Εκδήλωση στο Μουσείο της Ακρόπολης με θέμα “Σαντορίνη, προορισμός όλο το χρόνο”

Ο Γενικός Γραμματέας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, κος Λευτέρης Κρέτσος, απηύθυνε χαιρετισμό στην εκδήλωση που πραγματοποιήθηκε την 01 Δεκεμβρίου 2015 στο Μουσείο της Ακρόπολης με θέμα “Σαντορίνη, προορισμός όλο το χρόνο”.

Πρόκειται για μια πρωτοβουλία του δήμου Θήρας, η οποία φιλοδοξεί να μετατρέψει το γνωστό κυκλαδίτικο νησί σε 12μηνο τουριστικό προορισμό. Η προσπάθεια αυτή είναι ιδιαίτερα σημαντική αν αναλογιστεί κανείς την έντονη εποχικότητα που χαρακτηρίζει το ελληνικό τουριστικό προϊόν. Σύμφωνα με το δήμαρχο Θήρας, Αναστάσιο Νικόλα, η Σαντορίνη μπορεί μέσα από συνέργειες και υποστήριξη από την τοπική κοινότητα, την τοπική αυτοδιοίκηση και τους επίσημους θεσμούς, να μετατραπεί σε πόλο έλξης επενδύσεων, να αναδείξει την παραδοσιακή της ομορφιά και να γίνει ταξιδιωτικός προορισμός σε περιόδους εκτός αιχμής. Θέτοντας ως στόχο τη βελτίωση των τουριστικών παροχών, υποδομών, προϊόντων και υπηρεσιών, σε βάθος τριετίας, η Σαντορίνη φιλοδοξεί να μετατραπεί σε ταξιδιωτικό προορισμό που θα προσελκύει καθ΄όλη τη διάρκεια του χρόνου ένα ποιοτικό τουριστικό κοινό, ενισχύοντας την τοπική οικονομία. Το λογότυπο με το οποίο προβάλλεται το όλο εγχείρημα είναι: «Santorini, The One, All Year Round».

Στο ίδιο πλαίσιο, τονίζοντας παράλληλα τη σημασία που έχει για τον ελληνικό τουρισμό αλλά και για την εξωστρέφεια της Ελλάδας εν γένει, το εγχείρημα «Σαντορίνη, προορισμός όλο το χρόνο», αναφέρθηκε και η αναπληρώτρια υπουργός Οικονομίας Ανάπτυξης και Τουρισμού κυρία Έλενα Κουντουρά. Την εκδήλωση χαιρέτισε επίσης ο αναπληρωτής υπουργός Περιβάλλοντος, Γιάννης Τσιρώνης, ο περιφερειάρχης Νοτίου Αιγαίου, Γιώργος Χατζημάρκος, ο Βουλευτής Κυκλάδων κος Συρμαλένιος Νικόλαος και ο Γενικός Γραμματέας του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, κος Γιαννέλης –Θεοδοσιάδης Ιωάννης.ηση του νησιού, η κινητοποίηση των εγχώριων μέσων ενημέρωσης και Γραφείων Τύπου Εξωτερικού και η υποστήριξη δράσεων που θα στοχεύουν στην προσέλκυση επενδύσεων, σε συνεργασία πάντα με τους αρμόδιους φορείς του δημοσίου, είναι κάποιες από τις επερχόμενες υποστηρικτικές δράσεις που δύναται να αναλάβει η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Σύμφωνα με τον Γενικό Γραμματέα, η αξιοποίηση της διεθνούς εμπειρίας και κυρίως των προορισμών 12μηνου τουρισμού όπως παραδείγματος χάριν της Ιταλίας, είναι σημαντικό προαπαιτούμενο για ένα βιώσιμο σχέδιο, ενώ ταυτόχρονα, η έμφαση πρέπει να δοθεί σε τομείς που επιδέχονται περαιτέρω ανάπτυξη, όπως για παράδειγμα ο ιαματικός τουρισμός (με την αξιοποίηση των θερμών πηγών του νησιού) και ο καταδυτικός τουρισμός.Τη σημασία της έμπρακτης θεσμικής υποστήριξης της εν λόγω προσπάθειας τόνισε ο κ. Κρέτσος. Η παραγωγή ενός συνεκτικού έργου όπως ένα ντοκιμαντέρ για την προώθ

Ακολουθεί ο χαιρετισμός του Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας Ελευθέριου Κρέτσου

Αγαπητοί συμμετέχοντες στη Συνάντηση Εργασίας «Σαντορίνη – Προορισμός όλο το χρόνο»,

Με την ιδιότητά μου ως Γενικού Γραμματέα Ενημέρωσης και Επικοινωνίας, θεωρώ αξιέπαινη την πρωτοβουλία του Δημάρχου Θήρας και των τοπικών φορέων να αναζητήσουν τρόπους για την επιμήκυνση της τουριστικής περιόδου και την προσέλκυση επισκεπτών στο νησί καθ’ όλη τη διάρκεια του ημερολογιακού έτους.

Στην κατεύθυνση αυτή, όλοι οι εμπλεκόμενοι μπορούμε να αντλήσουμε συμπεράσματα από ευάριθμες επιστημονικές εργασίες, όπου μεταξύ άλλων προτείνεται η σύνδεση διακριτών έως τώρα υπηρεσιών και η έμφαση σε τομείς που επιδέχονται περαιτέρω ανάπτυξης, όπως για παράδειγμα του ιαματικού τουρισμού (με την αξιοποίηση των θερμών πηγών του νησιού) και του υποβρύχιου τουρισμου.Η Σαντορίνη είναι στην αιχμή του δόρατος της τουριστικής βιομηχανίας της χώρας μας. Δεδομένου όμως πως εχθρός του καλού είναι το καλύτερο, η ΓΓΕΕ και οι εποπτευόμενοι από αυτήν φορείς είναι έτοιμοι να υποστηρίξουν κάθε προσπάθεια για την περαιτέρω βελτίωση και επέκταση των παρεχόμενων υπηρεσιών, πάντα με σεβασμό στις ανάγκες της τοπικής κοινωνίας και του περιβάλλοντος.

Αντίστοιχα χρήσιμη είναι και η εξέταση της διεθνούς εμπειρίας και πρακτικών σε προορισμούς 12μηνου τουρισμού. Στην Ιταλία, παραδείγματος χάριν, οι δήμοι και τα τοπικά επιμελητήρια πιστοποιούν τα καταστήματα εστίασης και τις ξενοδοχειακές μονάδες που παρέχουν προϊόντα «μηδενικής απόστασης» (zero kilometer food) στους πελάτες τους, ενθαρρύνοντας έτσι και επιβραβεύοντας τις επιχειρήσεις που προωθούν τα τοπικά προϊόντα. Όπως γνωρίζουμε άλλωστε, έχουν και εδώ γίνει βήματα σε αυτήν την κατεύθυνση: η προσπάθεια σύνδεσης, τα τελευταία χρόνια, των τοπικών παραγωγών με τις τουριστικές επιχειρήσεις ενίσχυσε το εισόδημα των παραγωγών αλλά και τη θέση της Σαντορίνης ως οινογαστρονομικό προορισμό.
Σε αυτά τα πλαίσια, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας προτίθεται να αναλάβει τις εξής δράσεις, προκειμένου να ενισχύσει τις πρωτοβουλίες που θα αποφασιστούν στη Συνάντηση Εργασίας:

Πρώτον, αποστέλλοντας συνεργεία των φορέων που τελούν υπό την εποπτεία της (ΑΠΕ/ΜΠΕ-ΕΡΤ) προκειμένου να καλύψουν την υλοποίηση των ενεργειών. Το οπτικοακουστικό υλικό αυτού του κύκλου δράσεων μπορεί να χρησιμοποιηθεί για την παραγωγή ενός συνεκτικού έργου, ενός ντοκυμαντέρ για παράδειγμα, το οποίο στη συνέχεια θα χρησιμοποι

Τρίτον, παρέχοντας υποστήριξη σε δράσεις για προσέλκυση επενδύσεων στο νησί, σε συνεργασία με τους αρμόδιους φορείς του Δημοσίου.ηθεί για την προβολή του νησιού.
Δεύτερον, κινητοποιώντας τα Γραφεία Τύπου Εξωτερικού στις Πρεσβείες μας – αλλά και τα εγχώρια μέσα ενημέρωσης – για την καλύτερη προβολή της Σαντορίνης και την προώθηση των πρωτοβουλιών που θα αποφασιστούν στη Συνάντηση Εργασίας.

Κλείνοντας, να ευχηθώ καλή επιτυχία στις εργασίες της Συνάντησης. Περιμένουμε με εξαιρετικό ενδιαφέρον τα πορίσματά της και προσδοκούμε να συμμετάσχουμε σε προγραμματισμό κοινών δράσεων στο αμέσως επόμενο διάστημα.

Σας ευχαριστώ.