Τρέχων Άρθρο
Ο Λ. Κρέτσος στην “Ελευθερία” της Λάρισας: “Μπαίνει τάξη στο τοπίο των ΜΜΕ¨

Ο Λ. Κρέτσος στην “Ελευθερία” της Λάρισας: “Μπαίνει τάξη στο τοπίο των ΜΜΕ¨

Ως έναν άθλο που ολοκληρώθηκε χαρακτηρίζει ο γ.γ. Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, Λευτέρης Κρέτσος τον διαγωνισμό για τις τηλεοπτικές άδειες, σημειώνοντας ότι 30 χρόνια μετά υλοποιείται το αυτονόητο μετά από μεγάλη μάχη. Σε συνέντευξή του στην εφημερίδα “Ελευθερία” της Λάρισας, ο Λ. Κρέτσος υπογραμμίζει ότι η εξέλιξη των οπτικοακουστικών μέσων είναι ταχύτατη και όπως σημειώνει «η αγορά μεγαλώνει και ο μέσος χρόνος που δαπανούν οι πολίτες μπροστά από μια μικρή ή μεγάλη οθόνη αυξάνεται. Μιλάμε για μια ιδιαίτερα δυναμική, ταχύτατα αναπτυσσόμενη βιομηχανία όπου παρατηρούνται δομικές αλλαγές στον τρόπο κατανάλωσης του περιεχομένου». Ο γ.γ. Ενημέρωσης προαναγγέλλει διαγωνισμό και για το ραδιόφωνο, ενώ τονίζει ότι η τεχνολογία μπορεί να διευρύνει σημαντικά και τη «διαφημιστική πίτα» εάν αξιοποιηθεί. Όσον αφορά στα περιφερειακά ΜΜΕ τονίζει ότι η κυβέρνηση δίνει «αγώνα για να εφαρμοστεί το 70-30 για τον περιφερειακό Τύπο. Όταν αυτό γίνει πραγματικότητα η περιφέρεια θα ενισχυθεί σημαντικά διότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ο αποκλεισμός των περιφερειακών ΜΜΕ από την κεντρική διαφήμιση».

ΕΘΝΙΚΟ ΣΙΡΙΑΛ
Ο κ. Κρέτσος απάντησε στις ακόλουθες ερωτήσεις της «Ε»:
Είστε ικανοποιημενος από την έκβαση του διαγωνισμού για τις άδειες; Μπορούμε πλέον να μιλάμε για ένα τακτοποιημενο τηλεοπτικό τοπίο;
-Προφανώς και είμαι ικανοποιημένος από τις εξελίξεις στο τηλεοπτικό τοπίο με εξαίρεση αυτό που συμβαίνει στο Mega. Θα μπορώ να πω ότι θα είμαι πλήρως ικανοποιημένος την πρώτη μέρα που η εκπομπή των καναλιών θα γίνει με πλήρη νομιμότητα και θα υπάρχει σταθερό εργασιακό περιβάλλον για τους εργαζόμενους. Τότε θα συνειδητοποιήσουμε όλοι τον άθλο που ολοκληρώθηκε. Κάτι απλό, στην πραγματικότητα, που αν είχε γίνει από την πρώτη ημέρα δεν θα έφτανε να γίνει εθνικό… σίριαλ. Αλλά κανείς δεν τόλμησε να τα βάλει με αυτούς που ανέβαζαν και κατέβαζαν κυβερνήσεις, αυτούς που εξέλεγαν βουλευτές ή τους πετούσαν στα τάρταρα, αυτούς που διαμόρφωναν την κουλτούρα, τα ήθη, την αισθητική – και ξέρουμε όλοι με ποια κριτήρια και ποια αποτελέσματα. Τριάντα χρόνια μετά υλοποιείται το αυτονόητο και μάλιστα μετά από μεγάλη μάχη. Ναι, θα είμαι ικανοποιημένος, αλλά ταυτόχρονα και θλιμμένος που έπρεπε να φτάσουμε στο 2018…

Γιατί 7 άδειες;
-Το ΕΣΡ λαμβάνοντας υπόψη διάφορα δεδομένα πρότεινε τον συγκεκριμένο αριθμό και εμείς συμφωνήσαμε σε αυτό. Φάνηκε βέβαια και εκ του αποτελέσματος ότι δεν υπάρχει τόσο μεγάλη ζήτηση, παρά τα περί απεριορίστου αριθμού αδειών και άλλα ευτράπελα που ακούστηκαν στο παρελθόν. Ώς προς το οικονομικό τίμημα των τηλεοπτικών αδειών και την τιμή εκκίνησης των 35 εκατομμυρίων θα ήθελα να σας θυμήσω αυτό που είχε πει πρόσφατα ο αντιπρόεδρος του ΕΣΡ κ. Μορώνης, στην επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας της Βουλής: «Δεν ήταν δύσκολο να αποφασίσει το ΕΣΡ γιατί η αγορά είχε ήδη μιλήσει». Θα ήθελα ωστόσο να τονίσω ότι τα δεδομένα του 2017 δεν είναι τα ίδια με του 2015 ή του 2016. Η χώρα είναι σε καλύτερη κατάσταση οικονομικά και αυτό επηρεάζει φυσικά με θετικό τρόπο και τη διαφημιστική αγορά, όπως παραδέχονται και οι ίδιοι οι διαφημιστές και τα μεγάλα στελέχη των λειτουργούντων τηλεοπτικών σταθμών. Παρόλα αυτά δεν προσήλθαν περισσότεροι από 7 διεκδικητές για τις 7 χορηγούμενες άδειες από το ΕΣΡ. Να το θυμούνται αυτό όσοι κάνουν αντιπολίτευση με κραυγές.

Την πρώτη φορά τι πήγε στραβά;
-Ο πρώτος διαγωνισμός για τις τηλεοπτικές άδειες ολοκληρώθηκε με επιτυχία και έφτασε μέχρι το τέλος. Απλώς κρίθηκε άκυρη από το ΣτΕ η πρώτη εφαρμογή του νόμου 4339/2015 από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και όχι ο νόμος ο ίδιος με βάση τον οποίο υλοποιείται και η τωρινή διαδικασία από το ΕΣΡ. Εμείς δείξαμε τόλμη και αποφασιστικότητα απέναντι στα εμπόδια που έβαλαν η αντιπολίτευση και τα πολιτικά της παρακολουθήματα ως προς τη νόμιμη συγκρότηση του ΕΣΡ. Ο διαγωνισμός από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας οργανώθηκε με άρτιο τρόπο, άφησε μια πλούσια κληρονομία και αποκάλυψε την αξία των τηλεοπτικών αδειών από τους ίδιους τους επιχειρηματίες και την αγορά. Δεν υπήρχε κανένα προηγούμενο μέχρι τώρα για να υπολογιστεί η τιμή, ούτε καν μια τάξη μεγέθους, πέραν της εξωφρενικής απαίτησης να διανεμηθούν οι άδειες δωρεάν ή έναντι ευτελούς τιμήματος,όπως ζητούσαν οι καναλάρχες.

ΣΕΙΡΑ ΤΩΡΑ ΤΟ ΡΑΔΙΟΦΩΝΟ
Θα ακολουθήσει το ραδιόφωνο;
– Ναι, βέβαια και νομίζω είναι χαρά όλων μας. Πρόσφατα αγόρασα συσκευή ψηφιακού ραδιοφώνου για να μπορώ να ακούω τις δοκιμαστικές εκπομπές της ΕΡΤ και μπορώ να σας διαβεβαιώσω ότι από ένα τόσο δα μηχάνημα βγαίνει ένας κρυστάλλινος ήχος απίστευτης καθαρότητας. Το ραδιόφωνο αξίζει πολλά. Είναι η παρέα όλων μας όπου και να βρισκόμαστε: στην παραλία, στο αυτοκίνητο, στον δρόμο, στο σπίτι. Ο παραγωγός μάς μιλάει, καμιά φορά βγαίνουν και οι ακροατές στον αέρα. Ποιος δεν ονειρεύτηκε να κάνει εκπομπή στο ραδιόφωνο; Τώρα, θα υπάρχουν περισσότεροι σταθμοί μερικοί εκ των οποίων και πανελλαδικής εμβέλειας. Αυτήν την εβδομάδα εκδόθηκε ο χάρτης συχνοτήτων και βγήκε η προκήρυξη για τον πάροχο δικτύου που θα μεταφέρει το ψηφιακό ραδιοφωνικό σήμα. Από κει και πέρα όλα θα πάρουν τον δρόμο τους και θα υπάρξει ομαλή μετάβαση στο ψηφιακό ραδιόφωνο, χωρίς εκπλήξεις και αιφνιδιασμούς.
Η ΑΓΟΡΑ ΟΠΤΙΚΟΑΚΟΥΣΤΙΚΩΝ ΜΕΣΩΝ
Πιστεύετε ότι στην Ελλάδα οι καναλάρχες αξιοποιούν την τηλεόραση στο πραγματικό της μέγεθος; Το προϊόν είναι υψηλού επιπέδου; Θα μπορούσαμε να έχουμε μια τηλεοπτική βιομηχανία στα πρότυπα της Τουρκίας;
-Νομίζω πως δεν έχει νόημα να μιλάμε πλέον αποκλειστικά για τηλεοπτική βιομηχανία αλλά για οπτικοακουστικό περιεχόμενο που, ιδιαίτερα για τους νεότερους, διανέμεται μέσω της οθόνης διαφορετικών ηλεκτρονικών συσκευών αλλά και του διαδικτύου. Έτσι το τηλεοπτικό προϊόν μπορεί να μεταδίδεται με πολλούς τρόπους και συνεπώς είναι δυνατόν να πωληθεί σε περισσότερους χρήστες. Η αγορά μεγαλώνει και ο μέσος χρόνος που δαπανούν οι πολίτες μπροστά από μια μικρή ή μεγάλη οθόνη αυξάνεται. Μιλάμε για μια ιδιαίτερα δυναμική, ταχύτατα αναπτυσσόμενη βιομηχανία όπου παρατηρούνται δομικές αλλαγές στον τρόπο κατανάλωσης του περιεχομένου. Οι παραδοσιακοί broadcasters εξακολουθούν να απευθύνονται σε ένα πιο διευρυμένο κοινό και συνεπώς έχουν ξεκάθαρη θέση στο μελλοντικό τηλεοπτικό τοπίο. Με δεδομένες τις παγκόσμιες αυτές τάσεις η ελληνική τηλεόραση θα πρέπει να συνεχίσει, με ποιοτικό περιεχόμενο και ζωντανές αθλητικές μεταδόσεις, να κάνει όσα κάνει και μέχρι σήμερα, αλλά ταυτόχρονα να διευρύνει το πεδίο της. Τόσο αξιοποιώντας καινοτόμες τεχνολογίες, όπως γίνεται για παράδειγμα με την υβριδική τηλεόραση που ξεκίνησε ήδη από την ΕΡΤ, όσο και στοχεύοντας και σε ένα διευρυμένο εγχώριο, αλλά και διεθνές κοινό με προϊόντα μυθοπλασίας που μπορούν και πρέπει να ταξιδέψουν σε όλο τον πλανήτη, όπως γίνεται με επιτυχία από τους γείτονές μας τους Τούρκους.
Η ανερχόμενη οπτικοακουστική βιομηχανία της Τουρκίας μέσα σε λιγότερο από 10 χρόνια έφθασε τα 350 εκατομμύρια εξαγωγές σε οπτικοακουστικές παραγωγές, είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος εξαγωγέας τηλεοπτικού προγράμματος μετά τις ΗΠΑ και στοχεύει σύντομα σε ετήσια έσοδα του 1 δισεκατομμυρίου από την τηλεόραση και τον κινηματογράφο. Πιο σημαντικό όμως και από τα απτά οικονομικά οφέλη είναι ότι ο τουρκικός πολιτισμός, η τουρκική γλώσσα και η Τουρκία η ίδια γίνεται brand και μεταφέρεται καθημερινά στα σπίτια όλου του πλανήτη σε καθημερινή βάση.

Ο νόμος για τις οπτικοακουστικές παραγωγές που ψηφίσατε πρόσφατα μπορεί να βοηθήσει σε αυτό;
– Απόλυτα. Η Ελλάδα είναι ακόμα εκτός του παγκόσμιου χάρτη των χωρών που φιλοξενούν μεγάλες τηλεοπτικές και κινηματογραφικές παραγωγές και οι εγχώριοι κινηματογραφιστές παραμένουν ήρωες που πρέπει να αντιπαλέψουν την έλλειψη πόρων, τη γραφειοκρατία και την ασάφεια στο καθεστώς αδειοδότησης για κινηματογραφικές λήψεις.
Ο νέος νόμος 4487/ 2017 ήταν απαραίτητος για την προσέλκυση ξένων επενδύσεων στις οπτικοακουστικές παραγωγές, αλλά και για την τόνωση της εγχώριας οπτικοακουστικής βιομηχανίας και θα δώσει σύντομα αποτελέσματα. Σήμερα είμαστε έτοιμοι να προχωρήσουμε και στην υλοποίηση του μηχανισμού και της εφαρμοστικής Κοινής Υπουργικής Απόφασης που είναι απαραίτητα για να υλοποιηθεί το μέτρο της οικονομικής ενίσχυσης της οπτικοακουστικής παραγωγής.
Η συνολική ενίσχυση που έχει δεσμευθεί είναι 450 εκατομμύρια από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων μέχρι και το 2021. Η πρώτη φάση του έργου φέρνει 75 εκατομμύρια στην αγορά το 2018 και αναλόγως της απορρόφησης που θα υπάρχει θα προχωρήσουμε στη δεύτερη φάση.
Το Εθνικό Κέντρο Οπτικοακουστικών Μέσων και Επικοινωνίας, γνωστό ως ΕΚΟΜΕ, που είναι ο φορέας υλοποίησης της νέας νομοθεσίας είναι έτοιμος και προς το τέλος του μήνα θα γίνει και η πρώτη σύγκληση του Διοικητικού Συμβουλίου για να εγκριθεί, ανάμεσα σε άλλα και το businessplan.
Η Ελλάδα γίνεται πλέον ένας τόπος film-friendly. Δεν θα είναι πάρα πολύ δύσκολο γιατί συγκεντρώνει όλα εκείνα τα στοιχεία που απαιτούνται για μια οπτικοακουστική παραγωγή: φως, εναλλαγές τοπίου, μνημεία, μικρές αποστάσεις, ξεχωριστό ελληνικό φως σχεδόν όλες τις ημέρες του χρόνου κ.λπ. Ωστόσο για να φτιάξεις «όνομα» στο εξωτερικό δεν είναι εύκολο και δυστυχώς ερχόμαστε τελευταίοι, όλες οι άλλες ευρωπαϊκές χώρες το έχουν κάνει.
Άρα χρειάζεται μια μεγάλη προσπάθεια, δεν είναι επειδή είμαστε η πιο όμορφη χώρα του κόσμου ότι θα κάνουν ουρές αύριο το πρωί. Αλλά μας κάνουν ήδη πολλές κρούσεις και υπάρχει μεγάλο ενδιαφέρον από τη διεθνή και εγχώρια κοινότητα των παραγωγών κάτι που είναι πολύ θετικό και ενθαρρυντικό.
ΥΒΡΙΔΙΚΗ ΤΗΛΕΟΡΑΣΗ
Υπάρχουν άλλες δυνατότητες ανάπτυξης των ΜΜΕ στην Ελλάδα μέσα από την τεχνολογία και ποιες είναι αυτές;
– Ανέφερα ήδη το ψηφιακό ραδιόφωνο που ανοίγει νέους δρόμους. Όσο για την τηλεόραση υπάρχει μια ολόκληρη, όπως σας έλεγα διαφοροποιημένη αγορά: πλατφόρμες, εφαρμογές, υβριδική τηλεόραση, streaming services και videoondemand. Δεν θα πρέπει όμως να σκεφτόμαστε την τεχνολογία μόνο με όρους περιεχομένου. Φωλιάζει και σε άλλους τομείς, όπως η διανομή της διαφήμισης, όπου ένα προϊόν προσαρμοσμένο σε πολλές πλατφόρμες ή σε συνδυασμό τεχνολογικών μπορεί να προσελκύσει πολύ περισσότερη διαφήμιση. Και βέβαια αναγκαία συνθήκη για όλα αυτά είναι να αποβάλλουν όλοι την όποια τεχνοφοβία τους καθώς και τυχόν ατολμία για επενδύσεις σε πρωτογενές και ανταγωνιστικό περιεχόμενο.
Ο ανταγωνισμός δεν αφορά μόνο στον προγραμματισμό όπως παρατηρούμε τα τελευταία χρόνια στη χώρα μας: «έχω αυτό, ποια είναι η καλύτερη μέρα και ώρα να το βάλω με βάση αυτό που έχουν οι απέναντι;» Αφορά κυρίως και πάνω απ’ όλα στην καινοτομία και την ποιότητα στο περιεχόμενο.
Στο θέμα της έντυπης δημοσιογραφίας η εξίσωση είναι πιο δύσκολη λόγω των δομικών προβλημάτων σε διεθνές επίπεδο και του ανταγωνισμού που αντιμετωπίζει ο Τύπος από άλλα μέσα ενημέρωσης. Έχουμε όμως ήδη ξεκινήσει έναν κύκλο διαβούλευσης με τους εκδότες και τους δημοσιογράφους και θα προσέλθουμε με ένα σύνολο προτάσεων που προσφέρει διεξόδους από την κρίση στην οποία έχει περιέλθει ο χώρος της έντυπης δημοσιογραφίας. Προσωπικά θεωρώ εθνικής σημασίας τον στόχο της διαμόρφωσης ενός Ταμείου στήριξης του Τύπου κατά το πρότυπο άλλων χωρών, όπως η Γαλλία, για λόγους στήριξης της ελευθεροτυπίας και ενίσχυσης της κριτικής σκέψης των πολιτών.
Το ανάγνωσμα των εφημερίδων που τηρούν ποιοτικά στοιχεία λειτουργίας, όπως ο κώδικας δεοντολογίας της ΕΣΗΕΑ μπορεί να συμβάλει στο να έχουμε πιο ενημερωμένους και πιο απαιτητικούς από την εκάστοτε εξουσία πολίτες και αυτό είναι προς όφελος της δημοκρατίας και της ίδιας της χώρας.
ΤΑ ΜΜΕ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ
Θα υπάρξουν αλλαγές και ρυθμίσεις και για τα ΜΜΕ της περιφέρειας;
-Να τονίσω ότι δίνουμε αγώνα για να εφαρμοστεί το 70-30 για τον περιφερειακό Τύπο. Όταν αυτό γίνει πραγματικότητα η περιφέρεια θα ενισχυθεί σημαντικά διότι το μεγάλο πρόβλημα είναι ο αποκλεισμός των περιφερειακών ΜΜΕ από την κεντρική διαφήμιση. Ένα μεγάλο ζήτημα, επίσης είναι η καταγραφή του περιφερειακού Τύπου που θα γίνει εφικτή μέσω του Μητρώου που ετοιμάζουμε. Όσον αφορά στα ραδιόφωνα, με την ψηφιακή τεχνολογία αποκτούν για πρώτη φορά τη δυνατότητα να γίνουν πανελλαδικής εμβέλειας, εάν κάνουν την απαιτούμενη τεχνολογική αναβάθμιση. Και τέλος, στο μέλλον το ΕΣΡ θα δώσει και άδειες για περιφερειακά κανάλια που θα επιφέρει συνθήκες κανονικότητας και εύρυθμης λειτουργίας. Θεωρώ ότι η δέσμη μέτρων είναι αρκετά πλήρης και ότι ο περιφερειακός Τύπος θα αναβαθμιστεί σημαντικά.

ΤΟ ΙΝΤΕΡΝΕΤΙΚΟ ΤΟΠΙΟ
Στο ίντερνετ εξακολουθεί να επικρατεί ασυδοσία, τόσο σε σχέση με ό,τι γράφεται όσο και στο θέμα μισθών και ωραρίων και ασφάλισης. Μπορεί να μπει τάξη σε αυτόν τον τομέα;
-Νομίζω το Μητρώο on-line media έχει ήδη αφήσει σαφές το αποτύπωμά του. Με αθόρυβο τρόπο πολλές τράπεζες και μεγάλες επιχειρήσεις ζητούν από τα διαδικτυακά μέσα ενημέρωσης να δούν αν είναι μέλη του Μητρώου προκειμένου να δώσουν διαφήμιση. Για να εγγραφεί όμως κάποιος στο Μητρώο πρέπει να έχει εργαζόμενους και μάλιστα εργαζόμενους δημοσιογράφους και διάφανη μετοχική σύνθεση διασταυρωμένη από την Ανεξάρτητη Αρχη Δημοσίων Εσόδων. Συνεπώς το μέτρο έχει επίδραση, ειδικά μετά και τη χορήγηση κωδικών εντοπισμού λογοκλοπής, ώστε να καταπολεμούνται φαίνομενα αθέμιστου ανταγωνισμού και πλουτισμού. Αυτό φυσικά δεν καταργεί τις ισχύουσες ρυθμίσεις του εργατικού και ασφαλιστικού δικαίου ή τη λειτουργία των μηχανισμών ελέγχου εφαρμογής της νομοθεσίας, όπως το ΣΕΠΕ. Είναι επίσης ενθαρρυντικό ότι από πλευράς Ευρωπαϊκής Επιτροπής υπάρχει μεγάλη κινητικότητα στο πεδίο καταπολέμησης των ψευδών ειδήσεων (fakenews) και των μηχανισμών διασποράς τους στις τοπικές και εθνικές κοινωνίες και σε επιμέρους συλλογικότητες και κοινωνικές συσσωματώσεις.

ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΚΟ
Είδαμε πρόσφατα μεγάλα ΜΜΕ να κλείνουν και να αλλάζουν χέρια με τους εργαζόμενους να χάνουν δεδουλευμένα και κάποιους φυσικά να μένουν άνεργοι. Σε κάποιες περιπτώσεις μάλιστα οι εργαζόμενοι βάζουν ερωτηματικά και για το πόσο τίμια ήταν η πτώχευση και το πέρασμα στη νέα εποχή. Τελευταίο παράδειγμα και άλυτο πρόβλημα το «MEGA». Η κυβέρνηση πώς θα κινηθεί για την προστασία αυτών των ανθρώπων; Κάποιοι μάλιστα υποστηρίζουν ότι η κυβέρνηση κλείνει το κανάλι.
-Επειδή το φαινόμενο δεν είναι καινούργιο, η κυβέρνηση πήρε όσα μέτρα μπορεί να πάρει μια κυβέρνηση σε σχέση με ιδιωτικές εταιρίες. Καταρχήν οι εργαζόμενοι έχουν πλέον τον πρώτο λόγο όσον αφορά στην αποπληρωμή των χρεών, εάν δηλαδή υπάρχουν κάποια χρήματα από εκποιήσεις κ.λπ., πρώτα θα πάρουν οι εργαζόμενοι και μετά οι υπόλοιποι πιστωτές. Κατά δεύτερο με την αδειοδότηση των τηλεοπτικών σταθμών επιβάλλεται πλέον έλεγχος. Δεν μπορούν να διατηρήσουν την άδειά τους σταθμοί που δεν θα είναι εντάξει απέναντι στους εργαζόμενους. Είδατε, αν η αδειοδότηση είχε γίνει νωρίτερα, ούτε οι εργαζόμενοι του Alter ούτε του Mega θα είχαν φτάσει σε αυτό το σημείο. Με την αδειοδότηση τα τηλεοπτικά κανάλια παύουν να είναι ιδιωτικές εταιρίες απλώς. Είναι εταιρίες, ιδιωτικές μεν αλλά που ασκούν το λειτούργημα της ενημέρωσης και της ψυχαγωγίας και πρέπει να σέβονται τους κανόνες. Όσο για το τελευταίο λυπάμαι ειλικρινά που ένα τόσο μεγάλο κανάλι κατέληξε όχι μόνο να πτωχεύσει αλλά και να φερθεί έτσι στους εργαζόμενους. Αλλά δεν φέρει η κυβέρνηση ή το ΕΣΡ, όπως υπαινίχθηκαν κάποιοι, το βάρος των επιλογών των επιχειρηματιών.
Οι επιχειρήσεις αυτές πήραν από τις προηγούμενες κυβερνήσεις τεράστια δάνεια, χρήματα που σπαταλήθηκαν αλλά ποτέ δεν έφτασαν στα χέρια των εργαζόμενων ούτε καν ως επενδύσεις. Άκουσα κάποια στιγμή έναν εργαζόμενο να μιλάει στον αέρα της ΕΡΤ και να λέει «πού είναι οι πολιτικοί που τόσα χρόνια πληρώνονταν από το MEGA; Γιατί δεν φωνάζουν;». Σε κάθε περίπτωση η κυβέρνηση θα εξαντλήσει τα θεσμικά όρια που υπάρχουν για να λάβουν οι εργαζόμενοι τα δεδουλευμένα τους, αν δεν προκύψει κάποια θετική εξέλιξη για το MEGA.

Πώς βλέπετε τις αλλαγές στο μιντιακό τοπίο σε σχέση με τους παλιούς εκδότες;
-Φαντάζομαι ότι εννοείτε την άλλη αντιπολιτευτική κραυγή για επιχειρηματίες που «είναι κοντά στον ΣΥΡΙΖΑ» και που «αλώνουν» τα μέσα για να τα κάνουν φιλοκυβερνητικά. Έχουμε ακούσει σημεία και τέρατα και αυτό είναι από τα πιο χαρακτηριστικά. Οι παλαιοί ιδιοκτήτες δεν είχαν φτιάξει βιώσιμες εταιρίες. Όταν η κάνουλα των δανείων έκλεισε, δεν μπόρεσαν να συνεχίσουν. Και γιατί έκλεισε η κάνουλα; Εκεί είναι το κλειδί. Όχι γιατί ο ΣΥΡΙΖΑ επιθυμούσε τάχα άλλους αλλά γιατί οι τράπεζες είναι πλέον συστημικές και δεν δανείζουν όπως να ‘ναι. Η κρίση είναι αυτή που τους έκλεισε. Ας τα βάλουν με τον εαυτό τους που την προκάλεσαν…

«Η ΕΡΤ ΣΤΗΝ ΑΙΧΜΗ ΤΗΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ»
Πολλοί ήταν εκείνοι που περίμεναν αλλαγές στην ΕΡΤ και αναβάθμιση του προγράμματος με την επαναλειτουργία της. Υπάρχει σχεδιασμός για αλλαγές και αξιοποίηση της τεχνολογίας στην αναβάθμιση της ΕΡΤ;
-Να ξεκαθαρίσουμε μια για πάντα ότι η ΕΡΤ βρίσκεται στην αιχμή της τεχνολογίας συνεχώς. Το τελευταίο επίτευγμά της είναι η υβριδική τηλεόραση με τις εφαρμογές της, όπως το βίντεο κατά παραγγελία. Προσφέρεται σε όλους τους πολίτες δωρεάν και η σημασία αυτού του έργου θα φανεί πλήρως όταν μάθουν όλοι να τη χρησιμοποιούν και όταν το πρόγραμμα και οι εφαρμογές της υβριδικής τηλεόρασης της ΕΡΤ εμπλουτιστούν ακόμη περισσότερο. Τώρα το πρόγραμμα σχεδιάζεται και θα βγαίνει σιγά σιγά στον αέρα. Θα δούμε πράγματα που δεν έχουμε ξαναδεί ποτέ στην ελληνική τηλεόραση και θα τα βλέπουμε όταν εμείς θέλουμε και με πολλές δυνατότητες διάδρασης. Επίσης η ιντερνετική τηλεόραση, το web tv, μεταδίδει πλέον και άλλα πράγματα πέρα από το πρόγραμμα των καναλιών, κυρίως αθλητικά γεγονότα που δεν χωρούν στα κανάλια και αναδεικνύεται σε νέο κανάλι στα πρότυπα των πιο πρόσφατων τεχνολογικών εξελίξεων. Και βέβαια αυτήν τη στιγμή που μιλάμε γίνονται δοκιμές για εκπομπή σε ψηφιακό ραδιοφωνικό σήμα. Φυσικά υπάρχει πάντα περιθώριο βελτίωσης και περαιτέρω ανάπτυξης. Όσο για την αναβάθμιση του προγράμματος νομίζω ότι έχετε άδικο. Η ΕΡΤ διαθέτει αυτή τη στιγμή το πιο ποιοτικό πρόγραμμα, εξαιρετικές ξένες σειρές, το πιο πλούσιο αθλητικό πρόγραμμα συγκριτικά με όλα τα ελεύθερης λήψης κανάλια, αξιόλογα ντοκιμαντέρ και καλύπτει σχεδόν πάντα πρώτη και με επάρκεια όλα τα μεγάλα πολιτικά γεγονότα. Έχει επίσης εμπλουτιστεί το πρόγραμμα των ξένων ταινιών. Ασφαλώς και μας λείπει η ελληνική μυθοπλασία, αλλά πολύ σύντομα θα έχουμε θετικές εξελίξεις και σε αυτό το πεδίο.

ΜΜΕ και διαπλοκή. Μπορεί να σπάσει ποτέ αυτός ο δεσμός;
– (Χαμόγελο) Νομίζω ότι σπάει ήδη, αλλά η διαπλοκή είναι συστημικό πρόβλημα και για αυτό τον λόγο δεν επιτρέπεται εφησυχασμός για το ζήτημα. Οι τηλεοπτικές άδειες έχουν μια αυτοτέλεια, ως πολιτικό διακύβευμα, και είναι ο θεμέλιος λίθος για να περιοριστούν οι χρόνιες παθογένειες του μιντιακού συστήματος. Η πολιτεία οφείλει να έχει σοβαρό θεσμικό πλαίσιο και να απαιτεί να γίνεται από όλους σεβαστό.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr