Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι,

Τίθεται σήμερα προς ψήφιση το σχέδιο νόμου του Υπουργείου Δικαιοσύνης με το οποίο υλοποιείται μια σειρά τροποποιήσεων στον Αστικό Κώδικα και στον Κώδικα Πολιτικής Δικονομίας, με στόχο την επιτάχυνση της Δικαιοσύνης μέσω της μεταφοράς ύλης στους Δικηγόρους και Συμβολαιογράφους, η οποία μέχρι σήμερα απασχολεί αποκλειστικώς τους Δικαστές.

Βάσει των εισηγούμενων διατάξεων, προβλέπεται να πραγματοποιούνται από Δικηγόρους του Δικηγορικού Συλλόγου του κατά τόπον αρμόδιου Πρωτοδικείου:

  1. η εγγραφή και τροποποίηση καταστατικού μεγάλης μερίδας σωματείων – επαγγελματικών ενώσεων, συνδικαλιστικών οργανώσεων σωματειακής μορφής, καθώς και αθλητικών σωματείων.
  2. η έκδοση πράξης χορήγησης κληρονομητηρίου.
  3. η σύνταξη πράξης αποδοχής κληρονομιάς.
  4. Οι εγγραφές και οι εξαλείψεις συναινετικών προσημειώσεων υποθήκης.

Ακόμη, επιχειρείται περαιτέρω αποφόρτιση των γραμματειών των Δικαστηρίων, με την πρόβλεψη λήψης ένορκης βεβαίωσης αποκλειστικώς από Συμβολαιογράφους ή/και Δικηγόρους.

Στο νομοσχέδιο περιλαμβάνονται διατάξεις οργάνωσης του Ταμείου Χρηματοδότησης Δικαστικών Κτιρίων, του ΤΑ.Χ.ΔΙ.Κ. και της διαδικασίας πληρωμής των αποζημιώσεων των δικηγόρων στο πλαίσιο της νομικής βοήθειας, προκειμένου να επιταχυνθεί η διαδικασία εκκαθάρισης και πληρωμής αποζημιώσεων νομικής βοήθειας.

Παράλληλα, η έκδοση διάταξης για εγγραφές και τροποποιήσεις καταστατικών σωματείων θα επικουρείται από δικηγόρο προκειμένου να επιταχύνεται η διαδικασία.

Επιπλέον, επεκτείνεται το πεδίο εφαρμογής του νόμου 4990/2022 για τους whistleblowers και στα αδικήματα δωροδοκίας, ενσωματώνοντας έτσι στο εθνικό δίκαιο την σύσταση του ΟΟΣΑ και διευρύνοντας την διαφάνεια αλλά και την προστασία τους μέσω του ενωσιακού δικαίου.

Τέλος, η αρμοδιότητα άσκησης ποινικής δίωξης περιέρχεται αποκλειστικά στον οικονομικό εισαγγελέα, ο οποίος δίνει απευθείας παραγγελία διενέργειας κυρίας ανάκρισης, προς τον αρμόδιο ανακριτή.

Με τροπολογία που υπογράφει ο Υπουργός Περιβάλλοντος και Ενέργειας, κ. Θόδωρος Σκυλακάκης, παρέχεται η δυνατότητα σε κατόχους αγροτικών τιμολογίων να συνάψουν μακροχρόνιες συμβάσεις προμήθειας ηλεκτρικής ενέργειας με χαμηλές τιμές ρεύματος.

Με τη συγκεκριμένη ρύθμιση προβλέπεται ότι οι πάροχοι ηλεκτρικής ενέργειας θα προσφέρουν στους κατόχους αγροτικών τιμολογίων ρεύματος ένα ιδιαίτερα ευνοϊκό τιμολόγιο ηλεκτρικού ρεύματος, με «πράσινη» ενέργεια, που θα προέρχεται από την παραγωγή νέων φωτοβολταϊκών σταθμών που θα κατασκευαστούν.

Ανάλογα με το ύψος των αγροτικών καταναλώσεων ηλεκτρικής ενέργειας που θα εκπροσωπήσει ο κάθε πάροχος θα έχει τη δυνατότητα να συνάψει διμερή σύμβαση πώλησης ηλεκτρικής ενέργειας με φωτοβολταϊκούς σταθμούς, οι οποίοι θα λάβουν -κατά απόλυτη προτεραιότητα- όρους σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ και θα υλοποιηθούν σε σύντομο χρονικό διάστημα.

Η εν λόγω ρύθμιση αποτελεί μία ρύθμιση αμοιβαίου οφέλους, καθώς θα δώσει τη δυνατότητα σε έργα Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας που ανέμεναν την έκδοση Οριστικής Προσφοράς Σύνδεσης από τον ΑΔΜΗΕ να προχωρήσουν, άμεσα, την υλοποίησή τους και παράλληλα θα προσφέρει φθηνή ενέργεια στους κατόχους αγροτικών τιμολογίων μέσω των παρόχων ηλεκτρικής ενέργειας.

Ταυτόχρονα, υλοποιείται η δέσμευση της κυβέρνησης για ευνοϊκή ρύθμιση των αγροτικών οφειλών σε παρόχους ηλεκτρικού ρεύματος με δεκαετή περίοδο αποπληρωμής και μηδενικό επιτόκιο.

Το ζήτημα της ενεργειακής κατανάλωσης των αγροτών και της διευκόλυνσής τους να ανταποκριθούν στις αυξημένες, λόγω του εξωγενούς πληθωρισμού, τιμές του ηλεκτρικού ρεύματος είναι μια δέσμευση του Πρωθυπουργού η οποία υλοποιείται άμεσα με στόχο την ενίσχυση του αγροτικού κόσμου.

Παράλληλα η Κυβέρνηση, όπως έχει δεσμευθεί, εξετάζει την επιστροφή του Ειδικού Φόρου Κατανάλωσης στα καύσιμα με μόνιμα χαρακτηριστικά από το 2025, ενώ με συγκεκριμένες προτάσεις προχωρά στην διαπραγμάτευση για την νέα ΚΑΠ.

Ξεκινά σήμερα η υποβολή αιτήσεων για το πρόγραμμα «Τουρισμός για όλους 2024» το οποίο περιλαμβάνει για πρώτη φορά αυξημένο voucher  αξίας έως και 400 ευρώ. Δικαίωμα υποβολής έχουν μέχρι  και τα μεσάνυχτα της Δευτέρας 1ης Απριλίου όλοι οι δυνητικοί δικαιούχοι που καλύπτουν τα κριτήρια τα οποία υπάρχουν αναρτημένα στον ιστότοπο vouchers.gov.gr και στην ανακοίνωση του Υπουργείου Τουρισμού.

Οι δικαιούχοι μπορούν να εκδώσουν μια άυλη ψηφιακή χρεωστική κάρτα, την οποία θα χρησιμοποιήσουν για τη διαμονή τους σε όποιο ξενοδοχείο ή κατάλυμα της χώρας επιλέξουν.

Το νέο Πρόγραμμα του Υπουργείου Τουρισμού, στοχεύει στην άμεση ενίσχυση της εγχώριας τουριστικής δραστηριότητας με την κάλυψη ενός σημαντικού μέρους του κόστους διαμονής των δικαιούχων. Αποτελεί ένα πρόγραμμα με ισχυρό κοινωνικό πρόσημο, όπως τόνισαν η Υπουργός κ. Όλγα Κεφαλογιάννη και η Υφυπουργός κ. Έλενα Ράπτη το οποίο πλέον έχει αυξήσει τα εισοδηματικά κριτήρια, έχει εντάξει νέες κατηγορίες ειδικών κοινωνικών ομάδων και αποσκοπεί στην άμεση ενίσχυση της εγχώριας τουριστικής δραστηριότητας  σε πολλούς διαφορετικούς προορισμούς και για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα αφού το voucher μπορεί να χρησιμοποιηθεί ολόκληρο ή σε δόσεις μέχρι τον Δεκέμβριο του 2024.

Το Πρόγραμμα  προβλέπει μεταξύ άλλων:

  • Αυξημένη επιδότηση 200€ ανά δικαιούχο (από 150€ που προβλέπονταν στο προηγούμενο Πρόγραμμα),
  • Ποσό ύψους 300€ σε φυσικά πρόσωπα:

–  άγαμα ή σε κατάσταση χηρείας με προστατευόμενα τέκνα,

–  έγγαμα ή μέρη συμφώνου συμβίωσης με τρία προστατευόμενα τέκνα και άνω,

–   Συνταξιούχους όλων των Ταμείων με οριστική απόφαση απονομής σύνταξης λόγω γήρατος έως 31.12.2022.

  • Υπάρχει ειδική πρόβλεψη για υψηλότερη επιδότηση 400€ για άτομα με αναπηρία από 67% και άνω και δικαιούχους με τέκνα με αναπηρίες από 67% και άνω.

Συνεχίζεται η πρώτη αρωγή προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες στο πλαίσιο του δεύτερου κύκλου της πρώτης αρωγής και έχει φτάσει στο σύνολό της μέχρι τώρα τα 57,3 εκατ. ευρώ.

Την Τρίτη, 12 και την Τετάρτη 13 Μαρτίου, καταβλήθηκαν περίπου 4,7 εκατομμύρια ευρώ, ως προκαταβολή 50% της επιχορήγησης της κρατικής αρωγής, προς 321 επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες. Παράλληλα, σε 986 περιπτώσεις επιχειρήσεων, αγροτικών εκμεταλλεύσεων και κτηνοτροφικών μονάδων η πρώτη αρωγή συνολικού ύψους 2,7 εκ. ευρώ, που είχε χορηγηθεί συμψηφίστηκε με το ποσό που αναλογούσε στο ποσό της προκαταβολής του 50% της επιχορήγησης της κρατικής αρωγής.

Συνεπώς, η φάση της χορήγησης της προκαταβολής του 50% της κρατικής αρωγής προς επιχειρήσεις, αγροτικές εκμεταλλεύσεις και κτηνοτροφικές μονάδες έχει ολοκληρωθεί για 3.403 δικαιούχους με το συνολικό ύψος της επιχορήγησης να ξεπερνά τα 33 εκατομμύρια ευρώ.

Την Κυριακή 17 Μαρτίου, ο Πρωθυπουργός θα βρίσκεται στο Κάιρο μαζί με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen, την Πρωθυπουργό της Ιταλίας Giorgia Meloni και τον Πρωθυπουργού του Βελγίου Alexander de Croo – θα συναντηθούν με τον Πρόεδρο της Αιγύπτου Abdel Fatah al Sisi – σε μια επίσκεψη που συμβολίζει τον σημαντικό και κρίσιμο ρόλο της Αιγύπτου στην περιοχή εν μέσω πολλαπλών προκλήσεων, καθώς και την στρατηγική σημασία της Αιγύπτου για την Ευρωπαϊκή Ένωση.

Η Ελλάδα διατηρεί άριστες σχέσεις με το Κάιρο, με το οποίο μοιράζεται κοινή αντίληψη για την ευρύτερη περιοχή της Μεσογείου και την εξεύρεση λύσεων για τη σταθερότητα και την ειρήνη στην περιοχή. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης έχει αναδείξει εδώ και  καιρό τη σημασία μιας στρατηγικής συνεργασίας ανάμεσα στην Ευρωπαϊκή Ένωση και την Αίγυπτο, ενώ ήταν ο πρώτος ευρωπαίος ηγέτης που είχε αναδείξει τη σημασία της Αιγύπτου για την Ευρωπαϊκή Ένωση και για την σταθερότητα στην περιοχή, λίγες μέρες μετά τις τρομοκρατικές επιθέσεις της Χαμάς εναντίον του Ισραήλ.

Ο Πρωθυπουργός θα έχει στο Κάιρο και διμερή συνάντηση με τον κ. Σίσι.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, να σας πάω στο θέμα της ασφάλειας. Σήμερα τα ξημερώματα, αρκετοί συμπολίτες μας είδαν τις περιουσίες τους να καίγονται, χωρίς κανέναν λόγο, έξω από την Πανεπιστημιούπολη κι αυτό είναι ένα μοτίβο, το οποίο, δυστυχώς, επαναλαμβάνεται. Δηλαδή, το τελευταίο τρίμηνο, αν δεν με απατάει η μνήμη μου, έχει γίνει τουλάχιστον τρεις φορές. Η δική σας η Κυβέρνηση θυμίζω πως έχει εκλεγεί το 2023 με την ασφάλεια να είναι πολύ υψηλά στις προεκλογικές προτεραιότητες. Σκοπεύετε να κάνετε κάτι για αυτό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το πρώτο και σημαντικότερο είναι να συλληφθούν άμεσα οι δράστες των συγκεκριμένων πράξεων, όπως έχει συμβεί σε πολλές άλλες περιπτώσεις και όπως πρέπει να συμβαίνει σε κάθε περίπτωση. Γνωρίζω ότι η Αστυνομία κάνει τα πάντα, ούτως ώστε να έχουμε άμεσα συλλήψεις και να οδηγηθούν στη Δικαιοσύνη οι υπαίτιοι αυτών των αποτρόπαιων πράξεων. Είναι δεδομένο ότι αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε όσο και αν κάποιοι θέλουν τα πανεπιστήμια άβατα ή εξαίρεση της εφαρμογής του νόμου στην υπόλοιπη ελληνική επικράτεια. Μπορούν να γίνονται και γίνονται και θα συνεχίσουν να γίνονται επιχειρήσεις παντού, όπου κρίνεται απαραίτητο, και εντός πανεπιστημίων, αν υπάρχει ένδειξη ή καταγγελία για κάποια παραβατική συμπεριφορά, είτε σε χώρους που ανήκουν στα πανεπιστήμια, όπως συμβαίνει σε όλη την υπόλοιπη ελληνική επικράτεια. Τέλος η εποχή της ασυλίας, τέλος η εποχή της ανομίας.

Άμεσα ο κάθε υπαίτιος κάθε τέτοιας πράξης θα συλλαμβάνεται και θα οδηγείται στη Δικαιοσύνη, η οποία θα αξιολογεί την κάθε πράξη, με ένα αυστηρότερο πλέον νομικό πλαίσιο. Να πούμε ότι μέρος αυτών των πράξεων μπορεί να είναι και πλημμεληματικές.

Εφόσον, λοιπόν, φτάσουμε στο σημείο της απόδοσης δικαιοσύνης, δεν θα έχουμε τον κανόνα της αναστολής. Άρα, κι αυτό είναι μια πολύ σημαντική εξέλιξη.

Δεν χρειάζεται να επαναλάβουμε την καταδίκη μας, τον αποτροπιασμό μας και, ειδικά, όταν αυτά ξεκινάνε μέσα από ένα πανεπιστήμιο. Αυτό είναι μία διάσταση. Η άλλη διάσταση έχει να κάνει με τα πανεπιστήμια. Εκεί έχουν χρέος οι πρυτάνεις όταν υπάρχουν συλλήψεις ατόμων, τα οποία έχουν, όσοι εξ αυτών έχουν, τη φοιτητική ιδιότητα, νομίζω ότι πλέον πρέπει να τρέξει συνολικά η διαδικασία που προβλέπεται από το πειθαρχικό κάθε πανεπιστημίου. Οι συνέπειες δεν μπορεί να είναι μόνο σε επίπεδο ποινικής δικαιοσύνης.

Πρέπει να υπάρχουν οι συνέπειες και σε επίπεδο πανεπιστημίων. Αυτές οι νοσηρές μειοψηφίες, πολύ μικρές μειοψηφίες, μολύνουν την τριτοβάθμια εκπαίδευση, εμποδίζουν τη συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών να σπουδάσουν σε ανθρώπινα πανεπιστήμια, προσπαθούν να σταθούν εμπόδιο σε κάθε μεγάλη μεταρρύθμιση. Δεν θα τα καταφέρουν. Και πρέπει να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα. Και, εν πάση περιπτώσει, επειδή ακούμε και για διάφορα events τα οποία συμβαίνουν μέσα στα πανεπιστήμια, έχει πολύ μεγάλο ενδιαφέρον να δούμε πώς γίνονται όλα αυτά τα events, αν υπάρχουν σχετικές άδειες, ποιος δίνει αυτές τις άδειες. Πώς, δηλαδή, επιτρέπεται να μετατρέπονται χώροι του πανεπιστημίου σε εκδηλώσεις ανθρώπων, οι οποίοι στη συνέχεια οδηγούνται σε αυτές τις παραβατικές συμπεριφορές. Είναι πολύ σημαντικό να είμαστε όλοι στην ίδια σελίδα. Η Σύνοδος των πρυτάνεων πρότεινε πολύ σημαντικές μεταρρυθμίσεις για την τριτοβάθμια εκπαίδευση. Η Κυβέρνηση προσπαθεί να τις υλοποιήσει και τις περισσότερες από αυτές τις έκανε νόμο του κράτους. Στηρίζει το δημόσιο πανεπιστήμιο. Προστατεύουμε, λοιπόν, την πανεπιστημιακή κοινότητα. Είμαστε όλοι μαζί σε αυτή την μάχη. Όλοι μαζί: η Κυβέρνηση, οι Πρυτάνεις, η συντριπτική πλειοψηφία των φοιτητών και των καθηγητών.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Μπορείτε να διαβεβαιώσετε ότι η Γαύδος, το νοτιότερο ευρωπαϊκό άκρο, δεν θα μετατραπεί σε Λαμπεντούζα λόγω των αυξημένων, πολύ αυξημένων, μεταναστευτικών ροών αυτή την περίοδο; Κατά πρώτον. Και κατά δεύτερον, τι μέτρα προτίθεται να λάβει η Κυβέρνηση για την αναχαίτιση αυτού του πολύ αυξημένου ρεύματος, γιατί, όπως αναφέρονται εκεί κάτω οι φορείς και οι εκπρόσωποι του Λιμενικού, δεν έχει συμβεί τίποτα για τη θωράκιση της ευρύτερης περιοχής της Νότιας Κρήτης. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να πούμε, καταρχάς, ότι έχουν εκμηδενιστεί οι ροές από τον Έβρο. Έχουν περιοριστεί δραστικά, σε πολύ μεγάλο βαθμό, οι ροές από το σκέλος του ανατολικού Αιγαίου. Αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό να ειπωθεί. Έχουν μειωθεί, όπως έχουμε αναλυτικά περιγράψει και με εκθέσεις που έχουμε από το Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου, συνολικά οι διαμένοντες στις δομές στη χώρα μας. Αυτή τη στιγμή, η προσοχή μας είναι παντού στραμμένη, αλλά περισσότερο στο νότιο άκρο της χώρας, όπου εκεί παρατηρείται μια μικρή ροή. Δεν είναι κάτι το οποίο είναι αυτή τη στιγμή σε πολύ μεγάλη έκταση για να το περιγράψουμε στο ακριβές του μέγεθος, όπως μας ενημερώνει και το αρμόδιο Υπουργείο Μετανάστευσης και Ασύλου. Κλειδί σε αυτό, προφανώς, είναι η Αίγυπτος και η συνεργασία μας με την Αίγυπτο, όπως αντιλαμβάνεστε. Εδώ, έχει πολύ μεγάλη σημασία, βέβαια, και η επίσκεψη του Πρωθυπουργού σε λίγες ημέρες εκεί. Έκανε συνάντηση και ο κ. Καιρίδης, ο Υπουργός Μετανάστευσης και Ασύλου, με τον Πρέσβη της Αιγύπτου. Θα είμαστε, προφανώς, από πάνω, θα κάνουμε ό,τι απαιτείται για να προστατεύσουμε τα σύνορα της χώρας, όπως έχουμε κάνει με επιτυχία, πολύ μεγαλύτερη επιτυχία και σε σχέση με τα υπόλοιπα κράτη της Ευρώπης σε όλες τις υπόλοιπες περιπτώσεις, ούτως ώστε να μην έχουμε πρόβλημα και να έχουμε την καλύτερη δυνατή διαχείριση σε αυτό το πολύ σημαντικό θέμα: Το Μεταναστευτικό – Προσφυγικό.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να σας πάω στην υπόθεση του Κολωνού. Είχαμε την εισαγγελική πρόταση για τον βασικό κατηγορούμενο της υπόθεσης για την απαλλαγή του για τα πιο βαριά αδικήματα για τα οποία κατηγορείται, κάτι που έχει προκαλέσει, όπως παρατηρείτε κι εσείς, μεγάλες αντιδράσεις. Βλέπουμε την οργή της κοινωνίας να ξεχειλίζει. Υπάρχουν και κάποιες ανακοινώσεις από τα κόμματα. Και ήθελα να σας ρωτήσω, πώς το σχολιάζετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, σε ανθρώπινο επίπεδο το άκουσμα μόνο τέτοιων πράξεων, τέτοιων υποθέσεων, μας προκαλεί φρίκη και αποτροπιασμό. Αυτό είναι μια αντίδραση νομίζω του κάθε πολίτη, του καθενός από εμάς και αυτό δεν έχει να κάνει ούτε με κάποια κυβερνητική θέση που κατέχει κάποιος ή κάποια κομματική προτίμηση. Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι, ευτυχώς -γιατί αναφερθήκατε σε ανακοινώσεις κομμάτων- πλέον στη χώρα μας είναι πλήρως αποτυπωμένη η διάκριση των εξουσιών. Προτείνει ο εισαγγελέας, αποφασίζει το Δικαστήριο, αποφασίζει συνολικά η Δικαιοσύνη, ως ανεξάρτητη εξουσία στη χώρα μας. Ευτυχώς πλέον στην Ελλάδα δεν υπάρχει «παρα-υπουργείο» Δικαιοσύνης που λειτουργεί στο Μέγαρο Μαξίμου, όπως καταγγέλθηκε από τους ίδιους τους τότε κυβερνώντες τα χρόνια 2015-΄19.  Άρα, έχουμε τη Δικαιοσύνη η οποία αποφασίζει ανεξάρτητα.

Αυτό που με ρωτήσατε είναι η εισαγγελική πρόταση, όχι απόφαση του Δικαστηρίου.

Περιμένουμε το κυρίαρχο Δικαστήριο, όπως κάθε Δικαστήριο κυρίαρχο, να αποφασίσει και να εκδώσει την εν λόγω απόφαση για αυτή την πράξη. Και κάτι τελευταίο το οποίο έχει σημασία, γιατί ξέρετε η ευθύνη της Εκτελεστικής και της Νομοθετικής Εξουσίας, σε επίπεδο ποινικού δικαίου, έχει να κάνει με τη νομοθέτηση, με το τι Ποινικό Κώδικα έχουμε. Και έχει αξία να το πω αυτό για να καταλάβετε κυρίως και την υποκρισία κάποιων συγκεκριμένων πολιτικών κομμάτων και συγκεκριμένα του ΣΥΡΙΖΑ.

Εφόσον ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος –γιατί κατηγορείται για μια σειρά από αδικήματα– καταδικαστεί τελικά για βιασμό ανηλίκου θα έχει ποινή το πολύ 15 χρόνια κάθειρξης.  Γιατί θα έχει το πολύ 15 χρόνια κάθειρξης; Γιατί εφαρμόζεται ο επιεικέστερος νόμος που ίσχυε από τον χρόνο τέλεσης της πράξης μέχρι τη στιγμή της απόφασης του Δικαστηρίου. Από τον χρόνο τέλεσης της πράξης μέχρι τη στιγμή της απόφασης ίσχυαν τρεις διαφορετικές περιπτώσεις. Μέχρι τον Ποινικό Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ η ποινή ήταν μέχρι 20 χρόνια. Ήρθε ο ΣΥΡΙΖΑ ο ευαίσθητος, ο αριστερός, που είναι δίπλα στα θύματα και το έκανε μέχρι 15 χρόνια.

Και η δήθεν κακιά και άσπλαχνη Νέα Δημοκρατία στον βιασμό ανηλίκου έβαλε ποινή αποκλειστικά τα ισόβια. Επειδή, όμως, μεταξύ της πράξης και της απόφασης επιβάλλεται στο Δικαστήριο να εφαρμόσει τον επιεικέστερο νόμο, ακόμα κι αν τελικά καταδικαστεί ο συγκεκριμένος κατηγορούμενος για βιασμό ανηλίκου, λόγω του Ποινικού Κώδικα του ΣΥΡΙΖΑ θα έχει μέγιστη ποινή τα 15 χρόνια. Αν, δηλαδή, η ίδια πράξη είχε τελεστεί μετά τις δικές μας αλλαγές στον Ποινικό Κώδικα και καταδικαζόταν για το ίδιο αδίκημα, για να καταλαβαίνουν και αυτοί που μας ακούνε ποια είναι η υποκρισία κάποιων, θα είχε αποκλειστική ποινή τα ισόβια.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Καλησπέρα σας, κύριε Εκπρόσωπε. Η Ευρωπαία Εισαγγελέας για την τραγωδία των Τεμπών με δηλώσεις της κατήγγειλε την Κυβέρνηση, λέγοντας, το μεταφέρω αυτούσια, «μας μπλοκάρουν από το να βρούμε την αλήθεια, μας μπλοκάρουν από το να εφαρμόσουμε Δικαιοσύνη, γιατί αν σου απαγορεύουν να κάνεις έρευνα δεν μπορείς να αποκαλύψεις την αλήθεια». Αποκάλυψε η ίδια ότι γι’ αυτό τον λόγο έχει στείλει και επιστολή στην Κομισιόν. Ποια είναι η απάντησή σας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η απάντησή μας είναι ότι την έρευνα για τη συγκεκριμένη υπόθεση, για το συγκεκριμένο τραγικό δυστύχημα, την τρέχει η Δικαιοσύνη η οποία είναι ανεξάρτητη στη χώρα μας, όπως ανέφερα και σε προηγούμενη απάντησή μου. Είναι εν εξελίξει η έρευνα αυτή. Τρέχει με πολύ γρήγορες ταχύτητες, όπως θα έπρεπε να γίνεται, σε σχέση με άλλες πολύ σοβαρές υποθέσεις που έχουν συμβεί στο παρελθόν. Δεν υπάρχει καμία εμπλοκή στην έρευνα αυτή. Έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη στη Δικαιοσύνη. Θέλουμε άμεσα, το συντομότερο δυνατό, χωρίς να επηρεάζεται η ορθότητα και η αντικειμενικότητα της έρευνας, με τη μέγιστη δυνατή επιμέλεια και τα περισσότερα δυνατά μέσα που μπορεί να χρησιμοποιήσει η Δικαιοσύνη να μάθουμε κι εμείς τις απαντήσεις, να χυθεί άπλετο φως. Άρα, δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα. Όποιος μπορεί να βοηθήσει στο να πέσει φως σε αυτή την υπόθεση η βοήθεια είναι καλοδεχούμενη, είτε αφορά το σκέλος της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας είτε το σκέλος της Ελληνικής Εισαγγελίας. Όμως, η Ελλάδα είναι ένα ανεξάρτητο κράτος-μέλος με ανεξάρτητη Δικαιοσύνη. Την κάθε έρευνα, όπως, για παράδειγμα, τη συγκεκριμένη προδικαστική έρευνα την κάνουν στο πλαίσιο της ανάκρισης συγκεκριμένοι εισαγγελείς και ανακριτές στους οποίους έχουμε απόλυτη εμπιστοσύνη. Και ως κυρίαρχο και ανεξάρτητο κράτος αυτοί είναι οι μόνοι αρμόδιοι να πάρουν τις δικές τους αποφάσεις και να κάνουν τις όποιες ενέργειες κρίνουν, ούτως ώστε να χυθεί φως σε αυτό το τραγικό δυστύχημα, να αποδοθεί πλήρης Δικαιοσύνη στη συγκεκριμένη υπόθεση.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Χθες, βγήκαν στο φως της δημοσιότητας τα δύο μνημόνια συνεργασίας με τις ΗΠΑ, τα οποία προβλέπουν τοποθέτηση προσωπικού άμυνας της Ελληνικής Δημοκρατίας στη Διοίκηση Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ, αλλά και απόσπαση, τοποθέτηση ελληνικού προσωπικού άμυνας στον στρατό των ΗΠΑ. Με αυτό τον τρόπο, πρώτον, ανοίγει η κερκόπορτα για εμπλοκή της Ελλάδας σε εμπόλεμες περιοχές, όπως, για παράδειγμα, στην Ουκρανία; Και δεύτερον, συνδέονται αυτά τα μνημόνια με τη συνάντηση του κ. Μητσοτάκη με τον κ. Μπάιντεν;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η απάντηση στο αν ανοίγουμε παράθυρα για περαιτέρω στρατιωτική εμπλοκή, είναι όχι, κατηγορηματικά όχι. Έχει δοθεί από τον Πρωθυπουργό, από τους αρμόδιους Υπουργούς και δεν υπάρχει κανένα τέτοιο ζήτημα. Τα μνημόνια αυτά προωθούν απολύτως το εθνικό συμφέρον. Γίνονται με πρωτοβουλία της ελληνικής πλευράς. Συμβάλλουν στην εδραίωση της στρατηγικής αμυντικής εταιρικής σχέσης Ελλάδος-ΗΠΑ και την εμπέδωση διεθνώς του ρόλου της χώρας μας ως παράγοντα ειρήνης και σταθερότητας στην ευρύτερη περιοχή. Προβλέπεται συγκεκριμένα -σας διαβάζω και την ενημέρωση από το Υπουργείο Εθνικής Άμυνας- η τοποθέτηση δύο Ελλήνων στρατιωτικών σε θέσεις της Διοίκησης Ειδικών Επιχειρήσεων των ΗΠΑ, όπως και η δυνατότητα τοποθέτησης ή απόσπασης τριών Ελλήνων στρατιωτικών σε μονάδες των αμερικανικών δυνάμεων στην Ευρώπη. Στόχος η απόκτηση πολύτιμης εμπειρίας στα αντίστοιχα Επιτελεία, όπως και απαραίτητης τεχνογνωσίας για τη μεταρρύθμιση των Ενόπλων Δυνάμεων στη χώρα μας, ώστε να ανταποκρίνονται στις ανάγκες του 21ου αιώνα. Πρόκειται για άσκηση μονομερούς δικαιώματος της Ελλάδας, καθώς η τοποθέτησή τους γίνεται σε μη αμοιβαία βάση και οι ΗΠΑ δεν αποκτούν αξίωση τοποθέτησης ανάλογου προσωπικού στις Ένοπλες Δυνάμεις της χώρας μας. Η διαδικασία έχει ξεκινήσει. Δεν έχει να κάνει με περαιτέρω στρατιωτική εμπλοκή. Και μάλιστα, όπως χαρακτηριστικά μας αναφέρει και το αρμόδιο Υπουργείο, ουδέν θέμα συμμετοχής Ελλήνων αξιωματικών στις στρατιωτικές επιχειρήσεις των ΗΠΑ ή σε εμπλοκή στον πόλεμο στην Ουκρανία, υπάρχει, όπως προκύπτει, τόσο από τον χρόνο εκκίνησης των συνομιλιών με τις ΗΠΑ, 2015 και 2019 αντίστοιχα, αλλά και από τις ρητές διασφαλίσεις που υπάρχουν.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Ο ευρωπαϊκός Οργανισμός Σιδηροδρομικών Ατυχημάτων πραγματοποιεί έρευνα για τα Τέμπη. Οι δικές μου πληροφορίες είναι ότι δεν θα βρει άνθρωπο για να το παραδώσει. Και ο νεοσύστατος Οργανισμός Διερεύνησης Ατυχημάτων στη χώρα μας, που δημιουργήθηκε τον Σεπτέμβριο του 2023, έχει έναν υπάλληλο, διερευνητή με την ιδιότητα και η υπηρεσία του είναι ηλεκτρολόγος, απόφοιτος Λυκείου. Είναι δυνατόν να ξεκινήσει η δίκη για τα Τέμπη, όταν δεν θα υπάρχει ένα επίσημο πόρισμα από κάποιον Οργανισμό, που αυτή τη στιγμή είναι μόνο ο ευρωπαϊκός μηχανισμός;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτά τα οποία λέτε εγώ δεν μπορώ να τα επιβεβαιώσω. Δεν τα γνωρίζω, είναι αρμοδιότητα του Υπουργείου Μεταφορών. Θα ζητήσω ενημέρωση για το αν ισχύουν οι συνθήκες στις οποίες αναφέρεστε και αν οι πληροφορίες που μεταφέρετε ευσταθούν. Όπως και να έχει, για να ξεκινήσει η δίκη, προφανώς αυτό θα το κρίνει η Δικαιοσύνη με ποιο κατηγορητήριο θα ξεκινήσει, με ποια στοιχεία θα ξεκινήσει. Γίνεται, όπως είπα και πριν, μια έρευνα παραπάνω από ενδελεχής από τους δικαστές και τους εισαγγελείς για να φτάσουν στα δικά τους πορίσματα και με βάση αυτά να δικαστούν όσοι, εν πάση περιπτώσει, κρίνει η Δικαιοσύνη ότι πρέπει να δικαστούν, με πραγματογνωμοσύνες, με έρευνα, με έγγραφα, με μάρτυρες. Έτσι προχωρά η Ποινική Δικαιοσύνη και έτσι πηγαίνουμε στα Δικαστήρια.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Θα ήθελα ένα σχόλιο για τα χθεσινά λεγόμενα του κ. Κασσελάκη σε τηλεοπτική του συνέντευξη στο Mega. Κατ΄ αρχάς, εσείς σπεύσατε χθες και προχθές να απαξιώσετε τρόπον τινά την οικονομική πρόταση της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Και θέλω να ρωτήσω, αν υπάρχει κοστολόγηση τελικώς, γιατί μας είχατε πει, χθες και προχθές, πως θα κοστολογήσει το Υπουργείο Οικονομικών, αν έχουμε αριθμό και πώς εσείς εκτιμάτε το πρόγραμμα του ΣΥΡΙΖΑ. Και δεύτερον, πώς σχολιάζετε τις αποστάσεις που πρέπει να τηρεί η νυν ηγεσία του κόμματος σε σχέση με τον προκάτοχό του, ενώ έχει στις τάξεις στελέχη, τα οποία πρωταγωνίστησαν και στην κυβερνητική περίοδο του ΣΥΡΙΖΑ, όπως ο κ. Πολάκης και ο κ. Παππάς.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς εννοείται πως θα κάνουμε και αναλυτική κοστολόγηση, όπως κάνουμε σε όλα τα αντίστοιχα προγράμματα. Γιατί δεν μας αρέσουν τα λόγια του αέρα και ειδικά με λόγια του αέρα η χώρα αυτή πληγώθηκε πάρα πολύ οικονομικά, έφτασε στο χείλος του γκρεμού και τελευταία στιγμή έμεινε στην Ευρώπη.

Με μια πρόχειρη κοστολόγηση του προγράμματος αυτού, που δεν χρειάζεται και καθηγητές οικονομικών για να την κάνουν, μιλάμε για ένα sequel ακόμα πιο κακοστημένο του προγράμματος Θεσσαλονίκης. Ουσιαστικά, ο κ. Κασσελάκης πήρε τη σκυτάλη από τον κ. Τσίπρα και προσπαθεί και πάλι να τάξει στους πάντες τα πάντα. Ό,τι λέμε εμείς επί δύο, επί τρία, επί πέντε.

Παραγνωρίζει το ότι στη χώρα αυτή, από τότε που ο κ. Τσίπρας έκανε τα αντίθετα από αυτά τα οποία είχε υποσχεθεί και έφτασε τη χώρα στο χείλος του γκρεμού, μέχρι σήμερα, έχει μεσολαβήσει η πραγματικότητα.

Αυτό, δηλαδή, που θα μας σώσει ως χώρα, πέραν του γεγονότος ότι η οικονομία μας αναπτύσσεται, είναι ότι ευτυχώς, μόνο για το σκέλος αυτό ευτυχώς, δυστυχώς για τη χώρα μας, ήρθε η πραγματικότητα και τους διέψευσε πανηγυρικά. Αλλά, επαναλαμβάνω, θα έχουμε και αναλυτική κοστολόγηση. Και ο δεύτερος λόγος που αυτό είναι μια συνέχεια, είναι γιατί πάνω-κάτω βλέπουμε τους ίδιους πρωταγωνιστές.

Μπορεί ο κ. Κασσελάκης σε κάθε κρίσιμη ερώτηση να απέφυγε να απαντήσει, δηλώνοντας ομογενής, προσβάλλοντας και συλλήβδην και τους ομογενείς, γιατί είναι άνθρωποι υπεύθυνοι με αυξημένη την αίσθηση του καθήκοντος, με αυξημένη την αίσθηση της ευθύνης. Ο κ. Κασσελάκης σε κάθε ερώτηση είπε «εγώ δεν ξέρω, έλειπα στην Αμερική», «δεν ξέρω, μη με ρωτάτε». Αλλά, εν πάση περιπτώσει, επαναλαμβάνεται το ίδιο έργο, σε επίπεδο προγραμματικό αυτή τη φορά, με τους ίδιους πρωταγωνιστές. Είδαμε πολλούς εκ των Υπουργών του κ. Τσίπρα να είναι στην πρώτη σειρά. Κάποιους άλλους εκ των πρωταγωνιστών και της Κυβέρνησης Τσίπρα και όλου αυτού του συστήματος, το οποίο καταγγέλλει ο κ. Κοντονής, να επαινούν το πρόγραμμα του κ. Κασσελάκη. Νομίζω ότι το ζήσαμε μία φορά. Και αυτό το οποίο απαντούν όλοι οι πολίτες, είτε ανήκουν στη Ν.Δ., είτε τη στηρίζουν, είτε όχι, είναι «ευχαριστούμε, δεν θα πάρουμε».

Τώρα, για τις «απαντήσεις» που έδωσε ο κ. Κασσελάκης, στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, για το παρασύστημα, το παρα-υπουργείο Δικαιοσύνης, το γεγονός ότι λειτουργούσαν επί των ημερών του ΣΥΡΙΖΑ όλα αυτά τα συστήματα, τα οποία παράγγελναν στην πραγματικότητα δικαστικές διώξεις και τα σχετικά, νομίζω ότι αν δει κανείς το βίντεο της συνέντευξης, θα καταλάβει σε πόσο δύσκολη θέση είναι το κόμμα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης. Κυριολεκτικά δεν έδωσε καμία απάντηση ο κ. Κασσελάκης. Προσβάλλει την κοινή λογική ο Πρόεδρος ενός κόμματος -γιατί όπως το κράτος, έτσι και κάθε κόμμα έχει συνέχεια- να αρνείται στην πραγματικότητα να απαντήσει για κάτι τόσο σοβαρό, τη στιγμή που το ίδιο το κόμμα κατασκευάζει συκοφαντικά ψηφίσματα κατά της χώρας μας, κατά της Ελλάδας. Και ενώ αρνείται να δώσει απαντήσεις, γιατί δεν υπάρχουν σοβαρές απαντήσεις, είναι πέρα από κάθε λογική αυτά τα οποία έχουν καταγγελθεί για το σύστημα που λειτουργούσε στο Μέγαρο Μαξίμου και παράγγελνε διώξεις αντιπάλων και προσπαθούσε να ελέγξει τα κανάλια, έβγαλε λάδι τον κ. Παππά και τον κ. Πολάκη και όλα καλά. Τους έχει μαζί του. Συνεχίζει να λέει όσα λέει και βέβαια οι πολίτες κρίνουν και βλέπουν ποια είναι η πραγματικότητα.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Θέλω να επιμείνω λίγο κ. Εκπρόσωπε στη συνέντευξη αυτή του Προέδρου του ΣΥΡΙΖΑ τη χθεσινή, όπου ερωτηθείς για τις επιχειρηματικές του δραστηριότητες απάντησε: «Ο Έλληνας πολίτης γνωρίζει το πόθεν έσχες του κύριου Μητσοτάκη; Τα 40 σπίτια από που έχουν προκύψει;» Είπε: «είναι καιρός οι πολιτικοί της χώρας μας να είναι υπηρέτες και όχι άρχοντες». Και θέλω ξεκάθαρα να σας ρωτήσω, έχει ο Πρωθυπουργός σαράντα ακίνητα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχετε ακούσει τη φράση που μεταφορικά λέει ο ελληνικός λαός «φωνάζει ο κλέφτης για να φοβηθεί ο νοικοκύρης»; Την έχετε ακούσει πιστεύω. Εδώ κουμπώνει, με τη μεταφορική της έννοια, για να μην παρεξηγηθώ, άριστα σ’ αυτό το οποίο έκανε χθες ο κύριος Κασσελάκης. Αλλά να τα πάρουμε τα πράγματα από την αρχή. Ποιος φωνάζει; Ποιος καταγγέλλει;  Καταγγέλλει αυτός ο οποίος έχει δώσει γύρω στις 10 διαφορετικές απαντήσεις για αυτά τα οποία οφείλει εκ της ιδιότητας του να απαντήσει, ο κύριος Κασσελάκης, γιατί όπως έχουμε πει δεν είναι ινφλουένσερ, είναι -όπως ο ίδιος ζήτησε να τονιστεί- αρχηγός του κόμματος της αξιωματικής αντιπολίτευσης. Ενώ λοιπόν δεν δίνει απαντήσεις, παραπέμπει στο πόθεν έσχες όταν το καταθέσει, ενώ υποχρέωση του είναι 90 μέρες μετά την εκλογή του ως πρόεδρος. Ενώ δεν απαντάει για το ποιος έχει δανείσει το κόμμα του. Πώς πήγαν αυτά τα λεφτά; Πώς γύρισαν αυτά τα λεφτά, από ποια εταιρία πήγαν, αν έχει φύγει από όλες εταιρείες. Ενώ την 1 Μαρτίου είπε ότι πρέπει να κάνει κάποιες ενέργειες έρχεται λίγες μέρες μετά και λέει ότι τις έχει κάνει. Αλλά εν πάση περιπτώσει, θα απαντήσει εκεί που πρέπει να απαντήσει. Εμείς δεν υποκαθιστούμε τις αρχές. Έρχεται και συκοφαντεί τον Πρωθυπουργό της χώρας, ο οποίος κάνει 20 χρόνια τώρα τις αντίστοιχες δηλώσεις, και πολύ περισσότερο ελέγχεται ως αρχηγός της αξιωματικής αντιπολίτευσης και πλέον πρωθυπουργός ετησίως και για το πόθεν και για το έσχες. Και μάλιστα ελέγχεται επί των ημερών διαφορετικών κυβερνήσεων, διαφορετικών κομμάτων: Νέας Δημοκρατίας, ΠΑΣΟΚ, ξανά Νέας Δημοκρατίας, ΣΥΡΙΖΑ, ξανά Νέας Δημοκρατίας. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης αυτά τα οποία καταθέτει, όπως και όλοι υπόλοιποι όλα αυτά τα χρόνια, ελέγχονται από την αρμόδια Επιτροπή πόθεν έσχες και δεν έχει ειπωθεί ή βρεθεί το παραμικρό. Άρα, αυτά τα οποία λέει ο κ. Κασσελάκης και υπονοεί είναι συκοφαντικά. Και επειδή δεν είναι κάποιος περαστικός, εξελέγη αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης του συστήνουμε να είναι ιδιαιτέρως προσεκτικός όταν εξαπολύει συκοφαντίες. Πάμε τώρα και στο θέμα των 40 σπιτιών. Πέραν από προσεκτικός, ο κ. Κασσελάκης, πρέπει να μάθει να διαβάζει. Είτε εκείνος, είτε οι συνεργάτες του. Να μπορούν να διαβάζουν ένα Ε9, να μπορούν να διαβάζουν μία δήλωση. Είπε κάτι το οποίο είναι ένα χυδαίο ψέμα. Δεν υπάρχει ο αριθμός 40. Δεν υπάρχει ούτε καν το 1/10 του 40, το 4 στα σπίτια. Μπέρδεψε, προφανώς, κάποιες εγγραφές που έχουν να κάνουν με κάποιες αγροτικές εκτάσεις, με σπίτια. Δεν το έκανε προφανώς άθελά του, δεν το έκανε εξ’ αμελείας, το έκανε γιατί  πολύ απλά αυτό επιτάσσει η ρητορική του πολακισμού και συκοφάντησε τον Πρωθυπουργό.

Και μάλιστα είπε και άλλη μία συκοφαντία ο κ. Κασσελάκης. Προφανώς μπέρδεψε τον ενέργεια Πρωθυπουργό με τον πρώην Πρωθυπουργό, χαρακτηρίζοντας τον Κυριάκο Μητσοτάκη «ανεπάγγελτο». Ενώ γνωρίζει ότι έχει δουλέψει 10 χρόνια πριν μπει στην πολιτική, με όλα αυτά να είναι ειπωμένα και κατατεθειμένα. Αν νομίζει λοιπόν ότι ήρθε κύριος Κασσελάκης και μπορεί να υβρίζει, να συκοφαντεί, να λέει το ένα ψέμα μετά το άλλο είναι βαθιά γελασμένος. Εμείς θα απαντάμε με στοιχεία.

Ένα τελευταίο συμπέρασμα για την προηγούμενη ερώτηση και για αυτήν την ερώτηση. Καμιά φορά η άγνοια στοιχειωδών ζητημάτων της οικονομίας, της εξωτερικής πολιτικής, την οποία τη βλέπουμε σε κάθε συνέντευξη του κ. Κασσελάκη, μπορεί έναν πολιτικό να τον κάνει συμπαθή. Ότι «εντάξει, κάποια στιγμή θα τα μάθει. Στην Αμερική ήταν». Λες και αυτοί που είναι στην Αμερική δεν έχουν διαβάσει- δεν ξέρουν. Ίσα-ίσα πολλές φορές έχουν δώσει και το παράδειγμα οι Έλληνες του εξωτερικού.  Όταν η άγνοια συνδυάζεται με αλαζονεία και αμετροέπεια, την οποία την είδαμε και μέσω του εκνευρισμού του χθες, αυτός είναι επικίνδυνος συνδυασμός. Όταν σε αυτά προστίθενται και η συκοφαντική διάθεση και οι συκοφαντικές αναφορές τότε αυτό -με συγχωρείτε- αλλά δεν μπορεί να γίνει ανεκτό.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Να ρωτήσω. Πάλι για τον αρχηγό της αντιπολίτευσης θέλω να ρωτήσω. Ένας άνθρωπος ο οποίος έχει έρθει τον περασμένο Αύγουστο στην Ελλάδα. Δεν το ξέρει κανείς. Μέχρι σήμερα ό,τι έχουμε ακούσει, το έχουμε ακούσει κατά δήλωση. Του ιδίου ή των οικείων προσώπων του, ότι ήταν στην Αμερική, ότι ήταν σε διάφορες πολιτείες εκεί και ότι έχει διάφορες εταιρείες εκεί με επενδυτικές ή άλλες δραστηριότητες. Δεν υπάρχει πιθανότητα να του ασκηθεί πίεση θεσμικά, ούτως ώστε, να δούμε το «πόθεν έσχες» αυτού του ανθρώπου; Να δούμε από πού κρατάει η σκούφια αυτού του ανθρώπου οικονομικά, τουλάχιστον;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ξέρετε, κάτι; Εμείς δεν υποκαθιστούμε τις Αρχές. Ούτε τη Δικαιοσύνη, ούτε την Επιτροπή Πόθεν Έσχες. Το έχω πει πολλές φορές, εμείς δεν είμαστε ΣΥΡΙΖΑ. Εμείς δεν θα πάμε να κάνουμε παρασυστήματα, τα οποία θα δικάζουν ή θα κρίνουν, αντί των αρμόδιων Αρχών, είτε έναν πολιτικό αντίπαλο ή τον οποιονδήποτε. Υπάρχει η Επιτροπή Πόθεν Έσχες, θα το καταθέσει το Πόθεν Έσχες. Σε επίπεδο δημοσίου διαλόγου, εγώ προσωπικά έχω θέσει πολλές φορές τέτοια ερωτήματα, όπως και όλοι οι υπόλοιποι εκπρόσωποι της Κυβέρνησης και εκπρόσωποι, νομίζω, και άλλων κομμάτων. Από κει και πέρα, Δημοκρατία έχουμε μπορεί κάποιος ν’ απαντήσει, μπορεί κάποιος ν’ απαντήσει εν μέρει, μπορεί κάποιος να μην απαντήσει. Κρίνεται, όμως, στο δημόσιο λόγο του ο καθένας για τον τρόπο που απαντάει. Είναι προφανές ότι ο κύριος Κασσελάκης έχει δώσει δέκα διαφορετικές εκδοχές απαντήσεων, αξιολογείται γι’ αυτό. Έχουμε πολύ πιο σοβαρά ζητήματα ν’ ασχοληθούμε, που είναι τα ζητήματα διακυβέρνησης του τόπου. Υπάρχει η Δικαιοσύνη, υπάρχουν οι αρμόδιες Αρχές, οι οποίες θ’ αξιολογήσουν θεσμικά τις απαντήσεις αυτές, όταν θα δοθούν.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Συγγνώμη, αλλάζω θέμα, έρχομαι στο αρχικό. Κύριε Εκπρόσωπε, πώς θ’ αποζημιωθεί ο κάτοικος του Ζωγράφου από τα επεισόδια και ο ιδιοκτήτης Ι.Χ., ένα είναι αυτό, και το δεύτερο, η παρουσία τελευταία των Αστυνομικών στην οδό Ερμού έχει μόνιμο χαρακτήρα, ή σε λίγο, μετά από δύο μήνες, θ’ αποχωρήσουν και φυσικά από πού βρέθηκε το προσωπικό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν θα ήθελε κανείς να είναι στη θέση του κατοίκου του Ζωγράφου, του κατοίκου που μπορεί να είναι έξω από οποιοδήποτε άλλο πανεπιστήμιο, όλων αυτών των ανθρώπων που με τους φόρους τους, όχι απλά πληρώνουν τις καταστροφές τις οποίες υπάρχουν, πληρώνουν και τη λειτουργία των πανεπιστημίων, πληρώνουν και την ανακατασκευή των πανεπιστημίων. Γιατί όλες αυτές οι νοσηρές μειοψηφίες νομίζουν ότι τους ανήκουν. Αλλά, δεν έχουν πληρώσει στην πραγματικότητα, για να ξέρουν πώς είναι. Προφανώς, λοιπόν, αυτό είναι μια διαπίστωση που δεν πρέπει να την προσπερνάμε, γιατί ακόμα κι αν αποζημιωθούν οι άνθρωποι αυτοί, αυτό το οποίο έχουν περάσει, δεν μπορεί κανείς να το περιγράψει. Υπάρχουν διαδικασίες που προβλέπει ο νόμος και σε αστικό και σε διοικητικό επίπεδο. Αυτή είναι μια νομική συζήτηση, ν’ ανοίξουμε αν θέλετε τη συζήτηση, για το πώς αυτό μπορεί ν’ αυστηροποιηθεί και μια ευρύτερη συζήτηση για το θέμα των αποζημιώσεων. Αλλά δεν νομίζω ότι αυτή τη στιγμή υπάρχει κάτι να σας πω, είναι μια προσωπική μου άποψη. Τώρα στο δεύτερο σκέλος· κοιτάξτε, εδώ και πάρα πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα επιστρέφουν αστυνομικοί στις γειτονιές. Ενισχύονται τα τμήματα των Αθηνών και της Θεσσαλονίκης, γιατί εκεί παρατηρείται η μεγαλύτερη εγκληματικότητα. Και στη Δυτική Αθήνα και στη Δυτική Αττική και στο Κέντρο των Αθηνών. Υπάρχουν πολλές μετακινήσεις αστυνομικών από την προηγούμενη τετραετία, από την ηγεσία του υπουργείου Προστασίας του Πολίτη είχε δοθεί εντολή και εφαρμόζεται, όλοι οι εισελθόντες στο Αστυνομικό Σώμα να πηγαίνουν στα αστυνομικά τμήματα των Αθηνών, αλλά προφανώς, όχι απλά θα παραμείνει η Αστυνομία σε δρόμους, σε γειτονιές, όπου κρίνεται και περισσότερο επικίνδυνο, αλλά θα ενταθεί κιόλας και στην Τροχαία αντίστοιχα.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, επιβεβαιώνετε ότι ο κύριος Γεραπετρίτης συναντήθηκε με τον Αρχιεπίσκοπο Ιερώνυμο τις προηγούμενες ημέρες; Και αν ναι, προγραμματίζεται συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Αρχιεπίσκοπο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Να σας πω την αλήθεια, δεν έχω τέτοια ενημέρωση. Θα ρωτήσω και θα επανέλθω. Δεν το γνωρίζω.

Ευχαριστώ πολύ.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr