Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών Ξένου Τύπου από τον Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι,

Με αφορμή την παγκόσμια ημέρα ατόμων με αναπηρία, ο Πρωθυπουργός επισκέφθηκε χθες μία Κοινωνική Συνεταιριστική Επιχείρηση που έχει ιδρύσει στον Άγιο Δημήτριο το Κέντρο Ειδικής Εκπαίδευσης Παιδιών και Ενηλίκων με Αναπηρία «Ορίζοντες», όπου απασχολούνται άτομα με νοητική αναπηρία ή αυτισμό.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης είχε την ευκαιρία να συνομιλήσει με γονείς παιδιών για τις εμπειρίες τους, τις προκλήσεις που αντιμετωπίζουν και τους τρόπους βελτίωσης των υπηρεσιών και της αρωγής που προσφέρει η πολιτεία.

Πριν λίγη ώρα ο Πρωθυπουργός παραβρέθηκε στην ημερίδα της Εθνικής Συνομοσπονδίας Ατόμων με αναπηρία.

Όπως τόνισε στην ομιλία του: η κυβέρνηση εφαρμόζει μια πολιτική που «βλέπει τη συλλογική ανάπτυξη σε διαρκή σχέση με την κοινωνική συνοχή. Με τους πολίτες που έχουν κάποια αναπηρία, να μπορούν να είναι ενεργοί, να μπορούν να είναι αυτόνομοι, να συμβάλλουν στην ευημερία του τόπου με βάση τις δυνατότητές τους και τα ξεχωριστά τους ταλέντα».

Έχουμε πολλά βήματα να κάνουμε για να άρουμε κάθε περιορισμό και να φτάσουμε την πλήρη ισότητα και την ουσιαστική συμπερίληψη των συμπολιτών μας με αναπηρίες.

Η Εθνική Στρατηγική για τα δικαιώματα των ατόμων με αναπηρίες θα περιλαμβάνει ένα ευρύ φάσμα πολιτικών και στοχευμένων δράσεων «που απλώνονται σε πολλά πεδία: από τους θεσμούς για την εργασία, μέχρι την οικονομία αλλά και τη ζωή στην πόλη».

Ήδη, η Κυβέρνηση και κατά την προηγούμενη τετραετία έχει λάβει μια σειρά από πρωτοβουλίες σε αυτή την κατεύθυνση, καθώς αυξήθηκαν κατά 8% δέκα αναπηρικά επιδόµατα του Οργανισµού Προνοιακών Επιδοµάτων και Κοινωνικής Αλληλεγγύης (ΟΠΕΚΑ) και τρία επιδόµατα του e-ΕΦΚΑ.

Δημιουργήθηκε και εφαρμόστηκε η Ψηφιακή Κάρτα Αναπηρίας, ενώ τέθηκαν σε πλήρη λειτουργία τα Ψηφιακά ΚΕΠΑ- και η ψηφιακή πλατφόρµα «Εθνική Πύλη Αναπηρίας» προκειμένου οι συμπολίτες μας που έχουν κάποια αναπηρία να μην χρειάζεται να ταλαιπωρούνται σε ουρές.

Θεσμοθετήθηκε το πρόγραμμα του «Προσωπικού Βοηθού», με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης, από το οποίο στην πρώτη του φάση ωφελήθηκαν 1.000 άτοµα και το οποίο επεκτείνεται σε ακόμα 1.250 άτομα. Παράλληλα, ξεκίνησε ένα νέο πρόγραµµα απασχόλησης 3.000 ΑµεΑ, µε επιδότηση του µισθού και των εισφορών τους.

Παρέμβαση πραγματοποίησε ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης στην ολομέλεια της 28ης Διάσκεψης του ΟΗΕ για την Κλιματική Αλλαγή όπου τόνισε τις δράσεις της χώρας μας με στόχο μια ταχύτερη μετάβαση σε μια οικονομία με μηδενικό ισοζύγιο εκπομπών. Μεταξύ άλλων αναφέρθηκε στη μείωση της χρήσης άνθρακα κατά περισσότερο από 80% και τη μείωση των εκπομπών ρύπων, κατά 43% από το 2005. Παράλληλα, επεσήμανε την στροφή της χώρας προς τις Ανανεώσιμες Πηγές Ενέργειας. Η Ελλάδα καταγράφει μια από τις καλύτερες επιδόσεις ανάμεσα στις ευρωπαϊκές χώρες.

«Πέρσι, η διείσδυση της αιολικής και της ηλιακής ενέργειας ήταν η έβδομη υψηλότερη στον κόσμο και η εγκατεστημένη ισχύς μας ήταν η πέμπτη υψηλότερη σε κατά κεφαλήν. Ο άνεμος και ο ήλιος παράγουν πλέον πάνω από το μισό της ηλεκτρικής μας ενέργειας», ανέφερε κατά τη διάρκεια της ομιλίας του.

Τέλος, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης, παρουσίασε το τρίτο νησί (μετά την Αστυπάλαια και τη Χάλκη) που εντάσσεται στο πρόγραμμα GR-eco Islands, τον Πόρο, σε συνεργασία με την κρατική επιχείρηση πράσινων πηγών ενέργειας Masdar των Ηνωμένων Αραβικών Εμιράτων.

Το Σάββατο ο οίκος αξιολόγησης Fitch, αναβάθμισε για μια ακόμα φορά την πιστολιπτική ικανότητα της χώρας μας. Η αναβάθμιση αυτή έρχεται ως μια ακόμα ψήφος εμπιστοσύνης στη οικονομία μας. Έρχεται ως αποτέλεσμα της συστηματικής δουλειάς της Κυβέρνησης και ενισχύει περαιτέρω την πίστη στη μεταρρυθμιστική μας πολιτική.

Παρά τις εισαγόμενες κρίσεις με τις οποίες είμαστε αντιμέτωποι, η χώρα μας έχει τον τρίτο υψηλότερο ρυθμό ανάπτυξης στην Ευρωπαϊκή Ένωση και ρεκόρ άμεσων επενδύσεων.

Στόχος της κυβέρνησης είναι οι θετικές εξελίξεις για την οικονομία να έχουν όλο και περισσότερο θετική επίδραση στην καθημερινότητα των πολιτών.

Πραγματοποιήθηκε με συμμετοχή των αθλητικών φορέων της χώρας η «Ημερίδα Διαλόγου για τον Αθλητισμό» όπου ο αναπληρωτής Υπουργός Αθλητισμού Γιάννης Βρούτσης εξήγγειλε δέσμη μεταρρυθμιστικών δράσεων για τη «Νέα Εποχή στον Αθλητισμό».

Ο αν. Υπουργός αναφέρθηκε στα 7 βασικά σημεία της πολιτικής που θα αναπτυχθεί τους προσεχείς μήνες. Συγκεκριμένα:

  1. Κωδικοποίηση και Απλοποίηση της αθλητικής νομοθεσίας
  2. Ψηφιακός Μετασχηματισμός “e-Kouros” με την οποία όλος ο αθλητικός κόσμος θα βρίσκεται πλέον στο κινητό κάθε πολίτη.
  3. Αναβάθμιση αθλητικών εγκαταστάσεων προκειμένου να γίνουν ασφαλέστερες και φιλικότερες προς το περιβάλλον. Παράλληλα ενισχύεται η διαφάνεια και η λογοδοσία για την δημοσιονομική διαχείριση στις αθλητικές εγκαταστάσεις.
  4. Περαιτέρω ανάπτυξη του προγράμματος «Άθληση για Όλους». Μάλιστα ο αν. Υπουργός αναφέρθηκε στη δημιουργία sportspass και την συνεργασία με την τοπική αυτοδιοίκηση.
  5. Ενίσχυση του Σχολικού και Πανεπιστημιακού Αθλητισμού
  6. Συνέχιση του αγώνα για την καταπολέμηση φαινομένων βίας με:
  • Την Ενδυνάμωση και αυστηροποίηση του υφιστάμενου νομικού πλαισίου
  • Την Ενίσχυση και Εξειδίκευση του πλαισίου λειτουργίας της ΔΕΑΒ
  • Την Εφαρμογή προβλέψεων της σύμβασης Saint Denis για την καταπολέμηση της βίας – Δημιουργία Εθνικής Επιτροπής Συντονισμού
  • Την Ανάπτυξη Ψηφιακού Μητρώου Λεσχών Φιλάθλων και εξασφάλιση ελέγχου της νομιμότητας των εκλογικών διαδικασιών, της σύνθεσης του ΔΣ της Λέσχης και του Μητρώου των μελών της
  • Σύσταση και Λειτουργία της Πανελλήνιας Ομοσπονδίας Λεσχών Φιλάθλων
  • Εμπέδωση της αθλητικής ακεραιότητας μέσω της Πλατφόρμας «ΕΠΑΘΛΑ» σε εφαρμογή της συνθήκης Macolin.
  1. Ανάπτυξη του Αθλητισμού με κριτήρια
  • Πλήρης καταγραφή αθλητικών εγκαταστάσεων στο νέο σύστημα «e-kouros» με την συνεργασία των Δήμων
  • Χωροταξικός σχεδιασμός στην ανάπτυξη των Αθλητικών Εγκαταστάσεων
  • Ισχυρά αθλητικά σωματεία προκειμένου να μην υπάρχει ούτε ένα αθλητικό σωματείο χωρίς αθλητική αναγνώριση

Αύριο, Τρίτη, 5 Δεκεμβρίου ο Πρωθυπουργός θα επισκεφτεί το ΕΠΑΛ/ΙΕΚ στο Πέραμα, όπου θα παρουσιαστεί από το Υπουργείο Παιδείας η Στρατηγική για την Επαγγελματική Εκπαίδευση.

Την Τετάρτη, 6 Δεκεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα μιλήσει στην Ολομέλεια της Βουλής για το Νομοσχέδιο του Υπουργείου Εθνικής Οικονομίας και Οικονομικών «Μέτρα για τον περιορισμό της Φοροδιαφυγής».

Την Πέμπτη 7 Δεκεμβρίου, ο Πρωθυπουργός θα υποδεχτεί στο Μέγαρο Μαξίμου τον Πρόεδρο της Τουρκίας Ρετζέπ Ταγίπ Ερντογάν.

Θα έχει προηγηθεί συνάντηση του Τούρκου Προέδρου με την Πρόεδρο της Ελληνικής Δημοκρατίας κα Κατερίνα Σακελλαροπούλου.

Μετά τη συνάντηση του Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο, θα γίνουν δηλώσεις προς τον Τύπο.

Στη συνέχεια θα συνεδριάσει στο Μέγαρο Μαξίμου η Ολομέλεια του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας υπό τους κκ. Μητσοτάκη και Ερντογάν με τους συμμετέχοντες υπουργούς, υπό τη μορφή του γεύματος εργασίας.

Θα έχουν προηγηθεί διμερείς συναντήσεις των συμμετεχόντων υπουργών.

Την Παρασκευή 8 Δεκεμβρίου, ο Πρωθυπουργός Κυριάκος Μητσοτάκης θα πραγματοποιήσει επίσκεψη εργασίας στη Χάγη, όπου το απόγευμα της Παρασκευής θα έχει συνάντηση με τον Ολλανδό ομόλογό του Μαρκ Ρούτε. Θα ακολουθήσουν Δηλώσεις και δείπνο εργασίας των δύο ηγετών.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Καλησπέρα, κ. Εκπρόσωπε. Βρισκόμαστε πλέον τρία 24ωρα πριν από ακόμη μία κρίσιμη συνάντηση με τον Τούρκο Πρόεδρο, τον κ. Ταγίπ Ερντογάν, και θέλω να σας ρωτήσω αφενός τι προσδοκίες έχει η Αθήνα από αυτή τη συνάντηση. Γνωρίζουμε από τις προηγούμενες ότι έχει εμπεδωθεί ένα κλίμα μη προκλήσεων σε Αιγαίο, σε θάλασσα και σε αέρα. Θέλω να μας πείτε αν αυτό είναι η μόνη σας προσδοκία, αν συνεχιστεί αυτό. Και αν έχετε ενημέρωση για πιθανή μετάβαση του κ. Ερντογάν στη Θράκη. Ευχαριστώ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ξεκινάω από το δεύτερο. Επαναλαμβάνω αυτό που απάντησα και σε προηγούμενη ερώτηση, σε προηγούμενη ενημέρωση πολιτικών συντακτών. Δεν έχουμε τέτοια ενημέρωση για επίσκεψη του Τούρκου Προέδρου στη Θράκη. Τώρα, ως προς την επικείμενη πολύ σημαντική συνάντηση και των δύο ηγετών, του Πρωθυπουργού με τον Τούρκο Πρόεδρο, αλλά και την πραγματοποίηση του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας, είναι άλλο ένα σημαντικό βήμα στην προσπάθεια των δύο πλευρών να εμπεδωθεί το κλίμα διαλόγου. Είναι δεδομένες οι διαφορές μας. Είναι μία η διαφορά την οποία έχουμε να επιλύσουμε: Ο καθορισμός ΑΟΖ και Υφαλοκρηπίδας, αλλά και πολλά τα υπόλοιπα σημαντικά ζητήματα, τα οποία συζητούνται κατά την φάση αυτή, του διαλόγου. Εμείς προσερχόμαστε στη συζήτηση αυτή, όπως και σε κάθε αντίστοιχη σημαντική συνάντηση, χωρίς καμία διάθεση υποχώρησης στα κυριαρχικά μας δικαιώματα. Είναι δεδομένες οι διαφωνίες μας, όμως εμείς αυτό που θέλουμε είναι οι διαφωνίες να μην παράγουν κρίσεις. Θα προχωρήσουμε, λοιπόν, και σε αυτή την πολύ σημαντική συνάντηση με στόχο να προασπίσουμε, να προστατεύσουμε τον διάλογο. Πάντοτε πιστοί στις διεκδικήσεις μας και χωρίς καμία διάθεση, όπως είπα, συζήτησης των κυριαρχικών μας δικαιωμάτων, για να συνεχιστεί όλη αυτή η προσπάθεια που έχει ξεκινήσει κάποιους μήνες, η οποία νομίζω ότι αποτυπώνει κάποια αποτελέσματα, όπως τα είπατε στην ερώτησή σας.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, έρχεται την Πέμπτη ο κ. Ερντογάν. Ο Αντώνης Σαμαράς επανήλθε και εκτός από την αντίθεση του στον διάλογο με πειρατές, όπως λέει, έβαλε στο τραπέζι ξανά και το Κυπριακό. Πώς πηγαίνει η Κυβέρνηση Μητσοτάκη σε διάλογο με δύο γραμμές μέσα στο κόμμα; Θα μας πείτε με σαφήνεια ποια θέματα θα μείνουν εκτός συζήτησης την Πέμπτη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές και η ίδια η πράξη αποδεικνύει τη συνέπεια λόγων και έργων. Δεν υπάρχουν δύο γραμμές μέσα στο κόμμα. Όπως είπα και στην προηγούμενη ενημέρωση, νομίζω ότι προκύπτει ότι είναι συμπαγής και η Κυβέρνηση και η Ν.Δ. είναι πιο ενωμένη από ποτέ. Έχω απαντήσει για τον πρώην Πρωθυπουργό. Εξέφρασε γνωστές απόψεις του. Από εκεί και πέρα είναι δεδομένο, καταρχάς, ότι για εμάς το Κυπριακό είναι ένα ύψιστης σημασίας ζήτημα, όπου η θέση μας ταυτίζεται με τη θέση της Κυπριακής Δημοκρατίας και πάντοτε είναι υψηλά στην ατζέντα μας και το τι μένει εκτός, το είπα και στην προηγούμενη απάντησή μου: Δεν μπαίνουμε σε καμία συζήτηση – ούτε θα ήταν ποτέ δυνατόν να είναι κάτι τέτοιο στην ατζέντα- σε ζητήματα κυριαρχικών δικαιωμάτων.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Καλό μεσημέρι. Αναφερθήκατε στον αθλητισμό, στην μερίδα διαλόγου και στην αθλητική νομοθεσία και στην ανάπτυξη υποδομών. Βέβαια, το ποδόσφαιρο είναι κάτι πολύ περισσότερο από αθλητισμός. Είναι ένα φαινόμενο κοινωνικό και οικονομικό, ιδιαίτερα σε επίπεδο ΠΑΕ. Χτες η ΠΑΕ Ολυμπιακός μετά από όσα έγιναν στον Βόλο, εξέδωσε μια πολύ σκληρή ανακοίνωση, στην οποία μεταξύ των άλλων κατηγορεί την Κυβέρνηση ότι έχει αφήσει το ποδόσφαιρο στη μαύρη μοίρα που το έβαλε η μαφία και το παρακράτος. Και επιτίθεται στην Κυβέρνηση και σε Υπουργούς. Πώς σχολιάζετε την ανακοίνωση;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εμείς δεν θέλουμε να μπούμε σε μια διαδικασία να συμμετέχουμε σε μια αντιπαράθεση που αφορά την μεταξύ αντιπαράθεση, ενδεχομένως, των ομάδων. Σίγουρα η Κυβέρνηση αυτό που οφείλει να κάνει, είναι να εφαρμόζει τον νόμο και χτες η Αστυνομία -σε μια δύσκολη κατάσταση που δημιουργήθηκε- και τις προβλεπόμενες συλλήψεις έκανε και τις προβλεπόμενες προσαγωγές έκανε και προσπάθησε να προασπίσει την ασφάλεια των υπόλοιπων πολιτών, που η συντριπτική πλειοψηφία τους, θέλουν να πάνε στο γήπεδο για να δουν έναν αγώνα. Αυτό είναι το καθήκον της Κυβέρνησης. Να προασπίζει τους συντριπτικά πολλούς, που ανήκουν σε όλες τις ομάδες, που θέλουν να πάνε στο γήπεδο για να δουν ποδόσφαιρο, μπάσκετ ή οτιδήποτε τους αρέσει. Και, κυρίως, και τους κατοίκους των περιοχών, των πόλεων που παίζουν οι αγώνες. Από εκεί και πέρα, είναι μια σειρά από πρωτοβουλίες που έχει αναλάβει η Κυβέρνηση και για την ασφάλεια των γηπέδων και, συνολικά, για τον επαγγελματικό, αλλά και τον ερασιτεχνικό αθλητισμό. Σας ανέφερα μια σειρά από πρωτοβουλίες του Υπουργείου Αθλητισμού. Θα συνεχίσουμε σε αυτή την κατεύθυνση, χωρίς εκπτώσεις. Αν δει κανείς συγκριτικά, τα έχω παραθέσει σε αρκετές ευκαιρίες και τα στοιχεία των ελέγχων σε συνδέσμους και τα στοιχεία των ελέγχων σε θύρες. Σίγουρα, δεν πρόκειται από τη μια εβδομάδα στην άλλη, από το ένα παιχνίδι στο άλλο ή από τη μία επιχείρηση εκκένωσης ή ελέγχου στην επόμενη, να λυθεί ένα χρόνιο πρόβλημα. Έχουμε καθήκον συνεχώς να τρέχουμε όλο πιο γρήγορα, να αντιμετωπίζουμε φαινόμενα βίας. Από εκεί και πέρα, προφανώς, οτιδήποτε υπάρχει, οτιδήποτε καταγγέλλεται, είναι στην αρμοδιότητα των Αρχών να το ελέγχει.

Π. ΜΙΧΟΣ: Καλή εβδομάδα, κ. Εκπρόσωπε. Η Αλβανία επικαλούμενη την εσωτερική έννομη τάξη της, συνεχίζει να παίζει καθυστερήσεις στην παράνομη, καταχρηστική και απαράδεκτη φυλάκιση του εκλεγμένου Δημάρχου Χειμάρρας Φρ. Μπελέρη. Αυτή τη φορά δόθηκε νέα παράταση στο αίτημα για να εξεταστεί η άδεια ορκωμοσίας του. Θα εξεταστεί το αίτημα στις 11/12. Πώς αντιδρά η Αθήνα; Ποιο είναι το σχόλιο της ελληνικής Κυβέρνησης; Τι προτίθεστε να κάνετε παραπάνω;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα συνεχίσουμε με όλες μας τις δυνάμεις να υπερασπιζόμαστε τα δίκαια αιτήματα του νόμιμα εκλεγμένου Δημάρχου Χειμάρρας, Φρ. Μπελέρη και νομίζω η διάρκεια των διεκδικήσεων μας αποδεικνύει ότι δεν είναι μια πρόσκαιρη προσπάθειά μας. Είναι μια αυτονόητη προσπάθειά μας για σεβασμό στο Κράτος Δικαίου. Όπως έχουμε πει, το τόνισε και ο Υπουργός Επικρατείας, ο κ. Σταύρος Παπασταύρου, στην πρόσφατη επίσκεψή του στον Φρ. Μπελέρη, αυτό που συμβαίνει στον δήμο Χειμάρρας δεν έχει προηγούμενο. Ο νόμιμα εκλεγμένος δήμαρχος να μην ασκεί τα καθήκοντά του και να τα ασκεί αυτός ο οποίος καταψηφίστηκε από τους πολίτες. Αυτό συνεχίζουμε να ζητάμε. Το έχουμε εκφράσει με όλους τους τρόπους που προβλέπει, σε όλες τις συναντήσεις, με κάθε σαφήνεια σε όλες τις διεθνείς συναντήσεις, σε επίπεδο Πρωθυπουργού, σε επίπεδο Υπουργού Εξωτερικών, συνολικά. Και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε μέχρι να δικαιωθεί, αυτό το οποίο ζητάει, να ορκιστεί, δηλαδή, ο νόμιμα εκλεγμένος δήμαρχος και να μην παραβιάζονται τα δικαιώματά του και το Κράτος Δικαίου.

Σ. ΠΙΚΟΥΛΑΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, πριν λίγες ημέρες αποφασίσατε τη θέσπιση της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές, με σκοπό, όπως λέτε, να αυξηθεί η συμμετοχή στις εκλογές και να μειωθεί η αποχή. Γιατί δεν το αποφασίζετε και για τις εθνικές εκλογές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Αυτή η νομοθετική παρέμβαση αφορά τις ευρωεκλογές που είναι η επόμενη εκλογική διαδικασία, καθώς και τα δημοψηφίσματα που διενεργούνται. Απαιτεί πλειοψηφία 151 βουλευτών, οι λόγοι είναι πολύ συγκεκριμένοι, είναι μια ξεχωριστή εκλογική διαδικασία που θέλει εντελώς άλλη διαδικασία στο κοινοβούλιο για να ψηφιστεί. Πηγαίνουμε με τη λογική ένα βήμα τη φορά, μετά από ενδελεχή έλεγχο, σύγκριση με το τι συμβαίνει στις άλλες χώρες, νομική κατοχύρωση, για να μπορέσει αυτό να εισηγηθεί στο Υπουργικό Συμβούλιο και στη συνέχεια να ξεκινήσει ο διάλογος με τα κόμματα και σε δεύτερο χρόνο, προφανώς, αμέσως μετά η δημόσια διαβούλευση. Είμαστε, λοιπόν, στο σημείο αυτό να το παρουσιάσουμε, η πολιτική ηγεσία του υπουργείου Εσωτερικών, το ανακοίνωσε ο Πρωθυπουργός και είναι ένα πάρα πολύ σημαντικό βήμα για τις ευρωεκλογές, για ν’ αντιμετωπιστεί η διαρκώς αυξανόμενη αποχή και βέβαια να δοθεί η δυνατότητα σε ανθρώπους οι οποίοι δεν μπορούν να ψηφίσουν από τον τόπο κατοικίας τους, ή σε οποιονδήποτε το επιλέξει εντός της χώρας να ψηφίσει με επιστολική ψήφο. Το απάντησα και την προηγούμενη φορά, είναι δεδομένο ότι αυτό που μας απασχολεί και θα μας απασχολήσει στη συνέχεια για τις βουλευτικές εκλογές, αλλά έχει σημασία να πηγαίνουμε βήμα βήμα. Έχει σημασία ν’ ακούμε την κοινωνία, έχει σημασία, όταν νομοθετούμε, να έχουμε την κατάλληλη και νομική προετοιμασία, αλλά και όλη την απαιτούμενη προετοιμασία για τα πραγματικά δεδομένα, τα logistics μιας τέτοιας πολύ σημαντικής παρέμβασης. Επαναλαμβάνω, ήταν μια ιστορικής σημασίας ανακοίνωση του Πρωθυπουργού, με βαθύ κοινωνικό αποτύπωμα, απευθύνεται στους κατοίκους του εξωτερικού, μετά την πολύ σημαντική νομοθετική παρέμβαση της άρσης των περιορισμών γι’ αυτούς οι οποίοι είναι εγγεγραμμένοι στους εκλογικούς καταλόγους, απευθύνεται στους υπερήλικες συμπολίτες μας, σε βαριά νοσούντες, στους φοιτητές οι οποίοι έχουν εξεταστική, στους ανθρώπους οι οποίοι δουλεύουν σεζόν μακριά από το σπίτι τους, σε μαθητές που δίνουν εξετάσεις και νομίζω ότι έχουμε κάθε λόγο να αισιοδοξούμε ότι θα έχουμε τη μέγιστη δυνατή συναίνεση σε μια τόσο σημαντική μεταρρύθμιση.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, με τα νέα χρωματιστά τιμολόγια ρεύματος έχουμε μπερδευτεί, λίγο, οι καταναλωτές. Μπορεί η κυβέρνηση να διαβεβαιώσει ότι δεν θα καταλήξουμε από το νέο έτος να πληρώνουμε ακόμη πιο ακριβά το ρεύμα; Και πώς θα υπολογίσουμε τις τιμές, εάν δεν διαθέτουμε πτυχίο μαθηματικών; Εσείς έχετε καταλάβει, για παράδειγμα, τον τρόπο υπολογισμού, να μας τον εξηγήσετε και εμάς; Μήπως έτσι μετατίθεται η ευθύνη για τυχόν αυξήσεις στον καταναλωτή, που δεν θα έχει καταλάβει καλά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Για τον ακριβώς αντίθετο λόγο γίνεται αυτό. Και νομίζω ότι έχει δώσει δείγματα και αξιοπιστίας και έμπρακτης στήριξης στους πολίτες, ειδικά για την ακρίβεια στο ρεύμα και για τις πολλές, επί μέρους, πτυχές της εισαγόμενης ακρίβειας η κυβέρνηση, όταν έχει δώσει πάνω από δεκατρία δισεκατομμύρια και κάθε μήνα συνεχίζει και το κάνει όσο υπάρχουν αυξημένες ανάγκες για τη στήριξη στο ρεύμα. Το οποίο, προφανώς, θα ισχύει, όσο οι αυξήσεις θα είναι περισσότερες από αυτές τις οποίες μπορεί ν’ αντέξει ο πολίτης και στο τέλος της ημέρας δεν θα πληρώσουν οι πολίτες παραπάνω ποσά στο ρεύμα, χωρίς να έχουν και τη δυνατότητα να το κάνουν. Άρα, το πρώτο που θέλω να επισημάνω ξανά είναι ότι εμείς στηρίξαμε, στηρίζουμε και θα συνεχίσουμε να στηρίζουμε με τις αντοχές της ελληνικής οικονομίας τις όποιες υπέρμετρες αυξήσεις. Τώρα, είναι κάτι το οποίο προφανώς έχει μία λογική, ειδικά το πράσινο τιμολόγιο, στο οποίο εντάσσονται οι καταναλωτές αυτόματα, αν δεν επιλέξουν κάποιο άλλο. Γιατί συμβαίνει αυτό; Γιατί πολύ απλά γίνεται κάτι, που για πολλά χρόνια λέγαμε, αλλά δεν συνέβαινε, να υπάρχει πραγματική σύγκριση των τιμών η οποία θα οδηγήσει σε έναν αυξημένο ανταγωνισμό, αλλά και σε πτώση τιμών. Άρα, η πρωτοβουλία του Υπουργείου οδηγεί ξεκάθαρα στην πτώση των τιμών, μέσα από τον ανταγωνισμό. Θα μπορούν με ένα απλό link, το οποίο θα πατάνε οι πολίτες, το οποίο θα βρίσκεται είτε στον ηλεκτρονικό τους λογαριασμό, είτε σε μία θέση ξεκάθαρα αντιληπτή και στους έγχαρτους λογαριασμούς για να μπορούν να βλέπουν αν έχουν επιλέξει αυτό το τιμολόγιο, μήνα – μήνα, τις χρεώσεις των παρόχων και να επιλέγουν και προφανώς να μπορούν ν΄ αλλάξουν. Αυτό είναι κάτι πάρα πολύ απλό, από κει και πέρα υπάρχουν και όλες οι υπόλοιπες επιλογές, άλλες είναι περισσότερο ευέλικτες, άλλες είναι πιο σταθερές, αλλά η φιλοσοφία είναι ακριβώς αυτή. Κάποιοι θα επιλέξουν αυτό που πιστεύουν καλύτερο, με βάση τις περιγραφές οι οποίες θα υπάρχουν, αλλά αυτομάτως όλοι οι υπόλοιποι θα πάνε στο πράσινο τιμολόγιο, το οποίο εξασφαλίζει περισσότερο ανταγωνισμό και ευελιξία κυρίως, για τους καταναλωτές.

Ν. ΑΡΜΕΝΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να ρωτήσω για όσα έγιναν χθες έξω από το Πανθεσσαλικό Στάδιο, που φαίνεται ότι έπεσαν πάρα πολλά δακρυγόνα και όχι μόνο ένα, όπως ισχυρίζεται η Αστυνομία, συνέπεια να δημιουργηθεί μια αποπνικτική ατμόσφαιρα και για τους ποδοσφαιριστές και για τους ανθρώπους, τους οπαδούς που ήταν στις κερκίδες. Τι συνέβη; Μήπως ήταν υπερβολική αυτή η χρήση των χημικών και των δακρυγόνων; Ήταν δικαιολογημένη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εγώ, δεν μπορώ αυτή τη στιγμή να κάνω επιχειρησιακή ανάλυση της Αστυνομίας από τη στιγμή, που δεν ήμουν στο πεδίο, ούτε μπορώ να γνωρίζω το οποιοδήποτε πρωτόκολλο ακολουθήθηκε. Η Αστυνομία ακολούθησε ένα συγκεκριμένο πρωτόκολλο με βάση την επικινδυνότητα εκείνης της στιγμής, προσήγαγε και συνέλαβε κάποιους παρευρισκόμενους οπαδούς -οι οποίοι ήταν στον χώρο- και έκρινε ότι πρέπει να προχωρήσει στις  συγκεκριμένες ενέργειες. Και αυτό θα συνεχίσει να κάνει. Να εφαρμόζει το νόμο σε οποιοδήποτε γήπεδο, σε οποιοδήποτε δημόσιο χώρο, οποτεδήποτε λαμβάνει χώρα μια παράνομη πράξη. Αυτή είναι η δουλειά της Αστυνομίας. Από εκεί και πέρα, προφανώς, κάθε ενέργεια ή παράλειψη ενός οργάνου του Κράτους, ενός αστυνομικού, ενός οποιουδήποτε οργάνου σε οποιοδήποτε Σώμα Ασφαλείας, αξιολογείται. Η εικόνα, λοιπόν, που έχουμε είναι αυτή. Η επίσημη ενημέρωση της Αστυνομίας έχει συγκεκριμένη περιγραφή και προσαγωγών και συλλήψεων και η βούλησή μας είναι να εφαρμόζουμε το νόμο για να προστατεύουμε την συντριπτική πλειοψηφία των φιλάθλων και προφανώς των πολιτών.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, στους Ποινικούς Κώδικες που φέρνει ο κ. Φλωρίδης, βλέπουμε ότι υπάρχει ρύθμιση, που προβλέπει εγκλεισμό για τους δημοσιογράφους σε περίπτωση καταδίκης για συκοφαντική δυσφήμιση, φυλάκιση, δηλαδή. Είναι αυτό δείγμα του πολυδύναμου εκσυγχρονισμού;  Έχετε ενημερώσει τις Διεθνείς Οργανώσεις των οποίων την στήριξη διαφημίζετε κατά καιρούς;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς να πούμε ότι αυτό το οποίο προανήγγειλε ο Υπουργός Δικαιοσύνης έχει μια πολύ σημαντική παρέμβαση σε σχέση με το ό,τι ίσχυε μέχρι τώρα – την κατάργηση του αδικήματος της απλής δυσφήμησης – το οποίο, νομίζω, είναι προς όφελος όχι μόνο των δημοσιογράφων, αλλά συνολικά της ελευθερίας του λόγου και του Τύπου. Γιατί η διαφορά της απλής δυσφήμισης, από τη συκοφαντική δυσφήμηση είναι ότι στην απλή δυσφήμηση υπάρχει η διάδοση ενός γεγονότος. Στη συκοφαντική δυσφήμηση, που το θεωρώ ένα από τα πιο επαχθή αδικήματα κατά της τιμής και της υπόληψης του οποιουδήποτε πολίτη, προϋποτίθεται ότι υπάρχει γνώση του ψευδούς γεγονότος, άρα δόλος. Αν, λοιπόν, με ρωτάτε, αν πρέπει να τιμωρείται με μια ποινή φυλάκισης ένα πολύ βαρύ – κατ’ εμέ – αδίκημα, ως προς το σκέλος των αδικημάτων αυτών, όπως είναι η συκοφαντική δυσφήμηση, η απάντηση και η δική μου και προφανώς και της Κυβέρνησης και φαντάζομαι και της συντριπτικής πλειοψηφίας των πολιτών και των Οργανισμών στους οποίους αναφέρεστε είναι, ναι. Δεν μπορώ να διανοηθώ πως γίνεται κάποιος να λέει ότι πρέπει να μένει ατιμώρητος ή να μην τυποποιείται ποινικά ένα τέτοιο αδίκημα. Δηλαδή, κάποιος, να το πούμε με απλά λόγια, ενώ γνωρίζει ότι κάτι είναι ψευδές – ένα γεγονός – όχι απλά να το αποδέχεται, να το γράφει, να το διαδίδει με αποτέλεσμα ο άνθρωπος αυτός στον οποίο στρέφεται το συγκεκριμένο δημοσίευμα, η συγκεκριμένη διάδοση να έχει τεράστια ζημιά στη ζωή του, στη δουλειά του, στην οικογένεια του.

Τώρα, ως προς το σκέλος της εφαρμογής του νόμου και της έκτισης της ποινής, αυτό δεν είναι φωτογραφικό για ένα συγκεκριμένο αδίκημα. Υπάρχει μια παρέμβαση με την οποία ξεκινάει ο διάλογος από το Υπουργείο Δικαιοσύνης για τον τρόπο έκθεσης των ποινών των πλημμελημάτων. Τη φυλάκιση, όπως πολύ σωστά είπατε. Εκεί θέλουμε να αντιμετωπίσουμε μια στρέβλωση -η οποία ίσχυε για πάρα πολλά χρόνια – να έχουμε ποινές, ουσιαστικά, ονομαστικές, εικονικές ποινές, οι οποίες δεν εφαρμόζονταν ποτέ. Είναι κάτι το οποίο το έχουμε πει και προεκλογικά. Το περιέγραψε ο Πρωθυπουργός και κατά την προεκλογική περίοδο και το είπε με μεγάλη σαφήνεια – σ’ ένα από τα πρώτα,  νομίζω το πρώτο μετά την ορκωμοσία Υπουργικό Συμβούλιο – ο Υπουργός Δικαιοσύνης. Ναι, μια από τις παρεμβάσεις που κάνουμε είναι να υπάρχει πραγματική έκθεση συνολικά στα πλημμελήματα – όχι μόνο γι’ αυτό το οποίο αναφέρετε- στη φυλακή. Πραγματική φυλάκιση, με λίγα λόγια. Άρα, για να το συνοψίσω, οι παρεμβάσεις ως προς το σκέλος των αδικημάτων νομίζω ότι είναι θετικές ως προς την ελευθερία του Τύπου. Αλλά, μην μπερδεύουμε την ελευθερία του Τύπου, την κριτική, ακόμα και την σφοδρή κριτική με την εν γνώσει – με δόλο, δηλαδή – διάδοση ψεμάτων, ψευδών γεγονότων. Αυτό το δεύτερο δεν έχει καμία σχέση ούτε με την ελευθερία του Τύπου, νομίζω, ούτε με τη δημοσιογραφία, ούτε με τη Δημοκρατία μας.

Γ. ΠΑΠΑΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχετε πει και εσείς πολλές φορές, αλλά και ο ίδιος ο Πρωθυπουργός, ότι πρώτο μέλημα της Κυβέρνησης είναι η ορθή εποπτεία και λειτουργία της αγοράς. Διαβάσαμε στην «Καθημερινή της Κυριακής» στοιχεία που αφορούν στην αγορά των καυσίμων, εκεί που φαίνεται ότι το λαθρεμπόριο κάνει ένα τζίρο της τάξεως των 150 εκατομμυρίων ευρώ. Θέλω να μας πείτε σε ποιο στάδιο βρίσκονται οι κρατικοί έλεγχοι για την αντιμετώπιση αυτού του φαινομένου και τι δείχνουν τα στοιχεία.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι ένας από τους «πολέμους» που αντιμετωπίζουμε καθημερινά και ένα από τα μεγάλα ζητούμενα και για την αύξηση των εσόδων του κράτους  και για την αντιμετώπιση μιας παραβατικότητας, η οποία δείχνει να επιμένει. Κατ΄ αρχάς, θα σας απαντήσω σε δύο σκέλη. Το πρώτο έχει να κάνει με τους ελέγχους, γιατί διάβασα και εγώ το δημοσίευμα. Με βάση τα επίσημα στοιχεία, τα οποία ζητήσαμε, έχουμε, αυτή τη στιγμή, εξαπλάσιες κατασχέσεις το 2023 από ό,τι ο μέσος όρος της τελευταίας 8ετίας. Συγκεκριμένα, έχουν κατασχεθεί ποσότητες νοθευμένων καυσίμων 621.000 τόνοι, ενώ ο μέσος όρος της προηγούμενης 6ετίας είναι 110.000 τόνοι. Έχουν γίνει περισσότεροι από 14.000 έλεγχοι μεσοσταθμικά τους τελευταίους 12 μήνες. Έχουν εντοπιστεί, μόνο σε ένα 10μήνο το 2023, 1.386 παραβάσεις, ενώ ο μέσος όρος 8ετίας είναι 1.087 και έχουν εκδοθεί πρόστιμα μόνο σε ένα 10μηνο, δηλαδή όχι σε όλο το έτος, ύψους 15,4 εκατομμυρίων ευρώ, ενώ ο μέσος όρος έτους της τελευταίας 8ετίας είναι περίπου 10 εκατομμύρια ευρώ. Αυτό είναι σημαντικό, ότι αυξάνονται οι έλεγχοι, τα πρόστιμα, τα κατασχεθέντα καύσιμα, όμως είδαμε ότι αυτό δεν είναι αρκετό. Γι΄ αυτό και στο φορολογικό νομοσχέδιο, για το οποίο θα μιλήσει ο Πρωθυπουργός την Τετάρτη και θα ψηφιστεί την Πέμπτη στη Βουλή, πέραν των παρεμβάσεων που ίσως έχουν γίνει περισσότερο γνωστές, έχουμε δύο πολύ σημαντικές παρεμβάσεις που χτυπούν νομίζω στη ρίζα του το λαθρεμπόριο καυσίμων. Το ένα είναι ότι αυστηροποιούνται οι κυρώσεις για νοθεία, λαθρεμπόριο καυσίμων ή παρεμπόδιση του ελέγχου. Προβλέπεται σφράγιση της εγκατάστασης, όχι μόνο της επιχείρησης, για δύο χρόνια, ενώ ορίζονται φυσικά ή νομικά πρόσωπα, των οποίων η εγκατάσταση σφραγίστηκε, δεν μπορούν να δραστηριοποιηθούν σε κάποια άλλη εγκατάσταση ή συνολικά στη διακίνηση ενεργειακών προϊόντων, επίσης για δύο χρόνια. Αυτό, για να εξηγήσουμε, γιατι συμβαίνει. Γιατί, πρώτον, ενώ σφραγιζόταν μια εγκατάσταση, η ίδια επιχείρηση πήγαινε λίγο πιο κάτω ή λίγο πιο πέρα, είτε γιατί συνέβαινε το ανάποδο. Στην ίδια ακριβώς εγκατάσταση λειτουργούσε μια άλλη επιχείρηση με άλλη επωνυμία, άλλο Α.Φ.Μ. και τα σχετικά. Τώρα, λοιπόν, εφόσον διαπιστώνεται κάτι τέτοιο, θα σφραγίζεται και η εγκατάσταση, ο χώρος δηλαδή, και το φυσικό ή το νομικό πρόσωπο δεν θα μπορεί είτε να λειτουργήσει σε άλλη εγκατάσταση, είτε να έχει μια οποιαδήποτε άλλη δραστηριότητα. Το δεύτερο το οποίο κάνουμε με το φορολογικό νομοσχέδιο που ψηφίζεται την Πέμπτη στη Βουλή, είναι το περιβόητο σύστημα εισροών-εκροών, το οποίο είναι πάρα πολύ σημαντικό, ουσιαστικά, καθίσταται υποχρεωτικό. Γιατί, πλέον, υπάρχει και η ευθύνη των εταιρειών εμπορίας καυσίμων να λαμβάνουν μέτρα πρόληψης για τη νοθεία και το λαθρεμπόριο. Με το να ελέγχουν, δηλαδή, αν τα πρατήρια καυσίμων χρησιμοποιούν το συγκεκριμένο σύστημα, το οποίο αποδεικνύεται πάρα πολύ σημαντικό για την αντιμετώπιση του λαθρεμπορίου καυσίμων.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Σήμερα ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ ανέβασε ένα βίντεο ως απάντηση σε εκείνο το χθεσινό του Πρωθυπουργού, σε σχέση με το Youth Pass. Μεταξύ  άλλων, αναφέρει ο κ. Κασσελάκης, ότι ο Πρωθυπουργός είναι ο «θείος», που λέει ότι εγώ θα κάτσω με τη νεολαία και της μοιράζει φραγκοδίφραγκα αντί για εργασία, παιδεία, ποιότητα ζωής. Πώς το σχολιάζετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Επειδή του αρέσουν του κ. Κασσελάκη αυτές οι εκφράσεις, εγώ θα σας πω τι μου θυμίζει εμένα ο κ. Κασσελάκης. Εμένα μου θυμίζει τον προπονητή της εξέδρας, ο οποίος, μάλιστα, έχει και πολλά χρόνια να πάει στο γήπεδο. Είναι αυτοί οι οποίοι κάθονται στην κερκίδα, κουνάνε το δάχτυλο, κάνουν κριτική για όλα, χωρίς βέβαια να ξέρουν τι καλύτερο μπορεί να πάει και τι έχουν να προτείνουν. Ο κ. Κασσελάκης, το έχουμε πει πολλές φορές, εξελέγη πρόεδρος ενός κόμματος που δεν ιδρύθηκε το 2022 ή το 2023, προϋπήρχε και κυβέρνησε με Πρωθυπουργό τον Αλέξη Τσίπρα. Και επειδή θέλει να μιλήσουμε για τους νέους, να του πούμε ότι η ανεργία των νέων τον Νοέμβριο του 2018 ήταν στο 43%. Τον Νοέμβριο του 2023 είναι στο 23%. Προφανώς, πρέπει να πέσει κι άλλο, αλλά έχει πέσει είκοσι μονάδες. Να του πούμε ότι ο κατώτατος μισθός αυξήθηκε τρεις φορές από την Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη. Έφτασε στα 780 ευρώ από τα 650 που ήταν, δηλαδή, αύξηση 20% και ο μέσος μισθός αυξήθηκε κατά 15% μέσα σε μία τετραετία. Προφανώς θα αυξηθεί, πρέπει να αυξηθεί και θα αυξηθεί κι άλλο. Θα έχουμε επικείμενη αύξηση την Άνοιξη που μας έρχεται. Το τρίτο που θέλω να πω είναι ότι υλοποιείται, τρέχει ένα Πρόγραμμα ενός δισεκατομμυρίου ευρώ για την εύρεση στέγης για τους νέους. Ήδη, 9.336 νέοι άνθρωποι έχουν εγκεκριμένη αίτηση για να βρουν σπίτι και κάποιοι εξ αυτών έχουν ολοκληρώσει πλήρως τη διαδικασία. Συνεχίζω και λέω, προφανώς πρέπει να κάνουμε και άλλα για τη στέγη, αλλά έχουμε κάνει ήδη αρκετά και θα κάνουμε περισσότερα. Ως προς την Παιδεία, νομίζω ότι είναι τουλάχιστον ειρωνικό ο πρόεδρος του κόμματος που ήταν απέναντι σε οποιαδήποτε προσπάθεια εκκένωσης καταλήψεων, δημιουργίας βιβλιοθηκών, εφαρμογής του νόμου, εκσυγχρονισμού των πανεπιστημίων, δημιουργίας πέραν από ισχυρών δημοσίων αλλά και ιδιωτικών πανεπιστημίων, ενώ ήταν στο εξωτερικό ο ίδιος και τα γνωρίζει όλα αυτά, νομίζω ότι είναι τουλάχιστον υποκριτικό. Στο τέλος της ημέρας αυτό που χρειάζεται να κρατήσουμε είναι ότι προφανώς όλες αυτές οι παρεμβάσεις δεν έλυσαν όλα τα προβλήματα των νέων. Χρειάζονται κι άλλες και θα γίνουν κι άλλες. Όμως, το να καθόμαστε απ’ έξω, να κουνάμε το δάχτυλο, να προσπαθούμε να μηδενίσουμε τα πάντα και βέβαια να κατηγορήσουμε και την πορεία της χώρας, που δεν μπορεί όλες αυτές οι θετικές ειδήσεις να είναι, ας πούμε, κατασκευασμένες για να πείσουμε τους πάντες ότι δεν πάμε καλύτερα απ’ ό,τι πηγαίναμε, νομίζω ότι δεν ωφελεί σε τίποτα.

Π. ΜΙΧΟΣ: Παρά τις διακηρύξεις περί του αντιθέτου, είναι προφανές ότι στη Νέα Δημοκρατία έχουν δύο γραμμές για τα ελληνοτουρκικά, χωρίς απαραιτήτως αυτό να είναι κακό για ένα φιλελεύθερο κόμμα, το να είναι πολυφωνικό. Δύο γραμμές, όμως, φαίνεται ότι υπάρχουν και στο θέμα του γάμου των ομόφυλων. Τον Δεκέμβρη του 2015 μόλις 19 βουλευτές της Ν.Δ., περιλαμβανομένου και του Πρωθυπουργού Κυριάκου Μητσοτάκη, ψήφισαν την επέκταση του Συμφώνου Συμβίωσης, που θεωρητικώς είναι πιο light από τον γάμο των ομόφυλων. Πρώτον, πότε σκοπεύει η Κυβέρνηση να φέρει το νομοθέτημα; Δεύτερον, ποια είναι η προσδοκία σας; Ότι 158 θα ψηφίσουν τον γάμο των ομόφυλων και θα περιλαμβάνει και θέματα τεκνοθεσίας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η απάντηση είναι η ίδια που έχω δώσει μέχρι τον ακριβή χρόνο της νομοθετικής παρέμβασης. Όλα στην ώρα τους. Δεδομένα θα τηρήσει τη δέσμευσή του ο Πρωθυπουργός, όπως είπε και στη ΔΕΘ και όπως έχει πει πολλές φορές. Ο χρόνος αυτής της νομοθέτησης θα ανακοινωθεί. Από εκεί και πέρα, επαναλαμβάνω είναι ένα πολύ σημαντικό ζήτημα, γι’ αυτό και θα προβούμε στην εν λόγω νομοθέτηση. Όμως, υπάρχουν και άλλα πολύ σημαντικά ζητήματα που απασχολούν το σύνολο της ελληνικής κοινωνίας για τα οποία συζητάμε, με ρωτάτε, προσπαθώ να απαντήσω με τα περισσότερα και ακριβέστερα δυνατά στοιχεία. Άρα, η απάντηση ποια είναι; Όλα στην ώρα τους. Να δίνουμε κάθε μάχη ξεχωριστά, όλες είναι σημαντικές. Να τεκμηριώνουμε γιατί πρέπει να ακολουθηθεί η πολιτική μας και να βλέπουμε αν έχει θετική επίδραση στους πολίτες, στο σύνολο της ελληνικής κοινωνίας, οπότε όταν έρθει εκείνη η ώρα θα τα συζητήσουμε όλα εξαντλητικά με τα επιχειρήματά μας και θα δώσουμε όλες τις απαντήσεις.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Αναφερθήκατε στην σημαντική, όπως είπατε, πρωτοβουλία της επιστολικής ψήφου, της θεσμοθέτησης της επιστολικής ψήφου στις ευρωεκλογές. Για τις ευρωεκλογές, όμως, ο κορυφαίος κατά το παρελθόν Υπουργός των κυβερνήσεων της Ν.Δ., κ. Μάνος, καταλογίζει στην Κυβέρνηση πολιτική δειλία για το ότι δεν τολμά να αλλάξει το σύστημα, να κατατμήσει, να αφήσει δηλαδή τη χώρα σε μία Περιφέρεια, θεωρώντας ότι αυτό το κάνει επειδή φοβάται ότι οι ήττες στις περιφερειακές και δημοτικές εκλογές θα οδηγούσαν σε αντίστοιχα φαινόμενα, κάποιες ήττες. Πώς το σχολιάζετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Με όλο τον σεβασμό στον πρώην Υπουργό να πούμε δύο πράγματα. Πρώτον ότι οι έδρες καθορίζονται, είτε στο ένα σύστημα είτε στο άλλο σύστημα, με βάση τα ποσοστά επικράτειας. Δεν καθορίζονται με βάση, δηλαδή και σε ένα σύστημα με Περιφέρειες, ο αριθμός των εδρών που θα λάβει κάθε κόμμα έχει να κάνει με το ποσοστό που έλαβε συνολικά στην Επικράτεια. Το δεύτερο είναι ότι στις πρόσφατες περιφερειακές εκλογές, αν δεν κάνω λάθος, με εξαίρεση την ιδιαίτερη περίπτωση της Κρήτης, όπου και εκεί στηρίξαμε αυτόν ο οποίος βγήκε πρώτος, στις 11 από τις 13 Περιφέρειες βγήκε πρώτος ο υποψήφιος της Ν.Δ. στον πρώτο γύρο, όπου συμμετείχαν όλα τα κόμματα, σε δύο υπόλοιπες ήταν προερχόμενος από τον ευρύτερο χώρο μας, χωρίς να έχει τη στήριξή μας. Στον δεύτερο γύρο συνολικά εξελέγησαν με εξαίρεση τον κ. Κουρέτα, είτε υποψήφιοι που είχαν την υποστήριξη της Ν.Δ. είτε υποψήφιοι που ήταν ευρύτερα στον χώρο μας. Άρα, αυτό δεν ξέρω πώς έχει αντανάκλαση σε αυτό που λέει ο πρώην Υπουργός, δεδομένου ότι και στις ευρωεκλογές αντιλαμβάνομαι, είναι φανερό ότι δεν θα συγκρουστούν δύο υποψήφιοι σε κάποιον δεύτερο γύρο. Θα είναι παρόντα όλα τα κόμματα και θα δώσουν τη μάχη όπως δίνουν και στις βουλευτικές, έτσι και στις ευρωεκλογές. Νομίζω ότι ήταν ξεκάθαρη η επιλογή με βάση το γεγονός ο ευρωβουλευτής είναι Έλληνας ευρωβουλευτής, εκπρόσωπος δηλαδή των ψηφοφόρων των Ελλήνων πολιτών όσων έχουν δικαίωμα ψήφου, εκπρόσωπος της χώρας μας στην Ευρώπη. Δεν εκπροσωπεί, δηλαδή, μία περιοχή, εκπροσωπεί συνολικά την ελληνική επικράτεια. Αυτό είτε με λίστα είτε με σταυρό ισχύει από τότε, από τη δεκαετία του 1980, από τότε που διεξάγονται οι ευρωεκλογές στη χώρα μας και αποφασίστηκε από τον Πρωθυπουργό να συνεχιστεί. Τίποτα περισσότερο.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Κατά τη συνεδρίαση του Ανωτάτου Συμβουλίου Συνεργασίας, μετά γνωρίζουμε αν θα υπάρξει ανακοίνωση συγκεκριμένων Συμφωνιών στο πλαίσιο της θετικής ατζέντας, όπως η πολιτική προστασία, όπως το εμπόριο, άλλα τέτοιου είδους ζητήματα πολιτικής;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω κάτι περισσότερο να σας πω αυτή τη στιγμή. Οτιδήποτε προκύψει προφανώς θα ανακοινωθεί.

Ευχαριστώ πολύ.

 

Copyright © 2023 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr