Τρέχων Άρθρο
Η προβολή μιας Ελλάδας πέρα από τα στερεότυπα στο πλάνο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας

Η προβολή μιας Ελλάδας πέρα από τα στερεότυπα στο πλάνο της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας

Φιλοδοξώντας, ο δικτυακός τόπος elru2016.gr να αποτελέσει μια δυναμική πλατφόρμα παρουσίασης των δράσεων στο πλαίσιο του αφιερωματικού έτους Ελλάδας-Ρωσίας, εγκαινιάζουμε έναν κύκλο συνεντεύξεων με πρόσωπα που θα φωτίσουν πτυχές των διαφόρων δραστηριοτήτων, με τον Γενικό Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κ. Λευτέρη Κρέτσο.

Ελευθέριος Κρέτσος, Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας

Η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας έχει αναλάβει την επικοινωνιακή προβολή του αφιερωματικού Έτους 2016 Η Ελλάδα στη Ρωσία. Ποιος είναι ο στόχος της επικοινωνιακής σας πολιτικής;

Βασικός στόχος της επικοινωνιακής μας πολιτικής είναι η ενίσχυση της θετικής εικόνας της Ελλάδας στη Ρωσία και η ανάδειξη πτυχών της Ελλάδας που είναι έως τώρα άγνωστες στο ρωσικό κοινό, αλλά έχουν ενδιαφέρον και προσφέρουν περιθώρια συνεργασίας και αξιοποίησης και από τις δύο πλευρές. Σίγουρα οι Ρώσοι επισκέπτες που έχουν έρθει για τις καλοκαιρινές τους διακοπές έχουν αποκτήσει μια εικόνα για τη χώρα μας κι αυτό διευκολύνει την αποστολή μας. Ωστόσο, αυτή τη φορά δεν θέλουμε να εγκλωβιστούμε στο συνηθισμένο μοτίβο της Ελλάδας, με τα όμορφα ακρογιάλια και τα εντυπωσιακά μνημεία της. Όχι ότι αυτό δεν είναι μια πλευρά της χώρας μας που θα αναδειχθεί, ασφαλώς και αυτό θα γίνει και θα γίνει στοχευμένα. Αλλά αυτή τη φορά θέλουμε να προβάλουμε στο ρωσικό κοινό μια Ελλάδα που, παρά την κρίση, βιώνει έντονα την κάθε στιγμή, δημιουργεί, παράγει και κάνει σχέδια για το μέλλον. Θέλουμε να αναδείξουμε τη δυναμική μας στην κινηματογραφική παραγωγή, την αναδυόμενη από την κρίση ποιοτική σύγχρονη Τέχνη, τους Έλληνες δημιουργούς και καλλιτέχνες, τις ελληνικές επιχειρήσεις στον τομέα της ενέργειας και της τεχνολογίας –που, παρά το μικρό τους σχετικά μέγεθος, έχουν διάθεση για καινοτομία και το κατάλληλο έμψυχο δυναμικό για να προχωρήσουν μπροστά. Όλους αυτούς τους ανθρώπους που ζουν και εργάζονται στον τόπο μας και ονειρεύονται ένα καλύτερο αύριο.

Αναφερθήκατε στο ρωσικό κοινό. Ποιες είναι οι δράσεις που έχετε προγραμματίσει για να προσελκύσετε το ενδιαφέρον του;

Το επιχειρησιακό μας πρόγραμμα ενόψει του Έτους 2016 Η Ελλάδα στη Ρωσία έχει δύο βασικές κατευθύνσεις και περιλαμβάνει δράσεις δημόσιας διπλωματίας με προσανατολισμό στον απλό Ρώσο πολίτη, αλλά και ενέργειες προβολής στα ρωσικά ΜΜΕ. Αιχμή των δράσεων δημόσιας διπλωματίας αποτελεί ο μεγάλος διαγωνισμός παιδικής ζωγραφικής για παιδιά 7 έως 12 ετών στη Ρωσία, με τίτλο «Τι σημαίνει η Ελλάδα για μένα» ο οποίος φιλοδοξούμε να αγκαλιάσει τα σχολεία όλης της ρωσικής επικράτειας και ελπίζουμε να έχει μεγάλη ανταπόκριση. Ο διαγωνισμός θα «τρέξει» κατά ένα μεγάλο τμήμα του από την επίσημη ιστοσελίδα του Έτους, www.elru2016.gr, την οποία διαχειρίζεται η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας και θα αποτελέσει, μαζί με τους λογαριασμούς που έχουμε ειδικά δημιουργήσει για το Έτος στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης, facebook, twitter αλλά και στα ρωσικά, VKontakte και Odnoklassniki, τον κόμβο επικοινωνίας του ρωσικού κοινού με την Ελλάδα. Ταυτόχρονα, μελετούμε δράσεις προβολής με τη συμμετοχή του Γραφείου Τύπου που διατηρούμε στη Μόσχα με αποκορύφωμα ένα τριήμερο αφιέρωμα με ειδικές εκδηλώσεις και δρώμενα για νέους.

Υπάρχουν όμως και δράσεις στοχευμένες προς τα ρωσικά μίντια, έτσι δεν είναι;

Όσον αφορά στα ρωσικά μήντια, έχουμε προγραμματίσει να οργανώσουμε ρωσικές δημοσιογραφικές αποστολές εξοικείωσης στις ελληνικές περιφέρειες, για να αποκτήσουν μια συνολική εικόνα της Ελλάδας κι όχι μόνο της νησιωτικής ή της παραθαλάσσιας τουριστικής που μπορεί να είχαν μέχρι σήμερα. Ήδη, στο πλαίσιο αυτό, 15 Ρώσοι δημοσιογράφοι βρέθηκαν στη χώρα μας στα τέλη Νοεμβρίου, ξεναγήθηκαν στην Αθήνα και στη Βόρεια Πελοπόννησο και επέστρεψαν στην πατρίδα τους με τις καλύτερες εντυπώσεις. Είναι χαρακτηριστικό ότι προέκυψαν πολλαπλά δημοσιεύματα στις μεγαλύτερες εφημερίδες και περιοδικά της Ρωσίας και εκτενείς αναφορές στα πρακτορεία Ρία Νόβοστι και Ιντερφαξ από αυτή την επίσκεψη. Αυτή τη θετική δυναμική θέλουμε να διατηρήσουμε καθ’ όλη τη διάρκεια του έτους. Πέραν αυτών των δράσεων, όμως, μελετούμε με τη ρωσική πλευρά και έναν δημοσιογραφικό διαγωνισμό που θα τρέξει κατά τη διάρκεια του Έτους, ωστόσο μένει να οριστικοποιηθούν κάποιες λεπτομέρειες πριν είναι κάτι ανακοινώσιμο.

Να σταθούμε λίγο στην επίσκεψη των Ρώσων δημοσιογράφων. Ποια ζητήματα αντιληφθήκατε ότι τους απασχολούν περισσότερο όσον αφορά στη χώρα μας;

Στο πλαίσιο της ενημέρωσής τους και προβολής των ελληνικών θεμάτων η Γραμματεία μας συντόνισε μια ημερίδα αποκλειστικής τους πληροφόρησης με τη συμμετοχή  του Υπουργείου Εξωτερικών, του Υπουργείου Τουρισμού και του ΕΟΤ, των Υπουργείων Πολιτισμού, Παιδείας, Οικονομικών και Αγροτικής Ανάπτυξης, κ.α. Όπως φάνηκε και από τις ερωτήσεις τους, το ενδιαφέρον τους κινείται γύρω από την οικονομική κατάσταση της Ελλάδας, το μεταναστευτικό, τα θέματα έκδοσης βίζας για Ρώσους τουρίστες και, όπως ήταν φυσικό, στο πρόγραμμα δράσεων για το αφιερωματικό Έτος 2016 Η Ελλάδα στη Ρωσία.

Το Έτος ξεκίνησε εδώ και λίγες ημέρες. Ποιες είναι οι προσδοκίες από ελληνικής πλευράς από αυτό;

Έλληνες και Ρώσοι μοιράζονται πολυετείς ιστορικούς δεσμούς και αξίες και αυτό αποτελεί οπωσδήποτε ένα πολύ θετικό υπόβαθρο για την επιτυχία του εγχειρήματος. Άλλωστε, και ο ίδιος κατά τη διάρκεια επαγγελματικού ταξιδιού μου στην Αγία Πετρούπολη είχα την ευκαιρία να διαπιστώσω από κοντά τη ζεστασιά του ρωσικού λαού και τη θετική του διάθεση απέναντι στην Ελλάδα. Τολμώ να πω ότι οι Έλληνες στη Ρωσία αντιμετωπίζονται πολύ πιο θετικά απ’ ό,τι σε πολλές δυτικές χώρες. Το Έτος θα είναι μια ευκαιρία να δουλέψουμε πάνω σε αυτή την σχέση και να φέρουμε τους δύο λαούς ακόμη πιο κοντά, ώστε να βρούμε περισσότερα κοινά μεταξύ μας και να ανακαλύψουμε πεδία συνεργασίας σε πολύ περισσότερους τομείς από τους σημερινούς.

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr