιπλέον, 25 υπερσύγχρονα drones χρησιμοποιώντας  ευρυγώνιες και θερμικές κάμερες, λέιζερ, τεχνητή νοημοσύνη και pin point της περιοχής, επιτηρούν ορεινούς όγκους της Αττικής με στόχο την πρόληψη αλλά και τον εντοπισμό εμπρηστών.

Πρέπει να γίνει αντιληπτό ότι, ακόμη και μια σπίθα αρκεί να φέρει την καταστροφή. Πλέον οι πυρκαγιές λαμβάνουν σε ελάχιστο χρόνο επικίνδυνες διαστάσεις ειδικά τις ημέρες με υψηλό δείκτη κινδύνου.

Γι΄ αυτό το λόγο τονίζουμε πως είναι ιδιαίτερα σημαντική η αποφυγή οποιασδήποτε ενέργειας που μπορεί να οδηγήσει σε εστίες φωτιάς.

Επισημαίνουμε ότι έχει αυστηροποιηθεί το πλαίσιο ποινών για τους εμπρηστές καθώς, ο εμπρησμός που οδηγεί σε απώλεια ζωής τιμωρείται με ισόβια και ο εμπρησμός δάσους, αν οδηγήσει σε οικολογική καταστροφή είναι πλέον κακούργημα και η ποινή φτάνει τα 20 χρόνια κάθειρξης και €200.000 χρηματική ποινή.

Όποιος επιχειρεί να διακινδυνεύσει τη ζωή των συμπολιτών μας, τις περιουσίες τους και το φυσικό περιβάλλον θα αντιμετωπίσει τις συνέπειες.

Σε συνέντευξη Τύπου που παραχώρησε πριν λίγη ώρα ο Υπουργός Δικαιοσύνης Γιώργος Φλωρίδης παρουσίασε μια σειρά από πρόσθετες προτεινόμενες διατάξεις για την ποινική αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας.

Μεταξύ άλλων προβλέπεται:

  • η επιβολή προσωρινής κράτησης στα κακουργήματα ενδοοικογενειακής βίας, είναι πλέον ο κανόνας εκτός αν κριθεί απολύτως αιτιολογημένα πως ο κατ’ οίκον περιορισμός, το βραχιολάκι δηλαδή, ή οι περιοριστικοί όροι αρκούν για την αποτροπή του δράστη από την τέλεση νέων αξιόποινων πράξεων.

Προτείνεται:

  • η άμεση περάτωση της ανάκρισης και απευθείας παραπομπή στο ακροατήριο των κακουργημάτων ενδοοικογενειακής βίας χωρίς την ενδιάμεση διαδικασία των δικαστικών βουλευμάτων.
  • Η πραγματική έκτιση στη φυλακή των ποινών για εγκλήματα ενδοοικογενειακής βίας χωρίς δυνατότητα αναστολής ή μετατροπής τους, με κανένα τρόπο.
  • Πρόβλεψη δυνατότητας προσωρινής κράτησης μέχρι 6 μήνες για σοβαρά πλημμελήματα ενδοοικογενειακής βίας.
  • Πρόβλεψη έκδοσης εισαγγελικής διάταξης επιβολής περιοριστικών όρων ακόμα και πριν την άσκηση της ποινικής δίωξης, με δυνατότητα του θύματος να προτείνει συγκεκριμένους όρους που θεωρεί κατάλληλους.
  • Η υποτροπή του δράστη καθιερώνεται ως επιβαρυντική περίσταση ενδοοικογενειακής βίας που οδηγεί στο μέγιστο ύψος της ποινής.
  • Δεν χωρεί ποινική διαμεσολάβηση στα ιδιαιτέρως σοβαρά πλημμελήματα ενδοοικογενειακής βίας, ακόμα και αν το θύμα συναινεί στη διαμεσολάβηση. Σε κάθε περίπτωση, θεσπίζεται δυνατότητα του εισαγγελέα να μη δεχθεί συμφωνία των μερών για διαμεσολάβηση ή να την ανακαλέσει, όταν συντρέχουν στοιχεία που θα μπορούσαν να μειώσουν την ικανότητα του θύματος για συνειδητή επιλογή.
  • Στην περίπτωση που έχει παρέλθει το αυτόφωρο, θεσπίζεται διαδικασία αναζήτησης, δέσμευσης και «προστατευτικής φύλαξης» του δράστη λίαν προσφάτου περιστατικού ενδοοικογενειακής βίας, διάρκειας έως 48 ώρες,
  • Πρόβλεψη λειτουργίας πλατφόρμας καταγγελιών εγκλημάτων ενδοοικογενειακής βίας ακόμα και από τρίτους.
  • Δημιουργία αρχείου/ιστορικού αναφορών ενδοοικογενειακής βίας από τις αστυνομικές αρχές, το οποίο επισυνάπτεται ως συνοδευτικό έγγραφο της δικογραφίας.
  • Ενίσχυση των τρόπων γνωστοποίησης των δικαιωμάτων και παροχής της νομικής βοήθειας στο θύμα ενδοοικογενειακής βίας.

Μέσα στο πρώτο πεντάμηνο του 2024 έχουμε περίπου 5.500 συλλήψεις για ενδοοικογενειακή βία, ενώ μόνο χθες, όπως ενημέρωσε ο Υπουργός Προστασίας του Πολίτη Μιχάλης Χρυσοχοΐδης έγιναν 73 συλλήψεις. Κάθε βράδυ εγκαθίστανται 20 panic button και έχουμε μεταφορά σε δομές και safe houses πολλών γυναικών και των παιδιών τους.

Με όλα τα προτεινόμενα νέα μέτρα και τις προβλέψεις που έχουν ήδη γίνει πραγματικότητα στόχος μας είναι να δημιουργήσουμε ένα ασφαλές περιβάλλον που να προτρέπει τα θύματα να μιλήσουν και να σπάσουν τον κύκλο της βίας.

Ανακοινώθηκε η Πρόσκληση Εκδήλωσης Ενδιαφέροντος για την ανακήρυξη των Ενδιάμεσων Φορέων Χρηματοδότησης του νέου Ταμείου Συμμετοχών EquiFund II.

Το EquiFund II ως Ταμείο Συμμετοχών, αποτελεί το πρώτο θεματικό χρηματοδοτικό εργαλείο επιχειρηματικών συμμετοχών το οποίο εστιάζει στους τομείς των Βιοεπιστημών, της Υγείας, και της Βιωσιμότητας. Υποστηρίζει καινοτόμες εταιρείες που δραστηριοποιούνται στους εν λόγω τομείς προκειμένου να αποκτήσουν καλύτερη πρόσβαση σε χρηματοδότηση μετοχικού κεφαλαίου, και να καταστούν πιο ανταγωνιστικές αξιοποιώντας πλήρως το αναπτυξιακό τους δυναμικό.

Το νέο Ταμείο χρηματοδοτείται από πόρους ύψους 200 εκατομμυρίων ευρώ, που προέρχονται από το Πρόγραμμα ΕΣΠΑ «Ανταγωνιστικότητα 2021-2027» κι από εθνικούς πόρους.

Συνεχίζουμε να στηρίζουμε έμπρακτα την επιχειρηματικότητα, την ανταγωνιστικότητα, την εξωστρέφεια, την καινοτομία και την απασχόληση, με στόχο όχι μόνο την κάλυψη του επενδυτικού κενού που προκάλεσε η οικονομική κρίση αλλά και τη δημιουργία περισσότερων θέσεων εργασίας, και την κινητοποίηση κεφαλαίων, που θα αναδείξουν διεθνώς τις δυνατότητες της ελληνικής οικονομίας και του ανθρώπινου δυναμικού της χώρας.

Το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών έχει θέσει, ως προτεραιότητα, την προώθηση της ηλεκτροκίνησης, η οποία συνιστά βασικό πυλώνα της βιώσιμης αστικής κινητικότητας.

Για την επίτευξη αυτού του στόχου:

1ον. Επιταχύνθηκαν οι πληρωμές του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 2».

Από τον Νοέμβριο του 2023 έως σήμερα έχουν καταβληθεί επιδοτήσεις ύψους περίπου 28 εκατ. ευρώ σε 8.250 δικαιούχους και συνεχίζονται.

2ον. Ξεκίνησε, με μεγάλο ενδιαφέρον, η υλοποίηση του Προγράμματος «Κινούμαι Ηλεκτρικά 3».

Το νέο Πρόγραμμα, μάλιστα, περιλαμβάνει αυξημένη επιδότηση για τα φυσικά πρόσωπα, που φτάνει πλέον έως τις 11.000 ευρώ, μαζί με την επιπλέον ενίσχυση για την απόσυρση οχήματος.

Επιπλέον, έχουν απλοποιηθεί οι διαδικασίες, μειώνοντας αισθητά τον χρόνο καταβολής των χρημάτων στους δικαιούχους.

3ον. Υλοποιείται, με καλύτερους ρυθμούς, το Πρόγραμμα «Φορτίζω Παντού», σε συνεργασία με φορείς του ιδιωτικού τομέα και την Τοπική Αυτοδιοίκηση.

4ον. Επιδιώκουμε την υλοποίηση του Προγράμματος «Πράσινα Ταξί».

Ο προϋπολογισμός της δράσης ανέρχεται στα 40 εκατ. ευρώ, χρηματοδοτείται από το Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας και επαρκεί για την αντικατάσταση 1.770 παλαιών και ρυπογόνων ταξί με αμιγώς ηλεκτρικά, με υποχρεωτική προϋπόθεση την απόσυρση του παλαιού οχήματος.

Το ύψος της επιδότησης είναι ιδιαίτερα υψηλό, καθώς φτάνει έως το 40% – της προ ΦΠΑ – αξίας του ταξί, με τη μέγιστη συνολική ενίσχυση να ανέρχεται στις 22.500 ευρώ.

Υπάρχει πρόοδος, αλλά απέχουμε πολύ – ακόμη – από την επίτευξη του στόχου.

Γι’ αυτό το λόγο παρουσιάστηκε το ZAP Taxi Club, η νέα ολοκληρωμένη πρόταση ηλεκτροκίνησης για ταξί στην Αττική.

Η νέα εταιρεία που δημιουργείται αναπτύσσει ένα νέο δίκτυο ταχείας φόρτισης στην Αττική, αποκλειστικής χρήσης για αυτά τα ηλεκτρικά ταξί.

Τα νέα ηλεκτρικά ταξί μπορούν να τα αποκτήσουν οι ιδιοκτήτες παλαιών συμβατικών οχημάτων ταξί με χρηματοδότηση, έχοντας πλήρη κάλυψη συντήρησης οχήματος, ασφάλισης και απαιτούμενης ενέργειας, σε συνδυασμό με τη σχετική κρατική επιδότηση για την αγορά.

Οι ιδιοκτήτες μέσω της απόκτησης ενός νέου ηλεκτρικού οχήματος, επωφελούνται από τα μηδενικά κόστη συντήρησης, την εξοικονόμηση τουλάχιστον 30% στο συνολικό κόστος λειτουργίας του ταξί τους, την άμεση πρόσβαση στο δίκτυο ταχείας φόρτισης της εταιρείας, και τα υψηλότερα έσοδα λόγω προτεραιότητας διάθεσης των ηλεκτρικών οχημάτων στους επιβάτες.

Ξεκίνησε την Δευτέρα η ηλεκτρονική υποβολή αιτήσεων για εισαγωγή στις 50 Επαγγελματικές Σχολές Μαθητείας της ΔΥΠΑ, για το σχολικό έτος 2024-25, σε 37 ειδικότητες με υψηλή ζήτηση στην αγορά εργασίας.

Δικαίωμα υποβολής αίτησης είναι οι κάτοχοι, τουλάχιστον, Απολυτηρίου Γυμνασίου, ηλικίας 15-29 ετών. Η αμοιβή των μαθητευομένων ανέρχεται σε 118,64 ευρώ ή 148,30 ευρώ την εβδομάδα (για 4 ή 5 ημέρες μαθητείας, αντίστοιχα)  και διαρκεί 2 έτη.

Η ΔΥΠΑ εφαρμόζει από το 1952 το σύστημα της Μαθητείας, το οποίο είναι και το μοναδικό δυϊκό σύστημα στη χώρα μας που συνδυάζει τη θεωρητική και εργαστηριακή επαγγελματική εκπαίδευση στη Σχολή με το πρόγραμμα μάθησης σε εργασιακό χώρο, σε πραγματικές συνθήκες εργασίας. Στόχος είναι να αποκτήσει ο εκπαιδευόμενος τις απαραίτητες θεωρητικές γνώσεις, αλλά και επαγγελματική εμπειρία στην αγορά εργασίας.

Αύριο, Παρασκευή 21 Ιουνίου, ο Πρωθυπουργός θα επισκεφτεί το Υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης και Τροφίμων.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας. 

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Καλό μεσημέρι, κ. Εκπρόσωπε. Θα ήθελα να σχολιάσετε τις απειλές της Χεζμπολάχ κατά της Δημοκρατίας της Κύπρου και πόσο αυτό αντανακλά συνολικότερα στην Ευρωπαϊκή Ένωση, καθότι η Κύπρος είναι κράτος – μέλος.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω απάντησε ο Πρόεδρος της Κυπριακής Δημοκρατίας, ο κ. Νίκος Χριστοδουλίδης. Τόνισε ότι η Κύπρος δεν εμπλέκεται σε στρατιωτικές επιχειρήσεις, καθώς και ότι η χώρα του είναι μέρος της λύσης και όχι μέρος του προβλήματος. Αυτό αναγνωρίζεται σε όλο τον αραβικό κόσμο και διεθνώς μέσω πρωτοβουλιών, όπως ο θαλάσσιος διάδρομος Κύπρου – Γάζας, που παραδίδει ανθρωπιστική βοήθεια με πλοία, όπως ο ίδιος ο κ. Χριστοδουλίδης προσέθεσε. Υπάρχουν δρόμοι επικοινωνίας, τόσο με τον Λίβανο όσο και με το Ιράν, μέσω διπλωματικών μέσων.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, σε προηγούμενο briefing είχατε πει ότι ο κ. Μητσοτάκης έθεσε την κ. Βόζεμπεργκ σαν επικεφαλής της ευρωομάδας της Ν.Δ. κι ότι θα στηρίξει τον κ. Μεϊμαράκη στο να εκλεγεί Αντιπρόεδρος στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα. Στις εκλογές ο κ. Μεϊμαράκης βγήκε τελευταίος. Τι έγινε τελικά; Δεν είναι ισχυρός ο Πρωθυπουργός; Σας άδειασε ο κ. Βέμπερ; Γιατί υπάρχει αυτό το αποτέλεσμα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προφανώς το αποτέλεσμα αυτό δεν μας ευχαριστεί. Επιθυμία ήταν η εκλογή του κ. Μεϊμαράκη. Τώρα το να απομονώνουμε μία ψηφοφορία στο Ευρωπαϊκό Λαϊκό Κόμμα και να λέμε ότι δεν είναι ισχυρή η Ελλάδα ή δεν είναι ισχυρός ο Πρωθυπουργός νομίζω είναι μια μηδενιστική λογική, που δεν έχει και καμία βάση. Η χώρα μας σε όλα τα επίπεδα ισχυροποιείται. Αυτή τη στιγμή πραγματοποιούνται συζητήσεις και επίκειται κατάληξη των συζητήσεων για τις συνολικές αποφάσεις της ηγεσίας και της Ευρωπαϊκής Επιτροπής των θέσεων ευθύνης και των χαρτοφυλακίων για τα επόμενα πέντε χρόνια. Η Ελλάδα ήταν το μαύρο πρόβατο της Ευρώπης. Η Ελλάδα πρωταγωνιστεί. Είναι ένα από τα μεγαλύτερα κόμματα, συναρτήσει και των συσχετισμών στις βουλευτικές εκλογές, του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Αυτό δεν αλλάζει. Ήταν μια ψηφοφορία, μια μυστική διαδικασία, ήταν ένα αποτέλεσμα. Εμείς θεωρούμε τον Βαγγέλη Μεϊμαράκη ένα από τα πιο εμβληματικά στελέχη της Ν.Δ. και έναν από τους πιο κομβικής σημασίας ευρωβουλευτές μας. Ήταν πρώην Πρόεδρος του κόμματος, πρώην Πρόεδρος της Βουλής. Και πάμε στα επόμενα και τους επόμενους στόχους.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Απλά, κάτι συμπληρωματικό σε αυτό. Το λέω για τα μεγάλα αξιώματα που γίνεται κουβέντα τώρα για τη Σύνοδο Κορυφής, ο κ. Μητσοτάκης είναι από τους ανθρώπους, από τους πολιτικούς που συμμετέχουν στις διαπραγματεύσεις. Και είχατε πει και εσείς στο προηγούμενο briefing και ο κ. Πρωθυπουργός ότι θα στηρίξει. Άρα, πώς θεωρείτε ότι αποτυπώθηκε αυτό το αποτέλεσμα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτό που λέτε αναφέρεται στην συζήτηση για τα αξιώματα σχετιζόμενα με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, τα χαρτοφυλάκια των επιτρόπων. Δεν έχει σχέση με την ψηφοφορία για τους Αντιπροέδρους ενός κόμματος, του μητρικού μας κόμματος, του Ευρωπαϊκού Λαϊκού Κόμματος. Μην τα συγχέουμε. Πράγματι, ο Πρωθυπουργός της Ελλάδας, όχι μόνο ο Πρόεδρος της Ν.Δ., είναι από τα πιο κομβικά πρόσωπα στην διαπραγμάτευση σε επίπεδο Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Κι αυτό από μόνο του είναι η καλύτερη απάντηση στην αμφισβήτηση της ενίσχυσης της Ελλάδας. Η επόμενη καλύτερη απάντηση, ίσως η ακόμη καλύτερη απάντηση, είναι οι δύο εικόνες: Η Ελλάδα μέχρι το 2019 και η Ελλάδα από το 2019 μέχρι σήμερα. Ας κάνει κανείς μία σύγκριση τι συνέβαινε μέχρι το 2019 και γιατί μαζεύονταν σε όλη την Ευρώπη για το πρόβλημα της Ελλάδας, για να «τραβήξουν το αυτί» της Ελλάδας, για να συζητήσουν για το χρέος της Ελλάδας και τώρα μαζεύονται όλες οι ευρωπαϊκές χώρες και οι προτάσεις της Ελλάδας γίνονται η μία μετά την άλλη προτάσεις της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Όπως αντιλαμβάνεστε, όλο αυτό έχει ως αποτέλεσμα ο Κυριάκος Μητσοτάκης να είναι εκ των πρωταγωνιστών της συζήτησης μετά τις ευρωεκλογές.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να σας ρωτήσω γιατί η Κυβέρνηση προχώρησε τη συγκεκριμένη χρονική στιγμή στη φορολόγηση με 33% στα κέρδη των διυλιστηρίων; Είπατε κι εσείς, αλλά και ο Πρωθυπουργός, ότι μέρος των εσόδων θα διοχετευθούν στους συνταξιούχους. Ήθελα να μας πείτε, ένα, έχετε περισσότερες λεπτομέρειες επ’ αυτού κι ένα δεύτερο, εάν μου επιτρέπετε, για τη μόνιμη καθιέρωση του ΦΠΑ για το 13% σε καφέ και ταξί, ο ΣΥΡΙΖΑ καλωσορίζει τον κύριο Μητσοτάκη, όπως αναφέρει, στην πραγματικότητα και στον ρεαλισμό των προτάσεών του. Τι απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα ξεκινήσω ανάποδα, γιατί κάποιοι νομίζουν ότι ήρθαμε σε αυτήν τη χώρα και οι πολίτες προσγειώθηκαν σε αυτήν τη χώρα το 2023 και το 2024. Η ιστορία έχει γράψει ότι ο ΣΥΡΙΖΑ μέσα σε τέσσερα χρόνια επέβαλε ή αύξησε όσους φόρους δεν είχαν επιβληθεί, δεν είχαν αυξηθεί, σωρευτικά σε ολόκληρες δεκαετίες. Είναι περίπου τριάντα, εικοσιεννιά εάν δεν κάνω λάθος, που μόνο αυξήθηκαν ή επιβλήθηκαν. Αυτό δεν είχε προηγούμενο. Άρα, ο ΣΥΡΙΖΑ, αν θέλει να μιλήσουμε ξανά σοβαρά για φόρους, έχει να κάνει δύο πράγματα. Πρώτον, να ζητήσει μία συγνώμη για την εξαπάτηση εκείνων των ετών και για τους φόρους που έβαλε ή αύξησε και δεύτερον, κάθε φορά που κάνει μία πρόταση, να την κοστολογεί. Πάμε τώρα στα σοβαρά. Τα σοβαρά είναι η πραγματικότητα και όχι οι ιδεοληψίες ή τα λεφτόδεντρα της αντιπολίτευσης. Και η πραγματικότητα λέει ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη, για ακόμη μία φορά ―είναι η δεύτερη φορά σε επίπεδο των συγκεκριμένων εταιρειών―  και μία ακόμα φορά, εάν προσθέσει κανείς και τις περιπτώσεις της φορολόγησης των υπερκερδών σε επίπεδο εταιρειών ενέργειας, που προχωράει σε πράξεις και δεν μένει στα λόγια. Γιατί τώρα; Γιατί τώρα αποκρυσταλλώθηκαν τα κέρδη των εταιρειών, των δύο εταιρειών, των δύο διυλιστηρίων. Οι δύο εταιρείες το 2022, όπως λένε τα επίσημα λογιστικά στοιχεία, είχαν κέρδη 2,5 δισεκατομμύρια ευρώ. Το 2023, υπολογίζονται τα κέρδη σε 1,6 δισεκατομμύρια ευρώ. Αν και μειωμένα τα φετινά, παραμένουν πολύ πιο υψηλά σε σχέση με πριν την κρίση. Χαρακτηριστικά να σας πω ότι κυμαίνονταν περίπου σε 600 εκατομμύρια ευρώ πριν την κρίση, για τις δύο εταιρείες, άρα από τα 600 πήγαμε στα 2,5 δις πέρυσι και 1,6 δις φέτος. Γιατί 33%; Γιατί 33% είναι ένα ποσοστό που θεωρεί η Κυβέρνηση δίκαιο και θεωρεί και η Ευρώπη δίκαιο, γιατί μια σειρά από χώρες της Ευρώπης, η Γαλλία, η Φινλανδία, η Σουηδία, η Πορτογαλία, εφαρμόζουν αυτόν τον φορολογικό συντελεστή και όσες εφαρμόζουν λίγο μεγαλύτερους, δεν ξεπερνούν το 40%. Η Ιταλία και η Αυστρία, για να μιλάμε με συγκεκριμένα δεδομένα. Γιατί δεν είναι η μόνη φορολόγηση, γιατί έχουμε την προκαταβολή φόρου, που τη μείωσε η Κυβέρνησή μας -θυμίζω ότι ήταν μέχρι το 2019 100%- αλλά πέραν της προκαταβολής φόρου είναι και ο φόρος των επιχειρήσεων, τον οποίο και αυτόν τον μειώσαμε, αλλά είναι 22%. Άρα, θεωρούμε ότι είναι ένα εύλογο και δίκαιο ποσοστό φορολόγησης, που έρχεται τη χρονική στιγμή που μπορούμε να το κάνουμε, γιατί έχουμε βεβαιωμένα τα λογιστικά στοιχεία. Και εδώ, αν μου επιτρέπετε, και μια πολιτική παρατήρηση. Αυτοί που ρωτάνε, γιατί τώρα; Ουσιαστικά δίνουν ένα άλλο επιχείρημα, γιατί ο Κυριάκος Μητσοτάκης και η Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας δεν προσπαθεί  ν’ αγοράσει ή να εξαγοράσει, εν πάση περιπτώσει, ψήφους προεκλογικά. Γίνεται δέκα – δεκαπέντε μέρες μετά τις ευρωεκλογές. Γιατί τώρα μπορεί να γίνει. Γιατί τώρα έχουμε βεβαιωμένα τα λογιστικά στοιχεία  και είμαστε σίγουροι ότι αυτή η κίνηση έχει ένα συγκεκριμένο ποσοστό φορολόγησης και μια συγκεκριμένη απόδοση για τα δημοσιονομικά δεδομένα της χώρας. Τώρα, πού πάνε τα λεφτά; Σίγουρα τα λεφτά πάνε στη μονιμοποίηση -ακόμα δύο πολύ σημαντικών για την κοινωνία- προσωρινά μειωμένων ΦΠΑ. Να θυμίσουμε ότι η Κυβέρνηση Μητσοτάκη είχε μειώσει μια σειρά από ΦΠΑ προσωρινά, λόγω των έκτακτων συνθηκών της πανδημίας. 1η/1/2024 μονιμοποίησε -αρκετά σημαντικούς- προσωρινά μειωμένους φόρους, χαρακτηριστικότερος είναι τα προϊόντα σχετιζόμενα με την δημόσια υγεία, μεταφορές, τα γυμναστήρια, οι σχολές χορού, τα είπαμε και στην αρχική μας εισήγηση. Τώρα ερχόμαστε και μονιμοποιούμε τους προσωρινά μειωμένους  ΦΠΑ στον καφέ, που αναφέρεται σε delivery και take away και στα ταξί. Είναι νομίζω κι αυτό μια υπηρεσία πολύ σημαντική για τους πολίτες και για τους εργαζόμενους, ειδικά των μεγάλων πόλεων. Είναι δεδομένο ότι ένα μέρος αυτών των επιπλέον εσόδων, που υπολογίζονται περίπου στα 300 εκατομμύρια, θα δοθούν για ακόμα μία χρονιά στους συνταξιούχους, οι οποίοι δεν θα δουν τις αυξήσεις που θα δουν οι υπόλοιποι, γιατί έχουν ακόμα, μέχρι να εξαφανιστεί πλήρως, την προσωπική διαφορά. Είναι ένας έμμεσος τρόπος «κατάργησης», εν πάση περιπτώσει, εξαφάνισης της άδικης προσωπικής διαφοράς του ΣΥΡΙΖΑ, που θα αύξανε τις συντάξεις και κατέληξαν οι συνταξιούχοι στις ουρές των ΑΤΜ με μειωμένες συντάξεις και προσωπική διαφορά. Το είπαμε, το κάναμε και αυτό και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε. Και βέβαια είναι σημαντικό να έχει έσοδα το Κράτος, για να χρηματοδοτεί ακόμα πρωτοβουλίες στην Υγεία, στην Παιδεία, στην Πρωτοβάθμια, Δευτεροβάθμια και Τριτοβάθμια Εκπαίδευση. Συνεχίζουμε, λοιπόν, με πράξεις και όχι με λόγια, με κοστολογημένα μέτρα τα οποία εφαρμόζονται και στο τέλος της ημέρας επιστρέφουν στην κοινωνία, για να μειωθεί ακόμα περισσότερο το χάσμα μας με την Ευρώπη.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, επιτρέψτε μου να σας διαβάσω μία φράση από τη σημερινή συνέντευξη του Πρωθυπουργού στο «Real» και στον συνάδελφο, Νίκο Χατζηνικολάου. «Δεν υπάρχει» λέει ο Πρωθυπουργός «περίπτωση επί δικών μου ημερών η Νέα Δημοκρατία να επιστρέψει σε ιδεολογική περιχαράκωση, την οποία πλήρωσε ακριβά στο παρελθόν η παράταξη». Επειδή, απ’ ότι θυμάμαι, οι «πληρωμές», αυτού του τύπου οι πολιτικές, καταγράφονται στις κάλπες, το πιο «ακριβό τέλος», εν πάση περιπτώσει, που έχει «πληρώσει» η Νέα Δημοκρατία είναι το 2015, στις πρώτες εκλογές, όταν επί Αντώνη Σαμαρά η παράταξή σας, το κόμμα σας πήρε περίπου 19%. Τι άλλο από κριτική – επίθεση στον πρώην πρωθυπουργό είναι αυτή η φράση του;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, το 2015 η Νέα Δημοκρατία πήρε 29%, τον Μάϊο του 2012 πήρε περίπου 19% …

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Το 2012, συγγνώμη.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Και δεν ήταν η μόνη φορά που Νέα Δημοκρατία πήρε μικρότερα ποσοστά, άρα δεν είναι σε καμία περίπτωση μία φράση η οποία αναφέρεται στον πρώην Πρωθυπουργό. Είναι, όμως, μία απολύτως ακριβής διατύπωση στην πολύ σημαντική ιστορία της μόνης διαχρονικά μεγάλης παράταξης, καθ’ όλη τη διάρκεια της Μεταπολίτευσης, που είναι η Νέα Δημοκρατία. Και αν θέλουμε να είμαστε δίκαιοι και ακριβείς, πρέπει να δούμε όλη την απάντηση του Πρωθυπουργού, ο οποίος ξεκίνησε αναφερόμενος στον ιδρυτή της Νέας Δημοκρατίας, τον Κωνσταντίνο Καραμανλή, τον Εθνάρχη Κωνσταντίνο Καραμανλή και είπε ότι «στόχος είναι να επιστρέψουμε, ειδικά σε αυτό το θέμα, στις ρίζες μας». Στις ρίζες του ιδρυτή της παράταξης, ο οποίος σε μία αδημοσίευτη, μέχρι πρότινος, συνέντευξή του, είπε ότι «δεν θεωρώ τον εαυτό μου ούτε αριστερό, ούτε δεξιό, ούτε κεντρώο, θέλω να δίνω λύσεις στα προβλήματα των πολιτών». Πόσο επίκαιρο είναι αυτό και πόσο πολύ περιγράφει την επιδίωξη του Κυριάκου Μητσοτάκη! Και το απάντησα και στην προηγούμενη Ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών, αυτή η διεύρυνση που κάποιοι μπορεί να κατηγορούν –εγώ θα πω καλοπροαίρετα και είναι δημιουργική αυτή η συζήτηση– επανέφερε τη Νέα Δημοκρατία σε ποσοστά που είχε να δει περίπου 20 χρόνια. Αυτή η διεύρυνση έφερε ανθρώπους μέσα στην παράταξη, οι οποίοι συστρατεύτηκαν με τις ιδέες, με τις αξίες μας, πολλοί εξ αυτών, μάλιστα, δοκιμάστηκαν και με επιτυχία με τον σταυρό, με την ψήφο των πολιτών, δυνάμωσε την παράταξη, δυνάμωσε την Κυβέρνηση και δυνάμωσε και τη χώρα. Εξαιτίας αυτής της διεύρυνσης και με αποτέλεσμα το να κερδίσουμε την εμπιστοσύνη πολιτών που δεν μας είχαν ψηφίσει ξανά, πήραμε αυτοδυναμία και η χώρα έχει μια σταθερή Κυβέρνηση, η οποία θα κριθεί ξανά σε τρία χρόνια.

Εγώ μόνο θετικά βλέπω από αυτή τη διεύρυνση και όπως, νομίζω, πολύ ξεκάθαρα σήμερα επεσήμανε ο Πρωθυπουργός, δεν πρόκειται να κάνουμε την παραμικρή έκπτωση σε αυτή τη λογική, βασιζόμενοι στις αρχές και τις αξίες  του Εθνάρχη και ιδρυτή μας, Κωνσταντίνου Καραμανλή.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Ο ΣΥΡΙΖΑ κατέθεσε τροπολογία για την κατάργηση της τεκμαρτής φορολόγησης των ελεύθερων επαγγελματιών. Ήθελα να ρωτήσω, ποια θα είναι η στάση της Νέας Δημοκρατίας επ’ αυτού και επίσης ένα υποερώτημα. Επειδή ο Πρωθυπουργός στη συνέντευξή του επανέλαβε το κάλεσμα προς τον κ. Κασσελάκη για την αρμόδια επιτροπή οικονομικών της Βουλής σε σχέση με το πρόγραμμά του, ωστόσο από πλευράς της αξιωματικής αντιπολίτευσης αναφέρουν, ότι ο κ. Μητσοτάκης μπορεί οποιαδήποτε στιγμή επιθυμεί, να πάει μαζί με τον κ. Κασσελάκη – είναι σημερινό αυτό που σας διαβάζω – στο γενικό λογιστήριο του κράτους και εκεί να εξετάσουν μαζί τα προγράμματά τους. Τι απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι αυτοί που μας βλέπουν, αυτοί που μας ακούνε καταλαβαίνουν γιατί αποφεύγει με κάθε τρόπο ο κ. Κασσελάκης την κοστολόγηση και την δημόσια συζήτηση. Γιατί αυτό το οποίο προτείνει η Κυβέρνηση, το υπουργείο Οικονομικών και επανέλαβε σήμερα ο Πρωθυπουργός είναι κάτι αναβαθμισμένο, είναι κάτι που έχει μεγαλύτερη αξία και την συνδυάζει την κοστολόγηση όπου κανείς δεν αρνείται. Στην πραγματικότητα ο ΣΥΡΙΖΑ την αρνείται, γιατί αυτές οι υπεκφυγές εκεί βασίζονται, στο ότι δεν θέλει στην πραγματικότητα να γίνει ποτέ η κοστολόγηση, έχει κοστολόγηση και συζήτηση. Αλλά αντιλαμβάνονται στον ΣΥΡΙΖΑ ότι, αν γίνουν αυτά τα δύο, δηλαδή και η πραγματική κοστολόγηση αλλά και συζήτηση επί της κοστολόγησης, τότε θα έχουμε ένα θέαμα το οποίο θα είναι αποκαλυπτικό, μπορεί ενδεχομένως να είναι και λίγο ευχάριστο για ένα μέρος της κοινωνίας που θα το παρακολουθήσει, αλλά θα είναι πολύ δυσάρεστο γι’ αυτούς οι οποίοι πορεύθηκαν και συνεχίζουν να πορεύονται με τη λογική της εξαπάτησης των πολιτών.

Στο δεύτερο σκέλος της απάντησής μου: Ένα κόμμα το οποίο καταθέτει προτάσεις στο πόδι και αρνείται στην πραγματικότητα να τις κοστολογήσει ή τις κοστολογεί με βάση τα δικά του μαθηματικά, δεν νομίζω ότι έχει ιδιαίτερη αξία να συζητάμε τις προτάσεις του, οι οποίες έχουν καθαρά παρελκυστικό και λαϊκίστικο χαρακτήρα. Δημιουργία εντυπώσεων. Να καταργηθεί ο άλφα νόμος, ο βήτα νόμος, να διπλασιαστεί η άλφα ή η βήτα παροχή, να καταργηθεί η άλφα ή η βήτα νομοθετική πρωτοβουλία. Στην πραγματικότητα, ο ΣΥΡΙΖΑ όταν είχε τη δυνατότητα, όπως είπα και σε προηγούμενη απάντησή μου, μόνο έβαλε ή αύξησε φόρους. Ας έρθει, λοιπόν, κάποια στιγμή να αναλάβει την ευθύνη των πολλών δισεκατομμυρίων που κόστισαν στη χώρα οι πειραματισμοί του ΣΥΡΙΖΑ -γιατί, μην ξεχνιόμαστε, δεν έχει αποκηρύξει ο νυν τον παλιό ΣΥΡΙΖΑ ούτε αυτά τα στελέχη τα οποία συμμετείχαν έχουν φύγει, με εξαίρεση κάποιους που δημιούργησαν ένα άλλο κόμμα. Τώρα, για να μην αποφύγουμε την απάντηση για τους ελεύθερους επαγγελματίες, εμείς δεν θα πάρουμε πίσω συνολικά την μεταρρύθμιση, το επανέλαβε σήμερα και ο Πρωθυπουργός. Θα εξετάσουμε – έχει ζητηθεί από το υπουργείο Οικονομικών- σημειακές παρεμβάσεις για να διορθωθούν αδικίες, γιατί όπως έχω πει πολλές φορές και έχει επαναλάβει πάρα πολλές φορές ο Πρωθυπουργός σε απαντήσεις του και το έχει αποδείξει, δεν είμαστε δογματικοί. Ναι, λοιπόν σε σημειακές παρεμβάσεις όταν υπάρχει ξεκάθαρη πρόταση από το υπουργείο Οικονομικών, γιατί; Γιατί δεν υπάρχει κανένας σκοπός εκδίκησης, το αντίθετο. Είμαι και εγώ ένας ελεύθερος επαγγελματίας και συμμερίζομαι τα παράπονα των ελευθέρων επαγγελματιών. Όμως, πρέπει όλοι να συμφωνήσουμε, ότι χρειάζεται η χώρα περισσότερη φορολογική δικαιοσύνη. Πολλές φορές, λοιπόν, οι μεταρρυθμίσεις έχουν κόστος. Δεν έχουμε κανένα πρόβλημα να διορθώνουμε σημειακές περιπτώσεις επιμέρους αδικιών, αλλά συνολικά οι μεταρρυθμίσεις σε αυτή τη χώρα θα προχωρήσουν με απώτερο στόχο να δυναμώσει το εισόδημα όλων των πολιτών και των ελευθέρων επαγγελματιών, να πληρώνουν όλο και λιγότερο φόρους. Παράδειγμα, οι σημερινές ανακοινώσεις αφορούν το σύνολο της κοινωνίας. Το αφορολόγητο για οικογένειες με παιδιά αφορούν μια πολύ μεγάλη μερίδα συμπολιτών μας, οι μονιμοποιήσεις και των μειωμένων ΦΠΑ από 01/01 αφορούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας. Άρα, αυτός είναι ο σκοπός μας. Φορολογική δικαιοσύνη, αύξηση των εσόδων του κράτους χωρίς αύξηση φορολογικών συντελεστών και συνεχείς ανακοινώσεις αποκλιμάκωσης των φόρων όπως περιγράφεται στο πρόγραμμά μας.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Παύει από την 1η Ιουλίου η ισχύς της αμφιλεγόμενης διάταξης που προέβλεπε το ακαταδίωκτο των τραπεζικών στελεχών. Όμως, η Κυβέρνηση, σύμφωνα με ρεπορτάζ, βρήκε τον τρόπο να τη διατηρήσει επί της ουσίας ενεργή, δίνοντας μάλιστα ρόλο εισαγγελέα στην Τράπεζα της Ελλάδος, καθώς θα ζητείται έγκριση από την Τράπεζα της Ελλάδος για να προχωρήσει προκαταρκτική εξέταση για απιστία, η οποία στρέφεται κατά πιστωτικού ή χρηματοδοτικού ιδρύματος και αφορά σε αναδιάρθρωση ή διαγραφή δανείων, οφειλών ή χρεών. Γιατί υπάρχει ανάγκη για ασυλία των τραπεζικών στελεχών;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει επαναφορά της ασυλίας. Είναι λάθος αυτή η εκτίμηση και η διατύπωση. Ενισχύουμε τη διάταξη που ψηφίσαμε και ισχύει από 1η Ιουλίου, με ένα επιπλέον διαδικαστικό στάδιο στην προκαταρκτική εξέταση, που ζητεί ουσιαστικά πραγματογνωμοσύνη από ειδικούς της Τράπεζας της Ελλάδος. Γιατί; Γιατί με αυτή την πραγματογνωμοσύνη θα διαπιστώνεται από τα πλέον αρμόδια χείλη, αν τηρήθηκαν ή όχι οι κανόνες της Τράπεζας της Ελλάδος. Δηλαδή αν υπήρχε ζημία και ποιο είναι το ακριβές ποσό της ζημίας, ούτως ώστε να μπορούν στη συνέχεια οι δικαστικοί λειτουργοί που τρέχουν μια προκαταρκτική εξέταση να προχωρήσουν στα περαιτέρω. Είναι εντελώς διαφορετική αυτή η ρύθμιση. Είναι ενισχυτική ρύθμιση. Είναι εντελώς διαφορετική από εκείνη που είχε κάνει ο ΣΥΡΙΖΑ και καθιέρωνε στην πραγματικότητα το ακαταδίωκτο. Γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ έμπαινε στην ουσία. Υπήρχε ειδική διάταξη. Μάλιστα ήταν, όπως έχω σημειώσει, ο νόμος 4472/2017, άρθρο 65, παρ. 3, που προβλεπόταν ποινική και αστική ευθύνη ότι δεν υπάρχει ποινική και αστική ευθύνη όταν οι ενέργειες των τραπεζών είναι σύμφωνες με το τραπεζικό κανονιστικό πλαίσιο. Εδώ δεν μιλάμε για κάτι τέτοιο. Εδώ μιλάμε για κάτι εντελώς διαφορετικό, το οποίο στην πραγματικότητα -επαναλαμβάνω- ενισχύει την ποινική διαδικασία. Της δίνει μεγαλύτερο κύρος, μεγαλύτερη αξιοπιστία, ούτως ώστε να προχωρήσει στη συνέχεια στα υπόλοιπα διαδικαστικά στάδια, εφόσον το αποφασίσει, στο τέλος της ημέρας, η Δικαιοσύνη.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Την 1η Ιουλίου ο πρώην συνάδελφος, δημοσιογράφος και εκδότης πια, που ασκεί πολύ σκληρή κριτική από το συγκρότημά του στην Κυβέρνηση, ο κ. Μανώλης Κοττάκης, παρουσιάζει το βιβλίο του, το οποίο παρουσιάζουν οι δύο πρώην Πρωθυπουργοί, ο πρώην Πρόεδρος της Ν.Δ. κ. Κώστας Καραμανλής και ο κ. Αντώνης Σαμαράς. Έχετε κάποιο σχόλιο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι είναι μια πάρα πολύ καλή ευκαιρία και μια πολύ καλή πρωτοβουλία. Είναι εξαιρετικά σημαντικό -σας μιλώ και ως ένας άνθρωπος που είναι από τότε που θυμάται τον εαυτό του στη Ν.Δ.- να ακούσουμε δύο πρώην Προέδρους της Ν.Δ., δύο πρώην Πρωθυπουργούς. Κάθε φορά είναι μια καλή ευκαιρία να ακούσουμε με προσοχή τις τοποθετήσεις τους. Άρα, μόνο θετικά μπορεί κανείς να υποδεχτεί, είτε είναι διαχρονικά στη Ν.Δ., όπως εγώ, είτε τη στηρίζει τα τελευταία χρόνια, είτε, εν πάση περιπτώσει, είναι ενεργός πολίτης, τις απόψεις, τις τοποθετήσεις δύο ανθρώπων που κράτησαν και σε δύσκολα μάλιστα χρόνια το τιμόνι και της παράταξης και της χώρας.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Ισχύει ότι τα στελέχη της Κυβέρνησης, όπως είχατε πει, θα καταθέσουν ως το τέλος του Ιουνίου, 30 Ιουνίου, τα «πόθεν έσχες» τους;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απολύτως ισχύει. Είναι μια δέσμευση που την επαναλαμβάνω και ενώπιον της ενημέρωσης των πολιτικών συντακτών. Αυτή τη στιγμή, για να το ξεκαθαρίσουμε ξανά, είναι σε μια διαδικασία η δημιουργία μιας νέας πλατφόρμας, η οποία διευκολύνει και τους ελέγχους, αλλά και τις καταθέσεις των δηλώσεων περιουσιακής κατάστασης, δηλώσεων «πόθεν έσχες», γιατί πρακτικά θα αντλεί στοιχεία αυτομάτως. Αυτή η πλατφόρμα θα υποκαταστήσει την παλιά πλατφόρμα, αυτή που υπάρχει αυτή τη στιγμή. Όπως αντιλαμβάνεστε, επειδή είναι μια τομή σε αυτή τη διαδικασία, γιατί η υπάρχουσα διαδικασία κρατά πάρα-πάρα πολλά χρόνια, δεκαετίες για την ακρίβεια, θέλει κάποιους χρόνους δοκιμών, γι΄ αυτό και θα δοθεί μια παράταση για όλους, πλην των μελών της Κυβέρνησης. Δηλαδή, όσων έχουν την υποχρέωση για την ετήσια δήλωση «πόθεν έσχες», εν πάση περιπτώσει, την είχαν, μέχρι  30/6. Άρα, όλα τα «πόθεν έσχες», όλες οι ετήσιες δηλώσεις για τις χρήσεις που αναφέρονταν μέχρι 30/6 και αφορούν μέλη της Κυβέρνησης, δεν θα πάρουν παράταση. Αυτό είναι ουσιαστικά μια πολιτική απόφαση της Κυβέρνησης. Άρα, μέχρι 30/6, όσοι εκ της Κυβερνήσεως είχαν, λόγω του ότι ήταν στο συγκεκριμένο έτος, τη σχετική υποχρέωση και, τέλος πάντων, έπρεπε να καταθέσουν τη δήλωση μέχρι 30/6, θα την καταθέσουν μέχρι 30/6, για να μην υπάρχουν παρεξηγήσεις, παρερμηνείες και διάφορα άλλα, τα οποία προσπάθησε να κάνει η Αντιπολίτευση.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr