Σημεία συνέντευξης στο ρ/σ Real FM
Σημεία συνέντευξης του Υφυπουργού παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικού Εκπροσώπου Παύλου Μαρινάκη στο ρ/σ Real FM και τους δημοσιογράφους Νίκο Χατζηνικολάου, Κάτια Μακρή και Αντώνη Δελλατόλα
Για τη συνάντηση Μητσοτάκη – Ερντογάν στη Νέα Υόρκη
Ο στόχος είναι όσα έχουμε κερδίσει σε αυτή την φάση του διαλόγου να τα διατηρήσουμε και δεν είναι και λίγα. Είναι σημαντικά: ο εκμηδενισμός των παραβιάσεων, η καλή συνεργασία στην αντιμετώπιση των λαθροδιακινητών και, ευρύτερα, του Μεταναστευτικού και η προσέλκυση νόμιμων τουριστών. Μια σειρά από βήματα που έχουν γίνει σε μία πάρα πολύ σημαντική και στρατηγική επιλογή και της Ελλάδας και της Τουρκίας, η οποία, όμως, για την χώρα μας, όπως έχουμε πει πάρα πολλές φορές, δεν συνεπάγεται έκπτωση ή οποιαδήποτε συζήτηση περί κόκκινων γραμμών και πολύ περισσότερο το να βάλουμε στο τραπέζι ζητήματα κυριαρχίας. Άλλη μια τέτοια σημαντική συνάντηση είναι και η σημερινή. Όπως πολύ σωστά είπατε είναι σημαντικά τα θέματα στην ατζέντα. Εμείς το βλέπουμε βήμα – βήμα, χωρίς αφέλεια αλλά με πίστη, με βάση και τα αποτελέσματα που αυτό αποδίδει.
Έχουμε πει πάρα πολλές φορές, το έχει τονίσει ο Πρωθυπουργός, το έχει επισημάνει ο Υπουργός Εξωτερικών, ο κ. Γεραπετρίτης, ότι ο διάλογος δεν συνεπάγεται συμφωνία και σίγουρα, το γεγονός ότι συνομιλούμε δεν σημαίνει ότι είμαστε αφελείς. Είναι δεδομένο ότι δεν είχαμε ποτέ την ψευδαίσθηση ότι ο γείτονάς μας θα αλλάξει τις απόψεις του από τη μία μέρα στην άλλη. Όμως, όλα στη ζωή πρέπει να τα βλέπουμε συγκριτικά ή, τουλάχιστον, αυτό θεωρεί η Κυβέρνηση. Ο Κυριάκος Μητσοτάκης δεν είναι από τους πολιτικούς που πουλάνε ψεύτικο πατριωτισμό, μόνο και μόνο για να είναι πρόσκαιρα ευχάριστος στους Έλληνες πολίτες. Επιλέγει συνειδητά να ισχυροποιεί την χώρα σε όλα τα επίπεδα, σε αμυντικό επίπεδο, σε διπλωματικό επίπεδο, σε επίπεδο πρωτοβουλιών στην Ευρώπη για σημαντικά θέματα, όπως είναι το ρεύμα, όπως είναι το Ταμείο Ανάκαμψης και, ταυτοχρόνως, να προβάλλει τις ελληνικές θέσεις μέσα από τον διάλογο. Άρα, αν μπορεί κανείς να δει συγκριτικά τι έχουμε κερδίσει και τι θα είχαμε χάσει με το να παρατείνεται ένα κλίμα εντάσεων, νομίζω ότι το συμπέρασμα είναι πάρα πολύ εύκολο. Τώρα, από εκεί και πέρα, επειδή, ξέρετε, σε όλη αυτή την διαδικασία υπάρχουν πολλοί επισπεύδοντες, -να το πω έτσι ευγενικά-, για να δημιουργήσουν ένα αντίθετο κλίμα, ας πούμε για το ζήτημα του πλοίου ακούστηκαν τα χίλια μύρια όσα, τα οποία απείχαν πλήρως από την πραγματικότητα. Και ο κ. Γεραπετρίτης, μάλιστα, είχε απαντήσει σημείο – σημείο σε όλα αυτά. Να σας πω ένα άλλο παράδειγμα, για να μιλάμε με παραδείγματα και στοιχεία στον κόσμο που μας ακούει: Τι ακούσαμε για το περιβόητο καλώδιο, την ηλεκτρική διασύνδεση Ελλάδας και Κύπρου; Ότι δεν θα προχωρήσει για γεωπολιτικούς λόγους, ότι θα υπαναχωρήσει η Κυβέρνηση, ο Μητσοτάκης, οι Κύπριοι. Λέγαμε από την αρχή ότι είναι ζήτημα οικονομοτεχνικό. Προχώρησαν οι συζητήσεις. Έγινε μία πολύ, πάρα πολύ παραγωγική συνάντηση των δύο ηγετών, του Κυριάκου Μητσοτάκη και του Νίκου Χριστοδουλίδη, του Έλληνα Πρωθυπουργού και του Κύπριου Προέδρου, και προχώρησε η συμφωνία και υλοποιείται. Θέλω να πω ότι, ξέρετε, σε μια τέτοια διαδικασία είναι ο δύσκολος δρόμος, το καταλαβαίνουμε, αλλά είναι ο εθνικά υπεύθυνος δρόμος, δεδομένου του γεγονότος ότι δεν έχει χάσει κάτι η Ελλάδα. Ούτε πρόκειται να βάλει στο ζύγι ζητήματα κυριαρχίας.
Για τη διαγραφή του κ. Σαλμά
Να πούμε και να επισημάνουμε – επειδή χρειάζεται να το πούμε, γιατί προσπαθούν να δημιουργήσουν κάποιοι και, κυρίως, ο ίδιος μια διαφορετική αίσθηση- ότι η διαγαφή του δεν έχει καμία σχέση με την διατύπωση θέσεων ή την διατύπωση κριτικής ή την εναντίωση σε κάποιες πολιτικές της Κυβέρνησης. Αυτά είναι μεταξύ τους δύο εντελώς άσχετα πράγματα. Η διαγραφή του έχει να κάνει με την επανειλημμένη διατύπωση κατηγοριών, και από ό,τι φαίνεται συκοφαντιών, σε μη αρμόδια όργανα και, το κυριότερο, σε καταστάσεις ή σε εμφανίσεις του σε τηλεοπτικές εκπομπές, που δεν έχουν καμία σχέση με την Δικαιοσύνη. Για την ουσία του ζητήματος, αρχικά ο κ. Σαλμάς έκανε ερώτηση, όπως προβλέπει ο κανονισμός της Βουλής -και πολύ καλά έκανε- στο Ελληνικό Κοινοβούλιο. Μέσα σε δύο μέρες έγινε η διαδικασία της επίκαιρης ερώτησης και απάντησε η αρμόδια Υπουργός, η κ. Μενδώνη. Όταν του ζητήθηκε εκ νέου αν θέλει να κάνει μια δεύτερη τοποθέτηση για περαιτέρω διευκρινίσεις ο ίδιος δεν την χρησιμοποίησε. Λίγες ημέρες αργότερα ζήτησε και τα σχετικά έγγραφα που συνόδευαν τη συγκεκριμένη συζήτηση και η Υπουργός του τα παρείχε με την νόμιμη διαδικασία. Και, μάλιστα, επειδή ξέρετε όλα αυτά είναι σημαντικό να τα λέμε, για τον συγκεκριμένο διαγωνισμό, όλα έχουν κριθεί και σε επίπεδο διοικητικών δικαστηρίων.
Η αρμόδια Διοικητική Δικαιοσύνη, δηλαδή το συγκεκριμένο σκέλος της Δικαιοσύνης που είναι αρμόδια για να κρίνει ένα διαγωνισμό, τις προσφυγές των εταιρειών, έχει κρίνει τον συγκεκριμένο διαγωνισμό σε όλες τις βαθμίδες που εκλήθη να τον κρίνει, απολύτως νόμιμο. Και προσέξτε κάτι. Για να καταλάβουμε λίγο για τι συζητάμε. Έστω ότι έρχεται κάποιος και κατηγορεί εμένα ή κάποιον από εσάς για κάτι πάρα πολύ σοβαρό, τη στιγμή που το συγκεκριμένο δεν το απευθύνει στη Δικαιοσύνη, πώς μπορεί κάποιος εξ ημών, στη ζωή συμβαίνουν αυτά κατά καιρούς, να υπερασπιστεί τον εαυτό του, όταν αυτό συμβαίνει δημοσίως. Και ξέρετε, επειδή τυχαίνει και είμαι από μικρό παιδί στη Ν.Δ., η Ν.Δ. είναι ένα κόμμα που σέβεται απολύτως τον κοινοβουλευτισμό. Έχει σε περίοπτη θέση πάντοτε την Κοινοβουλευτική της Ομάδα. Αλλά σέβεται και κάτι άλλο. Σέβεται τους θεσμούς, τη Δικαιοσύνη. Και όταν υπάρχει κάτι σοβαρό, έχουμε μάθει εμείς να το απευθύνουμε εκεί. Δεν είναι δουλειά κανενός βουλευτή της Ν.Δ., κανενός εξ ημών να πηγαίνει από το ένα κανάλι στο άλλο και να διατυπώνει κατηγορίες για τις οποίες έχει πάρει απάντηση. Πώς θα μπορούσε αλλιώς να αμυνθεί η όποια Υπουργός στη συγκεκριμένη περίπτωση;
Σχετικά με τον κοινοβουλευτικό έλεγχο από τους βουλευτές της Ν.Δ.
Κατ΄ αρχάς, να πούμε -γιατί πολλές φορές είναι και αρεστή η δραματοποίηση καταστάσεων- ότι μέσα στα πέντε χρόνια και κάποιους μήνες που κυβερνά η συγκεκριμένη Κυβέρνηση και είναι Πρωθυπουργός ο Κυριάκος Μητσοτάκης, η Κ.Ο. της Ν.Δ. έχει ασκήσει 9.200 κοινοβουλευτικά μέσα, εκ των οποίων πάνω από 6.000 είναι οι ερωτήσεις, όπως και αυτή των βουλευτών. Είναι μια καθημερινότητα οι ερωτήσεις των βουλευτών στους Υπουργούς και θα συνεχίσει να είναι μια καθημερινότητα, γιατί έτσι λειτουργούν τα σοβαρά κόμματα και οι σοβαρές Κυβερνήσεις.
Με την πολύ μεγάλη εμπειρία που έχετε, πολύ μεγαλύτερη από εμένα, σας καλώ να κάνετε μια σύγκριση της Κυβέρνησης Μητσοτάκη που διανύει τη δεύτερη τετραετία, με αντίστοιχες Κυβερνήσεις δεύτερης τετραετίας. Εγώ δεν μπορώ να θυμηθώ πιο συμπαγή Κοινοβουλευτική Ομάδα. Και δεδομένων και των δυσκολιών, κυρίως εξωγενών, αλλά πολύ σημαντικών για την κοινωνία.
Η Κυβέρνηση Μητσοτάκη επανεξελέγη με ένα συγκεκριμένο πρόγραμμα. Αυτό είναι, λοιπόν, ένα ιερό συμβόλαιο, αν μπορώ να χρησιμοποιήσω αυτή την πολύ βαρύγδουπη φράση, μεταξύ Ν.Δ., του Προέδρου της και εκ νέου Πρωθυπουργού, του Κυριάκου Μητσοτάκη και της κοινωνίας. Αυτό είναι το μόνο που μας απασχολεί. Όλα όσα είπαμε στον κόσμο το 2023 και μας τίμησε με την ψήφο του, παρά τις πολλές δυσκολίες που ακόμα αντιμετώπιζε και αντιμετωπίζει, εμείς θα τα υλοποιήσουμε. Πολύ κομβικό σκέλος αυτής της προσπάθειας είναι η Κοινοβουλευτική Ομάδα.
Σχετικά με τα «κόκκινα» δάνεια
Τώρα, ως προς τις αιτιάσεις, ήταν μια πρώτης τάξεως ευκαιρία σε ένα θέμα που, θα μου επιτρέψτε να πω, κακώς, από ό,τι φάνηκε στην πράξη, είναι «προνομιακή» ατζέντα της Αριστεράς και της Κεντροαριστεράς, όπως είναι τα «κόκκινα» δάνεια, η Κυβέρνηση Μητσοτάκη έχει κάνει σημαντικά άλματα. Δηλαδή, όταν οι «κανένα σπίτι στα χέρια τραπεζίτη», άφησαν αυτά που άφησαν το 2019, ήρθε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και το 40% των «κόκκινων» δανείων, το έκανε 7,5%. Ήρθε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη και νομοθέτησε την υποχρέωση των παρόχων, των services, να δέχονται απόφαση του εξωδικαστικού μηχανισμού. Για να καταλάβετε για τι μιλάμε, τον Αύγουστο του 2024 καταγράφονται 22.200 επιτυχείς ρυθμίσεις για οφειλές ύψους 7,52 δισ. ευρώ. Δηλαδή, σε σχέση με τον προηγούμενο Αύγουστο του 2023, έχουμε αύξηση 50,36%. Εδώ θα σας πω κάτι, για να μην αναλύσουμε τον «Ηρακλή». Εμάς, η δική μας δουλειά είναι να απαντάμε. Και η δική μας δουλειά είναι να απαντάμε κυρίως στους βουλευτές μας και κυρίως στην κοινωνία και να απαντάμε με δεδομένα. Δεν έγινε η Ελλάδα παράδεισος. Η Ελλάδα έχει πολλά βήματα ακόμα να κάνει για να φτάσει στον ευρωπαϊκό μέσο όρο. Αλλά έχει κάνει και σημαντικά βήματα. Αυτά, λοιπόν, οφείλουμε να τα αναδεικνύουμε και ένας τρόπος ανάδειξης είναι, στα λογικά αιτήματα των βουλευτών, είτε εκπροσωπούν τους πολίτες, είτε εκπροσωπούν τους ψηφοφόρους τους, εκπροσωπούν τις τοπικές κοινωνίες, οι Υπουργοί να απαντούν. Και αυτό θα συνεχίσουμε να κάνουμε.
Σχετικά με το αποτέλεσμα των ευρωεκλογών και τις δημοσκοπήσεις
Είναι δεδομένο ότι υπάρχει ένα ποσοστό ψηφοφόρων ή εν δυνάμει ψηφοφόρων της Ν.Δ., που στήριξε, είτε το 2019, είτε και το 2023 -αυτό είναι μια ανάλυση των ειδικών- που περιμένει τα επόμενα, λίγο παραπάνω από 2,5 χρόνια, να δει την πορεία όλων αυτών που έχουμε εξαγγείλει. Κάποια έχουν ήδη προχωρήσει, κάποια προχωρούν με μεγαλύτερη ταχύτητα, κάποια πρέπει να γίνουν πολύ πιο αποτελεσματικά, ούτως ώστε, όταν έρθει η ώρα της κρίσης, να μας δώσει αυτό το οποίο θεωρεί ως ένα δίκαιο αποτέλεσμα και εμείς θα το σεβαστούμε απολύτως. Και να σας πω γιατί. Άμα δείτε δύο αριθμούς, ο ένας είναι αυτός που λέτε πάνω-κάτω, η αναγωγή λίγο παραπάνω, είμαστε, τέλος πάντων, στα εκλογικά ποσοστά των ευρωεκλογών. Υπάρχει όμως και περίπου ένα 40%, το οποίο αρχικά βλέπει θετικά όσα εξαγγέλθηκαν στη δεύτερη. Τι περιμένει αυτός ο κόσμος και μακάρι να είναι και περισσότερος; Αυτά να γίνουν πράξη. Εμείς οφείλουμε να τα κάνουμε και την ώρα εκείνη θα κριθούμε.