Τρέχων Άρθρο
Σημεία συνέντευξης στην εκπομπή του ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 «Γιατί με ξύπνησες πρωί»

Σημεία συνέντευξης στην εκπομπή του ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 «Γιατί με ξύπνησες πρωί»

Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στην εκπομπή του ΠΑΡΑΠΟΛΙΤΙΚΑ 90,1 «Γιατί με ξύπνησες πρωί»  και τους δημοσιογράφους Σωτήρη Ξενάκη και Βασίλη Σκουρή

 

Για την αλλαγή του εκλογικού νόμου στις αυτοδιοικητικές εκλογές

Θέλουμε να κάνουμε μια αλλαγή, που στόχος της είναι να μειωθεί η ταλαιπωρία των πολιτών και να ενισχυθεί η συμμετοχή σε έναν γύρο. Ο πυρήνας του νομοσχεδίου που θα κατατεθεί στη Βουλή είναι δημοτικές εκλογές με εκλογή σε έναν γύρο. Θέλουμε να το κάνουμε τριάμισι χρόνια πριν τις δημοτικές και περιφερειακές έτσι ώστε να υπάρχει όλος ο χρόνος να ενημερωθούν οι αυτοδιοικητικοί ή οι εν δυνάμει συμμετέχοντες για τη διαδικασία. Όλο αυτό το θεσμικό πλαίσιο ξεκίνησε να συζητιέται κυρίως σε επίπεδο αυτοδιοικητικών από τον Υπουργό Εσωτερικών Θόδωρο Λιβάνιο με τη συνεδρίαση της ΚΕΔΕ πριν από κάποιους μήνες και τις επόμενες εβδομάδες θα ξεδιπλωθεί όλο αυτό ούτως ώστε να γίνει ο απαιτούμενος διάλογος και  με τα κόμματα και σε επίπεδο δημόσιας διαβούλευσης.

Όταν η Κυβέρνηση, όπως και όλες οι αυτοδύναμες Κυβερνήσεις φέρνουν ένα νομοσχέδιο στις επιτροπές της Βουλής αφού αρχικά έχει περάσει από υπουργικό συμβούλιο και διαβούλευση, ο στόχος είναι ψηφιστεί το νομοσχέδιο. Όμως είναι ανοιχτές οι Κυβερνήσεις και ειδικά η δική μας το έχει αποδείξει αυτό, σε ουσιαστικές και κοστολογημένες προτάσεις – εν προκειμένω εδώ δεν μιλάμε για κοστολογημένες προτάσεις – σε σοβαρές προτάσεις. Έτσι λειτουργούν οι δημοκρατίες. Περιμένουμε και από τα κόμματα προφανώς και από τους αυτοδιοικητικούς και από την κοινωνία των πολιτών σοβαρές προτάσεις.

Σε κάθε περίπτωση θα ψηφίσουμε έναν  εκλογικό νόμο για την Αυτοδιοίκηση. Θα γίνει ένας ο γύρος των εκλογών, θα τα δούμε στην πράξη. Οι πολίτες ουσιαστικά από τον πρώτο γύρο θα έχουν βάλει και μια δεύτερη επιλογή έτσι ώστε να μην χρειαστεί να προσέρχονται ξανά. Ουσιαστικά αυτό που θα καλούμασταν εμείς, εσείς, όλοι, να κάνουμε σε περίπτωση που ψηφίζουμε σε έναν Δήμο που δεν βγει Δήμαρχος από τον πρώτο γύρο, θα το έχουμε κάνει από πριν έτσι ώστε να μην ταλαιπωρηθούμε ξανά να πάμε και βέβαια να εξοικονομηθούν και χρήματα όπως αντιλαμβάνεστε. Γιατί μια εκλογική διαδικασία ειδικά της Τοπικής Αυτοδιοίκησης- έχουμε τόσα πολλά ονόματα, τόσα πολλά ψηφοδέλτια. Δυστυχώς, βλέπουμε να βγαίνουν Δήμαρχοι σε δεύτερους γύρους με πολύ μικρότερη συμμετοχή από αυτή που έχει ο πρώτος γύρος. Προφανώς αυτός που εκλέγεται είναι αυτός που αποφασίζουν οι πολίτες, ακόμη και ένας να ψηφίσει, αυτός είναι ο Δήμαρχος δεν το συζητάμε αλλά καλό είναι η απόφαση αυτή να βγαίνει με τη μεγαλύτερη συμμετοχή που είναι στους πρώτους γύρους.

Για τον εκλογικό νόμο

Ο Πρωθυπουργός όπως και στην πρώτη τετραετία έτσι και στη δεύτερη έχει αποφασίσει να πρωτοτυπήσει ή τέλος πάντων να αποτελέσει εξαίρεση σε έναν κανόνα αρκετών προκατόχων του που άλλα έλεγαν και άλλα έκαναν –για να μη μηδενίζουμε υπήρχαν και άλλοι πρωθυπουργοί που τηρούσαν τον λόγο τους- και αυτά τα οποία λέει να τα κάνει πράξη. Έχει πει λοιπόν όταν ψήφισε τον εκλογικό νόμο λίγους μήνες μετά την εκλογή του το 2019 ότι με αυτόν τον εκλογικό νόμο θα πορευτούμε. Με αυτόν τον εκλογικό νόμο πορευτήκαμε στις δεύτερες εκλογές του 2023 – γιατί στις πρώτες δεν είχε εφαρμοστεί, είχε μείνει η απλή αναλογική με τα αποτελέσματα που είδαμε στη συνέχεια- και το σωστό είναι τους κανόνες  να μην τους αλλάζεις και να πορεύεσαι με τους κανόνες που εσύ ο ίδιος έχεις ψηφίσει. Άρα δεν υπάρχει ζήτημα αλλαγής εκλογικού νόμου. Το έχει απαντήσει, δεν ήταν η πρώτη φορά που το απάντησε αυτό ο Πρωθυπουργός.

Για τις εκλογές και τον στόχο αυτοδυναμίας

Είναι στόχος η αυτοδυναμία. Αλλά αυτή τη στιγμή δεν έχουμε εκλογές οπότε θεωρώ ότι είναι και λίγο ανεπίκαιρο και άκαιρο βασικά και δεν αφορά και την κοινωνία αυτή τη στιγμή αυτή η συζήτηση. Είναι μια πολύ σοβαρή συζήτηση βέβαια η οποία θα ξεκινήσει να γίνεται όταν έρθει η ώρα της προεκλογικής περιόδου.

Να σας υπενθυμίσω ότι και το 2023, τότε ήμουν γραμματέας του κόμματος και συμμετείχα έντονα και εγώ στον πολιτικό διάλογο με στελέχη των υπόλοιπων κομμάτων, η πρώτη ερώτηση ή μια από τις πρώτες ερωτήσεις που έκαναν οι δημοσιογράφοι ήταν «πώς θα αποκτήσουμε αυτοδυναμία μπαίνοντας στην προεκλογική περίοδο με ποσοστά χαμηλότερα από τον στόχο». Δεν προδικάζω το αποτέλεσμα γιατί το αποτέλεσμα είναι μόνο στα χέρια των πολιτών, μόνο η κοινωνία ξέρει,  ο στόχος όμως είναι ναι, μια ακόμη τετραετία με την προϋπόθεση οι πολίτες να αναγνωρίσουν -με τα λάθη που έχουν γίνει και θέλουμε να τα διορθώσουμε- αποτελεσματικότητα και συνέπεια σε σχέση με αυτά που είχαμε υποσχεθεί σε σχέση με το 2023. Η αυτοδυναμία ή τέλος πάντων το  οποιοδήποτε αποτέλεσμα  είναι στα χέρια μόνο του ελληνικού λαού, των Ελλήνων πολιτών. Δεν πιστεύουμε όμως στις κυβερνήσεις συνεργασίας και η πεποίθηση μας αυτή δεν επιβεβαιώνεται μόνο από την ελληνική πραγματικότητα των τελευταίων ετών και δεκαετιών, επιβεβαιώνεται και από την ευρύτερη πραγματικότητα, την ευρωπαϊκή πραγματικότητα.

Για την αντιμετώπιση της εγκληματικότητας

Καταρχάς, συμμερίζομαι προφανώς το αίσθημα που δημιουργείται στους κατοίκους μιας αστικής περιοχής όπως είναι το Χαλάνδρι και όπως κάθε περιοχή που συμβαίνει μια τέτοια ακραία εγκληματική ενέργεια. Όμως όπως αντιλαμβάνεστε ως εκπρόσωπος μιας Κυβέρνησης έξι ετών έχω το καθήκον να σας παρουσιάσω τη συνολική πραγματικότητα, αυτό που λέμε τη μεγάλη εικόνα όχι όπως την έχω εγώ στο μυαλό μου αλλά όπως ισχύει από τα επίσημα δεδομένα. Η προσπάθεια που έχει κάνει η Ελληνική Αστυνομία τα τελευταία χρόνια είναι μια προσπάθεια- με βάση τα επίσημα στοιχεία-  που συμπυκνώνει ενέργειες που δεν έγιναν για ολόκληρες δεκαετίες στην Ελλάδα και έχουν γίνει σε λίγα χρόνια. Αν δει κανείς τα στοιχεία σε επιμέρους εκφάνσεις της εγκληματικότητας για παράδειγμα όπως είναι οι καταλήψεις στα πανεπιστήμια σε μια χώρα όπου κάθε πόλη είχε και μια κατάληψη σε ένα πανεπιστήμιο  και τώρα δεν έχει ούτε μια ενεργή κατάληψη, στην αντιμετώπιση της ενδοοικογενειακής βίας και με ακραία περιστατικά, που έχουμε μόνο το 2024,  12.000 συλλήψεις μόνο για την ενδοοικογενειακή βία. Τη βία στα γήπεδα όπου με πολύ δύσκολα μέτρα τα οποία αμφισβήτησαν σχεδόν όλοι- και δικαίως θα πως εγώ- όταν τα ανακοινώσαμε, έχουν εφαρμοστεί και η κατάσταση έχει αλλάξει άρδην. Τη βαρύτατη εγκληματικότητα, όπως αυτή που μου περιγράψατε, μόνο τους τελευταίους πέντε μήνες  η νέα υπηρεσία της Αστυνομίας, η Διεύθυνση Αντιμετώπισης Οργανωμένου Εγκλήματος έχει εξιχνιάσει 48 μεγάλες εγκληματικές οργανώσεις. Όλο αυτό δείχνει ότι υπάρχει πλέον ένα κράτος, στο οποίο το «νόμος και τάξη», που για εμένα δεν είναι ένα δεξιό δόγμα ούτε καν δόγμα, είναι μια αυτονόητη προϋπόθεση για να έχουμε δημοκρατία και να θωρακίζουμε τη δημοκρατία μας, από μία υπόσχεση χωρίς αντίκρισμα γίνεται πράξη.

Για τις εγκληματικές οργανώσεις

Προφανώς και είναι πρόβλημα, αλλά όποιος ισχυριστεί από το πολιτικό σύστημα ότι μπορεί να πατήσει ένα κουμπί και να εξαφανίσει την εγκληματικότητα σε οποιοδήποτε κράτος του κόσμο, τότε κοροϊδεύει τον κόσμο. Εμείς έχουμε αποφασίσει να πολιτευόμαστε με την αλήθεια και με τις παραδοχές των προβλημάτων. Η κατάσταση που επικρατεί αυτή τη στιγμή στη χώρα με βάση αυτά τα οποία σας είπα και πολλά ακόμα, δηλαδή οι 48 εγκληματικές οργανώσεις που έχει εξαρθρώσει η νέα διεύθυνση της ΕΛΑΣ είναι αυτό που λέμε βαρύ έγκλημα. Βαρύ έγκλημα και ως προς περιστατικά που συζητάμε τώρα, η εγκληματική δραστηριότητα όπως συζητάμε τώρα, αλλά και πολύ βαρύ έγκλημα σε επίπεδο διαφθοράς σχετικά με το Δημόσιο, κρατικών υπαλλήλων, μεγάλα κυκλώματα, εμπορία ναρκωτικών. Είναι δεδομένο ότι όσες κι αν είναι οι επιτυχίες, θα παραμένουν κάποιοι, οι οποίοι επιμένουν να εγκληματούν. Αυτό, λοιπόν, είναι μια καθημερινή μάχη την οποία οφείλουμε να δώσουμε. Ο στόχος είναι κάθε χρόνο τα στατιστικά στοιχεία, πίσω από τα οποία κρύβεται η δουλειά κάποιων ανθρώπων, των γυναικών και των ανδρών της ΕΛΑΣ και ο συντονισμός τους από την πολιτική ηγεσία, να δείχνει ότι υπάρχει το κράτος και τα αντιμετωπίζει. Εμείς, λοιπόν κινούμαστε σε δύο κατευθύνσεις: Επαναλαμβάνω, όσο γίνεται περισσότερες εξιχνιάσεις και εξαρθρώσεις εγκληματικών οργανώσεων. Προφανώς θα συνεχίσουν κάποιοι να δρουν, εδώ είμαστε εμείς για να προλαβαίνουμε όσο γίνεται περισσότερα πράγματα. Και το δεύτερο, ένας άλλος Ποινικός Κώδικας.  Να θυμίσω ότι σε αυτή τη χώρα, το 2019, λίγο πριν τις εκλογές -εγώ δεν το κάνω συγκριτικά, δεν είναι μέτρο σύγκρισης με τον ΣΥΡΙΖΑ, γιατί άμα κοιτάς το 5% μάλλον είσαι και εσύ χαμηλότερα, προς Θεού δεν είναι τόσο χαμηλός ο πήχης αυτής της Κυβέρνησης- ψηφίστηκε ένας Ποινικός Κώδικας, όπου «άνοιγαν σαμπάνιες στις φυλακές οι εγκληματίες». Ένας από τους λόγους, λοιπόν,  που είδαμε μια έξαρση, είναι γιατί πάντα ισχύει ο επιεικέστερος νόμος, γιατί μέχρι να ψηφιστούν οι αλλαγές, σας μιλάω και ως νομικός, από εμάς, όλοι αυτοί οι εντός και εκτός  φυλακής εγκληματίες, ήξεραν ότι θα επωφεληθούν από τον επιεικέστερο νόμο. Τότε μειώθηκαν ποινές για όλα τα κακουργήματα, ακόμα και για κακουργήματα κατά της γενετήσιας ελευθερίας. Πλέον υπάρχουν Ποινικοί Κώδικες, υπάρχει  Ποινικός Κώδικας με τις αλλαγές που κάναμε, που ήταν τρεις διαδοχικές και κάποιες ακόμα παρεμβάσεις από τον κ. Φλωρίδη, όπου έχουν τελειώσει τα αστεία. Όποιος αποφασίσει η Δικαιοσύνη ότι διαπράττει βαρύτατα εγκλήματα δεν θα αποφυλακίζεται, ακόμα και στο μισό πολλές φορές της έκτισης της ποινής του και τηρούνται οι κανόνες.

Το ξαναλέω: Δεν υπάρχει Κυβέρνηση, δεν υπάρχει κράτος που έχει καταφέρει να εκμηδενίσει την εγκληματικότητα. Δυστυχώς, όσο καλύτερα και να πηγαίνουν τα πράγματα, θα υπάρχουν κάποιοι που επιμένουν να προβαίνουν σε τέτοιες πράξεις και τέτοια απολύτως ακραία εγκληματική δραστηριότητα. Δουλειά, λοιπόν, δική μας είναι κάθε φορά να γινόμαστε ακόμα καλύτεροι. 

Σχετικά με την αστυνόμευση στις γειτονιές

Δεν θα κρύψω τα λόγια μου και όχι μόνο ως υποψήφιος βουλευτής στον βόρειο Τομέα, αλλά και ως ένας μάχιμος δικηγόρος και ως ένας άνθρωπος που ως Γραμματέας του κόμματος γύρισε μαζί με τον Πρωθυπουργό και άλλα στελέχη όλη την Ελλάδα, ένα από τα πιο σοβαρά αιτήματα του Λεκανοπεδίου Αττικής κυρίως, είναι η περαιτέρω στελέχωση των Αστυνομικών Τμημάτων και των τμημάτων Ασφαλείας. Σίγουρα, λοιπόν, χρειάζονται ακόμα περισσότεροι αστυνομικοί, ειδικά σε περιοχές με αυξημένη εγκληματικότητα. Έχει βελτιωθεί ο αριθμός γιατί ελήφθησαν τα τελευταία χρόνια κάποιες σημαντικές αποφάσεις, έφυγαν αρκετοί αστυνομικοί, νομίζω λίγο παραπάνω από 2000 – έχει πει τα στοιχεία ο κ. Χρυσοχοΐδης – από τη φύλαξη προσώπων και πήγαν σε αστυνομικά τμήματα και μάχιμες υπηρεσίες. Όλοι οι νεοδιορισθέντες αστυνομικοί πηγαίνουν στο Λεκανοπέδιο γιατί  είναι το 70% της εγκληματικότητας. Άρα, η απάντηση στο ερώτημά σας είναι: Η κατάσταση είναι καλύτερη, όχι όμως αυτή η οποία απαιτείται. Χρειάζονται, ναι, όλο και περισσότεροι αστυνομικοί στις γειτονιές.

Σχετικά με τα Ελληνοτουρκικά και χωροταξικό σχεδιασμό – Δηλώσεις Τούρκου ΥΠΕΞ Φιντάν – Καλώδιο

Είναι δυο διαφορετικά ζητήματα. Ξεκινώ με το δεύτερο που θέσατε,  το καλώδιο. Ισχύει ότι έχουμε πει μέχρι σήμερα. Είναι ζήτημα σχεδιασμού. Όσα έχει πει ο Υπουργός Εξωτερικών ισχύουν στο ακέραιο, δεν έχει αλλάξει κάτι. 

Για τον χρόνο πόντισης του καλωδίου στην Κάσο

Ισχύουν όσα αναλυτικά εξέθεσε προ ημερών ο υπουργός Εξωτερικών. Έχει να κάνει και με τεχνικά ζητήματα  της εταιρείας. Δεν είναι ζήτημα άδειας ούτε χρειάζεται άδεια.

(Αν μιλάμε για μετά το 2025): Δεν μιλάμε για μεγαλύτερο διάστημα. Για να επανέλθουμε στο αρχικό θέμα. Δυστυχώς, και αυτό είναι ένα φαινόμενο όχι μόνο ελληνικό αλλά ευρωπαϊκό και παγκόσμιο, πάνω  σε πολλά υπαρκτά προβλήματα της κοινωνίας κάποιοι στη χώρα μας ειδικά επένδυσαν στον πόνο και στις αγωνίες και τις δυσκολίες των πολιτών βάζοντας από πάνω μπόλικο ψευτοπατριωτισμό. Και αυτό το μείγμα, αυτό το «πολιτικό κοκτέιλ» με συνεκτικό στοιχείο τον λαϊκισμό απέδωσε δημοσκοπικά αρκετά.  Κόντρα, λοιπόν σε αυτή τη λογική ο Κυριάκος Μητσοτάκης προσωπικά και συνολικά η Κυβέρνηση αποφάσισε να μεγαλώσει την Ελλάδα με πράξεις. Όπως είναι η επέκταση στα 12 ναυτικά μίλια στο Ιόνιο, οι συμφωνίες με την Αίγυπτο και την Ιταλία και βέβαια αυτή η ενέργεια που έγινε τις προηγούμενες εβδομάδες με τον θαλάσσιο χωροταξικό σχεδιασμό, όπου η αξία του είναι μεγάλη. Όχι μόνο σε επίπεδο ελληνικό αλλά και σε επίπεδο ευρωπαϊκό. Γιατί αυτό είναι με τη «βούλα» της Ευρώπης. Αυτό είναι το διαφορετικό και το πολύ σημαντικό.

Για τη στάση της Τουρκίας

Εμείς έχουμε πει από την πρώτη στιγμή ότι πιστεύουμε στον διάλογο με την Τουρκία, πιστεύουμε ότι αυτή η παρατεταμένη πλέον φάση διαλόγου με την Τουρκία έχει αποδώσει και για τις δύο χώρες. Έχει αποδώσει και στον εκμηδενισμό των εισροών, των προκλήσεων της αντιμετώπισης του μεταναστευτικού και  στη μείωση έως και εκμηδενισμό των παραβιάσεων και στην υποδοχή νόμιμων τουριστών και όχι παράνομων μεταναστών. Όλα αυτά είναι θετικά. Όμως ο διάλογος δεν σημαίνει συμφωνία. Δεν σημαίνει υποχώρηση. Ο διάλογος σημαίνει διεκδίκηση. Λέμε σε όλους τους τόνους κάτι το οποίο υπηρέτησαν χωρίς καμία αμφιβολία όλες οι  ελληνικές Κυβερνήσεις πριν από εμάς και είμαι βέβαιος ότι θα το κάνουν και οι επόμενες από τη δική μας Κυβέρνηση, ότι είναι δεδομένο ότι με την Τουρκία μας χωρίζει μόνο μια διαφορά: ο καθορισμός ΑΟΖ και υφαλοκρηπίδας. Δεν πρόκειται ποτέ ούτε αυτή η Κυβέρνηση – όπως δεν έκανε ούτε καμία άλλη Κυβέρνηση πριν από εμάς- να υποχωρήσει σε κανένα ζήτημα κόκκινων γραμμών, αυτό που λέμε ζητήματα κυριαρχίας. Από εκεί και πέρα η Τουρκία έχει τις απόψεις της, έχει τις θέσεις της, τις έχουμε ακούσει πάρα πολλές φορές, τις ακούγαμε και επί των ημερών προηγούμενων Κυβερνήσεων. Σημασία έχει τι κάνεις εσύ. Σημασία έχει πώς εσύ  ισχυροποιείς τη χώρα σου. Και η Ελλάδα και σε επίπεδο διπλωματικό και σε επίπεδο συμφωνιών και σε επίπεδο επίσημων κειμένων και συμφωνιών και σε επίπεδο εξοπλιστικό είναι πιο ισχυρή από ποτέ.

Copyright © 2023-2025 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr