Τρέχων Άρθρο
Στ. Πέτσας στον “ΑΝΤ1”: “Η Τουρκία πρέπει επιτέλους να ελέγξει τις ροές”

Στ. Πέτσας στον “ΑΝΤ1”: “Η Τουρκία πρέπει επιτέλους να ελέγξει τις ροές”

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον «ΑΝΤ1» και τον δημοσιογράφο Γιώργο Παπαδάκη

Για τη συγκρότηση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης
Η απόφαση να μην υπάρχουν Υπουργοί στα υπουργικά έδρανα κατά την συζήτηση στη Βουλή της πρότασης για συγκρότηση Επιτροπής Προκαταρκτικής Εξέτασης είναι η δεύτερη συμβολική κίνηση που κάνουμε. Η πρώτη ήταν η μεταφορά του Υπουργικού Συμβουλίου στα γραφεία του Μεγάρου Μαξίμου, δηλαδή εκεί που είναι η Κυβέρνηση. Διακρίνουμε τις λειτουργίες όπως επιβάλλει το Σύνταγμα. Η Κυβέρνηση κάνει τη δουλειά της και η Βουλή τη δική της. Κατά τη συζήτηση, λοιπόν, στην Ολομέλεια, η Κυβέρνηση επέλεξε οι βουλευτές, οι οποίοι είναι Υπουργοί να καθίσουν στα βουλευτικά έδρανα για να εκφράσουν την άποψή τους όπως όλοι οι υπόλοιποι βουλευτές. Ήταν μια απόλυτα συνειδητή επιλογή να διαχωριστεί ο ρόλος της Βουλής από αυτόν της Κυβέρνησης.
Ήταν δικαίωμα όλων των πολιτικών Αρχηγών αν ήθελαν να μιλήσουν όπως επέλεξε ο κ. Τσίπρας να πάρει τον λόγο και να ταυτιστεί πλήρως με τον κ. Παπαγγελόπουλο. Αυτό ήταν δικό του ζήτημα.
Το αποτέλεσμα της ψηφοφορίας επιβεβαιώνει ότι ήταν καθαρά μια Κοινοβουλευτική διαδικασία. Είναι μυστική ψηφοφορία. Αν ζητούσαμε κοινοβουλευτική πειθαρχία, θα μπορούσατε να συνάγετε κάποια πολιτικά συμπεράσματα. Το χθεσινό αποτέλεσμα δεν έχει τέτοιο πολιτικό συμπέρασμα. Όταν θα φτάσουμε στην πρόταση της Προκαταρκτικής Επιτροπής τότε θα μπορέσουμε να συζητήσουμε για τέτοιου είδους συμπεράσματα. Όπως ξέρετε, το να παραπέμψει κανείς κάποιον είναι βαθιά ζήτημα συνείδησης του βουλευτή.
Για τουρκική προκλητικότητα
Αναδείξαμε την τουρκική προκλητικότητα σε όλα τα φόρα. Στις διμερείς επαφές, αλλά και στα Ηνωμένα Έθνη, όπου ο Πρωθυπουργός μίλησε ξεκάθαρα για αυτό. Είχαμε, σε όλες τις περιπτώσεις θετική ανταπόκριση με επίσημες δηλώσεις είτε ήταν του Αμερικανού Υπουργού Εξωτερικών είτε ήταν δηλώσεις όπως χθες στην τριμερή του Καΐρου.
Οι κυρώσεις είναι άλλο ζήτημα. Εμείς αυτή τη στιγμή είμαστε στο βήμα που θέλουμε να δούμε την απέναντι πλευρά, την τουρκική πλευρά, να σταματά τις προκλήσεις. Πώς θα τις σταματήσει; Αν επιτρέψει τις δύο Κοινότητες στο νησί  να συνεχίσουν τις συζητήσεις, ώστε να καταλήξουμε σε μία πρόσκληση από τον Γενικό Γραμματέα του Ο.Η.Ε. για την επανέναρξη των συζητήσεων και αν σταματήσει τις προκλήσεις της στην ΑΟΖ της Κύπρου. 
Μεταναστευτικό
Όσον αφορά το προσφυγικό-μεταναστευτικό η Τουρκία πρέπει επιτέλους, να ελέγξει τις ροές. Να ελέγξει τους διακινητές στην ενδοχώρα, στις ακτές και στα δικά της χωρικά ύδατα. Η Κοινή Δήλωση Ε.Ε.-Τουρκίας για να εφαρμοστεί πρέπει η Τουρκία πρώτα να δείξει το δικό της ενδιαφέρον στα τρία μέτωπα που σας είπα και από τη δική μας πλευρά να αυξηθούν οι επιστροφές. Είναι η δική μας υποχρέωση. Τα προηγούμενα τεσσεράμισι χρόνια, δυστυχώς, οι επιστροφές ήταν ελάχιστες. Εμείς προσδοκούμε να κάνουμε 10.000 επιστροφές μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα μέχρι το τέλος του 2020 και παράλληλα να συνεχίσουμε την αποσυμφόρηση των νησιών ώστε να μπορέσουν οι κοινότητες στα νησιά του Ανατολικού Αιγαίου να αναπνεύσουν λίγο γιατί έχουν τρομερό βάρος. Είναι αυτή τη στιγμή πάνω από 30.000 οι μετανάστες και πρόσφυγες που βρίσκονται εκεί.
Αυξήθηκαν οι ροές από τον Απρίλιο του 2019 και με ένταση ιδίως από τον Ιούλιο, Αύγουστο και μετά. Τι είπαμε ότι θα κάνουμε για αυτό;  Ότι θα φυλάξουμε τα σύνορά μας, ότι θα αυξήσουμε τις επιστροφές, ότι θα επιταχύνουμε τη διαδικασία χορήγησης ή απόρριψης ασύλου και ότι θα κάνουμε κλειστά προαναχωρησιακά κέντρα. Αυτά τα δρομολογούμε. Θα έρθει σύντομα νομοσχέδιο για το άσυλο, το οποίο απλοποιεί τις διαδικασίες, τις κάνει πολύ πιο εύκολες και αλλάζει αρκετές από τις προβλέψεις του προηγούμενου νόμου, που -στην ουσία- ήταν μια πρόσκληση σε ανθρώπους εκτός Επικράτειας να έρθουν στην Ευρώπη με πύλη εισόδου την Ελλάδα.
Προσχέδιο Προϋπολογισμού 
Δεν υπάρχει καμία περίπτωση να μην τα καταφέρουμε στο δημοσιονομικό πεδίο και το 2019 και το 2020. Αυτό είναι δεδομένο. Και θα σας πω το γιατί. Τον Ιούνιο του 2019 η Ευρωπαϊκή Επιτροπή έλεγε στην έκθεσή της ότι θα έχουμε δημοσιονομικό κενό το 2019 πάνω από μία μονάδα του Α.Ε.Π., δηλαδή πάνω από 2 δις ευρώ. Τώρα όλοι δέχονται ότι το 2019 δεν θα υπάρχει κανένα κενό, παρά το γεγονός ότι μειώσαμε τον ΕΝΦΙΑ κατά 22% ήδη από φέτος και παρά το γεγονός ότι προχωρούμε σε στοχευμένες παρεμβάσεις, όπως θα δείτε τις επόμενες ημέρες, για ενίσχυση των νοικοκυριών που έχουν ανάγκη, όπως  για παράδειγμα με την ενίσχυση του επιδόματος θέρμανσης.
Άρα δημοσιονομικό θέμα δεν υπάρχει κανένα ούτε για το ’19 ούτε για το ’20. Ο ρυθμός ανάπτυξης προβλέπεται -εκτίμηση είναι- για το 2019 στο 2% και για το 2020 2,8%. Κατά την άποψή μου αυτές είναι συντηρητικές εκτιμήσεις γιατί θέλουμε πάντα να πατάμε στο έδαφος. Ελπίζουμε ότι μετά τα αποτελέσματα και του τρίτου τριμήνου του 2019 και όσο πηγαίνουμε προς την οριστική κατάρτιση του σχεδίου Προϋπολογισμού, που θα έρθει στη Βουλή για ψήφιση τον Νοέμβριο, θα αναθεωρηθούν προς τα πάνω αυτές οι δύο εκτιμήσεις.  Άρα, κρατώ μια επιφύλαξη ότι είμαστε στη συντηρητική πλευρά για την πρόβλεψή μας. Θα ξεπεράσουμε αυτές τις προσδοκίες; Για να τις ξεπεράσουμε χρειάζεται κάτι: Εμπιστοσύνη. Η εμπιστοσύνη δείχνει ότι αποκαθίσταται. Πώς φαίνεται ότι αποκαθίσταται; Βγήκαμε δύο φορές στις αγορές. Την πρώτη φορά για το επταετές ομόλογο με επιτόκιο 1,9% τον Ιούλιο. Χθες βγήκαμε με επανέκδοση ενός μέρους του δεκαετούς ομολόγου με 1,5% επιτόκιο. Αυτά και τα δύο είναι ιστορικά χαμηλά. Δείχνουν, λοιπόν, οι αγορές ότι εμπιστεύονται την Ελλάδα και το μεταρρυθμιστικό πρόγραμμα που ξεδιπλώνουμε. Για την αποκατάσταση της εμπιστοσύνης θα πάμε πολύ καλύτερα το 2020.
Πετρέλαιο θέρμανσης 
Την περίοδο 2013-2014 είχαμε ένα επίδομα πετρελαίου θέρμανσης, 210 εκ. ευρώ. Είχαμε μια μεγάλη επιδότηση ανά λίτρο πετρελαίου θέρμανσης και είχαμε και μια σημαντική προκαταβολή. Αυτά άλλαξαν με τη διακυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ, προς το χειρότερο. Και έφτασε σήμερα το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης να είναι περίπου το ¼ από αυτό που ήταν και χωρίς προκαταβολή. Και μάλιστα, δεν έφτανε μόνο αυτό. Χορηγούνταν συνήθως το Καλοκαίρι, όταν είχε τελειώσει η θερμαντική περίοδος.
Εμείς, λοιπόν, τι θα κάνουμε; Θα αυξήσουμε το κονδύλι για το επίδομα πετρελαίου θέρμανσης. Θα κάνουμε μια ανακατανομή, ώστε να μπορούν να ευνοούνται περισσότερο οι περιοχές που έχουν πιο δύσκολες καιρικές συνθήκες τον χειμώνα και θα δώσουμε και προκαταβολή. Και στόχος μας, όπως ήταν και στο παρελθόν, είναι κάθε μήνα να γίνονται καταβολές. Αυτό είναι πιο προβλέψιμο και για τα νοικοκυριά και για τον κρατικό προϋπολογισμό. Να είμαστε όλοι νοικοκύρηδες. Υπάρχει η εξουσιοδότηση, η οποία είναι ενεργή για την τροποποίηση της Κοινής Υπουργικής Απόφασης και θα έρθει μέσα στις επόμενες μέρες. Το προανήγγειλε χθες, άλλωστε, και ο Υπουργός των Οικονομικών.
Για τους ρυθμούς ανάπτυξης
Όλες οι προβλέψεις τις οποίες κάνει κανείς είναι δυναμικές. Αν ρωτάτε την προσωπική μου γνώμη και τη δική μου εκτίμηση, το 4% θα είναι πολύ σύντομα κάτι το οποίο θα το δούμε. Με μία προϋπόθεση: Η προϋπόθεση, από δικής μας πλευράς, είναι η αποκατάσταση της εμπιστοσύνης. Κάνουμε ό,τι μπορούμε να την αποκαταστήσουμε. Όσον αφορά την εξωτερική προϋπόθεση, είναι μην πέσει η παγκόσμια ή η ευρωπαϊκή οικονομία σε μία ύφεση. Δυστυχώς, χάσαμε τα τρία προηγούμενα χρόνια που ήταν ευνοϊκές οι συνθήκες, για να πετύχουμε τέτοιους ρυθμούς ανάπτυξης.
Ο ρυθμός ανάπτυξης θα είναι υψηλός. Κι αυτό διότι οι μεταρρυθμίσεις -ιδίως αυτές που έχουν να κάνουν με αποκρατικοποιήσεις και με λιγότερα εμπόδια στην επιχειρηματικότητα- θα φέρουν γρήγορα επενδύσεις στην Ελλάδα. Έχετε δει, ήδη, ότι έρχονται ξένοι επενδυτές και δείχνουν το ενδιαφέρον τους. Απόδειξη η τελευταία επένδυση της Blackstone. Μια επένδυση περίπου 179 εκατομμυρίων για την αγορά ξενοδοχείων συνολικά 500 εκατομμυρίων, συμπεριλαμβανομένης της ανακαίνισης. Και άλλα 800 εκατομμύρια περίπου από τέσσερις μεγάλες επενδύσεις, οι οποίες είναι προς έγκριση στη Διϋπουργική Επιτροπή Στρατηγικών Επενδύσεων, που συστάθηκε. Οι επενδύσεις φέρνουν και δουλειές. Και αφού έρχονται δουλειές, αυξάνονται τα εισοδήματα, αυξάνεται και το Α.Ε.Π.. 
Για αναδρομικά
Σε ό,τι αφορά τα αναδρομικά πρέπει να δει κανείς ποιο είναι το χρονικό διάστημα για το οποίο αναφέρεται η απόφαση του ΣτΕ. Αν είναι το χρονικό διάστημα των 10 μηνών, όπως φαίνεται, φυσικά και θα τα δώσουμε με τη σειρά με την οποία μπορούμε να το κάνουμε, με βάση τις δημοσιονομικές μας δυνατότητες. Αν μιλάμε για περισσότερο χρονικό διάστημα, τότε θα πρόκειται για μια τελείως άλλη δημοσιονομική πολιτική και θέλει πολύ περισσότερη σκέψη, άλλο τρόπο, άλλη διαδικασία. Έχουμε δεσμευθεί στους Έλληνες ότι τα δύο βασικά προβλήματα, τα οποία τα είχαμε αναδείξει και προεκλογικά -δηλαδή, τις εισφορές των ελευθέρων επαγγελματιών και την ανταποδοτικότητα- θα τα θεραπεύσουμε με έναν νέο νόμο.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr