Σημεία συνέντευξης στον «Real Fm» (25/9/2020)
Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Στέλιου Πέτσα στον «Real Fm» και το δημοσιογράφο Νίκο Χατζηνικολάου
Για τον κορονοϊό
Αν βγάλει από την άμμο το κεφάλι της η Αξιωματική Αντιπολίτευση, τότε θα μπορέσει να δει ότι σε όλο τον κόσμο υπάρχει μία έκρηξη των κρουσμάτων, ένα δεύτερο κύμα της πανδημίας, σε επίπεδο κρουσμάτων και σε επίπεδο θανάτων στην Ευρώπη, στην Ασία και στην Αμερική. Δεν είναι, λοιπόν, μόνο η περίπτωση της Ελλάδας.
Είμαστε υποχρεωμένοι να λάβουμε όλα τα αναγκαία μέτρα για να προστατεύσουμε τη δημόσια υγεία και την ανθρώπινη ζωή. Το κάνουμε σταδιακά, προσθέτοντας από τον Αύγουστο και μετά μέτρα είτε οριζόντιου είτε τοπικού χαρακτήρα, και θα συνεχίσουμε να το κάνουμε εφόσον χρειαστεί. Ο Πρωθυπουργός είπε χθες ότι είμαστε σε ένα κρίσιμο σημείο -ιδίως στην Αττική- όπου θα πρέπει όλοι να καταλάβουμε ότι είναι απαραίτητο να τηρούμε τα μέτρα αυτοπροστασίας, όπως είναι το πλύσιμο των χεριών και η χρήση μάσκας, ώστε να μπορέσουμε να αποφύγουμε τα χειρότερα, να αποφύγουμε αυστηρά μέτρα που θα είχαν πολύ μεγάλο αντίκτυπο στην οικονομία και στην ανεργία.
Σε ό,τι αφορά τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς. Στα λεωφορεία που βρήκαμε, προσθέσαμε 250 μέσα στους πρώτους μήνες της διακυβέρνησής μας προκειμένου να αυξηθούν τα δρομολόγια και να περιοριστεί ο χρόνος αναμονής. Επίσης, θα προσθέσουμε πολλά ακόμα λεωφορεία το επόμενο διάστημα, σύμφωνα με τις εξαγγελίες που έχει κάνει ο Πρωθυπουργός με τον Υπουργό Μεταφορών και Υποδομών τον Ιούλιο. Επειδή όμως ούτε αυτά είναι αρκετά για να αντιμετωπίσουμε την κατάσταση που υπάρχει με τον συγχρωτισμό στις ώρες αιχμής, θα βάλουμε επιπλέον εκατοντάδες λεωφορεία από την ερχόμενη Τετάρτη και μετά -και όχι από τον Νοέμβριο όπως ήταν το αρχικό πλάνο- για να έχουμε περισσότερα δρομολόγια και άμεση αποσυμφόρηση στις ώρες αιχμής και στις γραμμές που εμφανίζουν υψηλή πληρότητα. Θέλω να επισημάνω ότι η συμφόρηση ιδίως στα λεωφορεία που είναι έντονη δεν εμφανίζεται σε όλες τις γραμμές. Εμφανίζεται σε ένα πολύ μικρό ποσοστό των γραμμών, σύμφωνα με τα στοιχεία του ΟΑΣΑ, και για συγκεκριμένες ώρες. Εκεί θα στοχεύσουμε για να έχουμε το επιθυμητό αποτέλεσμα. Για το μετρό και τον ηλεκτρικό είναι λίγο πιο σύνθετα τα πράγματα γιατί δεν είναι εύκολο να προσθέσει κανείς έναν συρμό, χρειάζεται μια ολόκληρη διαδικασία. Εφαρμόζουμε το τελευταίο διάστημα το κυλιόμενο ωράριο προσέλευσης και αποχώρησης των εργαζόμενων και την υποχρεωτική τηλεργασία σε ποσοστό 40% στον δημόσιο και ιδιωτικό τομέα που επίσης θα συμβάλει στην αποσυμφόρηση των Μέσων Μεταφοράς
Για τις καταλήψεις στα σχολεία
Ενώ φοβόμασταν ότι θα κλείσουν από τον κορονοϊό, τελικά κλείνουν από τις καταλήψεις. Καταλήψεις τεσσάρων-πέντε ατόμων, που έχουν ως αποτέλεσμα οι λίγοι να στερούν το δικαίωμα στη μάθηση από τους πολλούς. Κάνουμε μια τελευταία έκκληση προς αυτούς που έχουν προβεί σε καταλήψεις, -οι οποίες δυστυχώς έχουν αυξηθεί- να σταματήσουν αυτή την πρακτική, προκειμένου να έχουμε μια ομαλοποίηση τις επόμενες ημέρες. Και προσδοκούμε ότι θα υπάρξει ομαλοποίηση. Έχουμε δει διάφορα αιτήματα, τις τελευταίες ημέρες, που δεν έχουν καμία σχέση με το εκπαιδευτικό αντικείμενο και την εκπαιδευτική διαδικασία και δυστυχώς υποθάλπονται πολιτικά από ορισμένους παράγοντες.
Για τις Μ.Ε.Θ.
Στο τέλος Μαρτίου-αρχές Απριλίου, έβγαινε συνεχώς ο κ. Πολάκης κι έλεγε ότι πρέπει να επιτάξουμε όλες τις ιδιωτικές Μ.Ε.Θ.. Θα ‘πρεπε, δηλαδή, να τις πληρώνουμε, ενώ δεν τις χρειαζόμασταν, 1.600 ευρώ την ημέρα, γιατί αυτός είναι ο κανονισμός των νοσηλειών. Θα ‘πρεπε να είχαμε δώσει, δηλαδή, όλους αυτούς τους μήνες εκατομμύρια ευρώ των Ελλήνων φορολογουμένων, χωρίς να χρειάζεται. Αντίθετα, εμείς έχουμε μια συνεργασία με τον ιδιωτικό τομέα. Πιστεύουμε στις συμπράξεις δημόσιου και ιδιωτικού τομέα, όπου αυτές είναι εφικτές και αμοιβαία επωφελείς, και τέτοια είναι αυτή η περίπτωση. Το ποσό που έχει αποφασιστεί να καταβάλλεται βασίζεται στις ευρωπαϊκές προδιαγραφές. Γιατί μία κλίνη Μ.Ε.Θ. έχει γιατρό, έχει νοσηλευτικό προσωπικό, έχει εξοπλισμό. Αν είχαμε ακούσει τη συμβουλή του ΣΥΡΙΖΑ, θα είχαμε πετάξει πολλές δεκάδες εκατομμύρια στο «πηγάδι χωρίς πάτο».
Για αποστρατιωτικοποίηση των νησιών του Ανατολικού Αιγαίου
Δεν έχει τεθεί ποτέ και αν τεθεί δεν πρόκειται να γίνει αποδεκτό. Είναι ξεκάθαρο αυτό, ακόμη κι αν τεθεί. Είναι άλλο πράγμα το τι λέει το Συμβούλιο Ασφαλείας της Τουρκίας σε ένα εσωτερικό κοινό που αυτή τη στιγμή βλέπει την Κυβέρνησή του να έχει πολλές μαξιμαλιστικές διεκδικήσεις και να έχει σε τρία-τέσσερα σημεία σαφώς αναδιπλωθεί, προς τη σωστή κατεύθυνση. Περιμένουμε να δούμε πώς θα εξελιχθούν οι διερευνητικές επαφές, όταν επανεκκινήσουν. Οι θέσεις των ελληνικών κυβερνήσεων είναι πάγιες, ταυτίζονται, δεν έχουν αλλάξει ποτέ. Έχουν να κάνουν πρώτον με το γεγονός ότι υπήρξε τουρκική εισβολή στην Κύπρο το 1974. Υπάρχει η εγκατάσταση της 4ης Στρατιά, της Στρατιάς του Αιγαίου -όπως τη λένε οι Τούρκοι- από το ’75 στα μικρασιατικά παράλια. Υπάρχει η εξουσιοδότηση της Εθνοσυνέλευσης της Τουρκίας για casus belli από τον Ιούνιο του ’95. Υπάρχει φυσικά και το δικαίωμα της νόμιμης άμυνας της χώρας μας, με βάση το άρθρο 51 του Καταστατικού Χάρτη των Ηνωμένων Εθνών. Επομένως, δεν υπάρχει κανένα τέτοιο θέμα επί της ουσίας. Δεν πρόκειται ποτέ καμία ελληνική Κυβέρνηση να συζητήσει τέτοιο θέμα.
Για κυρώσεις στην Τουρκία
Εδώ υπάρχουν δύο διαφορετικά θέματα που πρέπει να είναι ξεκάθαρα. Το ένα είναι το ευρύτερο πλαίσιο κυρώσεων στην Τουρκία, που παρουσίασε ο κ. Μπορέλ, το οποίο εγκρίθηκε από το Συμβούλιο Εξωτερικών Υποθέσεων και θα εγκριθεί και από το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο. Υπάρχει και ένα δεύτερο σκέλος, το οποίο είναι στο τραπέζι εδώ και πολλούς μήνες, από πέρυσι το Καλοκαίρι, που είναι η επιβολή κυρώσεων σε φυσικά και νομικά πρόσωπα που συνδράμουν την Τουρκία σε παράνομες εξορυκτικές δραστηριότητες στην κυπριακή Α.Ο.Ζ.. Και σε αυτό -υπάρχει και σημερινή επίσημη ανακοίνωση από τον Εκπρόσωπο Τύπου του Υπουργείου Εξωτερικών, κ. Γεννηματά- έχουμε ταχθεί φυσικά στο πλευρό της Κύπρου.