Τρέχων Άρθρο
Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου 

Καλό μεσημέρι.

Συμμετοχή Κυριάκου Μητσοτάκη στη Σύνοδο της Διαδικασίας  του Βερολίνου

Αυτή την ώρα ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, βρίσκεται στο Βερολίνο και συμμετέχει στη Σύνοδο της Διαδικασίας του Βερολίνου για τα Δυτικά Βαλκάνια. Η Ελλάδα -ως δύναμη σταθερότητας, ειρήνης και ασφάλειας στην περιοχή και η πρώτη χώρα της Βαλκανικής που εντάχθηκε στην Ευρωπαϊκή Κοινότητα- στηρίζει σταθερά την ευρωπαϊκή προοπτική των Δυτικών Βαλκανίων. Στηρίζει, επίσης, την διαφοροποίηση των πηγών ενέργειας και την ενεργειακή ασφάλεια, τόσο με τις υποδομές που αναπτύσσουμε, όσο και με τις γενικότερες πρωτοβουλίες που αναλαμβάνουμε το τελευταίο διάστημα. Πρωτοβουλίες, οι οποίες έχουν πολλαπλά οφέλη για το σύνολο της περιοχής. Kαι ο ρόλος αυτός της χώρας αναγνωρίζεται από όλους τους διεθνείς παράγοντες, καθώς η Ελλάδα συμβάλλει ενεργά στην εξεύρεση λύσεων και την εμπέδωση της σταθερότητας που βασίζεται στο δίκαιο και τη νομιμότητα.

Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση

Θέλω να επισημάνω τη μεγάλη σημασία που αποδίδει η Κυβέρνησή μας στο Εθνικό Σχέδιο Δράσης για την Προστασία των Παιδιών από τη Σεξουαλική Κακοποίηση και Εκμετάλλευση. Το ενδιαφέρον μας για το τόσο σημαντικό αυτό ζήτημα είναι πάγιο και διαρκές. Στα ζητήματα που αφορούν τα παιδιά είμαστε ανυποχώρητοι, αδιαπραγμάτευτοι και αμείλικτοι. Γιατί μόνο έτσι θα προστατεύσουμε την παιδική ηλικία και την οικογένεια. Από την αρχή της κυβερνητικής μας θητείας, ο Πρωθυπουργός έδωσε σαφή προτεραιότητα στο ζήτημα αυτό και έκτοτε γίνεται, σε όλα τα επίπεδα, διυπουργικά, μια πολύ σοβαρή δουλειά, με τη δέουσα ευαισθησία και σοβαρότητα. Γιατί η προστασία της παιδικής ηλικίας είναι αξία καθαυτή και αυτοσκοπός. Δεν υποτάσσεται σε καμιά άλλη σκοπιμότητα και όποιος δοκίμασε να το κάνει, ευτελίζεται στα μάτια της κοινής γνώμης και απαξιώνεται στη συνείδηση της κοινής γνώμης.

Για το σκοπό αυτό, χθες, ο Πρωθυπουργός, Κυριάκος Μητσοτάκης, συμμετείχε χθες στη συνεδρίαση των συναρμόδιων Επιτροπών της Βουλής και υπογράμμισε ότι βασικός στόχος του Σχεδίου είναι η επίτευξη μηδενικής ανοχής απέναντι στα φαινόμενα αυτά. Επισήμανε ότι οι βασικοί άξονες του Σχεδίου τέθηκαν πριν από περίπου ένα χρόνο. Το Σχέδιο συζητήθηκε  προ διμήνου στο Υπουργικό Συμβούλιο, προτού δηλαδή δει το φως της δημοσιότητας το αποτρόπαιο περιστατικό του Κολωνού και όσα άλλα φρικτά περιστατικά ακολούθησαν. Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι θέλουμε να αξιοποιηθεί κάθε χρήσιμη πρόταση, κάθε χρήσιμη ιδέα. Το θέμα είναι ευαίσθητο και προφανώς υπερβαίνει κάθε κομματική ατζέντα.

Tο Εθνικό Σχέδιο δράσης -όπως τόνισε ο Πρωθυπουργός- έχει στόχο τη μηδενική ανοχή στη σεξουαλική βία κατά των παιδιών, αλλά και σε κάθε μορφή εκμετάλλευσης. Είναι ένας οδικός χάρτης καλά μελετημένος, που ξεκινά από την πρόληψη και τη θωράκιση των ίδιων των ανηλίκων, αλλά και των οικογένειών τους.

Προδιαγράφει μια διαρκή πολιτική, που συντονίζει με καλά σχεδιασμένες πρακτικές τη δράση διαφορετικών φορέων που πρέπει να λειτουργούν οριζόντια και να συνεργάζονται. Ταυτόχρονα, τους αναθέτει συγκεκριμένους στόχους, παρακολουθώντας την απόδοσή τους ανά τομέα, ώστε να έχουμε κάθε φορά το μέγιστο δυνατό αποτέλεσμα.

Το Σχέδιο περιλαμβάνει δύο καινοτομίες: Το Ενιαίο Εθνικό Πρωτόκολλο Διαχείρισης κρουσμάτων και το Εθνικό Αρχείο Καταγραφής και Επιτήρησης κρουσμάτων.

Το πρώτο αποσαφηνίζει ποιος είναι ο ρόλος του κάθε εμπλεκόμενου φορέα και συντονίζει τη δράση του με εκείνον, με τον οποίον πρέπει να συνεργαστεί σε συγκεκριμένα ζητήματα.

Το δεύτερο, το Αρχείο Καταγραφής και Επιτήρησης έρχεται να διευκολύνει τον εντοπισμό των κρουσμάτων. Έρχεται, επίσης, να κάνει κάτι άλλο εξίσου σημαντικό. Να βάλει στο παράδοξο να μπορούν να εργάζονται κοντά σε παιδιά, που πιθανώς έχουν υποστεί βίαιη κακοποίηση, άνθρωποι με αποδεδειγμένα βεβαρημένο παρελθόν.

Η Κυβέρνησή μας έχει αποδείξει έμπρακτα την ύψιστη ευαισθησία και τη σοβαρότητα με τις οποίες προσεγγίζει στην κοινωνική της ατζέντα τα θέματα δικαιωμάτων και ασφάλειας των πολιτών. Σε αυτά, όπως είπα και προηγουμένως, είμαστε ανυποχώρητοι και με τη δέουσα ευαισθησία φροντίζουμε να γίνεται πάντα ό,τι απαιτείται. Οι γονείς και τα παιδιά να είναι βέβαιοι ότι συνεχώς θα ισχυροποιείται το δίχτυ προστασίας σε όλα τα επίπεδα από κάθε κακόβουλο και από κάθε εγκληματία. Τρανή επιβεβαίωση της δέσμευσης αυτής αποτελεί το γεγονός ότι στο φετινό πίνακα αποτελεσμάτων της Ε.Ε. στον τομέα της Δικαιοσύνης (EU Justice Scoreboard) η Ελλάδα σημείωσε τη μεγαλύτερη πρόοδο σε σχέση με όλα τα υπόλοιπα κράτη-μέλη και πλέον βρίσκεται στις πρώτες θέσεις σε όλους τους σχετικούς δείκτες σχετικά με τη φιλικότητα του συστήματος δικαιοσύνης προς τα παιδιά, ενώ το 2019 βρισκόταν στην τελευταία θέση. https://ec.europa.eu/info/sites/default/files/eu_justice_scoreboard_2022.pdf

 Μπήκε σε εφαρμογή το «καλάθι του νοικοκυριού». Προφανώς δεν είναι πανάκεια, αλλά ένα ακόμη εργαλείο  για συγκράτηση των τιμών σε βασικά είδη

Μπήκε από χθες, Τετάρτη, σε εφαρμογή το «καλάθι του νοικοκυριού». Πρόκειται για ένα ακόμη «όπλο» στον αγώνα καταπολέμησης της ακρίβειας και στον αγώνα αντιμετώπισης των δυσκολιών της καθημερινότητας. Ήδη, από την προηγούμενη μέρα 13 αλυσίδες σούπερ μάρκετ είχαν αναρτήσει -όπως υποχρεούνται- τους τιμοκαταλόγους τους στην ιστοσελίδα του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων στη διεύθυνση e-katanalotis.gov.gr και οι καταναλωτές έχουν, πλέον, τη δυνατότητα να αναζητήσουν τα προϊόντα που εντάσσονται στο καλάθι σε κάθε αλυσίδα σούπερ μάρκετ.

Οι τιμές που ανακοινώθηκαν χθες θα ισχύουν μέχρι και την επόμενη Τετάρτη, καθώς κάθε Τετάρτη μπορεί να αλλάζει η σύνθεση του καλαθιού. Οι έλεγχοι για την αποστολή των τιμοκαταλόγων θα γίνονται από τη ΔΙΜΕΑ, θα είναι εντατικοί και  οι κυρώσεις ιδιαίτερα αυστηρές, καθώς προβλέπεται πρόστιμο μέχρι και 5.000 ευρώ για κάθε ημέρα καθυστέρησης συμπλήρωσης ή αποστολής του καταλόγου. Επισημαίνεται ότι όσα σούπερ μάρκετ συμμετέχουν στο «καλάθι» υποχρεούνται να περιλαμβάνουν τουλάχιστον ένα προϊόν από τις 51 κατηγορίες που έχουν οριστεί, ενώ μπορούν να προσθέτουν ακόμη περισσότερα. Μπορούν δηλαδή να έχουν προϊόντα πέραν των 51 που προβλέπονται, αλλά δεν μπορεί να έχουν λιγότερα. Υποχρεούνται παράλληλα, να ενημερώνουν τους καταναλωτές για τα προϊόντα που περιλαμβάνονται στο «καλάθι» και την τιμή τους με κάθε πρόσφορο τρόπο μέσα στο κατάστημα, ιδίως με τη σήμανση επί των προϊόντων και τη θέση τοποθέτησής τους.

Το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι ένα ακόμη εργαλείο που προστίθεται στα όσα ήδη εφαρμόζουμε στο επίπεδο λειτουργίας της αγοράς για την αντιμετώπιση της ακρίβειας. Θυμίζω χαρακτηριστικά το πλαφόν στο περιθώριο κέρδους, τους ελέγχους των αποθεμάτων, τους ελέγχους απέναντι σε φαινόμενα αισχροκέρδειας. Το πρόβλημα της ακρίβειας είναι παγκόσμιο και τόσο μεγάλο, έτσι ώστε καμιά χώρα από μόνη της να μην μπορεί να το μηδενίσει.  Αλλά παρότι το πρόβλημα είναι τεράστιο, η Ελληνική Κυβέρνηση -όπως γνωρίζουν καλά οι πολίτες- δεν έχει καταθέσει τα όπλα, δεν κάθεται με σταυρωμένα τα χέρια. Αντιστεκόμαστε με όσα μέσα έχουμε στη διάθεσή μας και με όσα καινούργια δημιουργούμε.

Στόχος της προσπάθειας που αναπτύσσεται με το «καλάθι του νοικοκυριού» είναι αφενός να υπάρχει μια σειρά από προϊόντα, απολύτως απαραίτητα για το κάθε νοικοκυριό, που θα δίνουν τη δυνατότητα για  φθηνότερες επιλογές στον καταναλωτή και αφετέρου να παρακινηθεί ο  ανταγωνισμός τόσο μεταξύ των αλυσίδων σούπερ μάρκετ, όσο και των προμηθευτών τους.

Σημειώνεται ότι χθες, πρώτη ημέρα εφαρμογής του μέτρου, η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Ανάπτυξης, ο κ. Γεωργιάδης και ο κ. Παπαθανάσης, πραγματοποίησε επισκέψεις σε σούπερ μάρκετ  για την παρακολούθηση των ζητημάτων που άπτονται της εφαρμογής του «καλαθιού». Διαπιστώθηκε ότι πράγματι οι αλυσίδες έχουν προσφέρει σημαντικά χαμηλότερες τιμές σε αρκετά είδη.

Κατέστη, ταυτόχρονα, σαφές ότι το Υπουργείο Ανάπτυξης θα προχωρήσει -όπου χρειαστεί- στις αναγκαίες διορθωτικές κινήσεις για να γίνει πιο εύκολη η δυνατότητα εντοπισμού των ειδών που θα περιλαμβάνονται στο «καλάθι» από τους καταναλωτές.

Ελληνο-αμερικανική συνεργασία στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση

Η χώρα μας είναι έτοιμη να υποδεχτεί σε λίγες ημέρες εκπροσώπους από 30 κορυφαία Πανεπιστήμια της Αμερικής, στο πλαίσιο επίσημης επίσκεψής τους με στόχο τη διεύρυνση και εμβάθυνση των συνεργασιών τους με Ελληνικά Α.Ε.Ι.. Μεταξύ των εκπροσώπων των Πανεπιστημίων που θα επισκεφθούν τη χώρα μας, συγκαταλέγονται τα Columbia, Harvard, Yale, Tufts, Johns Hopkins κ.α..

Η Κυβέρνησή μας έχει θέσει τη διεθνοποίηση των Πανεπιστημίων της χώρας ως μία από τις κορυφαίες προτεραιότητές της στον τομέα της Εκπαίδευσης, καθώς μπορεί να αποτελέσει βασικό μοχλό για την εν γένει εξωστρέφεια και ποιοτική αναβάθμιση του Δημοσίου Πανεπιστημίου, αλλά και για την ανάσχεση του brain drain (και τη συμβολή στο brain gain), και τη συμβολή στη δημιουργία ενός νέου παραγωγικού μοντέλου που βασίζεται στην υψηλού επιπέδου έρευνα και εκπαίδευση. Για την επίτευξη αυτού του σκοπού, το Υπουργείο Παιδείας και η Υπουργός, κυρία Κεραμέως, έχουν ήδη από το 2019, αναπτύξει μια στρατηγική σε τρεις άξονες:

1ον: Θέσπιση ενός νέου νομοθετικού πλαισίου το οποίο παρέχει περαιτέρω ελευθερία στα ελληνικά Α.Ε.Ι. να καθιερώσουν ένα ευρύτερο φάσμα συνεργασιών με ξένα Ιδρύματα (π.χ. κοινά/διπλά πτυχία, κοινά ερευνητικά κέντρα, θερινά και χειμερινά προγράμματα σπουδών).

2ον. Παροχή εκτεταμένων χρηματοδοτικών εργαλείων για τη στήριξη των Πανεπιστημίων στην κατεύθυνση αυτή με ποσά που προσεγγίζουν τα 80 εκατ. ευρώ.

3ον. Έναρξη στρατηγικών εταιρικών σχέσεων συνεργασίας με κομβικούς παίκτες στην πανεπιστημιακή εκπαίδευση, όπως είναι οι Ηνωμένες Πολιτείες, η Ευρώπη, το Ηνωμένο Βασίλειο.

Το όραμα είναι να καταστεί η Ελλάδα εκπαιδευτικός κόμβος που θα προσελκύει φοιτητές, καθηγητές, αλλά και ερευνητές υψηλής ποιότητας από όλο τον κόσμο.

Τα οφέλη από την διεθνοποίηση των Ελληνικών Α.Ε.Ι. είναι πολυάριθμα, πολυπαραγοντικά με πολλαπλασιαστική δυναμική για την ελληνική οικονομία στο σύνολό τους:

-Οι φοιτητές μας αποκτούν πρόσβαση σε παγκόσμιου φήμης Πανεπιστήμια, χωρίς να απαιτείται να μεταναστεύσουν.

-Οι καθηγητές και ερευνητές επωφελούνται από την δημιουργία ακαδημαϊκών και ερευνητικών συμπράξεων, αποκτώντας πρόσβαση σε υψηλού επιπέδου τεχνογνωσία και πόρους όπως εργαστήρια των Πανεπιστημίων αυτών στο εξωτερικό.

-Τα Πανεπιστήμιά μας θα επωφεληθούν σε όλα τα επίπεδα καθώς και με σημαντική εισροή εσόδων. Υπολογίζεται, για παράδειγμα, ότι τα έσοδα από τα δίδακτρα από μόνο ένα αγγλόφωνο προπτυχιακό πρόγραμμα ιατρικής αγγίζουν τα 4 εκατ. ευρώ για έναν κύκλο σπουδών. Αντιλαμβάνεται ο καθένας ότι τόσο σε επίπεδο κύρους, όσο και σε επίπεδο διεθνούς προβολής, η εξέλιξη ωφελεί τα Πανεπιστήμιά μας και τα βοηθά να αποκτούν τη θέση που τους αρμόζει στο διεθνή ακαδημαϊκό χάρτη.

Η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα δικαιώνει το Υπουργείο Παιδείας για την τηλεκπαίδευση

Δικαιώνεται, μετά από δυόμιση χρόνια αμφισβητήσεων, λάσπης, προσωποποιημένων επιθέσεων, κινδυνολογίας το Υπουργείο Παιδείας και Θρησκευμάτων ως προς την προστασία δεδομένων κατά την τηλεκπαίδευση. Με την υπ’ αρ. 61/2022 απόφασή της, η Αρχή Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα κρίνει ότι η σύγχρονη εξ αποστάσεως εκπαίδευση στις σχολικές μονάδες της Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης είναι απολύτως συμβατή με τις διατάξεις της νομοθεσίας για την επεξεργασία δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα.

Με την απόφαση αυτή κλείνει -έστω μετά από δυόμιση χρόνια- ένα μεγάλο κεφάλαιο λάσπης, επιθέσεων σε αστήριχτα δεδομένα και κατηγορίες και οι Κασσάνδρες για άλλη μία φορά διαψεύστηκαν.

Σας ευχαριστώ πάρα πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Erdoğan  μας απειλεί με τον βαλλιστικό πύραυλο Tayfun και προαναγγέλλει γεωτρήσεις νοτίως της Κρήτης. Τι απαντά η Κυβέρνηση;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Με τέτοιες δηλώσεις και με αυτή την επιθετική ρητορική της Τουρκίας, το μόνο βέβαιο είναι ότι η εμβέλεια της απήχησης των απόψεών της συνεχώς θα συρρικνώνεται. Από την άλλη, η χώρα μας έχει φροντίσει τόσο με την εξωτερική της πολιτική, όσο και με τις κινήσεις που έχει κάνει στον αμυντικό τομέα, να έχει θωρακίσει την αποτρεπτική της ικανότητα και να έχει επεκτείνει την δική μας εμβέλεια σε ό,τι αφορά στις απόψεις μας και την αποτρεπτική μας  ισχύ. Από εκεί και πέρα, με σύμμαχο το Διεθνές Δίκαιο, με τους συμμάχους στο πλευρό μας, με την αποτρεπτική μας ισχύ αναβαθμισμένη, η χώρα μας ούτε τρομοκρατείται, ούτε πανικοβάλλεται και ανά πάσα στιγμή μπορεί να απαντήσει στην οποιαδήποτε πρόκληση που δεν είναι μια πρόκληση μόνο απέναντι στη χώρα, αλλά είναι μια πρόκληση απέναντι στο Διεθνές Δίκαιο.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, θέλω να σχολιάσετε την αναφορά του κ. Τσίπρα χθες σε συνέντευξή του «στο Κόκκινο» ότι αν τελικά ο Πρωθυπουργός δεν παρευρεθεί στη Βουλή για να απαντήσει στην επίκαιρη ερώτηση που του υπέβαλε ο Αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης για τις παρακολουθήσεις, φυγομαχεί, το βάζει στα πόδια και δεν έχει επιχειρήματα. Τι απαντά η Κυβέρνηση στον κ. Τσίπρα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Ο Πρωθυπουργός έχει από την πρώτη στιγμή απαντήσει στο θέμα των νόμιμων επισυνδέσεων. Η Κυβέρνηση έχει ανταποκριθεί σε όλες τις θεσμικές διαδικασίες που ζητήθηκαν από τα κόμματα της Αντιπολίτευσης στο Ελληνικό Κοινοβούλιο σε ό,τι αφορά στο ζήτημα των νόμιμων επισυνδέσεων. Σε ό,τι αφορά στο ζήτημα των κακόβουλων λογισμικών, επίσης από την πρώτη στιγμή, έχουμε ξεκαθαρίσει ότι η Ελληνική Πολιτεία δεν έχει προμηθευτεί και καμία κρατική Αρχή ασφαλείας δεν χρησιμοποιεί κακόβουλα λογισμικά. Από εκεί και πέρα, ο κ. Τσίπρας επιμένει να εστιάζει σε εικασίες, σε σχόλια, στα ανύπαρκτα και να μην ασχολείται με τα υπαρκτά. Ούτε ο Πρωθυπουργός, ούτε η Κυβέρνηση θα ακολουθήσουν ή θα παρακολουθήσουν την τακτική αυτή.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε εκτός από την άρνηση του Πρωθυπουργού να απαντήσει στην ερώτηση του Αλέξη Τσίπρα, έχουμε και την αποφυγή  τουλάχιστον της Εξεταστικής Επιτροπής της Ευρωβουλής, της PEGA που είναι εδώ στη χώρα μας από χθες μέχρι αύριο. Από ό,τι μάθαμε θα συναντήσουν τον κ. Γεραπετρίτη μόνο και κανέναν από τους αξιωματούχους, τους υπόλοιπους της Κυβέρνησης. Διαβάσαμε πριν από λίγες μέρες στον «Economist» να γράφει για άλμα 16 θέσεων στη χώρα μας για τις επενδύσεις. Την επόμενη μέρα διαβάσαμε να γράφει για την απροθυμία των αξιωματούχων να συναντηθούν με τους ανακριτές, που έχει τροφοδοτήσει τις ανησυχίες ότι το κόμμα της Νέας Δημοκρατίας ενεπλάκη σε απόπειρα να χακάρει το τηλέφωνο του Νίκου Ανδρουλάκη. Σας ανησυχεί  η διεθνής εικόνα της χώρας σε Μέσα, όπως ο «Economist» που επηρεάζεται από την αντιμετώπιση του σκανδάλου των παρακολουθήσεων;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η διεθνής εικόνα της χώρας αντικατοπτρίζεται από την αντιμετώπιση που έχει από τους θεσμικούς μας συνομιλητές σε όλα τα επίπεδα, από την πορεία της οικονομίας, από την απήχηση και την αναγνώρισή της σε ό,τι αφορά κομβικά ζητήματα που αφορούν την εθνική μας κυριαρχία, την εθνική μας ασφάλεια, την ανάπτυξη, την ανταγωνιστικότητα, τη συνεργασία μας με τους συμμάχους και τους εταίρους μας. Και νομίζω ότι κανείς δεν αμφιβάλλει ότι βρίσκεται στο καλύτερο δυνατό σημείο της τελευταίας δεκαετίας. Από εκεί και πέρα, η χώρα, θεσμικά πάντοτε, απαντά σε ζητήματα που τις τίθενται. Σήμερα, όπως πολύ σωστά είπατε, ο κ. Γεραπετρίτης θα έχει μια εκτεταμένη συζήτηση και ενημέρωση με την Επιτροπή της PEGA, και θα ενημερώσει για όλα αυτά τα ζητήματα, για τα οποία έχουμε τοποθετηθεί με σαφήνεια και με καθαρότητα από την πρώτη στιγμή. Δεν έχει προκύψει κάποιο καινούργιο στοιχείο, κάποιο υπαρκτό περιστατικό, πέρα από εικασίες, εκτιμήσεις και σχόλια, που να έχει διαψεύσει σε κάποιο επίπεδο αυτά που από την πρώτη στιγμή είπαμε για όλη τη διάσταση αυτής της υπόθεσης, είτε έχει να κάνει με τις νόμιμες επισυνδέσεις, είτε έχει να κάνει με την απόπειρα κάποιων με κακόβουλα λογισμικά να χακάρουν ή να παρακολουθήσουν τηλέφωνα συμπολιτών μας.

Ανάμεσα στα υπόλοιπα, ο κ. Γεραπετρίτης σήμερα στη συζήτησή του με την PEGA θα επιβεβαιώσει την πρόθεση της Κυβέρνησης -αυτό που είχαμε πει και στην κυρία Jourova- ότι πολύ σύντομα, με νομοθετική παρέμβαση, η Κυβέρνησή μας θα προχωρήσει σε καθολική απαγόρευση εμπορίας και χρήσης των κακόβουλων αυτών λογισμικών μέσα στην ελληνική επικράτεια. Όποιο άλλο θεσμικό μέτρο θεωρηθεί ότι πρέπει να κάνουμε για να θεραπεύσουμε χρόνιες αδυναμίες και παθογένειες όλου αυτού του ευαίσθητου θέματος, η Κυβέρνηση είναι πολύ πρόθυμη να το συζητήσει και να κινηθεί προς την κατεύθυνση αυτή. Σε διαρκή συζήτηση βρισκόμαστε και με τα ευρωπαϊκά όργανα και με άλλες χώρες, που και οι ίδιες ψάχνουν να βρουν λύσεις και απαντήσεις στο ζήτημα των κακόβουλων λογισμικών. Θυμίζω τις δεκάδες-εκατοντάδες περιπτώσεις παρακολούθησης με κακόβουλα λογισμικά σε άλλες χώρες, όπως στην Ισπανία, στη Πολωνία, στη Γαλλία ανώτατοι αξιωματούχοι. Συνολικά ψάχνουν οι ευρωπαϊκές χώρες τρόπο αντιμετώπισης αυτής της ιστορίας.

Β. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Ήθελα να σας ρωτήσω, κύριε Εκπρόσωπε, αν η Κυβέρνηση, μέσω του Υπουργού Επικρατείας, του κ. Γεραπετρίτη, δώσει στοιχεία για τους λόγους παρακολούθησης του κ. Ανδρουλάκη στην αρμόδια Επιτροπή της Ευρώπης, την PEGA, δηλαδή. Και ένα δεύτερο, τι απαντά η Κυβέρνηση στο αίτημα του ΠΑΣΟΚ-ΚΙΝΑΛ για τη συζήτηση στην Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας, να συνεδριάσει δηλαδή.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Καταρχάς, έχει συνεδριάσει, μέχρι στιγμής, δύο φορές η Επιτροπή Θεσμών και Διαφάνειας. Υπάρχουν συγκεκριμένες διαδικασίες σύγκλησης της Επιτροπής Θεσμών και Διαφάνειας. Η Κυβέρνηση ποτέ δεν έχει αρνηθεί κάτι που προβλέπεται από τον Κανονισμό της Βουλής. Σε ό,τι αφορά στο πρώτο σκέλος του ερωτήματός σας, από την πρώτη στιγμή έχουμε πει και έχουμε αποσαφηνίσει ότι αυτά που μπορούσαν να ειπωθούν, οι εξηγήσεις που μπορούσαν να δοθούν στον δημόσιο διάλογο, εξαιτίας της ευαισθησίας και της ιδιαιτερότητας του θέματος, της νόμιμης επισύνδεσης του κ. Ανδρουλάκη, έχουν ειπωθεί όχι μόνο από πολιτικούς παράγοντες, αλλά και από υπηρεσιακούς παράγοντες και από τους αρμόδιους λειτουργούς της Δικαιοσύνης, που επιβλέπουν και επικυρώνουν τις αποφάσεις της ΕΥΠ για νόμιμες επισυνδέσεις.

Α. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Θα μπορούσατε να μας δώσετε περισσότερες λεπτομέρειες γι’ αυτή τη νομοθετική παρέμβαση που ετοιμάζει η Κυβέρνηση για την απαγόρευση των κακόβουλων λογισμικών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας είπα ποιο αποτέλεσμα θα είναι αυτό που θα παράγει. Από εκεί και πέρα, οι λεπτομέρειες πολύ σύντομα θα έρθουν στο φως της δημοσιότητας, δεδομένου ότι θα ακολουθήσει κανονικά τον δρόμο της προβλεπόμενης διαδικασίας για νομοθέτηση, με δημόσια διαβούλευση, συζήτηση, κ.ο.κ.. Ο στόχος και η επιλογή της Κυβέρνησης -όπως επαναλαμβάνω έχουμε πει εδώ και πάρα πολύ καιρό, ο Πρωθυπουργός το είπε και στη συνάντηση που είχε με την κυρία Jourova, το επανέλαβα κι εγώ, σήμερα και θα το πει και ο κ. Γεραπετρίτης στους ευρωβουλευτές με τους οποίους θα συναντηθεί- θα είναι να προχωρήσουμε σε μία καθολική απαγόρευση εμπορίας και χρήσης αυτών των κακόβουλων λογισμικών στην ελληνική επικράτεια.

Σ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Ο Πρωθυπουργός βρίσκεται στο Βερολίνο. Αναμένεται να αποσπάσει αυτή τη φορά την επίσημη δέσμευση του Καγκελάριου να κληθεί η Ελλάδα στην επόμενη συνεδρίαση των εμπλεκομένων χωρών για το ζήτημα της Λιβύης; Και, επίσης, ένα δεύτερο, θεωρείτε ότι οι Τούρκοι, με αφορμή τα όσα συνέβησαν με τα σκάφη του Λιμενικού, προσπαθούν να στήσουν κάποιο θερμό επεισόδιο στο Αιγαίο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Καταρχάς, η Σύνοδος στο Βερολίνο σήμερα έχει συγκεκριμένη ατζέντα. Στο πλαίσιο της ατζέντας αυτής, θα συζητηθούν τα θέματα που άπτονται της θεματικής της Συνόδου και ενδεχομένως και μια σειρά από άλλα θέματα. Μένει να το δούμε.

Από εκεί και πέρα, η Τουρκία, εδώ και πάρα πολύ καιρό, εφαρμόζει μια προκλητική τακτική έναντι της χώρας μας και ρητορική και επί του πεδίου. Εμείς με ψυχραιμία και αποφασιστικότητα κοιτάμε τη δική μας τακτική και τη δική μας στρατηγική, η οποία εστιάζεται, αφενός μεν στο κομμάτι της απολύτου και συνεχούς ετοιμότητας, να απαντούμε αποτελεσματικά σε κάθε πρόκληση και, δεύτερον, της ενημέρωσης της διεθνούς κοινής γνώμης για την παραβατική συμπεριφορά της Τουρκίας στο Αιγαίο και στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Κύριε Εκπρόσωπε, θα σας πάω πάλι στο «καλάθι του νοικοκυριού». O Υπουργός Ανάπτυξης, όπως έχουμε ενημερωθεί, θα έχει επαφές με ένα κρίσιμο κομμάτι της αγοράς, τους βιομηχάνους, την επόμενη εβδομάδα. Ήθελα να σας ρωτήσω ποια είναι η στόχευση της Κυβέρνησης επ’ αυτού; Και αν υπάρχει ασφαλιστική δικλείδα για να μην υπάρξει καρτέλ. Και επίσης, ένα τρίτο, η Αξιωματική Αντιπολίτευση σας κατηγορεί για ημίμετρα στη μάχη κατά της ακρίβειας και μάλιστα επιμένει σε μείωση του Φ.Π.Α. σε βασικά είδη πρώτης ανάγκης. Γνωρίζω ότι έχετε απαντήσει επ’ αυτού, ωστόσο, επανέρχομαι και ήθελα να σας ρωτήσω αν υπάρχει κάποιο plan B της Κυβέρνησης.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Έχουμε, νομίζω, εξηγήσει απολύτως καθαρά ποιος είναι ο λόγος για τον οποίο η Κυβέρνηση δεν χρησιμοποιεί φορολογικά εργαλεία, όπως είναι ο Φόρος Προστιθέμενης Αξίας, στην προσπάθεια αντιμετώπισης του πληθωρισμού. Στο τέλος της ημέρας, όποιος το εισηγείται αυτό, πέρα από τα υπόλοιπα -ότι δεν είναι βέβαιο αν η μείωση του κόστους θα φτάσει στον τελικό καταναλωτή και της πολύ μεγάλης σύνδεσης και συσχέτισης που έχουν τα δημόσια έσοδα με τους έμμεσους φόρους στη χώρα μας- θα πρέπει να εξηγήσει τα δισεκατομμύρια που θα λείψουν από τα κρατικά έσοδα, από πού θα τα συμπληρώσουν. Ποιους φόρους θα ξαναβάλουν; Ποιους φόρους θα επαναφέρουν; Ποιους φόρους θα αυξήσουν; Ή μήπως παρακινούν τη χώρα με αυτό το περιβάλλον επιτοκίων να βγει να αναζητήσει δανεικά στις αγορές και να επιβαρύνει περισσότερο τον Έλληνα πολίτη και το δημόσιο χρέος;

Από εκεί και πέρα, η Κυβέρνηση, με μια συνολική πολιτική, καθημερινά κάνει ό,τι καλύτερο μπορεί και εξαντλεί κάθε δυνατότητα που υπάρχει, για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια. Η πολιτική αντιμετώπιση της ακρίβειας εστιάζεται σε διάφορους τομείς. Έχουμε το μεγάλο κοινωνικό πακέτο ενίσχυσης, σε ό,τι αφορά στην ηλεκτρική ενέργεια, που έχει σαν αποτέλεσμα ο Έλληνας καταναλωτής να πληρώνει πολύ λιγότερο από τον ευρωπαϊκό μέσο όρο στο ηλεκτρικό ρεύμα. Έχουμε τη σειρά μειώσεων φόρων και ασφαλιστικών εισφορών, που έμμεσα έχει δυναμώσει το εισόδημα του Έλληνα πολίτη. Έχουμε την αύξηση του κατώτατου μισθού. Έχουμε τη μείωση κατά πέντε μονάδες της ανεργίας. Πάνω από 200.000 άνθρωποι, που δεν είχαν καθόλου εισόδημα, έχουν μισθό και δουλειά, με βάση την πολιτική της Κυβέρνησης τα τελευταία χρόνια. Έχουμε μια σειρά από θεσμικές παρεμβάσεις για να αντιμετωπίσουμε τα φαινόμενα αισχροκέρδειας εκεί που παρατηρούνται. Και έχουμε και το «καλάθι του νοικοκυριού» που είναι και αυτό ένα ακόμη εργαλείο, που  έχει δύο στόχους, σε μια σειρά από πολύ βασικά προϊόντα: Πρώτον, να  φροντίσει έτσι ώστε να υπάρχουν φθηνότερες επιλογές για τον καταναλωτή, οι οποίες θα μείνουν σταθερές ή θα έχουν πολύ μικρότερες αυξήσεις, σε σχέση με τα υπόλοιπα προϊόντα της κατηγορίας στο μέλλον. Και δεύτερον, να παρακινήσουν ώστε και σε άλλα προϊόντα που δεν είναι στο καλάθι, -αν υπολογίσει κανείς ότι ο κόσμος θα στραφεί σε αυτά που είναι φθηνότερα και θα χάσουν μερίδιο αγοράς- να ρίξουν και σε αυτά τις τιμές, έτσι ώστε να πέσουν συνολικότερα οι τιμές στα προϊόντα.

Η Κυβέρνηση συνεχώς θα βρίσκεται σε επικοινωνία -δεν είναι μόνο τώρα, είναι και το προηγούμενο διάστημα- με όλους τους φορείς της αγοράς. Όπως βρίσκεται σε επικοινωνία με τα σούπερ μάρκετ, έτσι θα βρίσκεται σε επικοινωνία και με τις βιομηχανίες και με τους προμηθευτές τους, για να ακούμε και πάντοτε να αναζητούμε τους καλύτερους δυνατούς τρόπους για να έχει ο καθένας τη συμβολή του σε αυτή τη διαρκή και συνεχή προσπάθεια αντιμετώπισης της ακρίβειας, για να μετριάσουμε, κατά το μέτρο του δυνατού, το «αποτύπωμά» της στον οικονομικό βίο των νοικοκυριών.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Όπως επισημαίνουν αρχαιολόγοι και υπάλληλοι του Υπουργείου Πολιτισμού, τα 161 αρχαιολογικά αντικείμενα της λεγόμενης λίστας Stern, δεν έχουν ελεγχθεί αν πρόκειται για προϊόντα αρχαιοκαπηλίας, ενώ τουλάχιστον ένα από αυτά έχει ταυτοποιηθεί ως ειδώλιο που βρισκόταν στο αρχείο του διαβόητου Μπεκίνα -καταδικασμένου  για αρχαιοκαπηλία, αν δεν κάνω λάθος. Τι απαντάτε;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Οι νομικές διαστάσεις της υπόθεσης αυτής έχουν απαντηθεί αρκετές φορές στο παρελθόν, από την πρώτη στιγμή που ξεκίνησε η συζήτηση αυτή, με πολύ μεγάλη σαφήνεια. Από εκεί και πέρα, νομίζω ότι αυτό που πρέπει να συνειδητοποιήσουμε όλοι, είναι ότι πρόκειται για ευρήματα, για κειμήλια, τα οποία ποτέ δεν θα είχε τη δυνατότητα κανείς να τα δει εκτεθειμένα και ποτέ δεν θα είχε τη δυνατότητα κανείς να τα δει στον τόπο μας. Θα έμεναν μακριά από εκεί που πραγματικά ανήκουν. Και με την πολιτική, τον τρόπο της Κυβέρνησης, τηρώντας όλες τις προϋποθέσεις που βάζει ο νόμος, καταφέραμε αυτά τα κειμήλια, αυτή η κληρονομιά να επιστρέψει και  να μπορεί να τη βλέπει ο κόσμος, οι επισκέπτες, οι Έλληνες πολίτες και να γυρίσει σύντομα εδώ στη χώρα μας.

Β. ΓΙΑΚΟΥΜΗΣ: Η Αξιωματική Αντιπολίτευση επανέρχεται και ρωτά την Κυβέρνηση, εάν οι επόμενες εκλογές, όποτε κι αν γίνουν, θα γίνουν με το σύστημα Predator.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είναι απορίας άξιο πώς η Αξιωματική Αντιπολίτευση, χωρίς στοιχεία, χωρίς πραγματικά περιστατικά, προσπαθεί να εδραιώσει ένα αφήγημα που δεν στηρίζεται πουθενά στην πραγματικότητα. Προσπαθεί, αναπαράγοντας και επαναλαμβάνοντας το ίδιο ψέμα πολλές φορές, να το καταστήσει αλήθεια. Όσες φορές, όμως, και αν επαναλαμβάνεις ένα ψέμα, όσες φορές κι αν προσπαθείς το ανύπαρκτο να το κάνεις υπαρκτό, δεν πρόκειται να αποκτήσει σάρκα και οστά. Το περίεργο στην όλη υπόθεση είναι γιατί για πρώτη φορά αρχίζουν να βάζουν ψήγματα αμφιβολιών σε ό,τι αφορά την εκλογική διαδικασία και τα αποτελέσματα των εκλογών. Είναι απολύτως ξεκάθαρο ότι αποτελεί κεκτημένο της Μεταπολίτευσης η δημοκρατική διαδικασία των εκλογών, η εγκυρότητα και η αξιοπιστία των εκλογικών αποτελεσμάτων. Εάν ο κ. Τσίπρας αναζητά, πλέον, και αλλού μια γραμμή άμυνας και δικαιολόγησης της επερχόμενης ήττας του στις εκλογές, νομίζω ότι αρχίζει και μπαίνει σε πολύ επικίνδυνα μονοπάτια, βάζοντας σιγά-σιγά στον δημόσιο διάλογο τέτοιου είδους πράγματα και αναζητώντας τέτοιου είδους δικαιολογίες. Στα σοβαρά τώρα, οι εκλογές θα γίνουν στην ώρα τους. Η Ελληνική Δημοκρατία είναι μια ώριμη Δημοκρατία. Η Ελλάδα είναι ένα ευρωπαϊκό δημοκρατικό Κράτος και οι θεσμοί λειτουργίας του Κράτους, της Πολιτείας, όπως το κάνουν σταθερά από την Μεταπολίτευση μέχρι και σήμερα, εγγυώνται ότι η λαϊκή ετυμηγορία θα εκφραστεί και θα αποτυπωθεί γνήσια.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Με δεδομένο ότι η Κυβέρνηση έχει αφήσει ανοιχτό παράθυρο και για νέα μέτρα στήριξης, κυρίως σε όσους τα έχουν ανάγκη και επειδή τα καύσιμα μπορεί να σταθεροποιούνται, αλλά είναι ψηλά οι τιμές και το ντίζελ κίνησης και οι αγρότες, οι κτηνοτρόφοι και άλλοι θεωρούν ότι πρέπει να επιστρέψει η επιδότηση στο πετρέλαιο κίνησης, υπάρχει μια τέτοια προοπτική; Υπάρχει ένα τέτοιο παράθυρο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Προς το παρόν, εκείνο που κάνουμε είναι να εφαρμόζουμε, με πολύ μεγάλη ταχύτητα, τα μέτρα που ο Πρωθυπουργός εξήγγειλε στη Δ.Ε.Θ.. Έχουν όλα νομοθετηθεί και σταδιακά εφαρμόζονται. Η ενίσχυση από το πετρέλαιο κίνησης έφυγε για να πάει να ενισχύσει το πετρέλαιο θέρμανσης. Θυμίζω ότι οι φόβοι όλων ήταν ότι το πετρέλαιο θέρμανσης θα ανοίξει σε πολύ πιο ακριβή τιμή από αυτή που άνοιξε, αλλά η πολιτική της Κυβέρνησης και η επιδότηση βοήθησε ώστε να είναι σε αισθητά χαμηλότερη τιμή. Από εκεί και πέρα, από τη μια, με ειλικρίνεια έχουμε πει ότι οι δυνατότητες δεν είναι απεριόριστες και ότι πάντοτε πρέπει ταυτόχρονα να βρισκόμαστε και στο πλευρό του πολίτη, και να κοιτάμε να είμαστε και εντός των δημοσιονομικών αντοχών της οικονομίας. Από την άλλη, κάθε δυνατότητα καινούργια που προκύπτει και μπορούμε να την αξιοποιήσουμε, πάντοτε θα την αξιοποιούμε προς όφελος της κοινωνίας και των πολιτών.

ΑΝΤ. ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ: Σήμερα, η Επιτροπή Πόθεν Έσχες της Βουλής παρέπεμψε στον Εισαγγελέα τον Ανεξάρτητο βουλευτή κ. Πάτση. Θεωρείτε ότι υπήρξε ολιγωρία της Επιτροπής Πόθεν Έσχες; Δηλαδή, ύστερα από τόσο καιρό, να το διαπιστώσει σήμερα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Αυτή είναι μια απάντηση που πρέπει να σας δώσει η Επιτροπή.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχουμε την περίπτωση του κ. Πάτση, την κυρία Πιτσίκα, ο κ. Μαραβέλιας, η κυρία Κούτση, έρχονται τις τελευταίες ημέρες συνεχώς στη δημοσιότητα περιπτώσεις βουλευτών ή στελεχών του κόμματός σας, που είτε λαμβάνουν, είτε επιχειρούν να λάβουν κρατικό χρήμα, κρατικές δουλειές. Ποια είναι η θέση του κόμματός σας και της Κυβέρνησής σας; Έχετε ελέγξει πόσα στελέχη και βουλευτές σας λαμβάνουν έργα από το Δημόσιο και από τα δημόσια Ταμεία; Και επίσης, αναφορικά με την περίπτωση του κ. Πάτση, που μάθαμε ότι σήμερα παραπέμπεται στη Δικαιοσύνη, δεσμεύεστε πως είναι η εξαίρεση αυτή η περίπτωση του βουλευτή σας σε σχέση με τα Πόθεν Έσχες των υπόλοιπων 156, αν δεν κάνω λάθος, βουλευτών σας;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Για τον έλεγχο των Πόθεν Έσχες, υπάρχει αρμόδια Επιτροπή, που είναι επιφορτισμένη από το Σύνταγμα με τον συγκεκριμένο έλεγχο. Για τα αποτελέσματα και τα ευρήματα αυτής της Επιτροπής, παρακολουθούμε, σεβόμαστε, βλέπουμε όλοι. Και η Επιτροπή αυτή, νομίζω ότι κατά τεκμήριο κάνει τη δουλειά της, όπως την κάνει, προφανώς με περιθώριο βελτίωσης, όπως προέκυψε και στη  συγκεκριμένη υπόθεση. Τώρα, στο πρώτο σκέλος του ερωτήματός σας, αρέσκονται ορισμένοι να γενικεύουν και να δημιουργούν μεγέθη πληθυντικού εκεί που υπάρχει ενικός. Αυτό που με βεβαιότητα υπάρχει, είναι η επιλογή της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης να επενδύσει στο κεφάλαιο αυτό. Πάνω από τρία χρόνια, η Αξιωματική Αντιπολίτευση περίμενε ότι κάποιες από αυτές τις τεράστιες εξωγενείς κρίσεις που διαχειρίζεται η Κυβέρνηση, θα οδηγούσε στην κατάρρευση της Ελλάδας, για να καταρρεύσει μαζί με την Ελλάδα και η Κυβέρνηση. Και επειδή η μεγάλη αυτή εθνική αποτυχία δεν ήρθε, όσο πλησιάζουν οι εκλογές προσπαθεί, με αυτού του είδους την τακτική, η Αξιωματική Αντιπολίτευση, να πολιτευτεί. Προσπαθεί να εγκλωβίσει την Κυβέρνηση σε μια αντιπαράθεση τέτοιου τύπου όπου, δημιουργώντας έναν αχταρμά -να το πω έτσι- από περιστατικά υπαρκτά και ανύπαρκτα, από μισές αλήθειες και μεγάλα ψέματα, από διαστρέβλωση, να μας εγκλωβίσει σε μια τέτοιου είδους αντιπαράθεση. Είπαμε από την πρώτη στιγμή τι είναι αυτό που θέλει να κάνει η Αντιπολίτευση. Ξέρει ο κόσμος, από την πρώτη στιγμή, τι είναι αυτό που κάνει η Κυβέρνηση. Εμείς θα συνεχίσουμε τη δουλειά μας, που είναι η αντιμετώπιση των προβλημάτων της κοινωνίας, η αντιμετώπιση των προκλήσεων που έχουμε, η υλοποίηση της πολιτικής μας, για να μπορέσουμε να βρισκόμαστε δίπλα στον πολίτη, να απαντάμε στις ανάγκες του, να απαντάμε στις προκλήσεις της κοινωνίας και να θωρακίζουμε τη χώρα απέναντι στις απειλές που δημιουργεί το ασταθές περιβάλλον που υπάρχει γύρω μας και λόγω των εξωγενών κρίσεων και λόγω των προβλημάτων που οι κρίσεις αυτές δημιουργούν στο εσωτερικό.

Σ. ΜΠΟΤΣΑΡΗΣ: Να πάμε σε ένα άλλο θέμα. Ενόψει του Χειμώνα και της επιδείνωσης των καιρικών συνθηκών, υπάρχει η απαιτούμενη συνεννόηση της Κυβέρνησης, δηλαδή της Πολιτικής Προστασίας, με την Περιφέρεια Αττικής και με τους Δήμους, προκειμένου να αποτραπούν καταστροφικά φαινόμενα, μην καταστραφούν περιουσίες πολιτών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όπως δουλέψαμε και το Καλοκαίρι, ενόψει της αντιπυρικής περιόδου και νομίζω ότι ο κόσμος ήδη κρίνει τα αποτελέσματα και μπορεί να αξιολογήσει τη δουλειά που κάναμε, δουλειά που θα παρουσιαστεί και την Παρασκευή, έτσι και σε ό,τι αφορά τις συνθήκες που ενδεχομένως αντιμετωπίσουμε τη χειμερινή περίοδο, η Πολιτική Προστασία, σε συνεργασία με όλους τους εμπλεκόμενους φορείς, αξιοποιώντας και την εμπειρία του παρελθόντος, θα κάνει ό,τι απαιτείται, προκειμένου να έχουμε τα ελάχιστα δυνατά προβλήματα ή, εν πάση περιπτώσει, να είμαστε όσο το δυνατόν καλύτερα προετοιμασμένοι να αντιμετωπίσουμε καιρικά φαινόμενα που θα δημιουργήσουν δυσκολίες στη ζωή των πολιτών και στη λειτουργία της πόλης.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Θα απαντήσει η Κυβέρνηση στο ερωτηματολόγιο της PEGA για τη χρήση των κακόβουλων λογισμικών; Και αν όχι, γιατί; Και μια δεύτερη ερώτηση, αν μου επιτρέπετε, για το «καλάθι του νοικοκυριού». Πώς θα διασφαλίσετε ότι δεν θα χρησιμοποιηθεί από τα σούπερ μάρκετ, ώστε να κρατήσουν μεν τις τιμές σταθερές σε κάποια προϊόντα, κυρίως ιδιωτικής ετικέτας, και να συνεχίζονται οι αυξήσεις σε όλα τα υπόλοιπα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σε ό,τι αφορά το πρώτο ερώτημα, απάντησα ήδη. Σε ό,τι αφορά το δεύτερο ερώτημα, είπα ότι το «καλάθι του νοικοκυριού» έχει μια σαφή στόχευση. Να εξασφαλίσει προσιτές τιμές και χαμηλότερες σε σχέση με την υπόλοιπη κατηγορία σε μια σειρά από προϊόντα που είναι απαραίτητα για το κάθε νοικοκυριό και να παρακινήσει, μέσω του ανταγωνισμού, να πέσουν οι τιμές και σε άλλα προϊόντα. Είναι ένα μέτρο, δεν είναι το σύνολο της πολιτικής μας, το οποίο θα βοηθήσει την αντιμετώπιση της ακρίβειας και των δυσκολιών που αντιμετωπίζουμε και στην Ελλάδα, όπως αντιμετωπίζουν και οι πολίτες στον κόσμο και στην υπόλοιπη Ευρώπη.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Προχθές, η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη κατέθεσε ερώτηση προς τον Υπουργό Εργασίας για το θέμα της αύξησης των ασφαλιστικών εισφορών σε συγκεκριμένες επαγγελματικές ομάδες. Πρόσφατα είχε πάρει αποστάσεις από την κυβερνητική γραμμή της επίκλησης του απορρήτου στο θέμα των υποκλοπών, ενώ επέκρινε και τον διορισμό της Μαριάνθης Παγουτέλη στη θέση της Αντιπροέδρου του Αρείου Πάγου. Σας απασχολούν αυτές οι διαφοροποιήσεις; Συμβαδίζει απόλυτα με την Κυβέρνηση η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Δεν έχω αντιληφθεί να μην συμβαδίζει με την Κυβέρνηση η κυρία Όλγα Κεφαλογιάννη, οπότε δεν με απασχολούν αυτές οι διαφοροποιήσεις.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Διαβάσαμε τις προηγούμενες ημέρες επιστολή της Συνόδου των Πρυτάνεων στο Υπουργείο Παιδείας, που διαμαρτύρονται γιατί οι περισσότεροι διαθέσιμοι πόροι πάνε στο ενεργειακό κόστος. Αναφέρουν, μεταξύ άλλων, ότι απειλείται πλέον η εύρυθμη λειτουργία και η επίτευξη του ακαδημαϊκού σκοπού των Πανεπιστημίων. Τι απαντάτε στην επιστολή; 

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η ελληνική Κυβέρνηση και η ελληνική Πολιτεία, στο μέτρο της ευθύνης της, θα κάνει ό,τι απαιτείται για να μην δημιουργηθεί κανένα πρόβλημα στην εύρυθμη λειτουργία των Πανεπιστημίων. Το ενεργειακό κόστος είναι ένα πρόβλημα για όλες τις δομές. Αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετώπισαν και οι Δήμοι, αντίστοιχο πρόβλημα αντιμετωπίζει και η ελληνική Ανώτατη Εκπαίδευση. Ό,τι καλύτερο μπορεί να γίνει, θα γίνει προς όλες τις κατευθύνσεις.

Σας ευχαριστώ.

Copyright © 2023 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr