Τρέχων Άρθρο
Χτίζοντας ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό Σύστημα για την εκπαίδευση, την έρευνα και την κατάρτιση σε καιρό κρίσης

Χτίζοντας ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό Σύστημα για την εκπαίδευση, την έρευνα και την κατάρτιση σε καιρό κρίσης

Αθήνα, 04 Νοεμβρίου 2015

Με επιτυχία ολοκληρώθηκαν οι εργασίες του πρώτου Συνεδρίου που υλοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας και Κατάρτισης Ευρωπαϊκών Θεμάτων στις 4 Νοεμβρίου 2015, με θέμα “Χτίζοντας ένα σύγχρονο Εκπαιδευτικό Σύστημα με πολιτικές για την εκπαίδευση, την κατάρτιση και την έρευνα σε καιρό κρίσης” στην Αίθουσα Συνεδρίων της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας. Η συμμετοχή των νέων από κάθε ειδικότητα, προπτυχιακών και μεταπτυχιακών φοιτητών, ερευνητών και εκπαιδευτικών.

Κατά την έναρξη του Συνεδρίου, η Διευθύντρια Επικοινωνίας και Ενημέρωσης, κα. Κατερίνα Λάμπρου εκφώνησε το χαιρετισμό του Γενικού Γραμματέως της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας κου. Ε. Κρέτσου, ο οποίος λόγω ανειλημμένων υποχρέωσεων δεν κατάφερε να παρευρεθεί, σημειώνοντας τη σπουδαιότητα της πρωτοβουλίας του Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. για τη συζήτηση περί εκσυγχρονισμού του εκπαιδευτικού συστήματος στην παρούσα συγκυρία για τη χώρα παρουσιάζοντας και την χρονική στιγμή ως μια ευκαιρία για βελτίωση και εξέλιξη. «Ανάπτυξη χωρίς νέο επιστημονικό δυναμικό δεν νοείται. Κι αυτή την ευθύνη τη νιώθουμε και την αναλαμβάνουμε με πλήρη συνείδηση στη σημερινή Κυβέρνηση», τονίζεται στον χαιρετισμό του κ. Κρέτσου.

Στη συνέχεια, χαιρετισμό απηύθυνε ο Συνιδρυτής και Πρόεδρος του Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. κος. Γ. Αντωνακάκης, ο οποίος, αφού παρουσίασε το όραμα του φορέα και τη σημασία της εν λόγω θεματικής υποστηρίζοντας πως η πολυπόθητη ανάπτυξη για τη χώρα μας μπορεί και οφείλει να ξεκινήσει από την παιδεία της νέας γενιάς διεκδικώντας επί της πράγματι μια δίκαιη διαγενεακή αλληλεγγύη. Παράλληλα, ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη της πρωτοβουλίας του Ι.Ε.Κ.Ε.Θ. για τη δημιουργία ενός κειμένου πολιτικής υπό τη θεματική του Συνεδρίου με κεντρικούς συμμετέχοντες τους τρείς νέους που συμμετείχαν ως Ομιλητές στο Συνέδριο. Παράλληλα, προσκάλεσε τους παρισταμένους, καθώς και όποιον επιθυμεί, να συμβάλλουν σε αυτή την καινοτόμο πρωτοβουλία με αποστολή της σκέψης, ιδέας ή και προβληματισμού στο Κείμενο Θέσεως, το οποίο θα παρουσιαστεί στα τέλη Νοεμβρίου στην αποστολή του φορέα στις Βρυξέλλες, στο σύνολο των Μελών του Ευρωπαϊκού Κοινοβουλίου.
Ο Δρ. Σ. Μαυρογένης, Κύριος Ερευνητής του ΕΚΕΠΕΚ του Παντείου Πανεπιστημίου συντόνισε τη συζήτηση που ακολούθησε με το πάνελ των ομιλητών, αφού πρώτα τόνισε τις παθογένειες του εθνικού συστήματος αναφορικά με την έρευνα, καθώς και τον τρόπο υλοποίησης ευρωπαϊκών αναπτυξιακών και ερευνητικών προγραμμάτων.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Πρόεδρος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών “Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα, αναφέρθηκε στη σημασία της πολυγλωσσίας ως προς τις δεξιότητες που οι νέοι διαθέτουν για να είναι ανταγωνιστικοί σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον εργασίας και επιχειρηματικότητας, καθώς και τη χρησιμότητα της μη τυπικής μάθησης, την αποτελεσματικότητα και την αναγκαιότητα αυτής στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σίγουρα στην πανεπιστημιακή κοινότητα.

Η Αντιδήμαρχος για το Παιδί της Διεύθυνσης Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αθηναίων, κα. Μ. Ηλιοπούλου τόνισε τη συνεισφορά της τοπικής αυτοδιοίκησης στην κατάρτιση και την εκπαίδευση των νέων μέσω των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης τα οποία πρέπει πλέον να απαγκιστρωθούν από τις κατευθύνσεις του υπουργείου και να προσαρμοστούν και στις ανάγκες της κάθε τοπικής αγοράς εργασίας και των παραγωγικών μονάδων. Επίσης τόνισε τη σπουδαιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως προς την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης για τα σχολεία με τα Κοινωνικά Φροντιστήρια σε μαθήματα του σχολείου και ξένων γλωσσών καθότι η Δήμοι αποτελούν τον πλησιέστερο και αμεσότερο δημόσιο παράγοντα στους πολίτες.

Τέλος, η Δρ. Χ. Pascual από το Εθνικό Σημείο Επαφής για το Πρόγραμμα “Ορίζοντας 2020” παρουσίασε το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020, τις χρηματοδοτικές του ευκαιρίες για την έρευνα, καθώς και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, ως Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα της Αριστείας. Η κα. Pascual παρακίνησε τους παρευρισκομένους να επιδιώξουν την μετακίνησή τους σε άλλες χώρες για εργασία και έρευνα διεκδικώντας ευρωπαϊκές και εθνικές χρηματοδοτήσεις με στόχο να επιστρέψουν στην Ελλάδα ως επαγγελματίες πλέον με διεθνή εμπειρία και άριστες γνώσεις.

Ο Αναπληρωτής Καθηγητής του Τμήματος Διεθνών & Ευρωπαϊκών Σπουδών του Πανεπιστημίου Πειραιώς και Πρόεδρος του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών “Διεθνείς και Ευρωπαϊκές Πολιτικές στην Εκπαίδευση, Κατάρτιση και Έρευνα, αναφέρθηκε στη σημασία της πολυγλωσσίας ως προς τις δεξιότητες που οι νέοι διαθέτουν για να είναι ανταγωνιστικοί σε ένα διεθνοποιημένο περιβάλλον εργασίας και επιχειρηματικότητας, καθώς και τη χρησιμότητα της μη τυπικής μάθησης, την αποτελεσματικότητα και την αναγκαιότητα αυτής στην πρωτοβάθμια, δευτεροβάθμια εκπαίδευση και σίγουρα στην πανεπιστημιακή κοινότητα.

Η Αντιδήμαρχος για το Παιδί της Διεύθυνσης Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης του Δήμου Αθηναίων, κα. Μ. Ηλιοπούλου τόνισε τη συνεισφορά της τοπικής αυτοδιοίκησης στην κατάρτιση και την εκπαίδευση των νέων μέσω των προγραμμάτων Δια Βίου Μάθησης τα οποία πρέπει πλέον να απαγκιστρωθούν από τις κατευθύνσεις του υπουργείου και να προσαρμοστούν και στις ανάγκες της κάθε τοπικής αγοράς εργασίας και των παραγωγικών μονάδων. Επίσης τόνισε τη σπουδαιότητα της Τοπικής Αυτοδιοίκησης ως προς την παροχή κοινωνικών υπηρεσιών στον τομέα της εκπαίδευσης για τα σχολεία με τα Κοινωνικά Φροντιστήρια σε μαθήματα του σχολείου και ξένων γλωσσών καθότι η Δήμοι αποτελούν τον πλησιέστερο και αμεσότερο δημόσιο παράγοντα στους πολίτες.

Τέλος, η Δρ. Χ. Pascual από το Εθνικό Σημείο Επαφής για το Πρόγραμμα “Ορίζοντας 2020” παρουσίασε το πρόγραμμα Ορίζοντας 2020, τις χρηματοδοτικές του ευκαιρίες για την έρευνα, καθώς και το Ευρωπαϊκό Συμβούλιο Έρευνας, ως Ευρωπαϊκό Πρόγραμμα της Αριστείας. Η κα. Pascual παρακίνησε τους παρευρισκομένους να επιδιώξουν την μετακίνησή τους σε άλλες χώρες για εργασία και έρευνα διεκδικώντας ευρωπαϊκές και εθνικές χρηματοδοτήσεις με στόχο να επιστρέψουν στην Ελλάδα ως επαγγελματίες πλέον με διεθνή εμπειρία και άριστες γνώσεις.

 Η καινοτομία του Συνεδρίου αυτού αποτελεί η συμμετοχή από πλευράς ομιλητών τριών νέων από τις τρείς κομβικές εκπαιδευτικές βαθμίδες, της Μαθήτριας του International School of Athens, Μαρίας Νεφέλης Σκοτώρη, της Φοιτήτριας της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, καθώς και του Βασίλη Πιέρρου, Πτυχιούχου της Νομικής Σχολής του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών και Ασκούμενος Δικηγόρος στο Νομικό Συμβούλιο του Κράτους – Υπουργείο Οικονομίας, Ανάπτυξης και Τουρισμού.

Μετά το πέρας της εξαιρετικά παραγωγικής συζήτησης μεταξύ του συνόλου των ομιλητών και των παρισταμένων, πραγματοποιήθηκε εξαιρετικά επιτυχημένα η παρουσίαση του Johns Hopkins University – SAIS Europe από τη Διευθύντρια Επιλογής του Πανεπιστημίου Johns Hopkins – SAIS Europe.

 

Copyright © 2023-2024 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr