Συνέντευξη του ΓΓ Ενημέρωσης & Επικοινωνίας Λευτέρη Κρέτσου στο Ελληνορωσικό Πανόραμα
Κύριε Κρέτσο ευχαριστούμε κατ’ αρχήν για την τιμή πού μας κάνετε να μιλήσετε στο περιοδικό μας.
1) Περνάμε αμέσως στην πρώτη ερώτηση που έχει να κάνει με την ευθύνη που έχει η Γ.Γ.Ε.Ε. γύρω από την επικοινωνιακή προβολή του αφιερωματικού έτους 2016 Ελλάδας – Ρωσίας. Μιλήστε μας για τούς στόχους και τις πρωτοβουλίες αυτού του εγχειρήματος.
Βασικός στόχος της επικοινωνιακής μας πολιτικής είναι η ενίσχυση της θετικής εικόνας της Ελλάδας στη Ρωσία αλλά και η ανάδειξη λιγότερο γνωστών πτυχών της χώρας μας στο ρωσικό κοινό. Πέρα λοιπόν, από την Ελλάδα του Κλασσικού Πολιτισμού, θέλουμε να αναδείξουμε τη δυναμική των Ελλήνων δημιουργών στον Κινηματογράφο και σε αλλα οπτικοακουστικά δημιουργήματα, να στρέψουμε το ενδιαφέρον στην αναδυόμενη από την κρίση ποιοτική σύγχρονη Τέχνη, να προβάλουμε τις ελληνικές επιχειρήσεις που, παρά το μικρό τους σχετικά μέγεθος, καινοτομούν και διακρίνονται στην Ελλάδα και στο εξωτερικό. Επίσης, θέλουμε να υποστηρίξουμε τη ρωσική τουριστική κίνηση, με στοχευμένες και προσεκτικές κινήσεις και από τις δύο εμπλεκόμενες πλευρές, καθώς υπάρχουν περιθώρια ανάκαμψης του τουριστικού ρεύματος από τη Ρωσία προς την Ελλάδα. Θέλουμε, με λίγα λόγια, να επικεντρωθούμε στις κινητήριες εκείνες δυνάμεις που μπορούν να αποτελέσουν σημείο αναφοράς για την μετά την κρίση Ελλάδα και να διαμορφώσουν μια ανανεωμένη, πλουραλιστική εικόνα της χώρας μας προς το ρωσικό αλλά και το διεθνές κοινό. Και, φυσικά, να υπογραμμίσουμε και με αυτόν τον τρόπο την καλή σχέση μεταξύ των δύο χωρών, Ελλάδας και Ρωσίας. Έχει τονιστεί απ’ όλες τις πλευρές, ότι η Ελλάδα είναι μια χώρα που δείχνει ενδιαφέρον για τη συνέχιση των διμερών σχέσεων με ρεαλιστικό και ειλικρινές πνεύμα.
2) Υπάρχουν καινοτομίες από πλευράς της Γ.Γ.Ε.Ε που αναδεικνύουν τη σημασία που έχει για τη χώρα μας αυτό το αφιερωματικό έτος?
Υπάρχουν πολλές πρωτότυπες ιδέες και τεράστια δουλειά πίσω από όλη αυτή την προσπάθεια, που επιβεβαιώνει τη μεγάλη σημασία που αποδίδουμε στο αφιερωματικό Έτος. Ανάμεσα στις δράσεις που έχουμε αναλάβει για την προβολή του Έτους είναι ο σχεδιασμός του κοινού λογότυπου, η δημιουργία της επίσημης ιστοσελίδας elru2016.gr με πληροφορίες και ειδήσεις για το αφιερωματικό Έτος, ο σχεδιασμός σειράς γραμματοσήμων που θα εκδοθεί από τα ΕΛΤΑ με θέμα την ελληνορωσική φιλία, η πραγματοποίηση σειράς επισκέψεων Ρώσων δημοσιογράφων στη χώρα μας (fam trips) με έμφαση στην ελληνική Περιφέρεια, η διοργάνωση μεγάλου παιδικού διαγωνισμού ζωγραφικής στη Ρωσία με θέμα την Ελλάδα αλλά και ένα σύνολο άλλων δράσεων για την προβολή του προγράμματος των φορέων που συμμετέχουν στο Έτους, όπως το Υπουργείο Πολιτισμού, το Υπουργείο Τουρισμού και ο ΕΟΤ, το Υπουργείο Εξωτερικών κ.α.
3) Θα θέλαμε να μας μιλήσετε για το λογότυπο του αφιερωματικού έτους αλλά και για τον διαδικτυακό ιστότοπο elru2016.gr που έχετε ενεργοποιήσει στη Γ.Γ.Ε.Ε.
Στο πλαίσιο του αφιερωματικού Έτους, Ελλάδα και Ρωσία συμφώνησαν στη δημιουργία ενός κοινού λογοτύπου που θα εκφράζει το βαθύτερο πνεύμα του Έτους για μια διμερή σχέση φιλίας, αμοιβαίας κατανόησης και συνεργασίας. Καθώς το λογότυπο και η οπτική ταυτότητα είναι βασικά στοιχεία της επικοινωνίας και της προβολής της διοργάνωσης, αναλάβαμε ως υπεύθυνοι προβολής του Έτους να σχεδιάσουμε ένα λιτό και περιεκτικό λογότυπο που να συνδυάζει εμβληματικά στοιχεία των δύο χωρών και να αποτυπώνεται εύκολα στη μνήμη, ώστε να αποτελέσει ένα σύμβολο όχι μόνο για το 2016 αλλά για την ελληνορωσική φιλία γενικότερα. Όσον αφορά στην ιστοσελίδα, η ΓΓΕΕ έχει μεγάλη εμπειρία στη δημιουργία δικτυακών τόπων για μεγάλες εθνικές διοργανώσεις, όπως η Ελληνική Προεδρία το πρώτο εξάμηνο του 2014, και με βάση αυτή την εμπειρία στήσαμε την ιστοσελίδα elru2016.gr σε συνεργασία με το Εθνικό Μετσόβιο Πολυτεχνείο. Στην ιστοσελίδα μας μπορεί κανείς να βρει ειδήσεις και πληροφορίες για όλες τις δραστηριότητες του Έτους και ενδιαφέρουσες συνεντεύξεις. Να επισημάνω όμως, ότι μεγάλο βάρος αποδίδουμε και στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και για τον λόγο αυτό έχουμε δημιουργήσει λογαριασμούς σε facebook και twitter αλλά και στα ρωσικά vkontakte και odnoklassniki για να προβάλουμε καλύτερα τα μηνύματα και τους στόχους του Έτους στη Ρωσία.
4) Τόν περασμένο Νοέμβριο με πρωτοβουλία της Γ.Γ.Ε.Ε. επισκέφθηκαν την χώρα μας ρώσοι δημοσιογράφοι απο όλο το φάσμα των ρωσικών ΜΜΕ. Πείτε μας από την προσωπική επαφή που είχατε μαζί τους γύρω απο ποια θέματα κινήθηκε το ενδιαφέρον τους για την Ελλάδα.
Από τις ερωτήσεις τους και από τα θέματα που συζητήσαμε φάνηκε ότι το ενδιαφέρον τους κινείται γύρω από την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, το μεταναστευτικό, τα θέματα έκδοσης βίζας για Ρώσους τουρίστες και, όπως είναι φυσικό, στο πρόγραμμα δράσεων για το αφιερωματικό Έτος 2016 Η Ελλάδα στη Ρωσία. Πάντως, να σημειώσω ότι το fam trip που διοργανώσαμε στην Αθήνα τον Νοέμβριο ως προπομπό του Έτους πήγε εξαιρετικά καλά και ως αποτέλεσμα είχαμε πληθώρα δημοσιευμάτων και εκτενή αφιερώματα από μεγάλα ρωσικά ΜΜΕ. Στο τέλος του μήνα, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδας, οργανώνουμε άλλο ένα “ταξίδι φιλίας” στη Ρόδο, αφιερωμένο στο θρησκευτικό τουρισμό. Και τα υπόλοιπα fam trips θα αφορούν την ελληνική περιφέρεια, την οποία επιθυμούμε να αναδείξουμε στους Ρώσους φίλους μας.
5) Το αφιερωματικό έτος βρίσκεται ήδη σε εξέλιξη και θα θέλαμε να μας πείτε τις ελληνικές προσδοκίες.
Πιστεύουμε ότι μέσα από το Έτος, Έλληνες και Ρώσοι θα έρθουμε πιο κοντά, ώστε να βρούμε περισσότερα κοινά μεταξύ μας και να ανακαλύψουμε πεδία συνεργασίας σε πολύ περισσότερους τομείς από τους σημερινούς. Οι λαοί μας μοιράζονται πολυετείς ιστορικούς δεσμούς και αξίες και αυτό αποτελεί οπωσδήποτε ένα πολύ θετικό υπόβαθρο πάνω στο οποίο μπορούμε να εργαστούμε για την εκπλήρωση του κοινού αυτού στόχου.