Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Η ενημέρωση των πολιτικών συντακτών και των ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο, Γιάννη Οικονόμου 

Καλό μεσημέρι.

Μελανές σελίδες στην ιστορία του ΣΥΡΙΖΑ

Δύο γεγονότα των τελευταίων ημερών -η απόφαση του  Ειδικού Δικαστηρίου για τον κ. Παππά και το φασιστικό ξέσπασμα του κ. Πολάκη- αναδεικνύουν τα αντιδημοκρατικά και αντιθεσμικά στοιχεία της ταυτότητας του ΣΥΡΙΖΑ  και τις μεγάλες ευθύνες του κ. Τσίπρα στην εκκόλαψη και στη γιγάντωσή τους.

Ο πολακισμός και η ομόφωνη καταδίκη του κ. Παππά είναι οι δύο όψεις του ίδιου νομίσματος. Άλλωστε, ο πολακισμός δεν εμφανίστηκε τώρα, υπάρχει και γιγαντώνεται χρόνια μέσα στον ΣΥΡΙΖΑ, με την ανοχή, αν όχι με την καθοδήγηση του ίδιου του κ. Τσίπρα.

Ο πολακισμός είναι το ανώτατο στάδιο και η ολοκλήρωση ενός είδους πολιτικής, του συριζαϊσμού, που εμπνεύστηκε, εξέθρεψε και εισήγαγε σταδιακά ο κ. Τσίπρας από το 2011. Τότε, που εμπνεόμενος από το ρητό του Μάο Τσε Τουνγκ «Μεγάλη αναταραχή, θαυμάσια κατάσταση», έβαλε σκοπό να κάνει τα πάντα, τα πάντα όμως, προκειμένου να γίνει ο ίδιος Πρωθυπουργός. Στο όνομα του καιροσκοπισμού του δεν δίστασε μπροστά σε τίποτα και σε κανέναν.

Η αρχή έγινε στην πλατεία Συντάγματος, την εποχή των Αγανακτισμένων το 2011. Τότε, συντελέστηκε η πρώτη μεγάλη πολιτική μετατόπιση του ΣΥΡΙΖΑ.

Ο αρραβώνας της πλατείας Συντάγματος έγινε γάμος το 2015, για να έρθει στη Κυβέρνηση ο ΣΥΡΙΖΑ. Κυβέρνηση, η οποία έφερε τη χώρα στο χείλος της απόλυτης καταστροφής και με το δημοψήφισμα του 2015, δίχασε τον ελληνικό λαό. Τότε, ο κ. Τσίπρας επέλεξε να συναριθμήσει το κόμμα του με τις δυνάμεις της ακρότητας και του παραλογισμού, τόσο της ακραίας αριστεράς, όσο και της ακραίας δεξιάς. Δημιούργησε ένα πολιτικό πολτό φανατισμού, μίσους, ακρότητας και παράλογων πολιτικών αιτημάτων. Ένα ιδιότυπο εθνολαϊκισμό, με χαρακτηριστικά λατινοαμερικανικής μπανανίας. Η Κυβέρνησή του είχε σκοπό από τότε να επιβάλλει στην Ελλάδα αυταρχικό καθεστώς τριτοκοσμικού τύπου. Για αυτό μεθόδευσε και προσπάθησε να φυλακίσει κορυφαία στελέχη της συγκυβέρνησης ΝΔ-ΠΑΣΟΚ (2012-15) με κουκουλοφόρους μάρτυρες και κατασκευασμένες κατηγορίες. Για αυτό  με πρωτεργάτη τον κ. Παππά, τον στενότερο και παλαιότερο συνεργάτη του, μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου επιχείρησαν πιεστικά να ελέγξουν τα ΜΜΕ μέσω μαύρου χρήματος, μέσω offshores, μέσω ξένων δυνάμεων, μέσω δικτύων που συνδέονταν με αυταρχικά καθεστώτα. Για αυτό και δεν δίστασαν να συνεργαστούν ακόμη και με τα άκρα για να ψηφίσουν τον εκλογικό νόμο, την ώρα που, ω του θαύματος, συμπτωματικά, δεν βρισκόταν αίθουσα για να ξεκινήσει η δίκη της Χρυσής Αυγής.

Σήμερα, μπροστά στην κατακραυγή του συνόλου της κοινωνίας, υπό το βάρος της ομόφωνης απόφασης του Ειδικού Δικαστηρίου για την καταδίκη του κ. Παππά, ετοιμάζονται να απομακρύνουν από τις τάξεις του κόμματός τους τον κ. Πολάκη. Για να απαλλαγούν, όμως, από τον πολακισμό χρειάζονται πολλά πολλά περισσότερα. Πρώτα από όλα το ελάχιστο -υπογραμμίζω το ελάχιστο- που απαιτείται είναι ο άνθρωπος που επί 15 συνεχή χρόνια είναι Αρχηγός του ΣΥΡΙΖΑ να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για αυτή την κατρακύλα. Ο κ. Τσίπρας να αναλάβει την πολιτική ευθύνη για την κατρακύλα αυτή.

Άραγε ο  κ. Πολάκης είναι μια μεμονωμένη ιδιαίτερη περίπτωση, ο οποίος ενίοτε ξεφεύγει από τα όρια και προχθές το παράκανε;

Άραγε η αμφισβήτηση και η υποβάθμιση των θεσμών είναι θέση μόνο του κ. Πολάκη ή μήπως η αρχή «δεν υπάρχουν θεσμοί, αλλά μόνο λαός» είναι η βασική αντίληψη του κ. Τσίπρα;

Η προσπάθεια άλωσης και απονομιμοποίησης της Δικαιοσύνης, οι επιθέσεις στους δικαστικούς λειτουργούς  χαρακτηρίζουν μόνον τον κ. Πολάκη ή μήπως αποτελούν  θεμελιώδη αντίληψη του κ. Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ;

Μόλις την Παρασκευή, μετά την ομόφωνη καταδίκη του κ. Παππά, η δήλωση του κ. Τσίπρα έλεγε ότι καλείται ο λαός να επιβάλλει τη δικαιοσύνη στη Δικαιοσύνη.

Η στοχοποίηση δημοσιογράφων και Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης εξαντλούνταν μόνον στον κ. Πολάκη ή μήπως αποτελεί κυρίαρχη αντίληψη του κ. Τσίπρα, ο οποίος όπου βρεθεί και όπου σταθεί μιλά για ελεγχόμενα από την Κυβέρνηση -«πετσωμένα» Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης, στα οποία βέβαια όποτε ζητήσει -και ορθώς- φιλοξενείται χωρίς καμία δυσκολία;  Μόνον ο κ. Πολάκης με την προχθεσινή του «προκήρυξη» στοχοποίησε δημοσιογράφους ή μήπως κάτι αντίστοιχο είχε γίνει και σε  εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ όταν πρόσωπα δημοσιογράφων παρήλαυναν σε γιγαντοοθόνες ή σε ένα σποτ του 2020, επίσης του ΣΥΡΙΖΑ, όπου κατηγορούσαν συλλήβδην τους δημοσιογράφους ότι ελέγχονται και χρηματίζονται;

Η συκοφάντηση, οι ύβρεις, η προγραφή πολιτικών αντιπάλων  ήταν προνόμιο μόνον του κ. Πολάκη ή μήπως το «είτε τους τελειώνουμε, είτε μας τελειώνουν», οι «γερμανοτσολιάδες» το «#ΝΔ παιδεραστές», οι ατάκες για το καλό και το άγριο, η εξίσωση της αριστείας με το ναζισμό  και μια σειρά από άλλα, είναι η ταυτότητα του πολιτικού λόγου του ΣΥΡΙΖΑ;

Η δηλητηρίαση της πολιτικής και της κοινωνίας με ψέματα, με εκστρατείες fake news, σε κρίσιμες περιόδους για την Πατρίδα και την κοινωνία, ήταν ευθύνη μόνον του κ. Πολάκη, ή μήπως η κατασυκοφάντηση της Ελλάδας με οργανωμένες εκστρατείες προπαγάνδας και στο εσωτερικό και το εξωτερικό, όπως για παράδειγμα με την περίπτωση του δήθεν νεκρού παιδιού στον Έβρο, αποτελεί στρατηγική επιλογή του ΣΥΡΙΖΑ;

Όλα αυτά που περιέγραψα και πολλά περισσότερα που έχει αναδείξει η ιστορική εμπειρία συνιστούν την κυρίαρχη ιδεολογία του κ. Τσίπρα, το συριζαϊσμό.

Αιχμή του δόρατος του συριζαϊσμού ο κ. Τσίπρας έχρισε τον κ. Πολάκη, στον οποίο έδωσε απεριόριστα μέσα, αλλά και ελευθερία. Επένδυσε στην πολιτική και ηθική χυδαιότητα, την αμετροέπεια, την ευτέλεια και την έλλειψη κάθε θεσμικότητας του στενού του συνεργάτη για να προωθήσει το πολιτικό του όραμα: Την επικράτηση του συριζαϊσμού με κάθε μέσο και με κάθε κόστος.

Ο πολακισμός, όμως, έφτασε να γίνει η φυσιολογική μετεξέλιξη του συριζαϊσμού, στο ανώτατό επίπεδό του. Μια πολιτική παθογένεια που χαρακτηρίζει  τον ίδιο τον ΣΥΡΙΖΑ. Ο κ. Τσίπρας εκκόλαψε  και γέννησε τον πολακισμό και δεν υπάρχει καμία αμφιβολία ότι μέσα στο σώμα του κ. Πολάκη, υπάρχει το πνεύμα του κ. Τσίπρα.

Ακόμη και προχθές, που ο κ. Πολάκης, σε ένα κρεσέντο φασισμού και τρομοκρατίας, απειλεί συμπολίτες μας, ο κ. Τσίπρας το μόνο που αρκέστηκε να του καταλογίσει είναι «προσωπική σταυροφορία» κατά του «καθεστώτος», χωρίς ούτε μια λέξη αποδοκιμασίας για τις συγκεκριμένες φασιστικές του θέσεις. Άλλωστε, αυτές έχουν διατυπωθεί και στο παρελθόν και σε πολλούς χρόνους και από άλλα στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ.

Τώρα, σήμερα, είτε επειδή ο κ. Πολάκης χαλάει την απόπειρα θεσμικού καλλωπισμού που επιχειρεί ο κ. Τσίπρας με τις επισκέψεις του σε πρόσωπα που παλαιότερα ήθελε οικογενειακώς να φυλακίσει και με συνεντεύξεις του σε εφημερίδες που σκαιά έχουν υβριστεί από στελέχη του, είτε επειδή αναζητά απεγνωσμένα τρόπο αλλαγής της ατζέντας μετά την ομόφωνη καταδίκη από το Ειδικό Δικαστήριο του στενού του συνεργάτη,  είτε γιατί θέλει καθαρό εσωτερικό πεδίο για μετά τις εκλογές, ο ίδιος και ο ΣΥΡΙΖΑ σύρονται στην αυτονόητη πράξη, στη διαγραφή του κ. Πολάκη.

Ο  πολακισμός, όμως, είναι σαράκι που τρώει τις σάρκες του ΣΥΡΙΖΑ. Για να αντιμετωπίσει ο κ. Τσίπρας την πολιτική παθογένεια που ο ίδιος δημιούργησε, οφείλει όχι μόνο να κάνει το αυτονόητο -όχι μόνο να διαγράψει τον κ. Πολάκη-  αλλά και να αποδοκιμάσει, λόγω και έργω, το μεδούλι του πολακισμού: Την αμφισβήτηση των θεσμών, τις επιθέσεις στην Δικαιοσύνη, τη στοχοποίηση δημοσιογράφων, τη συκοφάντηση και στοχοποίηση ανθρώπων.

Επιβάλλεται, επίσης και κάτι ακόμη, ίσως πολύ πιο σημαντικό. Επιβάλλεται η άμεση διαγραφή από τον ΣΥΡΙΖΑ και η απόσυρση από τα ψηφοδέλτιά του, του ομόφωνα και αμετάκλητα καταδικασμένου για παράβαση καθήκοντος, κ. Παππά.

Το  Ειδικό Δικαστήριο, την Παρασκευή, έκρινε ομόφωνα ένοχο για παράβαση καθήκοντος τον πρώην Υπουργό κ. Παππά, τον παλαιότερο και στενότερο συνεργάτη του κ. Τσίπρα. Η καταδίκη για παράβαση καθήκοντος συνιστά το πλέον απαξιωτικό  αδίκημα για δημόσιους λειτουργούς. Η απόφαση είναι κόλαφος για τον ίδιο τον κ. Τσίπρα, γιατί ο κ. Παππάς, στενότερος και παλαιότερος συνεργάτης του, μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου, συντόνιζε και κατεύθυνε μια επιχείρηση ελέγχου και χειραγώγησης της ενημέρωσης. Αποκαλύφθηκε, πέραν πάσης αμφισβήτησης, η θεσμική εκτροπή που είχε δρομολογηθεί από τον ΣΥΡΙΖΑ, κατά την περίοδο της διακυβέρνησής του.

Ο κ. Παππάς δικάστηκε και καταδικάστηκε ομόφωνα από τους φυσικούς του δικαστές στο Ειδικό Δικαστήριο, στο οποίο είχε παραπεμφθεί από απόφαση της ελληνικής Δικαιοσύνης, όπως δηλαδή ορίζουν οι νόμοι και το Σύνταγμα του Κράτους μας. Κρίθηκε ένοχος μέσα από μία ακροαματική διαδικασία, που κατέληξε σε ομόφωνη απόφαση του Ειδικού Δικαστηρίου. Κρίθηκε ένοχος μέσα από θεσμικές και νόμιμες διαδικασίες, όχι μέσω ισχυρισμών κουκουλοφόρων μαρτύρων, όχι με βάση όσα διακινούν ρυπαρά δίκτυα, όχι με βάση συνωμοσιολογίες.

Οι λαλίστατοι κήνσορες του ΣΥΡΙΖΑ -αυτοί που φαρισαϊκά κόπτονταν για την ελευθερία του Τύπου στην Ελλάδα- οφείλουν να αναλάβουν τις πολιτικές τους ευθύνες, άμεσα και γενναία. Οφείλουν να παραδεχτούν το προφανές: Ότι χρησιμοποίησαν, δηλαδή, καταχρηστικά και παράνομα την εξουσία που τους δόθηκε από τον ελληνικό λαό για να αλώσουν τη Δημοκρατία μας και να μετατρέψουν την Ελλάδα σε ένα αυταρχικό κράτος τριτοκοσμικού τύπου. Είναι μάλιστα εξαιρετικά σημαντικό το γεγονός ότι τα πρακτικά του Ειδικού Δικαστηρίου, με την κατάθεση της γραμματέως του κ. Καλογρίτσα, διαβιβάζονται στον αρμόδιο Εισαγγελέα προκειμένου να ξεκινήσει την ανάλογη έρευνα. Και η κατάθεση εκείνη -επώνυμη, στο φως της ημέρας, ένορκη, όχι με κουκούλες-  μιλά για σακούλες με «μαύρο» χρήμα που με κάποιο τρόπο έφθαναν στα ταμεία του ΣΥΡΙΖΑ. Και βέβαια η κατάθεση αυτή δεν είναι η μόνη.

Επιβεβαιώνει και συμπληρώνει όσα ο ίδιος ο κ. Καλογρίτσας κατά καιρούς καταλογίζει στην Κουμουνδούρου.

Εκείνοι που διακήρυσσαν ότι νοιάζονται τάχατες για την ελευθερία και την ανεξαρτησία του Τύπου, καταδικάζονται επειδή έστησαν μέσα από το Μέγαρο Μαξίμου διαγωνισμό παρωδία για τον έλεγχο του ραδιοτηλεοπτικού τοπίου. Εκείνοι που διακήρυσσαν  ότι «υπάρχουν δικασταί εις τας Αθήνας» στρέφονται εναντίον της ομόφωνης απόφασης 13 ανωτάτων δικαστικών, υποστηρίζοντας ότι δικαιοσύνη στην Ελλάδα δεν θα αποδίδουν τα Δικαστήρια και οι δικαστικοί λειτουργοί, αλλά οι ίδιοι και ο λαός. Από τα λαϊκά δικαστήρια καταδίκης των αντιπάλων στις πλατείες των αγανακτισμένων, περνούν στα λαϊκά δικαστήρια ξεπλύματος των δικών τους παρανομιών. Καταφεύγουν σε αμφισβήτηση των θεσμικών λειτουργιών της Πολιτείας. Από τον ακτιβισμό σε βάρος του Κοινοβουλίου, με την απόφασή τους να αποχωρήσουν από τις ψηφοφορίες, καταλήγουν σε ευθεία βολή εναντίον της Δημοκρατίας μας.

Εκείνοι οι οποίοι δηλώνουν ότι δεν θέλουν στα ψηφοδέλτιά τους πρόσωπα και ανθρώπους με καμία σκιά, εντάσσουν σε αυτά έναν ένοχο για το πιο βαρύ αδίκημα που μπορεί να χαρακτηρίσει έναν δημόσιο λειτουργό, την παράβαση καθήκοντος. Καταδικασμένο μάλιστα με την ανώτατη ποινή που προβλέπεται για την παράβαση αυτή.

Επειδή εδώ, όμως, δεν μιλούμε ούτε στη βάση εκτιμήσεων ούτε στη βάση θεωριών συνομωσίας. Έχουμε ομόφωνη αμετάκλητη δικαστική απόφαση. 13 έναντι κανενός. Τα ερωτήματα είναι απλά και συγκεκριμένα:

-Θα αναλάβει ο κ. Τσίπρας την πολιτική ευθύνη που του αναλογεί, για τα έργα και τις ημέρες του καταδικασμένου με ομόφωνη και αμετάκλητη απόφαση από το Ειδικό Δικαστήριο στενού του συνεργάτη, για παράβαση καθήκοντος;

-Θα αποσύρει ο κ. Τσίπρας από τα ψηφοδέλτια και θα διαγράψει από τον ΣΥΡΙΖΑ τον αμετάκλητα και ομόφωνα καταδικασμένο για παράβαση καθήκοντος, κ. Παππά;

Όσο δεν το πράττει, μια μόνο εξήγηση υπάρχει: Για να κρατά ο κ. Τσίπρας στα ψηφοδέλτια  τον κ. Παππά που είναι ομόφωνα και αμετάκλητα καταδικασμένος για παράβαση καθήκοντος, ο κ. Παππάς «κρατά» με κάτι πολύ δυνατό, τον κ. Τσίπρα.

Τι είναι, θα το μάθουμε μετά βεβαιότητος. Γιατί τίποτα δεν μένει στο σκοτάδι, όλα έρχονται στο φως.

Για τα μέτρα στήριξης της κοινωνίας

Στο διάστημα των τρεισήμισι ετών που πέρασαν, η Κυβέρνηση διαχειρίστηκε τόσο τα μεταμνημονιακά προβλήματα, όσο και τις τεράστιες διεθνείς κρίσεις: μεταναστευτική εισβολή, πανδημία, ρωσική εισβολή στην Ουκρανία, ενεργειακή κρίση, ακρίβεια στα καταναλωτικά αγαθά. Τα προβλήματα διαρκούν, δεν έχουν εκλείψει, δεν έχουν φύγει και η αλήθεια είναι ότι έχουν αφήσει βαρύ αποτύπωμα στην ελληνική κοινωνία, αλλά και στις επιχειρήσεις. Όμως -με τεχνογνωσία, επαγγελματισμό, πραγματισμό και πολιτικό ανθρωπισμό- καταφέραμε να αντέχουμε και ταυτόχρονα να σημειώνουμε παράλληλα πρόοδο σε πολλούς τομείς. Τα προβλήματα της καθημερινότητας είναι ακόμα εδώ, αλλά πρέπει να σκεφτόμαστε ότι ήδη αφήσαμε πίσω μας πολλά από αυτά. Και όσα εξακολουθούν να επιμένουν, με πολιτικές και με πρακτικές, θα επιμένουμε και εμείς να προσπαθούμε για για απαλύνουμε τις επιπτώσεις τους στη ζωή των ανθρώπων. Θα επιχειρήσω μια σύντομη ανασκόπηση σε μερικά μόνο από όσα κάναμε, θέλοντας να δείξω πόσα και πώς έγιναν. Αποδείξαμε ότι ξέρουμε, μπορούμε και θέλουμε να φέρουμε την Ελλάδα καλύτερα.

Από την πρώτη στιγμή της θητείας της η Κυβέρνηση προχώρησε σε πολιτικές ενίσχυσης του εισοδήματος των πολιτών με μειώσεις φόρων και ασφαλιστικών εισφορών. Μείωσε κατά 35% τον ΕΝΦΙΑ, μείωσε τον εισαγωγικό φορολογικό συντελεστή από το 22% στο 9% για εισόδημα έως 10.000 ευρώ, κατάργησε την εισφορά αλληλεγγύης και παράλληλα μείωσε τις ασφαλιστικές εισφορές κατά 4%.

-Οι πολίτες ξέρουν ότι από την πρώτη στιγμή της θητείας της, η Κυβέρνηση έδωσε ιδιαίτερη έμφαση στη μείωση της ανεργίας και ταυτόχρονα την αύξηση της απασχόλησης. Στα 3,5 τελευταία χρόνια η ανεργία από το 17% που την παραλάβαμε, υποχώρησε στο 11,6%. Αυξήθηκαν κατά περίπου 300 χιλ. οι εργαζόμενοι συμπολίτες μας στον ιδιωτικό τομέα, κάτι που σημαίνει ότι ένας ολόκληρος κόσμος, που δεν είχε καθόλου εισόδημα, απέκτησε πρόσβαση στην παραγωγική διαδικασία και μισθό.

-Επιπλέον, η Κυβέρνηση προχώρησε το 2022 σε διπλή αύξηση του κατώτατου μισθού (2% από 1ης Ιανουαρίου και 7,5% από 1ης Μαΐου), ενώ, ήδη, προγραμματίζεται νέα αύξηση του κατώτατου μισθού από την 1η Απριλίου. Όπως προχώρησε και σε σημαντική αύξηση από τον Ιανουάριο, στις συντάξεις κατά 7,75%. Αποφάσισε, ταυτόχρονα, την χορήγηση εφάπαξ ενίσχυσης σε εκείνους που λόγω της προσωπικής διαφοράς του νόμου Κατρούγκαλου δεν είδαν ενίσχυση στη σύνταξή τους, δεν είδαν αύξηση στο εισόδημά τους. Το είχαμε υποσχεθεί, το υλοποιήσαμε.

Οι πολίτες ξέρουν ότι έκτακτα μέτρα στήριξης της κοινωνίας εφαρμόστηκαν αυτή την περίοδο, στην πρώτη μας τετραετία, όχι μόνο τώρα, αλλά και στη διάρκεια της πανδημίας, που προφανώς και δεν ήταν κοντά στις εκλογές. Διαθέσαμε πάνω από 43 δισ. ευρώ για τη στήριξη των επιχειρήσεων, των εργαζόμενων, των ανέργων, των αγροτών, που πλήττονταν από τις συνέπειες της πανδημίας. Αποτρέψαμε έτσι τα λουκέτα και την έκρηξη της ανεργίας που ορισμένοι προεξοφλούσαν και κρατήσαμε έτσι όρθιο τον παραγωγικό ιστό και συνεκτική την κοινωνία. Για εμάς κάθε ευρώ που αποκομίζουμε από την πρόοδο της οικονομίας και τις ευρωπαϊκές δυνατότητες της χώρας είναι ζήτημα ουσίας, τιμής, είναι ζήτημα συνέπειας στη δέσμευσή μας προς την κοινωνία να το διαθέτουμε με σύνεση και να το αποδίδουμε στους ανθρώπους που το έχουν ανάγκη.

Οι πολίτες ξέρουν προπάντων ότι από την πρώτη στιγμή της ενεργειακής κρίσης, της έκρηξης των διεθνών τιμών ενέργειας και των παγκόσμιων πληθωριστικών πιέσεων,  ο Πρωθυπουργός και η Κυβέρνηση στάθηκαν στο πλευρό τους, με έγνοια, με μελετημένα μέτρα, με στοχευμένα και αποτελεσματικά μέτρα. Ο Πρωθυπουργός τόνισε ότι στο πλαίσιο των δυνατοτήτων που είχε η χώρα απέναντι σε αυτή τη μεγάλη, την πρωτοφανή ενεργειακή κρίση, δεν θα αφήναμε κανέναν μόνο του, κανέναν απροστάτευτο. Κατέστησε σαφές ότι τα μέτρα θα εφαρμόζονταν σταδιακά, ανάλογα με τους πόρους και ανάλογα με τις ανάγκες.

Και βέβαια τα μέτρα αυτά δεν θα ήταν προϊόν υπερφορολόγησης, όπως έκανε ο ΣΥΡΙΖΑ. Αυτό που από την αρχή είπε ο Πρωθυπουργός, το είδαν οι πολίτες να γίνεται.

Από την πρώτη στιγμή δώσαμε ιδιαίτερη έμφαση στην ανακούφιση όλων έναντι των αυξήσεων του ηλεκτρικού ρεύματος. Προχωρήσαμε σε έκτακτη φορολόγηση με ποσοστό 90% των υπερκερδών των παρόχων ενέργειας. Στη συνέχεια -και αυτό είναι το πιο σημαντικό, που υιοθετήθηκε και από άλλες χώρες- προχωρήσαμε στο μηχανισμό άμεσης άντλησης υπερεσόδων των εταιρειών ενέργειας και απόδοσής τους στην κοινωνία και με τον τρόπο αυτό καλύψαμε από το 80% έως και το 100% των αυξήσεων στους λογαριασμούς ηλεκτρικής ενέργειας που έβλεπαν οι καταναλωτές στα σπίτια τους.

-Σημαντικά έσοδα (πάνω από 600 εκατ. ευρώ) εξασφαλίστηκαν επίσης από την έκτακτη φορολόγηση των 2 διυλιστηρίων της χώρας. Κατέστη με τον τρόπο αυτό εφικτή η εφαρμογή της «Κάρτας αγορών» με την οποία θα επιστρέφεται στον καταναλωτή το 10% της δαπάνης για αγορές βασικών καταναλωτικών αγαθών που θα ξεκινά από τα 22 ευρώ για τον άγαμο και τα 32 για ένα ζευγάρι, ενώ θα αυξάνεται κατά 10 ευρώ για κάθε προστατευόμενο τέκνο, δίνεται μια ουσιαστική, μια απαραίτητη, μια πολύ σημαντικά στήριξη στην ελληνική οικογένεια για να αντιμετωπίσει την ακρίβεια των καταναλωτικών αγαθών.

Από τη φορολόγηση μεγάλων εταιρειών προκύπτει ένα ποσό, με το οποίο ανακουφίζουμε την κοινωνία. Και αυτό είναι η επιτομή της κοινωνικής πολιτικής. Στην πράξη και όχι στα λόγια.

-Σημαντικά μέτρα υπήρξαν όλο το προηγούμενο διάστημα για τη στήριξη της κοινωνίας σε μια σειρά από κρίσιμους τομείς. Αξιοποιώντας τα θετικά αυτά αποτελέσματα της πολιτικής μας, η Κυβέρνηση προχώρησε παράλληλα στην έκτακτη ενίσχυση ευάλωτων συμπολιτών μας πέρυσι τα Χριστούγεννα και το Πάσχα, την αύξηση του επιδόματος και της περιμέτρου των δικαιούχων θέρμανσης, στην επιδότηση της βενζίνης με το Fuel Pass 1 και 2.

Από όλα όσα σας περιέγραψα -και από πολλά ακόμη- το συμπέρασμα είναι ξεκάθαρο: Η Κυβέρνηση κάνει αυτό που από την αρχή είχε εξαγγείλει ο Πρωθυπουργός: Στηρίζει την κοινωνία από την αρχή της κρίσης, για όσο διαρκεί, χωρίς να υποθηκεύει το μέλλον της Ελλάδας, χωρίς να υπονομεύει την αναπτυξιακή προοπτική της ελληνικής οικονομίας.

Σας ευχαριστώ πολύ και παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

ΑΜ. ΚΑΤΖΟΥ: Θέλω να σας ρωτήσω αν το Υπουργικό της Παρασκευής θα είναι το τελευταίο πριν τις εκλογές και πόσες φορές ακόμη θα μας κάνετε ενημέρωση και αν θα έχουμε έκπληξη ως προς το ποσοστό αύξησης του κατώτατου μισθού.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Στο Υπουργικό της Παρασκευής θα πάρετε τις απαντήσεις σας για όλα αυτά τα ερωτήματα.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Η κυρία Σοφία Νικολάου ελέγχεται από το ΣΔΟΕ, όπως μάθαμε, για ζημιά 2 εκατ. ευρώ από τις απευθείας αναθέσεις της. Τις τελευταίες ημέρες προέκυψε και μία υπόθεση για την αγορά πολυτελούς κατοικίας με εντυπωσιακά μεγάλο ποσό, για το οποίο ζητά η Αξιωματική Αντιπολίτευση παρέμβαση εισαγγελέα. Συντάσσεστε με το αίτημα της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης; Έχει δώσει εξηγήσεις; Και παραμένει υποψήφια; Έχετε απαντήσει για τη διαδικασία επιλογής των υποψηφίων, ωστόσο εκείνη συστήνεται ως υποψήφια βουλεύτρια Εύβοιας, οπότε μια πιο καθαρή απάντηση από εσάς.

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Σας είπα ότι όλα τα στοιχεία που αφορούν τη συγκεκριμένη υπόθεση σταθμίζονται και με την ανακοίνωση των ψηφοδελτίων, η οποία δεν θα αργήσει, θα υπάρξει και η απάντησή μας στο θέμα αυτό. Σταθμίζονται όλα τα στοιχεία. Το μόνο που μπορώ να σας πω με βεβαιότητα είναι ότι αν υπήρχε περίπτωση στελέχους της Νέας Δημοκρατίας να έχει καταδικαστεί με ομόφωνη, αμετάκλητη απόφαση δικαστηρίου, δεν θα υπήρχε καν συζήτηση αν θα ήταν μέλος της Νέας Δημοκρατίας ή υποψήφιο στις εκλογές.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Επειδή το Σάββατο αποκαλύψαμε στο «Documento» τη νέα συμφωνία του επιχειρηματία, του κ. Πηλαδάκη, για «κούρεμα» 146 εκατ. ευρώ στα δάνειά του. Μιλάμε για το Καζίνο Πάτρας και Αλεξανδρούπολης. Την ίδια ώρα βλέπουμε να εκπλειστηριάζονται σπίτια για μερικές δεκάδες χιλιάδες ευρώ. Πώς τοποθετείται η Κυβέρνηση σε τέτοιου είδους συμφωνίες; Δηλαδή, από τη μία να καλύπτονται μεγάλα χρέη, να «κουρεύονται» και από την άλλη να έχουμε περιπτώσεις πολιτών να μένουν στο έλεος;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η Κυβέρνηση έχει διαμορφώσει ένα πλαίσιο και αυτό το πλαίσιο, ουσιαστικά, αλλά και συμβολικά, εκφράζει και την άποψη της Κυβέρνησης ότι θα πρέπει να εξαντλούνται όλες οι δυνατότητες συνεννόησης των οφειλετών με τις τράπεζες ή, εν πάση περιπτώσει, με τους φορείς στους οποίους οφείλουν χρήματα, για να μην φτάνουμε σε αναγκαστικά μέτρα εκτέλεσης.  Η πρόθεση της Κυβέρνησης είναι μέσα από το πλαίσιο αυτό που έχει διαμορφώσει -ένα πλαίσιο που επαναλαμβάνω ότι δίνει πολλές δυνατότητες και εξωδικαστικού μηχανισμού, ο οποίος ενισχύθηκε, αλλά και διμερών συμφωνιών, ένα πλαίσιο που επιδοτεί τις δόσεις δανείων όσων ενταχθούν σε αυτούς τους μηχανισμούς- στοχεύει στο να μη φτάνουμε στο να εκπλειστηριάζονται ακίνητα και, κυρίως, η πρώτη κατοικία. Αυτό είναι το πλαίσιο που διαμορφώνουμε. Τώρα, σε ό,τι αφορά στις ρυθμίσεις δανείων του κ. Πηλαδάκη, δεν ξέρω το πλαίσιο μέσα από το οποίο έγιναν είτε το «κούρεμα», είτε οι ρυθμίσεις, είτε, εν πάση περιπτώσει, όλη η διαδικασία, που οδήγησε σε αυτά που λέει η εφημερίδα σας. Είναι αρμόδιοι αυτοί που τα έκαναν να έχουν λάβει υπόψη τους όλα τα μέτρα, για να μην υπάρχει ζημιά του Δημοσίου ή οτιδήποτε άλλο. Στον τομέα, όμως, που αφορά τον κόσμο, τα δάνειά του, την αγωνία μας να μην φτάνουμε σε πλειστηριασμούς πρώτης κατοικίας, αυτό που είναι δουλειά της Κυβέρνησης και πρέπει να κάνει, είναι να διαμορφώνει ένα πλαίσιο για να μπορεί ο κόσμος να πηγαίνει να ρυθμίζει και να πληρώνει. Η συνολική μας πολιτική, η πολιτική ενδυνάμωσης του εισοδήματός του, επίσης βοηθάει στην κατεύθυνση αυτή και οι θεσμικές μας παρεμβάσεις και με την τελευταία ενίσχυση του εξωδικαστικού μηχανισμού, πηγαίνουν προς αυτή την κατεύθυνση. Άλλωστε, υπάρχουν στοιχεία που δείχνουν ότι ο εξωδικαστικός μηχανισμός παρουσιάζει τα καλύτερα αποτελέσματα της τελευταίας 12ετίας, με πολλά-πολλά περιθώρια βελτίωσης, χωρίς αμφιβολία. Αν θέλετε και η πρόβλεψη που κάναμε με την  πρόσφατη ψήφιση σχετικής τροπολογίας, προκειμένου να αναρτάται αιτιολογημένη η ενδεχόμενη απόρριψη  πρότασης ρύθμισης μέσω του εξωδικαστικού μηχανισμού σε πλατφόρμα, και αυτή είναι μια έμμεση πίεση στο να είναι περισσότερο αποτελεσματικός και να καταλήγει σε συμφωνία. Αλλά δεν μπορούμε να υποτιμήσουμε και τη ρύθμιση περίπου 27-28 δισ. χρεών, αν θυμάμαι καλά, για 500.000 – 600.000 δανειολήπτες, που έχει γίνει διμερώς μεταξύ τραπεζών, servicers και οφειλετών το προηγούμενο διάστημα.

ΣΠ. ΜΟΥΡΕΛΑΤΟΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, ακούσαμε νωρίτερα τα μακροσκελή, είναι αλήθεια, σχόλιά σας, για την υπόθεση του Παύλου Πολάκη και αντιλαμβάνομαι, και διορθώστε με αν κάνω λάθος, πως δεν έχετε πεισθεί ακόμη για το αν θα επιβληθούν, τελικώς, πειθαρχικά μέτρα κατά του Χανιώτη βουλευτή. Το λέω αυτό, απ’ όλη την εισαγωγική σας τοποθέτηση. Είναι έτσι; Θεωρείτε, δηλαδή, πως δεν θ’ απομακρυνθεί ο κ. Πολάκης από τα ψηφοδέλτια ή από το κόμμα του ΣΥΡΙΖΑ, μετά την ανάρτησή του προχθές;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Θεωρώ αυτονόητο ότι ο κ. Πολάκης πρέπει να διαγραφεί από τον ΣΥΡΙΖΑ. Αυτονόητο. Ο ΣΥΡΙΖΑ, ο κ. Τσίπρας σύρεται σήμερα αναγκαστικά και μη στη διαγραφή του κ. Πολάκη. Αυτό είναι αυτονόητο. Όμως, το ζήτημα δεν είναι αυτό. Το ζήτημα δεν είναι ο κ. Πολάκης. Ο κ. Πολάκης δεν είναι απλώς ένα πρόσωπο που ξέφυγε. Ο κ. Πολάκης είναι ο βασικός εκφραστής της πολιτικής, της ιδεολογίας της ταυτότητας αυτού που κόμισε ο κ. Τσίπρας στον ΣΥΡΙΖΑ και στην πολιτική ζωή της χώρας, από το 2011 και μετά. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Και αναφέρθηκα πολύ συγκεκριμένα με στοιχεία στην τεκμηρίωση της άποψης αυτής. Ο πολακισμός, ο συριζαϊσμός είναι δύο βασικά συστατικά της ταυτότητας του κ. Τσίπρα, της παρουσίας του ΣΥΡΙΖΑ στην πολιτική ζωή της χώρας. Οι επιθέσεις στη Δικαιοσύνη, οι επιθέσεις σε ανθρώπους, οι απαξιωτικές εκφράσεις, η αμετροέπεια, η χυδαιότητα δεν ήταν φράσεις οι οποίες αποδίδονται μόνο στον κ. Πολάκη. Να επαναλάβω το: «είτε μας τελειώνουν, είτε τους τελειώνουμε» δεν το έχει πει ο κ. Πολάκης, το hashtag «#ΝΔ παιδεραστές», δεν ήταν επιλογή του κ. Πολάκη. Η «προκήρυξη» με τα πρόσωπα των δημοσιογράφων δεν έπαιξε για πρώτη φορά, ξαναέπαιξε σε γιγαντοοθόνη σε εκδήλωση του ΣΥΡΙΖΑ παλαιότερα, το 2016, σε σποτ του ΣΥΡΙΖΑ, το 2020. Μιλούσαν συλλήβδην για εξαγορασμένους δημοσιογράφους, που χρηματίζονται. Όλα αυτά δεν είναι μόνο ο κ.Πολάκης, είναι το σύνολο του ΣΥΡΙΖΑ. Είναι η πολιτική του ταυτότητα και η πολιτική του παρουσία. Ο πολακισμός είναι το μεδούλι του ΣΥΡΙΖΑ.

AM. KATZOY: Πάντως, κύριε Εκπρόσωπε, ο κ. Τσίπρας στις δημόσιες τοποθετήσεις του δεν έχει αυτή τη γραμμή, αναφορικά με τη Δικαιοσύνη και ούτε είναι τόσο ακραίος, θέλω να πω δεν κάνει ακραίες τοποθετήσεις, όπως ο κ. Πολάκης. Δεν τον διαχωρίζετε τον κ. Τσίπρα από τον κ. Πολάκη;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Μέσα στο σώμα του κ. Πολάκη, υπάρχει το πνεύμα του κ. Τσίπρα. Αν έχω διαβάσει καλά τις τοποθετήσεις των στελεχών του ΣΥΡΙΖΑ, με αφορμή την απόφαση, την ομόφωνη και αμετάκλητη απόφαση καταδίκης, ενοχής του κ. Παππά από το Ειδικό Δικαστήριο, τι έχουμε δει; Ότι στην ουσία πιστεύουν ότι οι δικαστές είναι πιασμένοι. Αυτά είπαν στελέχη του ΣΥΡΙΖΑ, δεν τα είπε μόνο ο κ. Πολάκης. Αν είναι να περάσουν στο Συμβούλιο Δεοντολογίας τον κ. Πολάκη, γιατί δεν περνάνε και τον κ. Αθανασίου; Νομίζω σε ένα τηλεοπτικό κανάλι κάπως έτσι τα είπε. Ο ίδιος ο κ. Τσίπρας κάλεσε τον λαό να επιβάλει δικαιοσύνη στη Δικαιοσύνη. Δεν έχουμε Λαοκρατία, έχουμε Δημοκρατία, έχουμε Κράτος Δικαίου ευρωπαϊκού τύπου, έχουμε συντεταγμένα όργανα στην Πολιτεία. Δεν είναι η πρώτη φορά που ο κ. Τσίπρας ο ίδιος αντιμετωπίζει τις αποφάσεις της Δικαιοσύνης, ανάλογα με το αν οι αποφάσεις αυτές είναι σύμφωνες με τις επιδιώξεις του. Από το «ευτυχώς υπάρχουν δικαστές στας Αθήνας», φθάσαμε στην προσέγγιση και στην αντιμετώπιση της απόφασης του Ειδικού Δικαστηρίου με τον τρόπο που σας περιέγραψα προηγουμένως. Καλώντας επί της ουσίας τον λαό να επιβάλει δικαιοσύνη στη Δικαιοσύνη. Τι σημαίνει η άποψη αυτή; Ότι Δικαιοσύνη στη χώρα δεν θα επιβάλλουν τα δικαστήρια και οι δικαστικοί λειτουργοί, αλλά κάποια άλλα λαϊκά δικαστήρια, σαν κι αυτά που ζητούσαν το 2011 για να καταδικάσουν πολιτικούς τους αντιπάλους και που επιδιώκουν τώρα να «ξεπλύνουν» μέσα σε αυτά τα «λαϊκά δικαστήρια» τις παρανομίες, την παράβαση καθήκοντος, αυτά που με ομόφωνες αποφάσεις ανώτατοι δικαστικοί λειτουργοί -δεκατρείς, έναντι κανενός- αποφάσισαν την περασμένη Παρασκευή. Πολάκης και Τσίπρας είναι ακριβώς η ίδια αντίληψη σε ό,τι αφορά στη θεσμική λειτουργία, τη λειτουργία της πολιτικής και της Δημοκρατίας. Και αυτό δεν αποδεικνύεται από ένα, από δύο, από τρία ή από τέσσερα περιστατικά, είναι ιστορική εμπειρία όλης της παρουσίας του κ. Τσίπρα και του ΣΥΡΙΖΑ, τουλάχιστον από το 2011 μέχρι και σήμερα.

ΔΗΜ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή πλησιάζουμε προς τις εκλογές, πρόκειται να υπάρξουν νέες παρεμβάσεις ή κάποιες παρεμβάσεις  για τους πλειστηριασμούς ακινήτων και ιδίως για τους ιδιοκτήτες των ακινήτων που έχουν αποκτήσει πρώτη κατοικία με στεγαστικά δάνεια, από την περίοδο 2007-2009;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπάρχει πλαίσιο που βρίσκεται σε εξέλιξη και που με συνεχείς της παραινέσεις η Κυβέρνηση επιδιώκει στο να εφαρμόζεται, έτσι ώστε να ρυθμίζουν οι άνθρωποι τις υποχρεώσεις τους και να μην εκπλειστηριάζονται σπίτια πρώτης κατοικίας.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Δεν θα έχουμε άλλες παρεμβάσεις, δηλαδή;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Είπα, υπάρχει ήδη πλαίσιο σε εξέλιξη, σε εφαρμογή.

Γ. ΚΑΝΤΕΛΗΣ: Μπορείτε να μας πείτε αν σκοπεύει να συνεχίσει το νομοθετικό έργο -και με ποια νομοσχέδια- η Κυβέρνηση, μέχρι την προκήρυξη των εκλογών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Υπάρχει σειρά νομοσχεδίων το επόμενο διάστημα. Υπάρχει, το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, σε ό, τι αφορά στο bullying και το σχολικό εκφοβισμό. Υπάρχουν νομοσχέδια του Υπουργείου Υγείας, νομοσχέδια του Υπουργείου Τουρισμού το επόμενο διάστημα. Το νομοθετικό έργο εξελίσσεται κανονικά μέχρι να προκηρυχθούν οι εκλογές.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Αυτά τα νομοσχέδια, κύριε Υπουργέ, έχουν περάσει από το Υπουργικό; Θα περάσουν στο Υπουργικό που έρχεται ή θα χρειαστεί και ένα ακόμα Υπουργικό Συμβούλιο;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Όποια νομοσχέδια πηγαίνουν στη Βουλή, έχουν περάσει το Υπουργικό. Αν την Παρασκευή περάσουν και άλλα θα έρθουν κι αυτά στη Βουλή.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Άρα δεν θα χρειαστούμε κάποιο άλλο Υπουργικό Συμβούλιο; Όσα νομοσχέδια είναι να έρθουν μέχρι τη διάλυση της Βουλής, θα εξεταστούν στο επικείμενο Υπουργικό;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ:  Θα το μάθουμε στο Υπουργικό της Παρασκευής.

Δ. ΓΙΑΝΝΑΚΟΠΟΥΛΟΣ: Επειδή, είπατε προηγουμένως ότι στο Υπουργικό της Παρασκευής θα τα μάθουμε όλα και για το αν θα γίνει άλλο Υπουργικό, έτσι;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Με ρώτησαν για μια σειρά από πράγματα, που είπα ότι γι’ αυτά που με ρωτούσαν τις απαντήσεις θα τις πάρουν στο Υπουργικό της Παρασκευής.

Α. ΚΑΤΖΟΥ: Για όλα;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Γι’ αυτά που με ρωτήσατε.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, πριν από λίγη ώρα έγινε γνωστό ότι καταθέτουν στην Επιτροπή Pega, σήμερα, οι δύο Πρόεδροι της Αρχής Προστασίας Προσωπικών Δεδομένων και της Αρχής Διασφάλισης Απορρήτου των Επικοινωνιών. Ο πρώτος, ο κ. Μενουδάκος δήλωσε πως έχουν εντοπιστεί τουλάχιστον 300 sms, που φαίνεται να σχετίζονται με Predator, σε περίπου 100 παραλήπτες. Είναι σε γνώση σας αυτές οι πληροφορίες; Και γιατί έφτασαν οι άνθρωποι αυτοί να τα καταθέσουν αυτά σε ευρωπαϊκά φόρα, ενώ, εδώ δεν τα έχουμε ακούσει;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Η χρησιμοποίηση παράνομων λογισμικών παρακολούθησης βρίσκεται και αυτή -είναι αντικείμενο δικαστικής έρευνας- στην ελληνική Δικαιοσύνη. Απασχολεί και τις ελληνικές δικαστικές και διωκτικές Αρχές. Όπως απασχολεί και τις διωκτικές Αρχές -από όσο μπορώ να γνωρίζω-  στην υπόλοιπη Ευρώπη. Είναι γνωστό ότι τα παράνομα λογισμικά τα οποία, ειρήσθω εν παρόδω, στην Ελλάδα πρωτοεμφανίστηκαν νομίζω το 2017-2018 και τότε δεν είχαν πολύ απασχολήσει. Στη συνέχεια, όμως, με δικές μας ενέργειες και απασχολούν την ελληνική Δικαιοσύνη, αλλά και με μια αυστηροποίηση του θεσμικού πλαισίου, πλέον υπάρχει καθολική απαγόρευση της χρήσης, της παραγωγής, της δημιουργίας, της διακίνησής τους στην Ελλάδα. Ξανά έχει γίνει κακούργημα η χρήση τους, ενώ είχε εντελώς αποποινικοποιηθεί -όπως γνωρίζετε-  με την αλλαγή του Ποινικού Κώδικα, νομίζω μια εβδομάδα πριν τις εκλογές του 2019. Βρίσκεται σε εξέλιξη, λοιπόν, η δικαστική διερεύνηση γύρω απ’ αυτά και για κάθε υπόθεση τίποτα δεν μένει στο σκοτάδι, όλα έρχονται στο φως. Και ειδικά γι’ αυτήν την υπόθεση -όπως έχω πει πολλές φορές- εμείς δεν θέλουμε να μείνει η παραμικρή σκιά.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Έχετε νέα από την πορεία αυτών των ερευνών;

Γ. ΟΙΚΟΝΟΜΟΥ: Νομίζω ότι όταν υπάρχουν νέα είτε από τις διωκτικές Αρχές, είτε από τη Δικαιοσύνη αυτά θα τα πληροφορηθούμε όλοι μας.

Σας ευχαριστώ πολύ.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr