Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο

Καλημέρα σε όλες και όλους, καλή εβδομάδα.

Μπήκαμε πλέον στην τελική ευθεία για τις κρίσιμες κάλπες της 21ης Μαΐου, μια αναμέτρηση κομβικής σημασίας για την Ελλάδα. Στις εκλογές της προσεχούς Κυριακής  κρίνεται αν θα κάνουμε ακόμη πιο τολμηρά και αποφασιστικά βήματα προς τα μπρος ώστε να φέρουμε διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης από την υπόλοιπη Ευρώπη και την επόμενη τετραετία, καλύτερους μισθούς για όλους, με αυξήσεις στο 25%. Αξιοπρεπή Υγεία με 80 σύγχρονα Τμήματα Εκτάκτων Περιστατικών, και 156 Κέντρα Υγείας σε όλη την Ελλάδα μαζί με δωρεάν Προληπτικές Εξετάσεις για όλους. Προσιτή στέγη για 137.000 νέους. Μέριμνα για τους πιο ευάλωτους. Αποτελεσματικό κράτος 100% ψηφιακό. Φθηνό και καθαρό ρεύμα σε ποσοστό 80% από ήλιο και άνεμο. Και τέλος, λύση του μεταναστευτικού με τη συνδρομή της Ευρώπης. Και με σύνορα απόρθητα. Σε μία χώρα με αισιοδοξία, περηφάνια, περισσότερες ευκαιρίες και προοπτική για τους νέους της. Αυτό είναι, με λίγα λόγια, το Πρόγραμμα της Νέας Δημοκρατίας για το 2027. Και με βάση αυτό, αλλά και τα όσα έγιναν έως τώρα, ζητούμε από όλους να συγκριθούμε.

Η «νάρκη» της απλής αναλογικής που άφησε πίσω της η προηγούμενη Κυβέρνηση του ΣΥΡΙΖΑ μπορεί να οδηγήσει σε σχήματα πολιτικής αστάθειας, κοινωνικής και οικονομικής οπισθοδρόμησης που θα υπονομεύσουν αυτή την πορεία προς τα μπρος. Μόνο μια ισχυρή εντολή των πολιτών για αυτοδύναμη Κυβέρνηση της Νέας Δημοκρατίας, χωρίς ταλαντεύσεις αλλά και με διάθεση ευρύτερων συνεργασιών μπορεί να εγγυηθεί τις μεταρρυθμίσεις που ζητάει η κοινωνία γρήγορα και με ασφάλεια. Τη φυγή προς τα μπροστά δεν μπορεί να την εξασφαλίσει η βαβέλ μιας Κυβέρνησης συνεργασίας σαν αυτές που κουβεντιάζει η Αντιπολίτευση. Άλλωστε το μόνο βέβαιο είναι πως θα την επιδιώξει -ας μην αμφιβάλλουν οι πολίτες- αν το επιτρέψουν οι αριθμοί παρόλο που τώρα εμφανίζονται να μην θέλει ο ένας τον άλλον.

Η Κυβέρνηση ηττημένων μεταξύ του 2ου του 3ου και ενός πρόθυμου 4ου είναι ένα πολύ πιθανό σενάριο ακόμη κι αν σήμερα το αποκλείουν από την Αντιπολίτευση. Γι’ αυτό και η χαλαρή ψήφος διαμαρτυρίας είναι πολύ επικίνδυνη στην κάλπη της απλής αναλογικής.  Ο κ. Τσίπρας το ξαναείπε άλλωστε αυτές τις μέρες: Άλλο τι λέμε πριν από τις κάλπες άλλο τι γίνεται μετά.  Αυτό θέλουμε; Μια κυβερνητική σύμπραξη κομμάτων στη βάση του ελάχιστου κοινού παρονομαστή, με εταίρους που έχουν αποκλίνουσες απόψεις σε μείζονα θέματα -δηλαδή συνταγή παραλυσίας- με μόνη συγκολλητική στόχευση την εξουσία και την απομάκρυνση του Κυριάκου Μητσοτάκη; Μια Κυβέρνηση ασταθή που στην πρώτη δυσκολία θα είναι όμηρος εκβιασμών και κατάρρευσης;

Η χώρα χρειάζεται μια Κυβέρνηση του υπεύθυνου εκσυγχρονισμού του κράτους, των θεσμών και της οικονομίας, αλλά και του υπεύθυνου πατριωτισμού για την υπεράσπιση των εθνικών μας θεμάτων με πνεύμα ανοιχτό αλλά χωρίς να υποχωρούμε ούτε εκατοστό από τα εθνικά μας δίκαια και τις πάγιες διεκδικήσεις μας. Έχει σημασία ποια Κυβέρνηση και ποιος Πρωθυπουργός θα χειριστεί με αποφασιστικότητα και ταχύτητα απειλές και προκλήσεις σαν αυτές που αντιμετωπίσαμε τα προηγούμενα 4 χρόνια.  Ποιος θα κάθεται δηλαδή στη θέση του Πρωθυπουργού για να χειριστεί έναν ασταθή και απρόβλεπτο γείτονα όπως η Τουρκία όπου φαίνεται ξανά το σαφές προβάδισμα του κ. Ερντογάν;

Σε ό,τι δε αφορά μια πιθανή συνεργασία της Νέας Δημοκρατίας με το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη η θέση μας είναι ξεκάθαρη: Τη συνεργασία την έχει αποκλείσει ο ίδιος ο κ. Ανδρουλάκης με τις θέσεις του. Έχει κόψει κάθε γέφυρα συζήτησης και συνεννόησης με τον Πρωθυπουργό. Δυστυχώς, σε αντίθεση με άλλες στιγμές στη διαδρομή του ΠΑΣΟΚ, ο κ. Ανδρουλάκης έχει το βλέμμα στραμμένο στο παρελθόν. Με ξεπερασμένα συνθήματα για μία Δεξιά που δεν υπάρχει. Ή με ανύπαρκτους κινδύνους που βλέπει, τάχα, να τον πολιορκούν. Και εκεί, ακριβώς, είναι που συναντιέται με τον κ. Τσίπρα.

Λένε βέβαια κάποιοι ότι ίσως μετά τις εκλογές ο κ. Ανδρουλάκης υποχωρήσει και δει διαφορετικά τα πράγματα. Και τότε, δηλαδή, θα γίνει -αίφνης- αξιόπιστος ένας συνομιλητής που θα έχει αλλάξει τις βασικές θέσεις του μέσα σε 24 ώρες; Και ποια εγγύηση θα παρέχει ότι την επομένη δεν θα αλλάξει πάλι γνώμη; Ή, πόσο ενιαία μπορεί να προβλεφθεί στο μέλλον η στάση μιας Κοινοβουλευτικής Ομάδας η οποία άγεται και φέρεται σε διαφορετικές τοποθετήσεις κάθε τόσο; Όλα αυτά δείχνουν πως μία ευκαιριακή συνεργασία χωρίς πραγματική βούληση και ειλικρινεια για ενιαίο μέτωπο κατά την διαρθρωτικών προβλημάτων του Κράτους και της οικονομίας μπορεί να οδηγήσει τη μεταρρυθμιστική προσπάθεια της χώρας σε παραλυσία. Σε φρένο αντί για γκάζι.

Γνωρίζουμε καλά πως με ένα σημαντικό μέρος  ψηφοφόρων του ΠΑΣΟΚ βρεθήκαμε μαζί στα χρόνια του λαϊκισμού και της ευρωπαϊκής απομόνωσης της χώρας. Ότι μαζί κρατήσαμε την Ελλάδα και Μείναμε Ευρώπη. Όπως και μαζί, το 2019, ενωθήκαμε σε ένα μεγάλο ρεύμα που γύρισε σελίδα στη χώρα. Τα χρόνια που μεσολάβησαν έδειξαν ότι οι κοινοί στόχοι μπορούν να γίνουν πράξη από μια αυτοδύναμη κυβέρνηση ανοιχτών οριζόντων που επιδιώκει την πρόοδο της χώρας. Όπως έδειξαν και λάθη που κάναμε εμείς και που πρώτη η Κυβέρνηση και ο Πρωθυπουργός αναγνώρισαν. Γι’ αυτό και απευθυνόμαστε  στους πολίτες που μπορεί να αισθάνονται κοντά στο ΠΑΣΟΚ, αλλά ενδιαφέρονται ταυτόχρονα για μια Ελλάδα ισχυρή με δυναμική οικονομία ασφάλεια στα σύνορα και πολιτική σταθερότητα.

Η πρόοδος που έγινε τα τελευταία 4  χρόνια  -παρά τις πρωτοφανείς εξωγενείς κρίσεις- αναγνωρίζεται και σε τρία πρόσφατα αφιερώματα στον έγκυρο διεθνή οικονομικό τύπο, στη Wall Street Journal, Frankfurter Allgemeine Zeitung και τους Financial Times- που επισημαίνουν την δυναμική ανάπτυξη της οικονομίας επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη -επί διακυβέρνησης μιας αυτοδύναμης Κκυβέρνησης-  τη μείωση του δημοσίου χρέους ακριβώς λόγω της  δυναμικής ανάπτυξης,  την αύξηση των εξαγωγών, της μεταποίησης και της καινοτομίας και ότι πλέον η χώρα μας βρίσκεται με προϋπόθεση την πολιτική σταθερότητα και τη συνέχιση της ίδιας οικονομικής πολιτικής, μισό σκαλοπάτι πριν την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας.

Η πρόοδος αναγνωρίζεται επίσης στην πρόσφατη έκθεση της Τράπεζας της Ελλάδος, η οποία στη σελίδα 24 με πραγματικά δεδομένα εισοδημάτων της ΕΛΣΤΑΤ και της Eurostat, καταρρίπτει και τις «εκτιμήσεις» ΟΟΣΑ για την πραγματική πορεία των μισθών και των εισοδημάτων στη χώρα μας. Λέει συγκεκριμένα η Τράπεζα της Ελλάδος «το ονομαστικό διαθέσιμο εισόδημα των νοικοκυριών αυξήθηκε κατά 7,4% το 2022 σε σχέση με το 2021», ενώ ο πράγματι υψηλός πληθωρισμός τελικά δεν κατάφερε να μειώσει το πραγματικό διαθέσιμο εισόδημα. Αν ληφθεί υπόψη περαιτέρω δε η αύξηση 10% στον κατώτατο μισθό που είναι σε ισχύ από 1η Απριλίου καθώς οι αυξήσεις στις συντάξεις κατά 8% από 1ης /1/2023 τότε προκύπτει ότι οι αυξήσεις στο διαθέσιμο εισόδημα, χάρη στη δυναμική ανάκαμψη της οικονομίας, πέτυχαν να υπερκαλύψουν την αύξηση του εισαγόμενου πληθωρισμού. Έτσι άλλωστε μπορέσαμε, με τις ενεργητικές πολιτικές μας για την απασχόληση, ο αριθμός των ανέργων που είναι εγγεγραμμένοι στο μητρώο της ΔΥΠΑ να έχει μειωθεί στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 12 χρόνων και  ο αριθμός των μακροχρόνια ανέργων στο χαμηλότερο επίπεδο των τελευταίων 9 χρόνων.

Μπορούμε να είμαστε ευχαριστημένοι με αυτά τα νούμερα; Προφανώς όχι, θέλουμε και μπορούμε να μειώσουμε κι άλλο την ανεργία να φτάσουμε στο μέσο ευρωπαϊκό όρο και χαμηλότερα. Όμως αυτό δεν θα συμβεί με πολιτικές και σχήματα που διώχνουν τις επενδύσεις και φορολογούν ξανά την εργασία και το κεφάλαιο. Ούτε μπορεί η Αντιπολίτευση να μηδενίζει όσα έγιναν, να κλείνει τα μάτια στην πραγματικότητα, επιμένοντας στο καταστροφολογικό αφήγημα της για τη χώρα, δίχως όμως πειστικές και κοστολογημένες σύγχρονες προτάσεις για το μέλλον της πατρίδας μας. Οι εκθέσεις οικονομικών οργανισμών και τα αφιερώματα που προανέφερα επισημαίνουν βεβαίως  -και σωστά-  τις προκλήσεις που αντιμετωπίζει η Ελλάδα για ταχύτερη απονομή δικαιοσύνης, περαιτέρω ψηφιοποίηση του κράτους, βελτίωση των εισοδημάτων, για ακόμη περισσότερες επενδύσεις και ακόμη καλύτερη λειτουργία του ανταγωνισμού στην ελληνική αγορά.

Δεν το κρύψαμε. Πρώτοι έχουμε αναγνωρίσει ότι μένουν ακόμη πολλά να γίνουν τα επόμενα 4 χρόνια. Ο ίδιος ο Πρωθυπουργός είπε δημοσίως με εντιμότητα  «αλλού τα καταφέραμε και  αλλού όχι». Αναγνώρισε ολιγωρίες και λάθη, ανέλαβε και απέδωσε ευθύνες, αλλά και έσπευσε να δώσει λύσεις στα προβλήματα και τις κυβερνητικές αστοχίες όποτε αυτές προέκυψαν. Για αυτό λέμε στους πολίτες, διεκδικώντας να μας εμπιστευτούν ξανά: Μόνο μια ισχυρή και αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία υπό τον Κυριάκο Μητσοτάκη με ανοιχτό πνεύμα ευρύτερων συνεργασιών μπορεί τελικά να εγγυηθεί ότι η οικονομία και η χώρα θα παραμείνουν στο μονοπάτι της δυναμικής ανάκαμψης, της δημοσιονομικής υπευθυνότητας και των αναγκαίων μεταρρυθμίσεων. Γιατί μόνο με βιώσιμη ανάπτυξη- και όχι με ακοστολόγητα σχέδια επί χάρτου, «Δήμητρες» και παράλληλα νομίσματα – μπορούμε να γίνουμε Ευρώπη στα εισοδήματα, στη δημόσια υγεία, να έχουμε περισσότερες ευκαιρίες για τη νέα γενιά, να έχουμε ταχύτερη απονομή της δικαιοσύνης.

Ακόμη πάντως περιμένουμε την απάντηση του ΣΥΡΙΖΑ στην εύλογη και υπεύθυνη πρόταση του Πρωθυπουργού, αφού αμφισβητεί ότι το πρόγραμμα του κοστίζει 83 δισ. και θα τινάξει κατά το κοινώς λεγόμενο την μπάνκα στον αέρα, ας το στείλει είτε σε ανεξάρτητο ελληνικό φορέα είτε σε κάποιους από τους διεθνείς οίκους αξιολόγησης για να δούμε τι θα του πουν. Εμείς ξαναλέμε ότι με ένα τέτοιο πρόγραμμα η οικονομία θα έπεφτε στα βράχια, θα χάναμε όσα κερδίσαμε τα τελευταία 4 χρόνια και θα έπρεπε φυσικά να ξεχάσουμε την επενδυτική βαθμίδα. Επενδυτική βαθμίδα σημαίνει, τελικά, δυο πράγματα πολύ σημαντικά για κάθε πολίτη: Περισσότερες ξένες θεσμικές επενδύσεις που σήμερα δεν «βλέπουν» τη χώρα μας λόγω της έλλειψης επενδυτικής βαθμίδας. Και εξίσου σημαντικό, χαμηλότερο κόστος δανεισμού για το κράτος, τις επιχειρήσεις αλλά και για τα νοικοκυριά, δηλαδή πιο φθηνά επιτόκια για όλους σε ένα περιβάλλον αυξανόμενου επιτοκιακού κόστους. Για αυτό και έχει τόσο μεγάλη σημασία αυτός ο εθνικός στόχος.

Ο Κυριάκος Μητσοτάκης με τις επιλογές του έχει αναβαθμίσει το κύρος της χώρας διεθνώς αλλά και την αμυντική μας θωράκιση. Τείνει χείρα φιλίας προς όλες τις πλευρές αλλά θεωρεί το σεβασμό του διεθνούς δικαίου απαράβατη «κόκκινη» γραμμή. Αυτό άλλωστε διαμήνυσε εκ νέου χθες προς την αλβανική Κυβέρνηση για την απαράδεκτη και αδιανόητη συμπεριφορά των Τιράνων να φυλακίσουν τον υποψήφιο Δήμαρχο Χειμάρρας Φρέντι Μπελέρη, δυο μέρες προ των εκλογών. Αν δεν εκτονωθεί η κατάσταση, όπως τόνισε ο κ. Μητσοτάκης, η Ελλάδα θα ασκήσει κάθε μέσο που έχει στα χέρια της για να εμποδίσει την ευρωπαϊκή πορεία της Αλβανίας. Θα υπάρξουν συνέπειες όχι μόνο στις ελληνοαλβανικές σχέσεις αλλά και στην ενταξιακή πορεία των Τιράνων προς την Ευρωπαϊκή Ένωση, την οποία η Ελλάδα έχει στηρίξει έως τώρα. Τα νέα που έρχονται από την Αλβανία για επικράτηση του κ. Μπελέρη επιτείνουν την πίεση στα Τίρανα να αλλάξει στάση.

Σε  ό,τι αφορά την γείτονα Τουρκία, θα αναμένουμε το τελικό αποτέλεσμα των εκλογών,  επιθυμία μας είναι να συνεργαστούμε με την επόμενη κυβέρνηση ωστόσο δεν έχουμε καμία αμφιβολία ότι παρά την ουσιαστική εκτόνωση ως προς τη ρητορική της Τουρκίας των τελευταίων μηνών, ο βασικός πυρήνας της εξωτερικής πολιτικής, οι κεντρικές πολιτικές της επιλογές δεν αλλάζουν. Έχουμε μια και μόνη διαφορά να μας χωρίζει, την οριοθέτηση των θαλασσίων ζωνών. Εμείς  θα συνεχίσουμε την σταθερή εξωτερική μας πολιτική και αυτό σημαίνει ότι θα συνεχίσουμε να ενισχύουμε τις αποτρεπτικές μας ικανότητες και τις αμυντικές μας ικανότητες χτίζοντας σταθερά νέες συνεργασίες με ισχυρούς διεθνείς συμμάχους. Αυτή είναι η καθαρή θέση της Νέας Δημοκρατίας και του Κυριάκου Μητσοτάκη.

Σε μια Κυβέρνηση συνεργασίας με αποκλίνουσες προσεγγίσεις και στην εξωτερική πολιτική -θυμίζω ότι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν ψήφισε τις αμυντικές δαπάνες, σε αντίθεση με το ΠΑΣΟΚ- πόσο χρόνο θα χρειάζονται άραγε οι κυβερνητικοί εταίροι για να ομονοήσουν σε μια γραμμή αν -ο μη γένοιτο- υπάρξει μια νέα κρίση, διπλωματική ή στο πεδίο; Και αυτό πρέπει να λάβουν υπόψη τους οι πολίτες προσερχόμενοι στις κάλπες.

Θεματική ενότητα

Νέοι/Νέα οικογένεια

Ευχόμαστε και ελπίζουμε σ’ αυτές τις τελευταίες μέρες της προεκλογικής περιόδου να πρυτανεύσει η ηπιότητα και ο πολιτικός πολιτισμός. Η αντιπαράθεση να γίνει με επιχειρήματα και συγκεκριμένες προτάσεις, όχι με τοξικές επιθέσεις και υποσχέσεις άνευ αντικρίσματος. Να γίνει διάλογος πάνω στα ζητήματα που απασχολούν την κοινωνία. Και αυτά είναι η ακρίβεια, είναι οι θέσεις εργασίας με καλές αμοιβές, οι επενδύσεις, οι μειώσεις στους φόρους, η βελτίωση των υπηρεσιών του Κράτους, η άμβλυνση των κοινωνικών ανισοτήτων, η διασφάλιση περισσότερων ευκαιριών για τους νέους, τους πραγματικά χαμένους των επάλληλων κρίσεων που αντιμετώπισε η χώρα.

Ως προς το πρόγραμμα του Πρωθυπουργού:

-Σήμερα επισκέπτεται το Ηράκλειο  Κρήτης όπου θα μιλήσει το βράδυ σε ανοιχτή συγκέντρωση.

-Αύριο θα βρεθεί στον Πειραιά όπου θα επισκεφθεί μεταξύ άλλων γυμνάσιο όπου λειτουργούν ήδη οι νέοι διαδραστικοί πίνακες και το βράδυ θα δώσει συνέντευξη στον «ΑΝΤ1» και στο Νίκο Χατζηνικολάου.

-Την Τέταρτη θα επισκεφθεί την Δυτική Μακεδονία και το βράδυ θα μιλήσει στην Καστοριά.

-Την Πέμπτη ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα μεταβεί στη Θεσσαλονίκη όπου θα μιλήσει το βράδυ σε ανοιχτή συγκέντρωση.

-Και την Παρασκευή  θα βρεθεί στο Θησείο θα ολοκληρώσει τις προεκλογικές περιοδείες και ομιλίες του ενόψει της κάλπης της 21η Μαΐου.

Είμαι στη διάθεσή σας για κάθε ερώτηση.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες ο Πρωθυπουργός τόνισε ακόμη πιο εμφατικά ότι δεν μπορεί να συζητήσει με το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη. Γιατί αναφέρεστε συνέχεια στο ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη, υπάρχει κι άλλο ΠΑΣΟΚ, υπάρχει καλύτερο ΠΑΣΟΚ και το θέλετε; Και εν πάση περιπτώσει, ισχύει η δέσμευση του Πρωθυπουργού ότι δεν θα στηριχθεί σε άλλες ψήφους, πλην των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Φυσικά ισχύει. Έχει επαναλάβει επανειλημμένα ο Πρωθυπουργός ότι θα στηριχθεί αποκλειστικά στις ψήφους των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας. Από κει και πέρα, όπως σας είπα και στην εισαγωγική μου παρέμβαση, το ΠΑΣΟΚ του κ. Ανδρουλάκη και ο κ. Ανδρουλάκης συγκεκριμένα έχει θέσει κάποιες πολύ αυστηρές «κόκκινες» γραμμές που απαγορεύουν τη συνεργασία και τη συζήτηση με τον ίδιο τον Πρωθυπουργό. Υπάρχει, όμως, ένας κόσμος που πιστεύει, που υποστηρίζει το ΠΑΣΟΚ, που θέλει να δει ευρύτερες συναινέσεις. Εμείς απευθυνόμαστε σε αυτόν τον κόσμο που διαχρονικά έχει σταθεί με την Ελλάδα της Δημοκρατίας, της Ευρώπης και της προόδου.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή δεν το κατάλαβα αυτό που ρώτησε η συνάδελφος, με το ΠΑΣΟΚ χωρίς τον κ. Ανδρουλάκη μπορείτε να συνεργαστείτε;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η θέση της Κυβέρνησης είναι ότι επιδιώκουμε μια αυτοδύναμη Κυβέρνηση. Αυτοδύναμη Νέα Δημοκρατία. Η χώρα έχει ανάγκη από σταθερό χέρι στο τιμόνι.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Στον απόηχο όσων είπε την περασμένη εβδομάδα ο κ. Μητσοτάκης για το σκάνδαλο των υποκλοπών, εκτός από την ερμηνεία του σε τι αναφερόταν όσον αφορά σε ξένα δημοσιεύματα και όσον αφορά του τι γνωρίζει για την ίδια την παρακολούθηση του κ. Ανδρουλάκη, είπε -και το επανέλαβε και χθες- πως την αντικειμενική πολιτική ευθύνη την ανέλαβαν ο κ. Δημητριάδης και ο κ. Κοντολέων. Η Εισαγγελέας της Ε.Υ.Π., κυρία Βλάχου, είναι ακόμη στη θέση της. Την δική της αντικειμενική ευθύνη για τις παρακολουθήσεις, ποιος την αναλαμβάνει;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η υπόθεση βρίσκεται στα χέρια της Δικαιοσύνης. Νομίζω ότι έχουν γίνει όλες οι αναγκαίες παρεμβάσεις δημόσια. Ως προς τις διατυπώσεις και την ανάληψη πολιτικής ευθύνης, δεν έχω να σχολιάσω κάτι άλλο ως προς αυτό.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Είπατε προηγουμένως -επειδή κέρδισε τις εκλογές στη Χειμάρρα ο κ. Μπελέρη, τουλάχιστον αυτό μεταδίδουν από εκεί- ότι έχετε προβεί σε όλες τις απαραίτητες ενέργειες, ούτως ώστε αυτός ο άνθρωπος να αποφυλακιστεί, γιατί οι κατηγορίες είναι ανυπόστατες, σύμφωνα με την πρώτη δήλωση του Πρωθυπουργού. Σήμερα θα κάνετε κάποιες ενέργειες; Υπάρχει κάτι συγκεκριμένο που μπορείτε να κάνετε γι΄ αυτόν τον άνθρωπο, γι’ αυτόν τον νέο Δήμαρχο της Χειμάρρας ή θα αρκεστείτε στις δηλώσεις που έχετε κάνει μέχρι τώρα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Γίνονται συνεχώς διαβήματα και συζητήσεις με την αλβανική πλευρά και προσπαθούμε να πιέσουμε προς την κατεύθυνση των θέσεων που έχουμε λάβει. Ο κ. Μπελέρη κακώς κρατείται, αυτή τη στιγμή, από τις αλβανικές Αρχές.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Στη γειτονική Τουρκία, πάντως, διαψεύστηκαν οι δημοσκοπήσεις. Ο κ. Ερντογάν είναι πρώτος οριακά, δεν βγήκε από τον πρώτο γύρο. Στα καθ’ ημάς, ο κ. Τσίπρας αμφισβητεί ουσιαστικά τις δημοσκοπήσεις και καλεί τους πολίτες να τις διαψεύσουν την ερχόμενη Κυριακή. Ανησυχείτε για το ενδεχόμενο οι δημοσκοπήσεις και στην Ελλάδα να ανατραπούν, όπως και στη γειτονική χώρα;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Όχι. Αυτός που ανησυχεί για τις δημοσκοπήσεις και έχει μια μεγάλη αμηχανία νομίζω είναι ο κ. Τσίπρας, ο οποίος δείχνει διαχρονικά ότι δεν εμπιστεύεται ούτε τη Δικαιοσύνη, ούτε την ανεξάρτητη δημοσιογραφία, ούτε τις δημοσκοπήσεις ή τις εμπιστεύεται όταν τον εξυπηρετούν. Όταν δεν τον εξυπηρετούν, τα αμφισβητεί όλα αυτά και αυτό νομίζω ότι δείχνει και την επαμφοτερίζουσα θέση και στάση που έχει απέναντι στη Δημοκρατία και τους θεσμούς της.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Μιας και σε έξι μέρες πάμε σε κάλπες, συνολικά όσον αφορά αρκετές κρίσεις εσωτερικού που διαχειρίστηκε η Κυβέρνηση, είδαμε τον Πρωθυπουργό στα Τέμπη να επικαλείται την άγνοια για την πραγματική κατάσταση του σιδηροδρόμου, στην πανδημία να μην ξέρει για τη μελέτη Τσιόδρα για τους θανάτους εκτός Μ.Ε.Θ., στις υποκλοπές να μην ξέρει τι έκανε η Ε.Υ.Π. της οποίας προΐσταντο, στον χιονιά να επικαλείται ακόμα και πως δεν γνώριζε ότι το χιόνι μπορεί να πέσει μεσημέρι, ενώ και στις φωτιές της Αττικής την ανεπάρκεια ενός μηχανισμού που διαφήμιζε από την πρώτη μέρα. Ένας Πρωθυπουργός που, σε όλες αυτές τις κρίσεις έχει επικαλεστεί με διαφόρους τρόπους την άγνοιά του, είναι αυτό υπόδειγμα υπευθυνότητας που προτείνετε στους πολίτες;

Α. ΣΚΕΡΤΣΟΣ: Η απάντηση σε αυτά, τα οποία καταλαβαίνω ότι έρχονται κυρίως από την Αντιπολίτευση ως διαπιστώσεις, είναι ότι η χώρα έχει σημειώσει διπλάσιους ρυθμούς ανάπτυξης. Έχει καταφέρει στην πανδημία να φέρει καλύτερες επιδόσεις σε σχέση με τις υπόλοιπες ευρωπαϊκές χώρες. Και αυτά είναι συμπεράσματα του Παγκόσμιου Οργανισμού Υγείας, με ένα σύστημα Υγείας που ήταν αδύναμο όταν μπήκαμε λόγω περικοπών που είχαν συμβεί και από την προηγούμενη Κυβέρνηση, παρ’ όλα αυτά άντεξε. Έχει ενισχύσει τους θεσμούς. Η θέση της Δημοκρατίας, με βάση έγκυρους Οργανισμούς, όπως είναι ο Economist, έχει βελτιωθεί κατά 14 θέσεις από το 2018 σε σχέση με σήμερα και καταβάλλουμε προσπάθεια για να αντιμετωπίσουμε κάθε γνωστή και διαχρονική διαρθρωτική αδυναμία, που γνωρίζουμε καλά ότι έχει το ελληνικό Κράτος.

Σας ευχαριστώ πολύ.

*Η παρουσίαση που έγινε από τον Υπουργό Επικρατείας και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Άκη Σκέρτσο στον εξής κόμβο: https://www.filemail.com/t/VCrrvy2b

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr