Τρέχων Άρθρο
Σημεία συνέντευξης στο “ACTION 24” και την εκπομπή “Πίσω από τις γραμμές”

Σημεία συνέντευξης στο “ACTION 24” και την εκπομπή “Πίσω από τις γραμμές”

Σημεία Συνέντευξης του Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο ACTION 24 και την εκπομπή «Πίσω από τις γραμμές» με τους δημοσιογράφους Γιώργο Πιέρρο και Δημήτρη Τάκη

Για την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τα αναδρομικά των συνταξιούχων Δικαστικών Λειτουργών

Δεν θα επεκταθεί στους βουλευτές και δεν θα επεκταθεί πέραν των αιτούντων δικαστικών. Υπάρχει μια απόφαση της Δικαιοσύνης και δεν θα μπορούσαμε ποτέ να μπούμε σε διαδικασία αμφισβήτησης των αποφάσεων – το έχουμε αποδείξει αυτό- υπάρχει ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης αλλά συμμερίζομαι απολύτως και τους προβληματισμούς και τις ανησυχίες των πολιτών. Όπως είπα σήμερα και στην ενημέρωση των πολιτικών συντακτών, δεν πρέπει να υπάρχουν συνταξιούχοι δύο και τριών κατηγοριών. Και μάλιστα θεωρώ ότι οι άνθρωποι αυτοί, οι παππούδες μας και οι γιαγιάδες μας, μαζί με τη δική μας και την ακόμη νεότερη από εμάς γενιά, πλήρωσαν δυσανάλογα μια κρίση πολύ παραπάνω και μάλιστα χωρίς να τη δημιουργήσουν.  Πράγματι με μια πολυετή κρίση, με αλλεπάλληλες περικοπές με κορυφαία διαδικασία αυτές του τρίτου μνημονίου που θα τους αυξάνονταν οι συντάξεις από αυτούς που τους έβγαλαν στον δρόμο για να διαμαρτυρηθούν. Έφτασαν, λοιπόν, στο σημείο να βλέπουν κάποιες αυξήσεις όλοι, δίκαια χωρίς να υπάρχουν διαφοροποιήσεις. Η αλήθεια είναι ότι είναι μια είδηση που είναι λογικό κάποιους να τους στενοχωρεί και κάποιους να τους θυμώνει. Δεν υπάρχει ζήτημα επέκτασης, δεν υπάρχει ζήτημα να πάρουν οι βουλευτές αναδρομικά. Οι βουλευτές έχουν παραιτηθεί της διεκδίκησης αναδρομικών.

Για τις αυτοδιοικητικές εκλογές

Υπάρχει ξεκάθαρη στήριξη της Ν.Δ. με απόφαση του Πρωθυπουργού. Πήραμε πριν κάποιους μήνες μια απόφαση για τους 13 Περιφερειάρχες που στηρίζουμε και τους τρεις Δημάρχους των μεγαλύτερων πόλεων της χώρας,  Αθήνας, Θεσσαλονίκης και Πειραιά. Αυτή η απόφαση έχει δύο ερμηνείες. Η πρώτη είναι ότι η στήριξη καθιστά αυτές τις εκλογές πολύ σημαντικές για όλους και η στήριξη δεν έρχεται με κομματικά κριτήρια. Για εμάς καμία περιοχή του χάρτη δεν είναι μια αφορμή να βαφτεί ο χάρτης μπλε. Θεωρούμε, όμως, ότι είναι πολύ σημαντική η εκλογή την Τοπική Αυτοδιοίκηση ανθρώπων που μπορούν να είναι σύμμαχοι στις μεγάλες αλλαγές. Να μπορούμε να προχωρήσουμε σε όλα αυτά που θέλουμε. Η δεύτερη ερμηνεία είναι ότι δεν θέλουμε να μπούμε σε μια διαδικασία κομματικοποίησης της Αυτοδιοίκησης. Γιατί όλοι οι υπόλοιποι Δήμοι, που προφανώς κατεβαίνουν και άνθρωποι που ανήκουν στο χώρο μας με πολύ σπουδαία διαδρομή, φίλοι μας, άνθρωποι που στηρίζονται σε διάφορες πόλεις από τοπικά στελέχη, εμείς δεν θέλαμε και δεν δώσαμε χρίσμα, καμία στήριξη σε κανέναν άλλον Δήμο. Και αυτό για να επιλέξουν οι πολίτες με καθαρά αυτοδιοικητικά κριτήρια τον καλό Δήμαρχο, τον καλό δημοτικό σύμβουλο, τον καλό ή την καλή υποψήφια σε κάθε Δήμο. Αυτό είναι ξεκάθαρο.

Για τις Περιφέρειες Θεσσαλίας, Δυτικής Μακεδονίας και Βορείου Αιγαίου

Η  Αντιπολίτευση κατηγορεί την Κυβέρνηση για τα πάντα. Προφανώς και ήταν άνευ προηγουμένου σε ένταση αυτό το φυσικό φαινόμενο που συνέβη στη Θεσσαλία, προφανώς και υπάρχει μια διερεύνηση συνολικά των ευθυνών, όμως εμείς δεν θέλουμε να μηδενίσουμε το έργο που έχει κάνει ο Περιφερειάρχης. Δεν κρυβόμαστε πίσω από το δάχτυλό μας. Συνεχίζουμε να στηρίζουμε τον κ. Αγοραστό. Θεωρούμε ότι παρά τις δυσκολίες και ενδεχομένως κάποια πράγματα που πρέπει να γίνουν πιο γρήγορα, έχει κάνει έργο στη  Θεσσαλία. Έχει προχωρήσει αρκετά ζητήματα. Ήταν παρών σε μια πάρα πολύ δύσκολη κρίση. Είναι παρών συνεχώς- και σας το λέω με τις καθημερινές συσκέψεις που κάνουμε στην προσπάθεια αποκατάστασης. Ξέρετε, επειδή θυμούνται την Τοπική Αυτοδιοίκηση μόνο όταν έχουμε αυτοδιοικητικές ή βουλευτικές εκλογές για να έχουν τις στηρίξεις Δημάρχων και δημοτικών συμβούλων -και αναφέρομαι στην Αντιπολίτευση-, πριν φύγει από την εξουσία ναρκοθέτησε πολιτικά την Τοπική Αυτοδιοίκηση με την απλή αναλογική.

Ο κ. Αμανατίδης είναι ένας άνθρωπος ο οποίος εξελέγη βουλευτής με τη ΝΔ και κατέβηκε εκ νέου με τη ΝΔ το ΄23, μιλώντας για το έργο της Κυβέρνησης και του Πρωθυπουργού. Και επειδή οι πολίτες επέλεξαν να μην είναι βουλευτής, ξέρετε οι πολίτες επιλέγουν, οι ψηφοφόροι επιλέγουν, θυμήθηκε την Τοπική Αυτοδιοίκηση και «θυμήθηκε» τελικά ότι ο περιφερειάρχης δήθεν δεν είναι ικανός.

Υπάρχει μια εντύπωση από τις μετρήσεις που τοπικά  γίνονται ότι οι υποψήφιοι που υποστηρίζει η ΝΔ με την απόφαση του Πρωθυπουργού ως προέδρου της ΝΔ, έχουν αναπτύξει μια σημαντική δυναμική. Αυτό αποτυπώνει -παρά τα προβλήματα που ζούμε- και το έργο που έχει γίνει σε επιμέρους περιφέρειες, τα έργα που  έχουν προχωρήσει, όλα αυτά τα χρήματα  που έχουν μετατραπεί σε έργα, τα οποία αρχίζουν οι πολίτες και τα βλέπουν.

Στόχος μας είναι να κερδίσουν ει δυνατόν και οι 13 επιλογές μας.

Το πιο σημαντικό είναι το εξής: Φανταστείτε να θέλεις να εφαρμόσεις τη νομιμότητα παντού, κάτι το οποίο το βλέπουμε να γίνεται, παράδειγμα να εκκενώσεις καταλήψεις, να εφαρμόζεις τον νόμο στα πανεπιστήμια, να εφαρμόζεται ο νόμος παντού, κάτι το οποίο είναι μια πονεμένη ιστορία για τη χώρα μας και να έχεις έναν δήμαρχο σε μια μεγάλη πόλη, ο οποίος να πιστεύει ότι υπάρχουν άβατα, ο οποίος να πιστεύει ότι δεν μπορεί να παρεμβαίνει σε κάποιους χώρους, ανήκει δηλαδή ευρύτερα στον χώρο αυτό. Φανταστείτε να θέλει μια Κυβέρνηση να προχωρήσει μεγάλα έργα και να έχεις στην Τοπική Αυτοδιοίκηση ανθρώπους που προσπαθούν να κάνουν μια μικροπολιτική διαχείριση. Θυμάστε τι έγινε στο βόρειο Αιγαίο; Θα σας πω ένα πολύ χαρακτηριστικό παράδειγμα. Η Κυβέρνηση και επιτυχώς όπως απεδείχθη, προσπάθησε να διαχειριστεί μια υβριδική απειλή και είχαμε έναν περιφερειάρχη ο οποίος δεν ήταν σύμμαχος στην επίλυση, αλλά έκανε σόου μπροστά στις κάμερες και στους δημοσιογράφους. Αυτό ήταν σε βάρος των πολιτών. Όχι σε βάρος ενός κόμματος. Αυτό θέλουμε να το αποφύγουμε λοιπόν, στηρίζοντας ως υποψήφιο τον Αλκιβιάδη Στεφανή.

Για το νομοσχέδιο του Υπουργείου Εσωτερικών για την Τοπική Αυτοδιοίκηση

Οι Δήμοι δεν μπορούσαν να διοικηθούν. Σας το λέει ένας άνθρωπος που γύρισε μαζί με όλη την ομάδα της Πειραιώς και μαζί με τον Πρωθυπουργό σχεδόν το σύνολο των Δήμων και του λεκανοπεδίου και σχεδόν όλες τις πρωτεύουσες νομών και πολλούς άλλους Δήμους σε όλη την Ελλάδα. Το αλλάξαμε αυτό. Αυξήσαμε τη χρηματοδότηση. Τα χρήματα που έχει δώσει αυτή η Κυβέρνηση στην Τοπική Αυτοδιοίκηση για τις ανάγκες των πολιτών, για μεγάλα έργα, έχουν υπερπολλαπλασιαστεί. 3,5 δις ευρώ μόνο το πρόγραμμα Τρίτσης και συνολικά 5 δις ευρώ. Από 5,9 δις ευρώ για τις Περιφέρειες στο προηγούμενο ΕΣΠΑ, 8,1 δις ευρώ στο νέο ΕΣΠΑ. Και για να μιλήσουμε και πολιτικά για την Τοπική Αυτοδιοίκηση,  ο τελευταίος νόμος λέει για λογοδοσία στους Δήμους. Δηλαδή να ξέρουν οι πολίτες τι κάνουν οι Δήμαρχοι, τι κάνει ο κάθε οργανισμός Τοπικής Αυτοδιοίκησης. Διαφάνεια, όλοι οι Οργανισμοί να έρθουν απευθείας στους Δήμους χωρίς να υπάρχει προφανώς καμία απόλυση. Και η Αντιπολίτευση αυτό δεν το ψηφίζει και τι λέει; Ότι δήθεν καταργούνται οι βρεφονηπιακοί σταθμοί. Δεν προκύπτει αυτό από πουθενά.

 

Σχετικά με δημοσιεύματα του Τουρκικού Τύπου για αποστρατικοποίηση ελληνικών νησιών και την καθέλκυση της φρεγάτας Belharra

Είναι καθοριστικής σημασίας η καθέλκυση της φρεγάτας, είναι η πρώτη από τις τρεις που θα έχουμε, μαζί με όλα τα υπόλοιπα τα οποία έχουν υπογραφεί και έχουν προχωρήσει και υλοποιούνται. Η Ελλάδα πράγματι είναι πιο ισχυρή από ποτέ αμυντικά, πιο εξοπλισμένη από ποτέ και πολύ πιο ισχυρή ως προς τις σχέσεις της με άλλες χώρες, με συμφωνίες που έχει συνάψει. Και αυτό προκύπτει και από τις διεκδικήσεις της και σε δύσκολες καταστάσεις και το πόσες φορές έχει βγει μπροστά, είτε αφορά αυτό συμφωνίες με άλλες χώρες, είτε αφορά αυτό την περίπτωση του Ταμείου Ανάκαμψης, το πιστοποιητικό εμβολιασμού, οι διεκδικήσεις χρημάτων για την πανδημία, τις πρόσφατες διεκδικήσεις για τις φυσικές καταστροφές στην Θεσσαλία. Τώρα, όσον αφορά την φημολογούμενη αποστρατικοποίηση που ακούστηκε, αποτελεί προφανώς κάτι το οποίο δεν έχει καμία βάση. Το έχουμε κάνει σαφές, το έχει κάνει σαφές ο υπουργός Εθνικής Άμυνας, και ο προκάτοχός του και είναι και μία διαχρονική θέση των ελληνικών κυβερνήσεων. Και έτσι θα έπρεπε να είναι και έτσι είναι. Δεν υπάρχει καμία τέτοια συζήτηση, δεν ετέθη ως θέμα και δεν θα μπορούσε ποτέ η ελληνική πλευρά, ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε κανένας άλλος κυβερνητικός αξιωματούχος να βάλει στο τραπέζι μία τέτοια συζήτηση. Άρα δεν υπάρχει τίποτα από όλα αυτά που να ισχύει. Νομίζω ότι αυτό έχει γίνει σαφές και καθαρό σε όλους τους τόνους και η αναπαραγωγή μιας τέτοιας συζήτησης, προφανώς όχι από εσάς τους δημοσιογράφους, αλλά έστω και ως αμφισβήτηση από τον αντιπολιτευόμενο Τύπο ή από την αντιπολίτευση, δεν κάνει κακό στην Κυβέρνηση, γιατί η Κυβέρνηση είναι ξεκάθαρη. Κάνει κακό στην χώρα.

 

Για το μεταναστευτικό

Η καταρχήν συμφωνία που υπάρχει, γιατί μένει να επικυρωθεί και από το Ευρωκοινοβούλιο, η καταρχήν συμφωνία των 27 για το Μεταναστευτικό, είναι σημαντική εξέλιξη. Μένει να επικυρωθεί αλλά νομίζουμε ότι εφόσον υπάρχει μια καταρχήν συμφωνία θα επικυρωθεί, γιατί αναγνωρίζει καταρχάς το Μεταναστευτικό ως κρίση, γιατί μιλάμε για μία έκτακτη κατάσταση, και αυτό είναι πολύ σημαντικό. Δίνει μεγαλύτερα δικαιώματα και αναγνωρίζει ουσιαστικά το αυξημένο πρόβλημα των χωρών υποδοχής, όπως είναι η Ελλάδα, κάνει πολύ πιο γρήγορη και πολύ πιο ευέλικτη τη διαδικασία απονομής ή μη ασύλου, ή αναστολής των αδειών, αυτό είναι πάρα πολύ σημαντικό. Γιατί θυμάστε τα προηγούμενα χρόνια, μέχρι να έχουμε μία νέα διαδικασία από την κυβέρνηση μας, υπήρχαν εκκρεμείς αιτήσεις για χρόνια, και αυτό στοίβαζε ανθρώπους, ταλαιπωρημένους ανθρώπους, είτε ήταν παράτυποι μετανάστες, είτε στο τέλος τους αναγνωριζόταν το στάτους των προσφύγων, σε δομές ντροπής με άθλιες συνθήκες. Ήμουν προχθές στη Μυτιλήνη, κανείς δεν θα ξεχάσει όλα αυτά που έζησαν και οι κάτοικοι του νησιού, αλλά και οι άνθρωποι που ήταν εκεί στοιβαγμένοι. Όλα αυτά λοιπόν φαίνεται ότι περνάνε σε μία νέα φάση και βέβαια το είπατε, και είναι πάρα πολύ σωστό, και το ζήτημα της χρηματοδότησης. Και στο ζήτημα του Μεταναστευτικού και στο ζήτημα των Φυσικών Καταστροφών, δεν μπορεί μια χώρα όπως η Ελλάδα, η οποία διαχειρίζεται μία κατάσταση που δεν τις αναλογεί, ως προς το Μεταναστευτικό, ή σε μία περίοδο πρωτοφανών κρίσεων και φυσικών καταστροφών, η Ευρώπη να έχει την αντιμετώπιση που είχε όλα τα προηγούμενα χρόνια. Φαίνεται ότι μπαίνουμε σε μια νέα περίοδο, διαφορετικής προσέγγισης και σε αυτό έχει πρωταγωνιστήσει η ελληνική πλευρά και ο Κυριάκος Μητσοτάκης.

 

Για την αντιμετώπιση της ακρίβειας

Υπάρχουν δυο διαφορετικά πράγματα του ζητήματος αυτού. Το ένα είναι οι τιμές και το άλλο είναι τα εισοδήματα. Ως προς τις τιμές αυτό το οποίο θα κάνει η κυβέρνηση, είναι συνεχείς ελέγχους με πάρα πολύ αυστηρά πρόστιμα. Ένα σύνολο πολύ συγκεκριμένων κωδικών αυτή τη στιγμή ελέγχονται για πιθανή παραβίαση του το πλαφόν στο μέγιστο περιθώριο κέρδους. Έχουν ήδη επιβληθεί πάρα πολλά πρόστιμα. Πεντέμισι εκατομμύρια ευρώ είναι το ύψος των προστίμων. Σε περίπτωση μάλιστα μιας εταιρείας, της εταιρείας BIC το πρόστιμο ήταν διπλάσιο από τα έσοδα που προέκυψαν από την παραβίαση της συγκεκριμένης διάταξης. Άρα έλεγχοι στην αγορά, συνεχείς έλεγχοι στην αγορά οι οποίοι γίνονται και θα ενταθούν ακόμη περισσότερο. Μια σειρά από άλλες πρωτοβουλίες, όπως αυτές που ανακοίνωσε το υπουργείο Ανάπτυξης, σε συνέχεια των ήδη υπαρχουσών πρωτοβουλιών. Παράδειγμα η συνεχής μείωση τιμής για κάποια προϊόντα σε βάθος εξαμήνου, με ποινή σε περίπτωση που υπάρχει κάποια παραπλανητική ετικέτα από τις εταιρείες αυτές, από τα σούπερ μάρκετ και τις εταιρείες πώλησης. Η δημοσιοποίηση των τιμών χονδρικής, για να βλέπουμε πότε υπάρχει περίπτωση ανατιμήσεων και βέβαια η διεύρυνση της διαδικασίας καταγγελιών. Αυτά νομίζω έχουν αποδώσει, γιατί έχουμε τον τρίτο χαμηλότερο πληθωρισμό στην Ευρώπη. Βέβαια, ο πληθωρισμός και ειδικά των τροφίμων παραμένει υψηλός, αλλά μειώνεται. Δεύτερο σκέλος, που για μας είναι το πιο σημαντικό είναι η αύξηση των εισοδημάτων. Και για τις αυξήσεις των εισοδημάτων είναι σημαντικές οι σημειακές παρεμβάσεις, αλλά πιο σημαντικές είναι οι μόνιμες αυξήσεις. Μιλάμε λοιπόν για μια κυβέρνηση που με το πρόγραμμά της προσήλθε, εξελέγη και αμέσως μετά το νομοθέτησε το 50% του προγράμματός της. Αυξήσεις στο δημόσιο, αυξήσεις στο ελάχιστο εγγυημένο εισόδημα, αύξηση στο αφορολόγητο. Στο δημόσιο για παράδειγμα, είναι 10,5% η αύξηση. Ισοδυναμεί περίπου με το μεγαλύτερο σημείο σχεδόν του πληθωρισμού τροφίμων. Αυτό είναι σημαντικό και γιατί είναι ο καλύτερος τρόπος αντιμετώπισης της παρατεταμένης εισαγόμενης ακρίβειας αλλά γιατί αυτές οι παρεμβάσεις μένουν όταν οι κρίσεις φεύγουν. Θα συνεχίσουμε λοιπόν σε αυτή την κατεύθυνση για να έχουν οι πολίτες τις λιγότερες δυνατές συνέπειες ενός πολύ μεγάλου προβλήματος το οποίο είναι παγκόσμιο και επιμένει. Φαίνεται όμως ότι στη χώρα μας αντιμετωπίζεται με καλύτερο τρόπο σε σχέση με κραταιές μέχρι πρότινος οικονομίες. Και να πω  και κάτι. Αυτά δεν γίνονται μαγικά. Αυτά δεν φυτρώνουν από κάπου. Όπως φαίνεται ότι οι ισχυρισμοί περί «λεφτόδεντρων» της αντιπολίτευσης έχουν διαψευσθεί. Αυτά προκύπτουν από την πολύ καλή πορεία της ελληνικής οικονομίας, γιατί είναι χρήματα Ελλήνων φορολογουμένων. Το γεγονός ότι μειώνουμε το χρέος  μας, έχουμε αύξηση του ΑΕΠ μας, άρα μείωση του χρέους ως προς το ΑΕΠ. Η ελληνική οικονομία είναι πρώτη σε ανάπτυξη στο δεύτερο τρίμηνο. Μιλάμε για μια οικονομία που ήταν αρνητική είδηση σε όλο τον κόσμο πριν από κάποια χρόνια. Αυτό λοιπόν δίνει τη δυνατότητα στον Πρωθυπουργό και στην Κυβέρνηση, να νομοθετεί όλα όσα σας ανέφερα και πολλά περισσότερα.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr