Τρέχων Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση Πολιτικών Συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι,

Ο Πρωθυπουργός βρίσκεται στο Davos της Ελβετίας, για τις εργασίες του Παγκόσμιου Οικονομικού Φόρουμ.

Πριν λίγη ώρα συμμετείχε σε συζήτηση για το Green Deal. Κατά τη διάρκεια της συζήτησης ο Πρωθυπουργός, τόνισε «Φιλοδοξούμε να διαδραματίσουμε βραχυπρόθεσμα ηγετικό ρόλο ως πάροχοι ενεργειακής ασφάλειας, βοηθώντας επίσης κάποιους από τους βαλκάνιους φίλους μας να απαλλαγούν ταχύτερα από τον άνθρακα. Όμως, ευελπιστούμε ότι θα γίνουμε επίσης καθαρός εξαγωγέας πράσινης ενέργειας μεσοπρόθεσμα και μακροπρόθεσμα. Και μπορώ να σας πω ότι υπάρχει ήδη μεγάλο ενδιαφέρον για επενδύσεις σε αυτόν τον τομέα».

Αυτή την ώρα ο Πρωθυπουργός πραγματοποιεί συναντήσεις με εκπροσώπους παγκόσμιου βεληνεκούς εταιρειών, παρουσιάζοντας τις προοπτικές της ελληνικής οικονομίας μετά και την ανάκτηση της επενδυτικής βαθμίδας και τις μεγάλες επιτυχίες της χώρας μας, η οποία κατάφερε να μειώσει την ανεργία κατά 10%, να αναδειχθεί πρωταθλήτρια στις εξαγωγές και τις άμεσες ξένες επενδύσεις.

Όπως έχει ανακοινωθεί, στις 16:00, ο Κυριάκος Μητσοτάκης θα έχει συζήτηση με τον Ravi Agrawal, αρχισυντάκτη του περιοδικού «Foreign Policy».

Στη συνέχεια, ο Πρωθυπουργός θα έχει συνάντηση με την Πρόεδρο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής Ursula von der Leyen.

Την Παρασκευή, στις 10:10, ο Πρωθυπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη στην τηλεόραση του Bloomberg και στη δημοσιογράφο Francine Lacqua.

Επιπλέον, ο Πρωθυπουργός θα παραχωρήσει συνέντευξη στον δημοσιογράφο Richard Quest  και το τηλεοπτικό δίκτυο CNN.

Ψηφίζεται σήμερα στη Βουλή το νομοσχέδιο του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού με το οποίο ολοκληρώνεται η μεταρρύθμιση της επαγγελματικής κατάρτισης στη χώρα μας.

Με το νομοσχέδιο, τα ΙΕΚ αναβαθμίζονται και μετονομάζονται σε Σχολές Ανώτερης Επαγγελματικής Κατάρτισης προκειμένου να αποκτήσουν έναν ιδιαίτερα διευρυμένο ρόλο στην διασύνδεση των καταρτιζόμενων και των αποφοίτων τους με την αγορά εργασίας.

Στις σχολές ενσωματώνονται 130 νέοι Οδηγοί Κατάρτισης, δηλαδή, νέα προγράμματα σπουδών.  Το νομοσχέδιο προβλέπει την ίδρυση 60 θεματικών Κ.Ε.Ε.Κ.- campuses τα οποία θα συμβάλουν στην ανάπτυξη συνεργειών μεταξύ όλων των δομών της Επαγγελματικής Εκπαίδευσης και Κατάρτισης και τη σύνδεσή τους με την αγορά εργασίας και την τοπική οικονομία.

Κατατέθηκε στη Βουλή η Τροπολογία του Υπουργείου Ανάπτυξης με τα νέα έκτακτα μέτρα που έλαβε η Κυβέρνηση για την ακρίβεια σε συνέχεια των πρωτοβουλιών που έχει ήδη λάβει.  Έχουμε τονίσει πως φαινόμενα κερδοσκοπίας και αθέμιτων εμπορικών πρακτικών σε βάρος των καταναλωτών δεν θα γίνουν ανεκτά.

Για να αντιμετωπιστούν αποκλίσεις που διαπιστώθηκαν σε τιμές προϊόντων τίθενται σε εφαρμογή τέσσερα νέα μέτρα.

  1. Μειώνουμε παροχές προς τα super market και εξασφαλίζουμε χαμηλότερες τιμές για τον καταναλωτή

Το μέτρο αυτό αφορά απορρυπαντικά, καθαριστικά σπιτιού, οδοντόκρεμες, αφρόλουτρα, σαμπουάν και βρεφικές πάνες.

  1. Αποτροπή αδικαιολόγητων ανατιμήσεων

Σε περίπτωση που κάποιος προμηθευτής έχει αυξήσει τις τιμές των προϊόντων του δεν θα επιτρέπεται για τρεις μήνες να υλοποιήσει προωθητικές ενέργειες για τα προϊόντα που έχει ανατιμήσει.

  1. «Καθαρές» τιμές από το χωράφι στο ράφι
  2. Πλαφόν στο μικτό περιθώριο κέρδους για το βρεφικό γάλα

Η κρίσιμη και δραστική παρέμβαση αυτή επιτυγχάνει:

– άμεση μείωση της τιμής σε βασικά αγαθά.

– επιπλέον όφελος για τον καταναλωτή καθώς οι εκπτώσεις και προσφορές θα γίνονται πάνω στις νέες μειωμένες τιμές.

– αποτρέπουμε την παραπλάνηση των καταναλωτών με πλασματικές εκπτώσεις.

– αυστηροποιούμε, διευρύνουμε και αξιοποιούμε τις νέες τεχνολογίες για τη διενέργεια ελέγχων και την αποτροπή φαινομένων αισχροκέρδειας.

Όσο η ακρίβεια συνεχίζεται θα συνεχίζουμε να στηρίζουμε τους πολίτες και να αντιμετωπίζουμε δυναμικά ένα δυναμικό φαινόμενο.

Ξεκινά από την 1η Φεβρουαρίου η σύσταση και λειτουργία της Ενιαίας Ψηφιακής Λίστας Χειρουργείων και η σύσταση Επιτροπής Χειρουργείων των νοσοκομείων του ΕΣΥ με στόχο τη μείωση του χρόνου αναμονής των ασθενών.

Η λίστα ενημερώνεται με τα απαραίτητα στοιχεία της κλινικής εκτίμησης του εκάστοτε πολίτη που κρίνεται από τον θεράποντα ιατρό – χειρουργό ότι χρήζει χειρουργικής επέμβασης και διαλειτουργεί με κάθε αναγκαίο πληροφοριακό σύστημα και διαρθρωμένο σύστημα δεδομένων, όπως τα Εθνικά Μητρώα Ασθενών και τον Ατομικό Ηλεκτρονικό Φάκελο Υγείας.

Με την Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων τα νοσοκομεία θα έχουν τη δυνατότητα να καταρτίζουν και να οργανώνουν καλύτερα το πρόγραμμα των χειρουργείων τους βάσει των πραγματικών αναγκών των ασθενών, ανάλογα με την εξέλιξη της νόσου.

Η Ενιαία Ψηφιακή Λίστα Χειρουργείων αποτελεί μια σημαντική μεταρρύθμιση στο χώρο της Υγείας που θα διασφαλίζει την μείωση του χρόνου αναμονής, θα παρακολουθεί τα κλινικά χαρακτηριστικά των ασθενών και θα διευκολύνει το έργο των γιατρών του ΕΣΥ, αντιμετωπίζοντας φαινόμενα καθυστερήσεων και παθογένειες του συστήματος, που κατέληγαν σε βάρος των ασθενών.

Ο τομέας της Υγείας αποτελεί πρώτη προτεραιότητα για την Κυβέρνηση και θα συνεχίσουμε με στοχευμένες ενέργειες για την ενίσχυση της Δημόσιας Υγείας και την ενδυνάμωση του ΕΣΥ σε υποδομές και ανθρώπινο δυναμικό.

Με ταχύτατο ρυθμό προχωρά η κατασκευή του Αυτοκινητοδρόμου Πάτρα- Πύργος. Η συνολική πρόοδος του έργου έχει ξεπεράσει το 30%, ενώ τον Ιούλιο του 2023 βρισκόταν κάτω από 20%. Από το Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών εκτιμάται ότι μέχρι τον Ιούνιο η πρόοδος του έργου θα έχει φτάσει το 50% και ως το τέλος του έτους θα έχει υπερβεί το 75%, με την ολοκλήρωση του έργου να επιτυγχάνεται εντός του 2025 σύμφωνα με τις δεσμεύσεις της Κυβέρνησης.

Η κατασκευή του αυτοκινητόδρομου αποτελεί ένα έργο πνοής με αναπτυξιακό και κοινωνικό πρόσημο, αναγκαίο πρώτα απ’ όλα για την οδική ασφάλεια των πολιτών, αλλά και για την επέκταση των εμπορικών και τουριστικών δραστηριοτήτων στην ευρύτερη περιοχή της Πελοποννήσου και της Δυτικής Ελλάδας.

Δίνεται η δυνατότητα για την υποβολή νέων αιτήσεων ένταξης στο πρόγραμμα «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» με την επαναδιάθεση πόρων του προγράμματος ύψους 6,4 εκατ. ευρώ

Με τις αλλαγές που έγιναν στο πρόγραμμα επιδοτήσεων «Κινούμαι Ηλεκτρικά ΙΙ» ορίζεται προθεσμία 45 ημερών για την υποβολή δελτίου παραγγελίας οχήματος από τον δικαιούχο, με καταβολή προκαταβολής ή συμφωνητικού χρονομίσθωσης με προκαταβολή.

Η πρόβλεψη αυτή δίνει στο Υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών τη δυνατότητα να αξιοποιήσει με βέλτιστο τρόπο τα διαθέσιμα κεφάλαια.

Πάνω από 4 δισεκατομμύρια ευρώ οφειλών είχαν τεθεί σε τροχιά ρύθμισης μέχρι τον Δεκέμβριο του 2023. Τους τελευταίους έξι μήνες φαίνεται ότι δίνονται κατά μέσο όρο 950 ρυθμίσεις το μήνα.

Με βάση την τελευταία αναφορά προόδου, με στοιχεία Δεκεμβρίου του 2023, υπάρχουν μέσα στον εξωδικαστικό -σε τροχιά ρύθμισης- €18 δις.

Οι περισσότερες αιτήσεις αφορούν πολίτες με ύψος οφειλών που κυμαίνονται από €50 χιλιάδες έως €200 χιλιάδες.

Από την ανάλυση των ρυθμίσεων παρατηρείται ότι το 45% των ρυθμίσεων οφειλών προς χρηματοδοτικούς φορείς λαμβάνουν κούρεμα άνω του 30%. Ενώ για οφειλές προς δημόσιο, το αντίστοιχο ποσοστό αιτήσεων που λαμβάνει κούρεμα άνω του 30% είναι 33%.

Με τον Νόμο που ψηφίστηκε πρόσφατα λαμβάνονται από την Πολιτεία πρόσθετες πρόνοιες και δικλείδες ασφαλείας δικαίου και προστασίας για τους δανειολήπτες με την επιβολή συγκεκριμένων υποχρεώσεων στους Servicers. Συγκεκριμένα θα πρέπει:

i.  να διαθέτουν κατάλληλους μηχανισμούς εσωτερικού ελέγχου,

ii.  να εφαρμόζουν κατάλληλη πολιτική που διασφαλίζει συμμόρφωση με τους κανόνες για την προστασία των δανειοληπτών και την αντιμετώπισή τους με δίκαιο και επιμελή τρόπο, μεταξύ άλλων, με το να λαμβάνεται υπόψη η οικονομική κατάστασή τους,

iii.  να εφαρμόζουν ειδικές εσωτερικές διαδικασίες που διασφαλίζουν την καταγραφή και τη διεκπεραίωση των παραπόνων των δανειοληπτών.

Στον ίδιο νόμο θεσμοθετήθηκαν και επιπλέον βελτιώσεις του εξωδικαστικού μηχανισμού προβλέποντας καταρχάς την αυτόματη και υποχρεωτική αποδοχή των ρυθμίσεων από Τράπεζες και Δημόσιο για τους ευάλωτους συμπολίτες μας.

Κατά το τελευταίο έτος, στα μηνιαία στοιχεία του εξωδικαστικού είδαμε πολλές φορές να σημειώνονται νούμερα ρεκόρ σε επιτυχείς ρυθμίσεις, εκκινήσεις αιτήσεων και νέες υποβολές. Στοιχεία που αντανακλούν την δυναμική του συγκεκριμένου εργαλείου που αξιοποιείται σημαντικά από τους οφειλέτες και συμβάλλει ουσιαστικά στην διαχείριση και απομείωση του ιδιωτικού χρέους. Το ληξιπρόθεσμο ιδιωτικό χρέος με στοιχεία του τρίτου τετραμήνου του 2023 ανέρχεται σε €224,2 δισ. από € 233 δισ. το 2019.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

 

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Καλησπέρα, κ. Εκπρόσωπε. Εχτές και προχτές στην Εξεταστική για τα Τέμπη έγινε μία μεγάλη αντιπαράθεση για την κατάσταση της υγείας του νεκρού μηχανοδηγού. Είχαμε χτες το εξώδικο της οικογένειας, η οποία διαμαρτυρήθηκε και προς την επιτροπή και προς τον κ. Τσαβδαρίδη. Αναφέρει συγκεκριμένα: Διαμαρτυρόμαστε εντόνως για την ως άνω συμπεριφορά του ανωτέρου βουλευτή και όσων συμμετείχαν στην παραβίαση του ιατρικού απορρήτου και, κυρίως, την αλλοίωση του περιεχομένου των ιατρικών εγγράφων και τους καλούμε να πάψουν εφεξής κάθε αντίστοιχη μειωτική πράξη αναφορικά με τον θανόντα συγγενή μας, ιδίως όταν τα λεγόμενά τους δεν συνοδεύονται από αντίστοιχα αποδεικτικά στοιχεία. Τι απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κοιτάξτε, είναι μία εν εξελίξει διαδικασία που ακολουθείται στο πλαίσιο όσων προβλέπει η κοινοβουλευτική διαδικασία και διενεργείται αυτή την στιγμή. Δεν έχουμε κάποιο σχόλιο να κάνουμε. Διενεργείται με βάση τα όσα προβλέπει ο νόμος, οι κανόνες. Από εκεί και πέρα, περιμένουμε τα πορίσματα και ως Εκπρόσωπος της Κυβέρνησης, της εκτελεστικής εξουσίας, νομίζω δεν θα ήταν σωστό να κάνω το οποιοδήποτε σχόλιο. Περιμένουμε, επαναλαμβάνω, τα πορίσματα της συγκεκριμένης επιτροπής.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Ο αρχηγός της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης πρότεινε ως δεύτερη γλώσσα να διδάσκονται στα σχολεία τα Αλβανικά. Είναι κάτι κακό; Είναι μια ιδέα καλή; Πώς σκέφτεστε να αντιδράσετε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Από την εντύπωση που έχω είναι ότι δεν είναι κάτι που εξετάζεται από την ηγεσία του αρμόδιου Υπουργείου αυτή η πρόταση του αρχηγού του κόμματος της Αξιωματικής Αντιπολίτευσης.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, πότε θα έρθει τελικά στο Υπουργικό Συμβούλιο το νομοσχέδιο για τον γάμο των ομόφυλων ζευγαριών και τι θα γίνει τελικά με Υπουργούς που έχουν διαμηνύσει πως δεν προτίθενται να το ψηφίσουν, όπως ο κ. Βορίδης;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όταν υπάρχει επίσημη ημερομηνία διενέργειας Υπουργικών Συμβουλίων, γίνεται σχετική ενημέρωση και ανακοίνωση. Αυτή τη στιγμή δεν έχουμε κάτι επίσημο. Προφανώς, εντός των επόμενων ημερών, όπως συμβαίνει με τα Υπουργικά Συμβούλια κάθε μήνα και κάποιες φορές και δύο τον μήνα, θα έχετε κάποια επίσημη ενημέρωση. Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάτι να σας πω ως προς την ημερομηνία αρχικά του Υπουργικού. Τώρα για τα Υπουργικά Συμβούλια, η ανακοίνωσή τους συνοδεύεται, από την ημερήσια διάταξη. Σε μία από τις επόμενες συνεδριάσεις, χωρίς να έχει αποφασιστεί αυτή τη στιγμή ακριβής ημερομηνία θα είναι και το συγκεκριμένο νομοσχέδιο μεταξύ άλλων. Αυτή τη στιγμή δεν έχω κάτι περισσότερο να σας πω, αν θα είναι στο επόμενο ή στο μεθεπόμενο. Όταν υπάρχει κάτι, θα ενημερωθείτε επισήμως. Και για την ημερομηνία του επόμενου Υπουργικού και για την ατζέντα και ποια θέματα θα έχει.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Επειδή στην εισαγωγή σας αναφερθήκατε στον εξωδικαστικό μηχανισμό, θα ήθελα να σας ρωτήσω: ο κ. Κασσελάκης κατηγόρησε την Κυβέρνηση, πρώτον για ένα άλλο θέμα, για το ότι έστησε, όπως είπε, το θέμα με το ζευγάρι που απέκτησε στέγη μέσω του προγράμματος «Σπίτι Μου», αλλά επανήλθε και σας κατηγόρησε ότι στήσατε έναν συμπολίτη μας χτες στην Αγία Παρασκευή, όπου βρέθηκε ο Πρωθυπουργός, και για το θέμα της θέσπισης του εξωδικαστικού μηχανισμού. Πώς απαντάτε;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ναι, πρέπει να είναι νέα μόδα αυτή της γενικής λογικής του ΣΥΡΙΖΑ, την οποία συνεχίζει ο κ. Κασσελάκης, της άρνησης της πραγματικότητας. Αυτή είναι η σταθερή φιλοσοφία τους. Η νέα μόδα έκφρασης αυτής της φιλοσοφίας είναι να επικαλούμαστε κομπάρσους. Δηλαδή, κομπάρσοι οι νέοι άνθρωποι που βρήκαν σπίτι μέσα από ένα πρόγραμμα το οποίο ήταν αναγκαίο. Προφανώς από μόνο του δεν θα λύσει το πρόβλημα, αλλά ήταν μια πολύ σημαντική παρέμβαση που έδωσε τη δυνατότητα -ένα πρόγραμμα 375, αρχικά, εκατομμυρίων που διπλασιάστηκε στα 750 εκατομμύρια και συνολικά η χρηματοδότησή του φτάνει το 1 δισεκατομμύριο. 750 εκατομμύρια από τη ΔΥΠΑ, ένα δισεκατομμύριο συνολικά. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία αυτή τη στιγμή περίπου έχουμε 2.600 εκταμιεύσεις δανείων, έχουμε 23.756 προεγκρίσεις, 9.766 υπαγωγές και 3.822 συμβάσεις. Και είναι ένα πρόγραμμα που, για να μιλάμε με απλά λόγια, βοήθησε ανθρώπους νεότερης ηλικίας, είτε ζευγάρια είτε μόνους τους, να βρουν σπίτι. Κάτι που είναι μία από τις μεγαλύτερες ανάγκες της νέας γενιάς και δεν είναι και η μοναδική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης για τους νέους. Ο κ. Κασσελάκης εκπροσωπεί ένα κόμμα το οποίο κυβέρνησε με πολιτικές οι οποίες έδιωχναν τους νέους στο εξωτερικό, τους φορολογούσαν, τους έβαζαν ένα Ασφαλιστικό το οποίο ήταν μια περαιτέρω φορολογία και δεν μπορεί να αντιπαρατεθεί πολιτικά, αντί να αναγνωρίσει με γενναιοδωρία την αναγκαιότητα αυτού του προγράμματος και να προτείνει κι άλλα πράγματα, βαφτίζει τους ανθρώπους αυτούς και προσβάλλει ουσιαστικά τους συμπολίτες μας, οι οποίοι βοηθήθηκαν με ένα πρόγραμμα, τους βαφτίζει κομπάρσους. Το ίδιο κάνει και με τον εξωδικαστικό μηχανισμό. Παρέθεσα μια σειρά από στοιχεία στην αρχική μου τοποθέτηση, τα οποία δεν αμφισβητούνται. Όπως δεν αμφισβητούνται και τα στοιχεία του προγράμματος «Σπίτι Μου», γιατί είναι στοιχεία τα οποία είναι κατατεθειμένα σε τράπεζες, είναι δάνεια τα οποία εγκρίθηκαν από τράπεζες. Το ίδιο κάνει, λοιπόν, και για τον εξωδικαστικό μηχανισμό. Ο Πρόεδρος του κόμματος που κατήργησε την προστασία της πρώτης κατοικίας, νομοθέτησε ό,τι νομοθέτησε για τους ηλεκτρονικούς πλειστηριασμούς. Η Κυβέρνηση αυτή έχει κάνει μια σειρά από πρωτοβουλίες που λειτουργούν και όλο και περισσότεροι συμπολίτες μας κάνουν ρυθμίσεις με πολύ μεγάλα κουρέματα. Όπως είπα πολλές φορές πάνω από 30%, στη συντριπτική πλειοψηφία, υπάρχουν περιπτώσεις κουρέματος. Έχει αλλάξει το καθεστώς προστατεύοντάς τους. Άρα, δεν μας βολεύει η συζήτηση αυτή γιατί εμείς δεν κάναμε τίποτε ο ΣΥΡΙΖΑ, αυτό λέει ο ΣΥΡΙΖΑ… Κομπάρσοι και αυτοί! Φαντάζομαι είναι κομπάρσοι, ηθοποιοί ή ό,τι άλλο, όλοι όσοι στο εξωτερικό, οι οίκοι αξιολόγησης, αναβαθμίζουν τη χώρα. Είναι κομπάρσοι -το επόμενο που μπορεί να ακούσουμε- αυτοί οι οποίοι μετρούν την ανεργία και την πάνε κάτω από 10%. Κάποια στιγμή μπορεί να βαφτίσουν κομπάρσους και τους ψηφοφόρους, όταν θα συνεχίσουν να πέφτουν τα ποσοστά τους. Μόνο αυτό περιμένουμε να δούμε. Δεν είναι καλή τακτική η άρνηση της πραγματικότητας, δεν οδηγεί πουθενά. Και, κυρίως, δεν οδηγεί πουθενά από ό,τι φαίνεται κι  από τα δημοσκοπικά, αλλά και τα εκλογικά δεδομένα για τον ΣΥΡΙΖΑ, αλλά εμείς δεν είμαστε εδώ για να κάνουμε μαθήματα στην Αξιωματική Αντιπολίτευση. Απαντάμε στις κατηγορίες αυτής. Υπάρχουν πολλά προβλήματα, πραγματικά που πρέπει να συζητήσουμε. Εμείς, οι πρώτοι τα αναγνωρίζουμε, τις παρεμβάσεις που πρέπει να γίνουν -και τις κάνουμε- για την ακρίβεια, για την υγεία, για την ασφάλεια των πολιτών, για όλους τους επιμέρους τομείς. Καλύτερα, λοιπόν, αντί να βαφτίζουν κομπάρσους τους πολίτες, επιτιθέμενοι ουσιαστικά σε συμπολίτες μας και συμπολίτες τους, είναι ίσως καλύτερο να κάνουν κάποια σοβαρή πρόταση, να γίνει μια σοβαρή συζήτηση γιατί όλο αυτό κάνει κακό και στη χώρα.

Κ. ΣΑΒΒΟΠΟΥΛΟΣ: Σε απόγνωση βρίσκονται χιλιάδες μικρομεσαίοι επιχειρηματίες, καθώς πάροχοι ηλεκτρικού ρεύματος ζητούν πίσω τις επιδοτήσεις που τους έχουν δοθεί. Έχει γνώση για το θέμα αυτό η Κυβέρνηση; Πώς θα το διαχειριστεί; Επιπλέον υπάρχουν καταγγελίες και μάλιστα έχει φτάσει και σχετικό έγγραφο στη Βουλή από τις 28 Δεκεμβρίου για αθρόες διακοπές ρεύματος πάνω 1.000, 1.014, στους πλημμυροπαθείς αγρότες της Θεσσαλίας. Θα μπει φρένο;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είναι δεδομένη η προστασία των πολιτών που επλήγησαν από φυσικές καταστροφές. Είναι κάτι το οποίο και έχει ανακοινωθεί και εφαρμόζεται σε όλες τις περιπτώσεις. Αν αυτό παραβιάζεται, προφανώς πρέπει να το δούμε, με ευθύνη του αρμόδιου Υπουργείου και να επανέλθουμε, αν όντως ισχύει αυτό που καταγγέλλεται και αν υπάρχουν περιπτώσεις που αυτό δεν εφαρμόζεται με βάση το χρονικό διάστημα που προβλέπεται.

Τώρα, ως προς τις επιδοτήσεις οι οποίες έχουν δοθεί, ουσιαστικά είναι επιδοτήσεις στήριξης στο ρεύμα. Αυτές είναι αποφάσεις της Κυβέρνησης οι οποίες ελήφθησαν, είναι οριζόντιες, δεν είναι πρόβλημα των πολιτών, ούτε μπορεί οι πολίτες να δώσουν πίσω επιδοτήσεις που πήραν, γιατί ήταν μια οριζόντια πολιτική της Κυβέρνησης για τη στήριξη απέναντι στις υπέρμετρες τιμές στο ρεύμα. Αλλά σε καμία περίπτωση δεν πρέπει και φαντάζομαι ότι και το αρμόδιο Υπουργείο θα τοποθετηθεί γι’ αυτό, αν δεν έχει ήδη γίνει κάποια ερώτηση σχετική, για την οποία φαντάζομαι θα έχετε λάβει γνώση. Σε καμία περίπτωση δεν θα ζητηθεί από τους πολίτες να πληρώσουν επιδοτήσεις τις οποίες έλαβαν οριζόντια με έναν τρόπο, ασχέτως παρόχου,  για τις περιόδους που υπήρχε υπέρμετρη αύξηση του ρεύματος. Εν πάση περιπτώσει, φαντάζομαι εφόσον υπάρχει κάποια επίσημη ενημέρωση και από το Υπουργείο θα την επισυνάψουμε.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Σε νέο δημοσίευμα του DOCUMENTO φαίνεται ότι η ΑΑΔΕ νοικιάζει κτίριο με φωτογραφικό διαγωνισμό σε εταιρεία με εικονικά τιμολόγια 4 εκατομμυρίων ευρώ. Πρόκειται για την εταιρεία «ΣΚΟΥΡΤΗΣ ΑΒΕΕ-ΚΤΗΝΟΤΡΟΦΙΚΕΣ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ» που έκανε υπερτιμολογήσεις, σχεδόν 4 εκατομμυρίων ευρώ, και σήμερα ελέγχεται από την Οικονομική Εισαγγελία. Υπενθυμίζουμε ότι σε άλλη περίπτωση για τη στέγαση του Κέντρου Φορολογικών Διαδικασιών και Εξυπηρέτησης Αττικής και της Διεύθυνσης Εξυπηρέτησης της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων μετά από μειοδοτικό διαγωνισμό, επιλέχτηκε το ακίνητο ιδιοκτησίας της εταιρείας “Shop & Trade”, η οποία χρωστάει κοντά στα 12 εκατομμύρια ευρώ. Συνολικά έχουν αποκαλυφθεί έξι φωτογραφικοί διαγωνισμοί. Η Κυβέρνηση θα προχωρήσει σε κάποια ενέργεια; Γιατί δεν υπάρχουν απαντήσεις και υπάρχουν τεράστια κενά από τη μεριά της ΑΑΔΕ και του κ. Πιτσιλή.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Έχω δώσει πολλές φορές την ίδια απάντηση, αλλά αυτή θεωρώ ότι είναι η σωστή. Σε κάθε περίπτωση  που μπορεί να καταγγέλλεται μία παράνομη πράξη, μία οποιαδήποτε δραστηριότητα η οποία θεωρεί το όποιο δημοσίευμα ότι είναι έκνομη, αυτή είναι δουλειά της Δικαιοσύνης να το κρίνει. Ούτε μπορώ εγώ να υιοθετήσω κάποιες καταγγελίες, ούτε να ξέρω αν ισχύουν ή δεν ισχύουν.  Μιλάμε εν προκειμένω για μία Ανεξάρτητη Αρχή η οποία απαντά θεσμικά σε κάθε αντίστοιχη καταγγελία και προφανώς αναφέρομαι και σας παραπέμπω στις εκάστοτε απαντήσεις. Αν υπάρχει οπουδήποτε, οποτεδήποτε καταγγέλλεται, εν πάση περιπτώσει, μία παράνομη πράξη, είναι δουλειά της Δικαιοσύνης να ελέγξει αν τηρείται η νομιμότητα ή όχι και να κάνει τις απαραίτητες ενέργειες σε κάθε περίπτωση. Εγώ δεν μπορώ να κάνω κάποιο σχόλιο παραπάνω, ούτε γνωρίζω γι’ αυτό το οποίο με ρωτάτε.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ: Με βάση την απάντησή σας για την πολιτική «Σπίτι μου» είπατε για 23.000 εγκρίσεις. Εξ όσων γνωρίζω, ο αρχικός σχεδιασμός είναι για 10.000 εγκρίσεις που ανταποκρίνονται …

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Είκοσι τρεις χιλιάδες προεγκρίσεις. Έχουμε 9.766 υπαγωγές αυτή τη στιγμή. Είναι τα επίσημα στοιχεία από τη ΔΥΠΑ.

ΑΓΓ. ΑΡΤΕΛΑΡΗΣ: Σε ποιο βαθμό προβληματίζει την Κυβέρνηση ένας ενδεχόμενος διχασμός αναφορικά με το ζήτημα της νομοθέτησης του γάμου ομόφυλων; Χαρακτηριστική είναι η πρόσφατη δήλωση που έκανε ο Μητροπολίτης Θεσσαλιώτιδος, κ. Τιμόθεος, σύμφωνα με την οποία η ομοφυλοφιλία είναι αμάρτημα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Προφανώς δεν είναι αμάρτημα και είναι λυπηρό να ακούγονται αυτές οι διατυπώσεις που νομίζω δεν εκπροσωπούν ούτε τους πιστούς ούτε την Εκκλησία συνολικά. Είναι μειοψηφικές και μας βρίσκουν σθεναρά απέναντι. Με το να προσβάλεις συλλήβδην έναν συμπολίτη σου για τον σεξουαλικό του προσανατολισμό ή την οποιαδήποτε επιλογή του ή για οποιοδήποτε άλλο λόγο, νομίζω ότι δεν έχει να κάνει ούτε με την πίστη μας, ούτε με αυτό το οποίο εκφράζει, ούτε με αυτό το οποίο πρεσβεύει. Έχουμε απαντήσει πάρα πολλές φορές ότι έχουμε ένα Πρόγραμμα που θέλουμε να εφαρμόσουμε. Υπάρχει διακριτός ρόλος προφανώς της Εκτελεστικής, της Νομοθετικής και της Δικαστικής Εξουσίας, με απόλυτο σεβασμό στην Εκκλησία, στην πίστη μας και, προφανώς, ακούγοντας πάντα τις απόψεις της όταν στη συντριπτική πλειοψηφία διατυπώνονται με έναν ευπροσήγορο τρόπο, εν πάση περιπτώσει, και όχι όπως η μειοψηφική περίπτωση που επικαλεστήκατε. Όμως, το έχουμε πει πάρα πολλές φορές, υπάρχει η Εκτελεστική Εξουσία η οποία εισηγείται και η Νομοθετική Εξουσία στο Κοινοβούλιο η οποία ψηφίζει τους νόμους του Κράτους. Και αυτό θα συνεχίσει να συμβαίνει.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Ο κοινοβουλευτικός σας εκπρόσωπος, ο κ. Πλεύρης, επιμένει, λέει πως ο γάμος των ομόφυλων ζευγαριών δεν είναι ανθρώπινο δικαίωμα με βάση τη νομολογία του Ευρωπαϊκού Δικαστηρίου και αν θέλουμε εμείς ως δικαίωμα να το υιοθετήσουμε είναι άλλη συζήτηση. Σήμερα δεν θα πάει ποτέ σε ίδρυμα παιδί που πεθαίνει ο βιολογικός γονέας. Υπάρχουν ισχυρές δικλείδες ασφαλείας στο σύστημα. Είναι ακριβείς οι ισχυρισμοί του κοινοβουλευτικού σας εκπροσώπου; Και αν όχι μπορεί να μείνει στη θέση του;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, το αν ή όχι μένει στη θέση του αυτό είναι απόφαση του Πρωθυπουργού και δεν έχω καμία εντύπωση είτε ενημέρωση ότι θα αλλάξει κάτι με τη θεσμική ιδιότητα του βουλευτή της Α΄ Αθηνών, του κ. Θάνου Πλεύρη. Αυτό, όμως, ως προς το δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας. Για το αν κινδυνεύει ή όχι να πάει ένα παιδί στο ίδρυμα, η άποψη η δική μου και νομίζω και πολλών όσων έχουν διάφορες εμπειρίες είναι ότι με αυτά δεν παίζουμε. Θεωρώ ότι υπάρχει προφανώς η έγνοια της Κυβέρνησης και η πολιτική της Κυβέρνησης, ούτως ώστε με τα όσα προβλέπει ο νόμος, με όλες τις δικλείδες ασφαλείας, τα παιδιά να φεύγουν από τα ιδρύματα – πολλά εκ των οποίων (ιδρυμάτων) προφανώς και με βάση όσα έχουμε ζήσει χρόνια, επιτελούν σημαντικό έργο, για να μην τα μηδενίζουμε- και να πηγαίνουν σε οικογένειες που θέλουν να τους δώσουν αγάπη, είτε σε μονογονεϊκές οικογένειες είτε σε ζευγάρια ανθρώπων που θέλουν να δώσουν αγάπη στα παιδιά. Σε αυτό νομίζω συμφωνούμε όλοι. Άρα, αυτό που πρέπει να μας ενδιαφέρει είναι το πώς τα παιδιά θα βρίσκονται κοντά σε ανθρώπους, με βάση τα όσα προβλέπει η νομοθεσία, που θέλουν να τα μεγαλώσουν με αγάπη. Είναι δεδομένο ότι με την παρούσα νομοθεσία υπάρχει κενό. Το έχουμε εξηγήσει. Γιατί ενώ αυτή τη στιγμή που μιλάμε μπορεί να υιοθετήσει ένας άνδρας ή μια γυναίκα κατά μόνας ένα παιδί και μπορεί ο άνδρας αυτός ή η γυναίκα αυτή να έχει συνάψει ένα Σύμφωνο Συμβίωσης, στην περίπτωση που φύγει από τη ζωή αυτός ο οποίος έχει υιοθετήσει το παιδί αυτό, δεν θα πάει το παιδί αυτομάτως στον έτερο που μεγαλώνει το παιδί αυτό. Είναι μια πραγματικότητα, την οποία πρέπει να τη δούμε κατάματα και να την αντιμετωπίσουμε, για να μην υπάρχουν παιδιά δύο κατηγοριών. Και ναι σε κάποιες περιπτώσεις μπορεί η κατάληξη να είναι το παιδί αυτό να βρεθεί στο ίδρυμα. Μπορεί να είναι αυτή η κατάληξη και υπάρχουν τέτοιες περιπτώσεις. Σε κάθε περίπτωση το νομοσχέδιο αυτό το οποίο νομίζω ότι πλέον έχει εξηγηθεί επαρκώς τι θέλει να κάνει και για την ισότητα στον πολιτικό γάμο και για την προστασία των δικαιωμάτων των παιδιών και τι δεν θέλει να κάνει, έχει μια λογική, μια φιλοσοφία που σας την περιέγραψα πριν από λίγο, της προστασίας των παιδιών, της προστασίας των δικαιωμάτων των παιδιών. Παιδιά που, επαναλαμβάνω, μεγαλώνουν τα περισσότερα εξ αυτών με αυτούς τους ανθρώπους και κινδυνεύουν ανά πάσα στιγμή να βρεθούν στον δρόμο ή να βρεθούν, τέλος πάντων, σε μια κατάσταση αβεβαιότητας. Γιατί κατάσταση αβεβαιότητας για ένα παιδί δεν είναι μόνο να βρεθεί σε ένα ίδρυμα. Είναι από εκεί που θα συνεχίσει να το μεγαλώνει ο έτερος εκ των δύο που το μεγαλώνουν μέχρι σήμερα να είναι κάποιος άλλος. Ούτε αυτό νομίζω είναι κάτι που θα το ήθελε ένα παιδί από τη στιγμή που μεγαλώνει με δύο ανθρώπους οι οποίοι έχουν για παράδειγμα συνάψει ένα Σύμφωνο Συμβίωσης. Έχει διατυπώσει επανειλημμένως ο Θάνος Πλεύρης τις απόψεις του, είναι απολύτως σεβαστές. Τις διατύπωσε και στην αντίστοιχη συνάντηση ενημέρωσης με τους βουλευτές και νομίζω ότι όχι μόνο σχετικά με τον Θάνο Πλεύρη, συνολικά, όλο αυτό το οποίο έγινε λίγο πιο γνωστό στην περίπτωση της ισότητας του πολιτικού γάμου, αλλά συμβαίνει συνεχώς στη Νέα Δημοκρατία, η δυνατότητα να συνομιλούμε, να ανταλλάσσουμε απόψεις, να γίνονται οι συνεδριάσεις με την Κ.Ο. παρουσία των εισηγητών Υπουργών είναι μία κατάκτηση για τη ΝΔ. Η Ν.Δ. μέσα από κάθε τέτοια συζήτηση βγαίνει πιο δυνατή. Κατ’ αρχάς, γιατί γίνεται ουσιαστική συζήτηση για τη νομοθετική πρωτοβουλία της Κυβέρνησης. Εισάγονται προβληματισμοί, μεταφέρονται προβληματισμοί της κοινωνίας γιατί ο κάθε βουλευτής εκπροσωπεί, προφανώς, την εκλογική του Περιφέρειας για οποιοδήποτε νομοσχέδιο. Και στο τέλος της ημέρας βγαίνει πιο ενωμένη η Ν.Δ. και πολύ πιο ισχυρή η Κυβέρνηση, γιατί γνωρίζει το σύνολο όλων αυτών των προβληματισμών και προχωρά σε μια σωστή νομοθέτηση. Είναι δεδομένη η πρόθεση της Κυβέρνησης, την έχει εκφράσει ο Πρωθυπουργός για το συγκεκριμένο θέμα, θα γίνει πράξη μετά και το Υπουργικό Συμβούλιο και προφανώς τη συνολικότερη διαδικασία την κοινοβουλευτική που προβλέπεται, με κυριότερη διαδικασία την ψηφοφορία με βάση τη συνείδηση των βουλευτών. Ελπίζουμε και είμαστε αισιόδοξοι ότι θα ψηφίσουν το νομοσχέδιο αυτό, το οποίο είναι από τα πάρα πολύ σημαντικά άλλα νομοσχέδια που φέρνει η Κυβέρνηση για να αντιμετωπίσει ένα από τα πολλά προβλήματα που αντιμετωπίζει η κοινωνία. Κάθε μέρα προσπαθούμε να είναι καλύτερη από την προηγούμενη με βάση αυτά τα οποία κάνουμε και έτσι θα συνεχίσουμε να κινούμαστε.

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Συμπληρωματικά. Επειδή όμως ισχυρές ασφαλιστικές δικλείδες, είτε υπάρχουν είτε δεν υπάρχουν, η Κυβέρνηση λέει πως δεν υπάρχουν; Δηλαδή, στους πολίτες που ακούνε τον κοινοβουλευτικό σας εκπρόσωπο τι λέτε; Είναι αξιόπιστοι οι ισχυρισμοί του ή όχι;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, ως προς το θέμα του αν αυτό το οποίο κάνουμε είναι αποτέλεσμα κάποιας απόφασης που καταδικάζει την Ελλάδα, ποτέ δεν το είπε αυτό η Κυβέρνηση. Όμως, με βάση το τι συμβαίνει σε άλλες χώρες, με βάση τη συντριπτική πλειοψηφία των αποφάσεων, με βάση τα όσα λένε οι επιστήμονες, οι αναλυτές, η συγκεκριμένη νομοθέτηση είναι σωστή και υπέρ των δικαιωμάτων του παιδιού, γι’ αυτό και εφαρμόζεται στο σύνολο σχεδόν της Δύσης, όπως την αποκαλούμε. Δηλαδή, αν δει κανείς στο χάρτη πού εφαρμόζεται και η ισότητα στον γάμο και η προστασία των δικαιωμάτων του παιδιού, αυτό που λέμε υιοθεσία, και όχι τεχνητή γονιμοποίηση ή παρένθετη μητέρα, αυτό δηλαδή που έχουμε ανακοινώσει ότι θέλουμε να νομοθετήσουμε, αυτό είναι κάτι το οποίο είναι υπέρ της προστασίας των δικαιωμάτων των ανθρώπων, εν προκειμένω των παιδιών. Άρα, σε αυτό η απάντηση της Κυβέρνησης είναι αυτή. Το ότι μπορεί να υπάρχουν άλλες απόψεις, είτε νομικές είτε με βάση την ουσιαστική επιχειρηματολογία, αυτό είναι θεμιτό. Δεν σημαίνει ότι κάποιος ντε και καλά πρέπει να υιοθετεί την άποψη αυτή την οποία εμείς θεωρούμε ότι είναι σωστή και ειδικά σε ένα ζήτημα στο οποίο δεν υπάρχει και θέμα κομματικής πειθαρχίας, η άποψη αυτή προφανώς θα εκφραστεί και με την αντίστοιχη ψήφο του κάθε βουλευτή. Αυτή είναι η απάντηση.

Ως προς τις δικλείδες, επαναλαμβάνω: Αυτή τη στιγμή που μιλάμε είναι ξεκάθαρο, με βάση τη νομοθεσία, ότι αν φύγει από τη ζωή, σε περίπτωση που έχει υιοθετηθεί από έναν άνδρα ή μία γυναίκα το παιδί αυτό και έχει συναφθεί ένα Σύμφωνο Συμβίωσης, δεν πηγαίνει στον έτερο του Συμφώνου Συμβίωσης. Είναι δεδομένο αυτό. Αυτό λοιπόν τι σημαίνει; Ποια είναι η δικλείδα; Το παιδί αυτό κινδυνεύει να βρεθεί και σε ίδρυμα και να βρεθεί και κάπου αλλού, σε κάποιον άλλο συγγενή ή ότι άλλο προβλέπει ο νόμος. Δεν θα βρεθεί στον άνθρωπο με τον οποίο αυτός που το είχε υιοθετήσει έχει συνάψει Σύμφωνο Συμβίωσης και μαζί μεγαλώνουν το παιδί. Είναι τόσο νομίζω ξεκάθαρο. Είναι κάτι το οποίο είναι δεδομένο, ισχύει και θέλουμε με τη νομοθετική μας πρωτοβουλία δύο άνθρωποι που μεγαλώνουν ένα παιδί να μπορούν να έχουν και οι δύο δικαιώματα και υποχρεώσεις σε αυτό το παιδί. Και κάτι ακόμα πολύ σημαντικό, να κρίνονται όπως και τα ετερόφυλα ζευγάρια, να πληρούν και οι δύο τις προϋποθέσεις, τις προδιαγραφές για να υιοθετήσουν ένα παιδί.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Σε πέντε μήνες έχουμε Ευρωεκλογές. Η Ν.Δ., η Κυβέρνηση, θα είναι ικανοποιημένη με τη σύγκριση του 2019; Δηλαδή, ένα 33,12% ή με την πρόσφατη ετυμηγορία 40,56% που πήρε τον Ιούνιο; Και ακόμη πόσο σας ανησυχεί η καταγραφή, σε δημοσκοπικό επίπεδο, μιας ισχυρής ακροδεξιάς, δεξιότερα από τη Ν.Δ.;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς, δεν βλέπουμε κάτι τόσο εντυπωσιακά μεγάλο σε αυτή την καταγραφή. Βλέπουμε περίπου σε άθροισμα τα εκλογικά ποσοστά του Ιουνίου, ως προς τα κόμματα τα οποία θεωρητικά βρίσκονται δεξιότερα ημών. Χωρίς να θέλουμε αυτή τη στιγμή να ανοίξουμε τη συζήτηση για ταμπέλες και όλα τα σχετικά. Γενικά δεν θέλουμε να μπούμε ενόψει των ευρωεκλογών σε μία λογική αριθμών. Προφανώς, επιδίωξη μιας μεγάλης παράταξης, ενός κόμματος εξουσίας είναι η καλύτερη δυνατή εκλογική επίδοση. Αλλά για εμάς αυτό θέλουμε να επιτευχθεί μέσα από μία περίοδο -και στο επόμενο εξάμηνο, αλλά  και μετά τις εκλογές- μεγάλων αλλαγών, τομών, μεταρρυθμίσεων, επιλύσεων πολλών προβλημάτων και πολλών εισαγόμενων κρίσεων που αντιμετωπίζουν οι πολίτες και προφανώς αυτό θέλουμε να αποτυπωθεί και στις Ευρωεκλογές. Είναι μία σημαντική διαδικασία, έχουμε πολλούς μήνες μπροστά μας για να συζητήσουμε για τα πολλά σημαντικά τα οποία κρίνονται σε μία κάλπη. Το κυριότερο να εκλέξουμε τους πιο άξιους -όπως πιστεύουν οι πολίτες ψηφοφόροι- εκπροσώπους μας στο Ευρωκοινοβούλιο. Θα την κάνουμε αυτή τη συζήτηση και βέβαια θα κάνουμε και τη συζήτηση και στο πλαίσιο το πού ήταν η Ελλάδα σε σχέση με τις υπόλοιπες χώρες της Ευρώπης. Ποια ήταν η εικόνα της Ελλάδας και ποια είναι σήμερα στην Ευρώπη και σε όλο τον κόσμο. Πόσο σημαντικές ήταν οι παρεμβάσεις του Πρωθυπουργού σε περιόδους μεγάλων κρίσεων στην Ευρώπη και πόσο σημαντικό δηλαδή είναι αυτό για μία χώρα, να εκπροσωπείται επάξια και η εκπροσώπηση αυτή να είναι προς όφελος των πολιτών. Σας παραπέμπω στις περιόδους της πανδημίας, τα πολλά δισεκατομμύρια που δόθηκαν για τη στήριξη νοικοκυριών και επιχειρήσεων, το πιστοποιητικό εμβολιασμού, το Ταμεία Ανάκαμψης και Ανταγωνιστικότητας. Όλες οι υπόλοιπες παρεμβάσεις του Πρωθυπουργού μετά από τις πολύ έντονες φυσικές καταστροφές, τα πολύ έντονα φυσικά φαινόμενα τα οποία ήρθαν στη χώρα μας. Είναι μια πολύ σημαντική συζήτηση, μια πολύ σημαντική εκλογική διαδικασία, είναι σε κάποιους μήνες και προφανώς εμείς επιδιώκουμε το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα.

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, αναφερθήκατε προηγουμένως στην Εκκλησία. Ο Πρωθυπουργός, σύμφωνα με πληροφορίες, είχε προ 10ημέρου μία συνάντηση με τον Αρχιεπίσκοπο, τον κ. Ιερώνυμο. Συζητήθηκε το θέμα του γάμου των ομόφυλων ζυγαριών και τι είπε ο Πρωθυπουργός από την πλευρά του;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο Πρωθυπουργός συναντάται συχνά με τον Αρχιεπίσκοπο. Έγινε πράγματι η συνάντηση πριν από 10 ημέρες, μετά από και διάφορα αιτήματα προς συζήτηση του Αρχιεπισκόπου προς τον Πρωθυπουργό, για παράδειγμα, η στέγαση των νέων, η φοιτητική στέγη, τα ζητήματα υπογεννητικότητας, η ανάγκη για στέγη για τα νέα ζευγάρια. Αυτά ήταν τα βασικά θέματα συζήτησης μεταξύ του Πρωθυπουργού και του Αρχιεπισκόπου. Η συζήτηση προφανώς θα συνεχιστεί και δεν ήταν ούτε η τελευταία ούτε ήταν η πρώτη. Γίνονται συχνά αυτές οι συναντήσεις. Εγώ δεν ήμουν παρών στη συνάντηση και δεν μπορώ να γνωρίζω τι άλλο συζητήθηκε μεταξύ του Πρωθυπουργού και του Αρχιεπισκόπου. Είναι ένα ζήτημα το οποίο, αυτή τη στιγμή, βρίσκεται στην επικαιρότητα, δεν μπορώ να αποκλείσω ότι συζητήθηκε. Είναι γνωστές και διατυπωμένες οι απόψεις και της Κυβέρνησης και της Εκκλησίας, χωρίς, όμως, να μπορώ γνωρίζω τι άλλο, ξαναλέω, συζητήθηκε μεταξύ του Πρωθυπουργού και του Αρχιεπισκόπου.

ΑΝΤ. ΚΟΤΖΑΪ: Κύριε Εκπρόσωπε, στροφή 180 μοιρών έκανε η διοίκηση του ΕΟΔΥ, πρώην ΚΕΕΛΠΝΟ, σε ό,τι αφορά τη δίκη της αποκαλούμενης και ως «παρέας» του ΚΕΕΛΠΝΟ, του κ. Πουλή, Θεοφιλάτου, Πολύζου, Παπαδημητρίου, σχετικά με τις δεκάδες παράνομες προσλήψεις ημετέρων που ζημίωσαν τον Οργανισμό επί υπουργίας Άδωνι Γεωργιάδη. Ενώ αρχικά η διοίκηση του ΕΟΔΥ είχε αποφασίσει να υποβάλει δήλωση για την υποστήριξη της κατηγορίας ενώπιον του Τριμελούς Εφετείου Κακουργημάτων, τελικά, μόλις λίγα 24ωρα πριν από την έναρξη της δίκης, ανέκρουσε πρύμναν. Όλα αυτά λίγες μέρες αφότου ο κ. Γεωργιάδης, προσωπικός φίλος και συνεργάτης με μέλη της «παρέας»  του ΚΕΕΚΠΝΟ, ανέλαβε τη θέση του Υπουργού Υγείας, ενώ υπήρξε και συνάντησή του με τη διοίκηση του ΕΟΔΥ. Πώς αξιολογείτε αυτή την εξέλιξη;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Η ενημέρωση που έχουμε είναι ότι μετά από σχετική εισήγηση των νομικών συμβούλων του ΕΟΔΥ, κρίθηκε, με βάση την επίσημη εισήγηση, ότι δεν υπάρχει ζημία και ότι ήταν ορθότερο για τον ΕΟΔΥ να ληφθεί η συγκεκριμένη απόφαση, με δεδομένο ότι σε περίπτωση δικαίωσης των, στη συγκεκριμένη περίπτωση, κατηγορουμένων, αυτοί θα μπορούσαν, αν είχε γίνει η παράσταση πολιτικής αγωγής, να στραφούν κατά του ΕΟΔΥ και των μελών του Δ.Σ. ζητώντας αποζημίωση, ενώ με την απόφαση αυτή δεν υπάρχει καμία απώλεια του δικαιώματος του ΕΟΔΥ, σε περίπτωση που δικαιωθεί, που καταδικαστούν οι κατηγορούμενοι, να στραφούν κατά των κατηγορουμένων για αποζημίωση. Δηλαδή, δεν χάνει κάποιο δικαίωμα το Κράτος, εν προκειμένω ο ΕΟΔΥ, σε περίπτωση που καταδικαστούν οι κατηγορούμενοι, ενώ, αντιστοίχως, σε περίπτωση που δικαιωθούν, σύμφωνα με την εισήγηση -το ξαναλέω- της νομικής υπηρεσίας, των νομικών συμβούλων, δεν θα έχουν τη δυνατότητα να απαλλαγούν, τώρα που δεν έχει γίνει η πολιτική αγωγή, να στραφούν κατά του ΕΟΔΥ. Αυτό ήταν το σκεπτικό και ελήφθη η συγκεκριμένη απόφαση. Προφανώς και δεν επιβεβαιώνουμε ότι όλα αυτά έγιναν υπό παρακίνηση του Υπουργού ή σχετίζονται με μια συνάντηση θεσμική, που φαντάζομαι ότι έχει κάνει και κάνει συνεχώς και με τους διοικητές των νοσοκομείων και τους ΥΠΕάρχες, όπως οφείλει ο κάθε υπουργός υγείας και κάνει ο νέος Υπουργός Υγείας, ο κ. Γεωργιάδης.

Γ. ΣΚΙΤΖΗ: Θα ήθελα να επιστρέψουμε πίσω στο επικείμενο νομοσχέδιο για τα ομόφυλα ζευγάρια και δεδομένου ότι ο ίδιος ο Πρωθυπουργός έχει ζητήσει τη συναίνεση και των άλλων κομμάτων της Αντιπολίτευσης για το νομοσχέδιο αυτό, πώς σχολιάζετε το γεγονός ότι το ΠΑΣΟΚ δεν έχει τοποθετηθεί επίσημα για το θέμα – νομίζω εκκρεμεί και μια Κοινοβουλευτική Ομάδα – ωστόσο ο κ. Γλαβίνας χθες, αν δεν κάνω λάθος, είπε ότι το ΠΑΣΟΚ δεν θα κάνει το «ρεπό» των βουλευτών της Νέας Δημοκρατίας.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Νομίζω ότι άργησε πολύ να λάβει μία καθαρή θέση υπέρ του συγκεκριμένου νομοσχεδίου, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ. Ξεκινήσαμε να συζητάμε για «ρεπό» και για  «κορδόνια», τα οποία δεν νομίζω ότι αφορούν ως εκφράσεις  τους πολίτες. Μετά από περίπου, νομίζω, μία εβδομάδα, ο Πρόεδρος του ΠΑΣΟΚ είπε ότι σκοπεύει το κόμμα του να υπερψηφίσει το νομοσχέδιο. Κρατάμε αυτό ως θετικό. Αυτό είναι η μεγάλη εικόνα που μας ενδιαφέρει, να περάσει το νομοσχέδιο. Σίγουρα, βέβαια, αξιολογείται και η καθυστέρηση, αξιολογείται και η ρητορική. Έχεις μία σημαντική νομοθέτηση που αφορά δικαιώματα συμπολιτών σου, εκπροσωπείς ένα κόμμα που στο παρελθόν έχει κάνει σημαντικές νομοθετικές παρεμβάσεις υπέρ της κατοχύρωσης δικαιωμάτων των πολιτών. Περιμέναμε  με μια πιο ενωτική στάση, μια πιο εποικοδομητική στάση και όχι μία στάση που παραπέμπει σε προηγούμενες δεκαετίες, μιας στείρας αντιπαράθεσης και αναπαραγωγής εκφράσεων, που νομίζω οι πολίτες πριν και πάνω απ’ όλα έχουν αφήσει στο παρελθόν. Δεν θα ακολουθήσουμε το ΠΑΣΟΚ σε αυτή τη διαδρομή. Και σίγουρα το χειρότερο που ακούστηκε από βουλευτή του ΠΑΣΟΚ, είναι αυτό το οποίο ούτε καν θέλω να το αναπαράξω, του βουλευτή Λέσβου του ΠΑΣΟΚ, μια δήλωση, μια έκφραση, μια διατύπωση που δεν θα φανταζόμασταν να ακούσουμε ούτε από  βουλευτή κάποιου ακροδεξιού  ή ακραίου γενικότερα κόμματος. Και να σας πω και την αλήθεια και η αντίδραση εκ των υστέρων του ΠΑΣΟΚ, ότι απλά δεν απηχεί το συγκεκριμένο, ο τρόπος, δηλαδή, που το καταδίκασε, νομίζω ότι ήταν πάρα πολύ ήπιος – για να μην πω κάτι χειρότερο – σε σχέση με αυτό το οποίο ειπώθηκε. Ήταν μια βαθιά προσβολή για συμπολίτες μας, κάτι το οποίο είναι αντιεπιστημονικό, είναι αναληθές, ξεπερνά τα όρια, δηλαδή, της απλής πολιτικής καταδίκης. Στον δημόσιο διάλογο όλοι αξιολογούμαστε και με βάση το τι λέμε και το ξαναλέω – γιατί το έχω πει πολλές φορές – δεν αυτό σημαίνει ότι αυτό χαρακτηρίζει συνολικά  ένα ολόκληρο κόμμα, αλλά η αντίδραση του κόμματος αυτού νομίζω ότι ήταν πολύ κατώτερη των περιστάσεων. Εμείς θέλουμε να κοιτάξουμε μπροστά. Δεν θέλουμε να μπούμε στη διαδικασία αντιπαράθεσης. Πιστεύουμε σε αυτό το νομοσχέδιο, πιστεύουμε στο ότι μπορεί και πιστεύουμε ότι θα υπερψηφιστεί, προφανώς ζητώντας και τη στήριξη και άλλων κομμάτων, δεδομένης και της μη ύπαρξης κομματικής πειθαρχίας και περιμένουμε να δούμε τι θα γίνει στις επόμενες ημέρες, εβδομάδες, από τότε που θα ανακοινωθεί ότι θα πάει προς ψήφιση.

Ν. ΘΕΟΔΩΡΟΠΟΥΛΟΣ:  Κύριε Εκπρόσωπε, ποιες είναι οι προσδοκίες της Κυβέρνησης σε ό, τι αφορά τη μείωση των τιμών από τα σημερινά μέτρα, που κατατέθηκαν στη Βουλή; Το δεύτερο ερώτημα είναι: η Κυβέρνηση έχει Plan B στην περίπτωση που οι εταιρίες που διαθέτουν το βρεφικό γάλα δεν αποδεχθούν το πλαφόν του 7% και μειώσουν τις ποσότητες στην αγορά; Και το τρίτο ερώτημα είναι: η Κυβέρνηση είναι προετοιμασμένη για μια δυσάρεστη έκπληξη σε ό, τι αφορά το βρεφικό γάλα, αν οι εταιρίες σήμερα φύγουν από το 5%, ως μεικτό περιθώριο και πάνε στο ανώτατο όριο 7%, το οποίο θα φέρει άνοδο των τιμών;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Κατ’ αρχάς δεν είναι μια σύσταση του Υπουργείου Ανάπτυξης προς τις εταιρίες όλα όσα ανακοινώθηκαν και νομοθετούνται στη Βουλή. Είναι απόφαση της Κυβέρνησης και κατά συνέπεια νομοθέτηση. Άρα, είναι κάτι το οποίο θα ισχύει και θα πρέπει να εφαρμόζεται. Και στην περίπτωση που κάτι που νομοθετείται δεν εφαρμόζεται, οι αρμόδιες Υπηρεσίες έχουν το ρόλο του ελεγκτή. Kαι, βέβαια, αν διαπιστωθεί ότι κάτι το οποίο νομοθετήθηκε και δεν γίνεται δεκτό από τις εταιρίες, υπάρχουν και τα ανάλογα πρόστιμα. Άρα, δεν είναι κάτι το οποίο συνέστησε ο κ. Σκρέκας, το Υπουργείο Ανάπτυξης και περιμένουμε να δούμε αν θα γίνει. Είναι κάτι το οποίο θα αποτελεί νόμο του Κράτους και θα πρέπει να εφαρμοστεί όπως όλα τα υπόλοιπα. Δεν είναι νομίζω αυτό που λέτε Plan Α ή Plan B. Είναι τόσο μεγάλη η κρίση αυτή, η εισαγόμενη κρίση, είναι τόσο επίμονη που θα χρειάζονται και A και B και C και D και E. Και δεν είναι ούτε η πρώτη παρέμβαση – ελπίζουμε να είναι η τελευταία – αλλά φαίνεται ότι χρειάζονται συνεχείς παρεμβάσεις. Είχαμε το «καλάθι του νοικοκυριού», είχαμε τη «μόνιμη μείωση τιμής», όλες τις επιμέρους παρεμβάσεις της Κυβέρνησης και στήριξης στους πολίτες, τους ελέγχους, τα πρόστιμα, το market pass, μην τα επαναλάβουμε. Έχουμε τώρα μια σημαντική νομοθετική πρωτοβουλία η οποία αντιμετωπίζει σημειακά, επιμέρους πεδία ακρίβειας, μετά και τις υποδείξεις των αρμόδιων Αρχών ,που φαίνεται ότι έπρεπε να γίνει ακόμα μια μεγαλύτερη παρέμβαση. Εμείς περιμένουμε αυτό, προφανώς, να αποδώσει. Δεν θα κάναμε κάτι αν δεν περιμέναμε ότι αυτό θα αποδώσει. Θα αξιολογηθούν άμεσα οι τιμές και το πόσο απέδωσε η συγκεκριμένη πρωτοβουλία. Όπως σας λέμε, για παράδειγμα, ότι στα πρόστιμα πέφτουν οι τιμές στη συνέχεια μέχρι και 25%. Αυτό το μετράνε οι αρμόδιες Υπηρεσίες, δεν το βγάζουμε εμείς από το μυαλό μας. Κάθε, λοιπόν, παρέμβαση βλέπουμε αν αποδίδει και με βάση το πως αποδίδει τη συνεχίζουμε, την αξιολογούμε και το Υπουργείο κάνει και τις επόμενες κινήσεις.

ΑΓΓ. ΑΡΤΕΛΑΡΗΣ: Κύριε Εκπρόσωπε, αφενός οι χρεώσεις για το τέλος ταφής και αφετέρου η αύξηση του μισθού στους δημοτικούς υπαλλήλους από την αρχή του έτους έχει φέρει προ οικονομικού αδιεξόδου τους Δήμους, οι οποίοι προσανατολίζονται στην αύξηση των δημοτικών τελών, ώστε να ισοσκελίσουν τον προϋπολογισμό τους. Σε ένα τέτοιο ενδεχόμενο οι επιπτώσεις που θα έχουν τα νοικοκυριά και δη οι ευπαθείς ομάδες, σίγουρα θα είναι σημαντικές. Ποιες είναι οι ενέργειές σας, ώστε να μην πληγούν τα νοικοκυριά;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Στο τέλος της ημέρας, ακριβώς αυτό που μας ενδιαφέρει είναι να μην επιβαρύνονται οι πολίτες. Και εκπροσωπώ μια Κυβέρνηση, η οποία και στην προηγούμενη τετραετία και σ’ αυτή, σταθερά μειώνει ή καταργεί φορολογικούς συντελεστές, γιατί θεωρούμε ότι είναι ο καλύτερος τρόπος, έμμεσος, αλλά πολύ σημαντικός να μειωθεί η επιβάρυνση στους πολίτες, άρα να αυξηθεί με έναν έμμεσο, αλλά πολύ σημαντικό τρόπο το εισόδημά τους. Κάτι το οποίο το αντίθετο έκανε η προηγούμενη Κυβέρνηση. Οι Δήμοι εν προκειμένω και συνολικά η Τοπική Αυτοδιοίκηση από το 2019 και μετά έχουν λάβει τη μεγαλύτερη χρηματοδότηση -και από το πρόγραμμα «Τρίτσης» και το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, με το πρόγραμμα «Φιλόδημος»- που μπορεί να θυμηθεί κανείς τα τελευταία πάρα πολλά χρόνια στη χώρα, γιατί έτσι έπρεπε να γίνει για μεγάλα έργα, για παρεμβάσεις, για στήριξη στους Δήμους, στήριξη σε περιόδους κρίσεων, σε επίπεδο πολιτικής προστασίας. Αυτό είναι δεδομένο. Έχει εκφραστεί ο προβληματισμός και το έχουμε διαβάσει κι εμείς αυτό και το έχουμε δει ως μια πρόθεση για κάποιες συγκεκριμένες περιπτώσεις για τα δημοτικά τέλη. Φαντάζομαι και γνωρίζω ότι αυτό είναι σε διάλογο με το αρμόδιο Υπουργείο Εσωτερικών και ελπίζουμε όποια κατάληξη να μην είναι σε βάρος των πολιτών. Τώρα περιμένουμε, προφανώς, και τις επίσημες ανακοινώσεις από το Υπουργείο Εσωτερικών.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Κύριε Εκπρόσωπε, χθες στην ολομέλεια της Ευρωβουλής στο Στρασβούργο έγινε συζήτηση για το Κράτος Δικαίου και την ελευθερία του Τύπου στη χώρα μας. Ευρωβουλευτές από την Αριστερά, από τους Πράσινους, από τους Σοσιαλιστές έφεραν την Κυβέρνησή σας προ των ευθυνών της για μία σειρά από ζητήματα όπως η ελευθερία του Τύπου, η ανεξαρτησία της Δικαιοσύνης, η διερεύνηση του σκανδάλου των υποκλοπών, του δυστυχήματος των Τεμπών, του ναυαγίου στην Πύλο. Ποια είναι η θέση της Κυβέρνησής σας; Είναι κακόβουλη επίθεση στη χώρα μας, που έχει στόχο το προσωπικό όφελος όπως είπαν οι ευρωβουλευτές σας ή έχετε να πείτε κάτι άλλο γι’ αυτό;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ένας από τους τρόπους που μπορείς να καταλάβεις ότι πλησιάζουν εκλογές είναι όταν βλέπεις κάποιες μειοψηφίες – καλά, εντός των συνόρων γίνεται πολύ πιο συχνά και εκτός των συνόρων και σε ευρωπαϊκό επίπεδο- προερχόμενες από ένα συγκεκριμένο πολιτικό χώρο να δυσφημούν την Ελλάδα. Το έκαναν και πριν τις εθνικές εκλογές και του Μαΐου και του Ιουνίου, συνεχίζουν τώρα και το κάνουν προφανώς και θα το εντείνουν μέχρι και τις ευρωεκλογές. Η κατάσταση για το Κράτος Δικαίου κάθε χώρας αποτυπώνεται στην ετήσια Έκθεση για το Κράτος Δικαίου στις χώρες – μέλη της ΕΕ, η οποία συντάσσεται και ανακοινώνεται κάθε Ιούλιο. Και στην τελευταία Έκθεση έχουν αναγνωριστεί σημαντικά βήματα της χώρας και σε επίπεδο προστασίας των δικαιωμάτων και συνολικά των δημοσιογράφων, του τρόπου λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης, για εγγυήσεις με σκοπό τη διασφάλιση της ανεξαρτησίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης. Υπάρχει αυτή η Έκθεση και προφανώς έχοντας και ένα μέρος αυτής της αρμοδιότητας σε επίπεδο λειτουργίας των Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης και προστασίας των δικαιωμάτων των δημοσιογράφων, εργαζόμαστε σκληρά ούτως ώστε η επόμενη Έκθεση να έχει όλο και περισσότερες θετικές επισημάνσεις για τη χώρα μας. Από εκεί και πέρα κάποιοι επιμένουν να δυσφημούν την Ελλάδα εντός και εκτός συνόρων. Κάποιες φορές έχει γίνει, μάλιστα, και σε συνεργασία με εκπροσώπους εντός των συνόρων. Εμείς θα συνεχίσουμε να δίνουμε απαντήσεις με την πολιτική μας, με το να προστατεύουμε το Κράτος Δικαίου στην πράξη. Σεβαστή η κάθε άποψη, δικαίωμα του καθενός να την εκφράζει. Νομίζω δίνονται οι κατάλληλες απαντήσεις από την Κυβέρνηση με τις πράξεις -με τα νομοθετήματά της, με την πολιτική που ασκεί- και οι οποίες αποτυπώνονται στην αντίστοιχη ετήσια Έκθεση για το Κράτος Δικαίου.

 

Ευχαριστώ πολύ.

Copyright © 2023 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr