Τρέχον Άρθρο
Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου

Ενημέρωση πολιτικών συντακτών και ανταποκριτών ξένου Τύπου από τον Υφυπουργό παρά τω Πρωθυπουργώ και Κυβερνητικό Εκπρόσωπο Παύλο Μαρινάκη

Καλό μεσημέρι και καλή εβδομάδα,

Ο Υπουργός Εξωτερικών Γιώργος Γεραπετρίτης συναντήθηκε, χθες, στη Βεγγάζη με τον Στρατάρχη Χαφτάρ.

Ο Υπουργός τόνισε πως «Με τη Λιβύη μας συνδέουν κοινές ιστορικές παραδόσεις και ρίζες. Μας συνδέει, επίσης, η προσήλωσή μας στο Διεθνές Δίκαιο, καθώς επίσης και το ζήτημα που έχει να κάνει με μια Μεσόγειο της ειρήνης και της ευημερίας των λαών».

«Θα συνεχίσουμε στο πλαίσιο αυτό την αδιατάρακτη σχέση μας και ευελπιστούμε ότι στο εγγύς μέλλον θα έχουμε και απτά αποτελέσματα για την πρόοδο των σχέσεών μας» προσέθεσε.

Υπενθυμίζουμε πως την επόμενη Τρίτη 15 Ιουλίου ο κ. Γεραπετρίτης θα μεταβεί στην Τρίπολη της Λιβύης.

Διυπουργική – συντονιστική σύσκεψη πραγματοποιήθηκε υπό τον Υπουργό Κλιματικής Κρίσης και Πολιτικής Προστασίας Γιάννη Κεφαλογιάννη, λόγω των υψηλών θερμοκρασιών που αναμένεται να επικρατήσουν έως την Τετάρτη στην ηπειρωτική χώρα και τα νησιά. Είχε προηγηθεί συνεδρίαση της επιστημονικής Επιτροπής Εκτίμησης Κινδύνου.

Το Πυροσβεστικό Σώμα θα είναι σε επιφυλακή, σύμφωνα με τον επιχειρησιακό σχεδιασμό.

Παράλληλα, σε αυξημένη ετοιμότητα θα βρίσκονται η ΕΛΑΣ, το Λιμενικό Σώμα και το ΕΚΑΒ,

τα υπουργεία Υγείας,  Εργασίας και Κοινωνικής Ασφάλισης και οι αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Τουρισμού, ο μηχανισμός Πολιτικής Προστασίας των Περιφερειών και των Δήμων (μηχανήματα έργου, υδροφόρες, εθελοντικές ομάδες), καθώς και η Δασική Υπηρεσία, ο ΔΕΔΔΗΕ και ο ΑΔΜΗΕ.

Οι Ένοπλες Δυνάμεις θα κάνουν περιπολίες και θα έχουν σε ετοιμότητα τα μηχανήματα έργου, ώστε να επιχειρήσουν, άμεσα, εφόσον χρειαστεί.

Επιπλέον, με εγκύκλιο του Υπουργείου Εργασίας, από σήμερα, τίθενται σε ισχύ έκτακτα μέτρα για την αντιμετώπιση της θερμικής καταπόνησης των εργαζομένων του ιδιωτικού τομέα.

Σε περίπτωση μη τήρησης των υποχρεώσεων που απορρέουν από τις διατάξεις της εγκυκλίου, η επιθεώρηση εργασίας θα επιβάλει πρόστιμο 2.000 ευρώ, ανά εργαζόμενο, της εκάστοτε επιχείρησης.

Για πρώτη φορά μετά από 20 χρόνια, όλα τα Μέσα Μαζικής Μεταφοράς έμειναν ανοιχτά όλο το βράδυ. Λειτούργησαν 70 λεωφορεία με 490 δρομολόγια, ενώ προστέθηκαν 26 δρομολόγια στο μετρό και 30 στο τραμ. Ο αριθμός των επιβατών ξεπέρασε τις 50.000.

Η δοκιμή έγινε με πρωτοβουλία του Αναπληρωτή Υπουργού Υποδομών & Μεταφορών Κωνσταντίνου Κυρανάκη, ώστε να δούμε στην πράξη τι χρειάζεται βελτίωση.

Τα αποτελέσματα θα αξιολογηθούν εκτενώς και στόχος είναι, από τον Σεπτέμβριο, η 24ωρη λειτουργία κάθε Σάββατο να γίνει ο νέος κανόνας.

«Θέλουμε να ευχαριστήσουμε θερμά τους εκατοντάδες εργαζόμενους που στάθηκαν στη θέση τους με επαγγελματισμό και φροντίδα, ώστε να γίνει αυτό το βήμα πράξη», τόνισε ο αναπληρωτής Υπουργός.

Έργα αναβάθμισης και συντήρησης θα πραγματοποιηθούν σε έξι Πανεπιστήμια της χώρας, συνολικού προϋπολογισμού άνω των 7 εκατ. ευρώ. Τα έργα αφορούν στην άμεση αντιμετώπιση τεχνικών και κτιριακών αναγκών, με στόχο την αναβάθμιση του επιπέδου σπουδών και τη βελτίωση της καθημερινότητας των φοιτητών και του προσωπικού των ΑΕΙ.

Στα 6 Πανεπιστήμια συμπεριλαμβάνονται τα εξής:

  • Αριστοτέλειο Πανεπιστήμιο Θεσσαλονίκης
  • Δημοκρίτειο Πανεπιστήμιο Θράκης
  • Πανεπιστήμιο Ιωαννίνων
  • Πανεπιστήμιο Κρήτης
  • Οικονομικό Πανεπιστήμιο Αθηνών
  • Πολυτεχνείο Κρήτης

Αναφερόμενη στις παρεμβάσεις που θα γίνουν στα παραπάνω Ιδρύματα, η Σοφία Ζαχαράκη δήλωσε: «…αντιμετωπίζουν χρονίζουσες τεχνικές και κτιριακές ανάγκες, ενισχύουν τη λειτουργικότητα των υποδομών και στηρίζουν την εκπαιδευτική και ερευνητική αποστολή των ιδρυμάτων μας, ενώ εντάσσονται στο Τομεακό Πρόγραμμα Ανάπτυξης του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού για την περίοδο 2021-2025, αποτυπώνοντας τη σταθερή δέσμευσή μας να στηρίξουμε τα Πανεπιστήμια και να σχεδιάσουμε ένα βιώσιμο ακαδημαϊκό περιβάλλον για το μέλλον».

Πιλοτικό πρόγραμμα για την ψηφιακή ενδυνάμωση 3.600 ατόμων ηλικίας άνω των 65 και 2.800 Ατόμων με Αναπηρία εντάσσεται στο Ταμείο Ανάκαμψης και Ανθεκτικότητας.

Αντικείμενο του προγράμματος, ύψους 6,8 εκατ. ευρώ, είναι η εξοικείωση, η εκπαίδευση και η ενδυνάμωση ηλικιωμένων και Ατόμων με Αναπηρία στις νέες τεχνολογίες.

Η πρωτοβουλία θα υλοποιηθεί σε 120 Κόμβους Ψηφιακής Ενδυνάμωσης στους Δήμους όλης της χώρας για τα άτομα άνω των 65 ετών και σε 80 αντίστοιχους κόμβους σε χώρους και δομές φορέων που παρέχουν υπηρεσίες σε Άτομα με Αναπηρία.

Παρακαλώ για τις ερωτήσεις σας.

 

Β. ΣΑΜΑΡΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, περιμένουμε αυτή την εβδομάδα την κατάθεση της πρότασης του ΠΑΣΟΚ για Προανακριτική. Φαντάζομαι ότι θα μου πείτε πάλι πως θα περιμένετε να δείτε πρώτα τα στοιχεία. Αυτό που ήθελα, όμως, να σας ρωτήσω εάν είναι ανοιχτό το ενδεχόμενο  να ζητήσετε εσείς Εξεταστική σε βάθος 20ετίας για την υπόθεση του ΟΠΕΚΕΠΕ.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν έχω κάτι περισσότερο να σας πω από αυτά που ήδη έχω πει και εγώ και τα υπόλοιπα κυβερνητικά στελέχη μέχρι σήμερα, οπότε δεν θα σας εκπλήξω με την απάντηση, όπως προβλέψατε. Αλλά νομίζω ότι μιλάμε για λίγες ημέρες υπομονή, ούτως ώστε να έχουμε και σε αυτές τις ερωτήσεις, που αφορούν, δηλαδή, το ποινικό σκέλος της υπόθεσης, τις απαντήσεις, πέραν όσων θα πει η αντιπολίτευση, προφανώς και της Κυβέρνησης, με βάση τα στοιχεία και την ποινική τεκμηρίωση, την οποία έχουμε πει πως είναι υποχρέωσή μας να έχουμε σε κάθε τέτοια διατύπωση θέσης.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Καλησπέρα, κ. Υπουργέ. Αν καταλαβαίνω σωστά, διαπιστώνω μία αντίφαση και θέλω να τη σχολιάσετε. Η Κυβέρνηση προτίθεται να αναθεωρήσει το άρθρο 86, ώστε ο οποιοσδήποτε υπουργός, υφυπουργός, στέλεχος της Κυβέρνησης, να παραπέμπεται απευθείας στον φυσικό του δικαστή. Ο κ. Τριαντόπουλος, όπως και ο κ. Κώστας Αχιλ. Καραμανλής, ζήτησαν να παραπεμφθούν απευθείας στο Δικαστικό Συμβούλιο, αλλά, ο κ. Βορίδης και ο κ. Αυγενάκης, ενδεχομένως, θέλουν να περάσει από τη διαδικασία που υφίσταται, από την Προανακριτική, η υπόθεσή τους. Δεν συνιστά αυτό μια αντίφαση; Κι αν μου επιτρέπετε,   δεν υπάρχει και μία αντίφαση στο γεγονός ότι ο πρώην Υπουργός, Κώστας Αχιλ. Καραμανλής, ενώ η Νέα Δημοκρατία ζήτησε την παραπομπή του, ο ίδιος λέει ότι, δεν παραδέχεται, δηλαδή, ο άνθρωπος ότι έχει διατελέσει κάποιο αδίκημα. Είναι ισορροπημένα αυτά τα πράγματα;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν υπάρχει καμία αντίφαση, γιατί με τη λογική αυτή που λέτε, θα έπρεπε για κάθε μήνυση που έρχεται ή για κάθε δικογραφία που έρχεται στη Βουλή, που έρχονται κάθε μήνα δεκάδες υποθέσεις ή, τέλος πάντων, αρκετές υποθέσεις, αναλόγως και με το ποια είναι η αντιπολίτευση – πολλές φορές η αντιπολίτευση ποινικοποιεί υποθέσεις, μηνύσεις που μπορεί αν είναι ακόμα και για προδήλως αβάσιμα αδικήματα από έναν ιδιώτη – θα έπρεπε να υπάρχει απευθείας παραπομπή στον φυσικό δικαστή. Άρα, το «μοντέλο Τριαντόπουλου», στο οποίο εμείς πιστεύουμε ότι είναι μία γέφυρα μέχρι την αναθεώρηση του άρθρου 86 του Συντάγματος, εφαρμόζεται σε περιπτώσεις που υπάρχουν προδήλως βάσιμα στοιχεία, τα οποία υποδηλώνουν ενδείξεις ενοχής, είναι προφανές αυτό, ή σε περιπτώσεις, εν πάση περιπτώσει, που, ενώ υπάρχουν κάποια τέτοια στοιχεία ή υπάρχουν έτοιμα κατηγορητήρια που η αντιπολίτευση κατά το δοκούν τα επεκτείνει, όπως στην περίπτωση  Τριαντόπουλου, έπρεπε αυτή η υπόθεση να εξεταστεί από τη Δικαιοσύνη. Αυτό δεν σημαίνει ότι δεν ισχύει το τεκμήριο αθωότητας, ούτε σημαίνει ότι είναι ένοχος αυτός που θεωρούμε ότι πρέπει να πάει στον φυσικό δικαστή, όπως οι περιπτώσεις που είπατε. Άρα, για να απαντήσω και στο δεύτερο σκέλος της ερώτησής σας, επίσης δεν υπάρχει αντίφαση και εμείς δεν θεωρούμε ότι ο κ. Καραμανλής, αυτή τη στιγμή, είναι de facto ένοχος, επειδή θεωρούμε ότι ακολουθείται μια τέτοια διαδικασία που και ο ίδιος την επιλέγει. Αλλά, δεδομένου του γεγονότος ότι υπάρχει μία δικογραφία, η οποία εστάλη στη Βουλή με κάποια, τέλος πάντων, ερωτήματα ως προς τη χρηματοδότηση και κάποια άλλα, εκρίθη από την Κοινοβουλευτική Ομάδα της Νέας Δημοκρατίας, μετά από αίτημα του ιδίου, όπως έγινε και στην περίπτωση Τριαντόπουλου, ότι πρέπει να ακολουθηθεί αυτή η διαδικασία.  Το ότι αυτό ακολουθείται σε κάποιες περιπτώσεις, που υπάρχουν κάποιες ενδείξεις – το ξαναλέω – και όχι αποδείξεις και ειδικά στην περίπτωση Τριαντόπουλου οι μετέπειτα εξελίξεις νομίζω μετέστρεψαν και τις ενδείξεις, αλλά εμείς δεν είμαστε δικαστές, το δικαστήριο θα αποφασίσει, με την κατάρρευση του αφηγήματος περί μπαζώματος, για συγκάλυψη, συγκάλυψη λαθρεμπόρων, που κάποιοι ήθελαν να κρύψουν και όλα αυτά τα οποία διακινούσε η αντιπολίτευση επί πολύ μεγάλο χρονικό διάστημα και τώρα κανείς δεν τα αναφέρει, όλως περιέργως, δεν σημαίνει ότι πρέπει για κάθε δικογραφία που έρχεται στη Βουλή – το ξαναλέω – να   ακολουθείται αυτό το μοντέλο. Αλλιώς κάθε μέρα θα είχαμε και ένα δικαστήριο για διατελέσαντες υπουργούς τα προηγούμενα χρόνια. Είναι αμέτρητες οι υποθέσεις οι οποίες έρχονται. Και να πω και κάτι για την αναθεώρηση του άρθρου 86. Εμείς δεν έχουμε πει ότι με την αναθεώρηση θα ζητήσουμε κάθε μήνυση να πηγαίνει αυτομάτως στον φυσικό δικαστή. Έχουμε πει ότι θέλουμε να φύγει το φίλτρο των κομμάτων. Ενδεχομένως, δηλαδή, να αποφασίζει μία πολυμελής: δεκαμελής, δεκαπενταμελής επιτροπή που θα απαρτίζεται από δικαστές. Μία δικαστική επιτροπή ή ένα μεικτό σώμα δικαστών και κοινοβουλευτικών, που πάντοτε η πλειοψηφία δεν θα είναι των βουλευτών. Δηλαδή, εμείς τι θέλουμε να αλλάξει; Εμείς θέλουμε να μην είναι αντικείμενο απόφασης, προϊόν απόφασης των κοινοβουλευτικών συσχετισμών η παραπομπή ή όχι ενός διατελέσαντος υπουργού στον φυσικό δικαστή. Αυτό θέλουμε να αλλάξουμε. Αλλά ένα φίλτρο θα πρέπει να υπάρχει, αντιλαμβάνεστε για τους λόγους, ειδικά σε μία χώρα όπως η Ελλάδα, που έχουμε  μία ιδιαίτερη «αγάπη» – για να το πω ευγενικά – για την προσφυγή στη Δικαιοσύνη.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ: Κύριε Εκπρόσωπε, ήθελα να ρωτήσω σχετικά με ενδεχόμενο Προανακριτικής, που όπως φαίνεται θα έρθει. Θα τεθεί θέμα κομματικής πειθαρχίας στους βουλευτές της Νέας Δημοκρατίας ή θα έχουμε ψήφο κατά συνείδηση; Διότι υπάρχουν αρκετοί που εκφράζουν προβληματισμό.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θεωρώ ότι θα ισχύει ό,τι ισχύει στο σύνολο των ψηφοφοριών, με κάποιες περιπτώσεις, που το λέμε ως εξαίρεση, ό,τι ίσχυε και στις προηγούμενες αντίστοιχες ψηφοφορίες. Δεν έχουμε λόγο να ακολουθήσουμε κάτι άλλο, ούτε έχω εγώ κάποια ενημέρωση ότι θα ακολουθηθεί μια άλλη πρακτική, σε σχέση με προηγούμενες ψηφοφορίες για αντίστοιχες περιπτώσεις. Όταν υπάρχει ζήτημα διαφορετικής αντιμετώπισης – έχει υπάρξει σε αυτή την τετραετία σε κάποιες ψηφοφορίες – αυτό ανακοινώνεται. Αλλά, νομίζω ότι καλύτερο είναι να δούμε όλα τα δεδομένα όταν έρθει εκείνη η ώρα της κατάθεσης προτάσεων, της ψηφοφορίας, για να μην μιλάμε υποθετικά και να μην μιλάμε επί υποθετικών σεναρίων, εν γένει.

Δ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Να σας πάω σε ένα άλλο θέμα, κ. Εκπρόσωπε. Έχουν έρθει στο φως της δημοσιότητας πρακτικά από το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών του 2015, αμέσως μετά το δημοψήφισμα. Έχουν έρθει, επίσης, στο φως της δημοσιότητας και σχετικές αναφορές από την πλευρά του τέως πρωθυπουργού, του κ. Τσίπρα. Θα ήθελα ένα σχόλιό σας επ’ αυτού, με βάση και όσα έχουμε διαβάσει και όσα έχουμε δει.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Θα ξεκινήσω με ένα παραμύθι και επειδή ειδικά σε αυτό το κόμμα, σε εκείνο τον πρωθυπουργό άρεσαν τα παραμύθια και θα σας πάω στην πραγματικότητα. Αλλά νομίζω ότι το παραμύθι έχει να κάνει με την πραγματικότητα. Μια φορά και ένα καιρό ήταν ένας πυρομανής εμπρηστής που πήγε να κάψει και έκαψε και πολύ μεγάλες εκτάσεις σε όλη την Ελλάδα. Αυτές οι πυρκαγιές που προκάλεσε κόστισαν πάνω από 100 δισεκατομμύρια ευρώ και ήρθε 10 χρόνια μετά να κατηγορήσει τους πυροσβέστες που προσπάθησαν και σε πολύ μεγάλο ποσοστό έσβησαν αυτές τις πυρκαγιές που εκείνος έβαλε.

Αυτό το παραμύθι νομίζω, ότι θα μπορούσε πολύ εύκολα να έχει πολύ μεγάλη εφαρμογή στην περίπτωση του τέως πρωθυπουργού, με την αλληγορική προφανώς έννοια, για να μην παρεξηγηθώ. Είναι φιλότιμη προσπάθεια κάποιων, συμπεριλαμβανομένων και κάποιων μέσων ενημέρωσης, να «ξεπλύνουν» τον κ. Τσίπρα, πολιτικά. Πραγματικά είναι εντυπωσιακή, αλλά νομίζω ότι, όπως έχω πει και άλλες φορές, η ιστορία δεν ξαναγράφεται. Και το πιο φοβερό σε αυτή την περίπτωση είναι και το τέχνασμα που χρησιμοποιούν και ο κ. Τσίπρας και οι «συνεργοί» του στο «ξέπλυμα» το πολιτικό, η «μετακίνηση των γκολπόστ». Τί κάνουν; Μιλάνε για το Συμβούλιο των Πολιτικών Αρχηγών. Εγώ θα επιμείνω. Το δράμα του 2015, στο οποίο πρωταγωνιστής ήταν ο κ. Τσίπρας και η παρέα του, ξεκίνησε πριν τις εκλογές του 2015, όπου έλεγε ότι θα χορεύουν οι αγορές και θα βαράνε τα νταούλια και θα καταργήσει το μνημόνιο και θα μειώσει τους φόρους, θα καταργήσει τον ΕΝΦΙΑ. Συνεχίστηκε από τον Ιανουάριο μέχρι το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών, όταν έκανε τα αντίθετα από αυτά που έλεγε. Έπαιξε τη χώρα στα ζάρια, έκλεισε τις τράπεζες, το χρηματιστήριο, έφερε τα capital controls, έφερε τον κόσμο στις ουρές και τίποτα από αυτά που έλεγε μέχρι τον Ιανουάριο του 2015 δεν τα έκανε μετά. Η μεγαλύτερη πολιτική εξαπάτηση στην ιστορία της χώρας και έχει ονοματεπώνυμο: Αλέξης Τσίπρας. Και βέβαια οι συνεργάτες του, μαζί. Άρα το μείζον και αυτό που δεν θα ξεχάσουμε ποτέ είναι το τί συνέβη μέχρι το Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Την ιστορική, παγκοσμίου φήμης «κολοτούμπα» ο κ. Τσίπρας δεν την έκανε εκείνη τη μέρα. Την έκανε κάθε μέρα από τότε που έγινε πρωθυπουργός, κάνοντας και ένα καλό στον τόπο, δείχνοντας το μεγαλύτερο ανέκδοτο, το οποίο υπάρχει στη χώρα μας, είναι το ηθικό πλεονέκτημα της Αριστεράς. Τώρα. Επειδή υπάρχει και μια πραγματικότητα άλλη, πάνε να ξαναγράψουν μια ιστορία προ δεκαετίας. Οι πολίτες αυτής της χώρας τη βίωσαν αυτή την ιστορία. Δεν πάνε να ξαναγράψουν μια ιστορία πριν από 100 και 200 χρόνια. Να μου πεις, εκεί θα μπορούσαν να κοροϊδέψουν και κανέναν δεν τους πιστεύει κανείς. Σχετικά με τα πρακτικά, αυτό τελοσπάντων που δημοσιεύτηκε δεν είναι πρακτικά. Έχουν δώσει πολύ καλές νομίζω απαντήσεις και ο κ. Θεοδωράκης και απ’ ότι είδα χτες και στην Διαδικτυακή Καθημερινή και ο κ. Μεϊμαράκης και ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας ο κ. Τασούλας. Βάλτε στη ζυγαριά την αξιοπιστία του Αλέξη Τσίπρα και των φίλων του και από την άλλη πλευρά βάλτε αυτά τα πρόσωπα και θα καταλάβετε ποιος λέει αλήθεια. Η απάντηση πάντα είναι όχι ο κ. Τσίπρας και οι φίλοι του στο «Ποιος λέει αλήθεια»; Και νομίζω ότι σε αυτό το ζήτημα, το επιμέρους ζήτημα των πρακτικών και του τι διημείφθη εκείνη την ημέρα, οι απαντήσεις που θα δοθούν από τους ανθρώπους που ήταν εκεί θα απαντήσουν και σε άλλο ένα τέχνασμα των ανθρώπων αυτών. Και το ξαναλέω είναι εξοργιστικό, οι καταστροφείς να κουνάνε το δάχτυλο σε αυτούς που έσωσαν τη χώρα. Δηλαδή στα κόμματα της Νέας Δημοκρατίας, του ΠΑΣΟΚ και βέβαια και στον κ. Θεοδωράκη. Σε όσους, δηλαδή, έβαλαν το συμφέρον της πατρίδας πάνω από το κομματικό συμφέρον για να μείνει η Ελλάδα στην Ευρώπη.

 

Γ. ΜΠΑΣΚΑΚΗΣ: Πάντως, επειδή το in.gr που έκανε και τη σχετική αποκάλυψη, έχει στη διάθεσή του τις 110 σελίδες από τα πρακτικά του 2015 και με δεδομένο ότι αυτά τα πρακτικά, αυτό που φανερώνουν είναι ότι η Κυβέρνηση τότε του Αλέξη Τσίπρα αγωνιζόταν για μια βιώσιμη συμφωνία και η τότε Αντιπολίτευση το αναγνώρισε και το ήθελε από κοινού και με δεδομένο  επίσης ότι η Κυβέρνηση του Κυριάκου Μητσοτάκη, η Ν.Δ. επί Κυριάκου Μητσοτάκη, επένδυσε στο δικό της αφήγημα για τα γεγονότα αυτά, μήπως μετά τις αποκαλύψεις του in.gr θα έπρεπε να αναθεωρήσει το δικό της αφήγημα για τα γεγονότα;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Εντάξει, άλλοι το διαβάζουν «αποκαλύψεις», άλλοι το διαβάζουν «πολιτικό ξέπλυμα». Το σίγουρο είναι ότι είναι ένα τέχνασμα να μετατεθεί η συζήτηση. Γιατί ο κ. Τσίπρας, αν θυμάμαι καλά, μέχρι να γίνει Πρωθυπουργός, δεν μας είχε πει ότι θα μας φορτώσει 100 και παραπάνω αχρείαστα δισεκατομμύρια. Δεν μας είχε πει ότι θα υπογράψει τρίτο μνημόνιο. Προφανώς και με τη σύμφωνη γνώμη, στο τέλος της ημέρας, της Αντιπολίτευσης, για να μη φύγει η Ελλάδα από την Ευρώπη. Δεν μας είχε πει ότι θα αυξήσει ή θα επιβάλλει συνολικά 23 νέους φόρους. Αυτά δεν τα είχε πει και αυτά δεν αποφασίστηκαν στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Οι πολίτες τον ψήφισαν για να κάνει τα αντίθετα και με μια σειρά από ενέργειες από τον Ιανουάριο του 2015 μέχρι τον Ιούλιο του 2019, σαν σήμερα απαλλάχθηκε η χώρα από τον κ. Τσίπρα και την παρέα του, την επικίνδυνη πολιτικά παρέα του, έκαναν τα αντίθετα. Δεν νομίζω ότι αυτά αποφασίστηκαν στο Συμβούλιο Πολιτικών Αρχηγών. Το ξαναλέω: Δεν ξέρω ποια είναι τα πρακτικά. Εγώ ξέρω αυτά τα οποία λέει ο Πρόεδρος της Δημοκρατίας, ο κ. Τασούλας, ο κ. Θεοδωράκης και ο κ. Μεϊμαράκης που έχουν ένα εκατομμύριο φορές παραπάνω αξιοπιστία από τους πρωταγωνιστές εκείνων των ημερών, από την πλευρά του κ. Τσίπρα και μάλιστα έχουν απαντήσει με πολύ συγκεκριμένα δεδομένα για το αν μονογράφονταν πρακτικά, τι συνέβαινε, οπότε ας μην βιαζόμαστε γι’ αυτό. Θεωρώ ότι το μείζον είναι όσα συνέβησαν όλες τις υπόλοιπες ημέρες, όλους τους υπόλοιπους μήνες. Το ξαναλέω: Ο κ. Τσίπρας ήταν ο Πρωθυπουργός που «θα χόρευαν οι αγορές», που θα καταργούσε το μνημόνιο με έναν νόμο και ένα άρθρο και μας φόρτωσε πάνω από εκατό δισεκατομμύρια. Έβγαλε τον κόσμο στις ουρές, έκλεισε τις τράπεζες, έκλεισε το Χρηματιστήριο, υποθήκευσε τη δημόσια περιουσία, μας φόρτωσε τους πιο αχρείαστους φόρους, ενώ η χώρα, πριν έρθει αυτός στην εξουσία, ήταν έτοιμη να βγει από αυτή την κρίση με πολλές θυσίες των πολιτών. Δεν θα ξαναγράψουν την ιστορία κάποιοι, όσες «αποκαλύψεις» και να φέρουν. Δεν απευθύνεται η παρέα αυτή του κ. Τσίπρα σε ιθαγενείς. Το προσπάθησε μια φορά δεν θα το ξανακάνει. Απόδειξη και οι δημοσκοπήσεις και πού έχει φτάσει το κόμμα του, που παλεύει από ό,τι φαίνεται με το όριο εισόδου στη Βουλή. Αυτό είναι η απάντηση των πολιτών στην ίδια την πραγματικότητα.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Προ ημερών, σε ένα δημοσίευμα της ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑΣ για την εταιρεία Event, θυγατρική της Εθνικής Τράπεζας, που Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος ήταν ο κ. Μητσοτάκης, ανασύρθηκε μια υπόθεση στην οποία η εν λόγω εταιρεία είχε ελεγχθεί από την ευρωπαϊκή εισαγγελία για παράνομες επιδοτήσεις. Είχε σχηματιστεί δικογραφία και είχε ζητηθεί η άρση ασυλίας του κ. Μητσοτάκη. Με αυτό το παρελθόν ο Πρωθυπουργός μπορεί σήμερα να εγγυηθεί την κάθαρση στο θέμα των επιδοτήσεων στον ΟΠΕΚΕΠΕ;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Τι εννοείτε «με αυτό το παρελθόν»; Μετακινείτε χρονικά δύο άσχετα μεταξύ τους γεγονότα, το δημοσίευμα και εσείς που το αναπαράγετε ως αληθές προφανώς, για να κοροϊδέψετε τον κόσμο. Αυτή είναι η πραγματικότητα. Δεν έχει κατηγορηθεί για κάτι ο Πρωθυπουργός. Το γεγονός ότι μπορεί κάποιος να ήταν Διευθύνων Σύμβουλος μιας εταιρείας που κατά μια άλλη χρονική περίοδο έχει κατηγορηθεί για κάτι και λένε κάτι κάποια δημοσιεύματα, δεν σημαίνει ότι έχει ποτέ απευθυνθεί σε βάρος του κάποια κατηγορία με στοιχεία. Μην λέμε στον κόσμο ό,τι θέλουμε. Ο Πρωθυπουργός είναι ο μόνος Πρωθυπουργός των τελευταίων ετών που και κατά παραδοχή του αυτά δεν ήταν αρκετά και πρέπει να γίνουν περισσότερα, που ασχολήθηκε σοβαρά με την εθνική πληγή των παράνομων αγροτικών επιδοτήσεων. Έχω απαριθμήσει μια σειρά από δεδομένα και επειδή η Αντιπολίτευση κάνει μάλιστα ότι δεν καταλαβαίνει, δεν άλλαξε κανένα αφήγημα και καμία ιστορία -και αναφέρομαι τώρα στο ΠΑΣΟΚ, με την ευκαιρία που μου δίνετε- κανένα αφήγημα δεν άλλαξε. Αυτοί δεν καταλαβαίνουν τι λέμε ή κάνουν ότι δεν καταλαβαίνουν. Από την πρώτη στιγμή ξεκινήσαμε διασταυρωτικούς ελέγχους. Και ήμασταν η πρώτη Κυβέρνηση που έκανε διασταυρωτικούς ελέγχους, μπλοκάροντας χιλιάδες ΑΦΜ από το να πληρωθούν, από το 2019 μέχρι σήμερα, πολύ πριν έρθει η ευρωπαϊκή εισαγγελία. Στείλαμε πάνω από 5000 φυσικά πρόσωπα συν κάποια νομικά πρόσωπα στις Αρχές, πολλά εκ των οποίων σήμερα βρίσκονται ενώπιον της Δικαιοσύνης και σε επίπεδο προδικασίας και σε επίπεδο δικαστηρίου. Επαναλαμβάνω: -το είπα τις προηγούμενες ημέρες- πριν έρθει η ευρωπαϊκή εισαγγελία. Μέσα σε αυτούς είναι και πρώην Πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ επί των ημερών μας, κέντρο υποδοχής δηλώσεων, κυκλώματα τα οποία κατηγορούνται για παράνομες επιδοτήσεις από όλη την Ελλάδα και από την Κρήτη, όχι μόνο από την Κρήτη. Αυτά έγιναν πριν την ευρωπαϊκή εισαγγελία. Καταργήσαμε την απόφαση τεχνικής λύσης του ΣΥΡΙΖΑ που για κάποια χρόνια και επί των δικών μας ημερών εφαρμόστηκε. Αυτό είναι πολιτικό ζήτημα θεωρώ και όχι ποινικό. Και εμείς αυτό το «παράθυρο» το κλείσαμε, δεν το έκλεισε κάποιος άλλος. Και αυτό πάλι πριν την ευρωπαϊκή εισαγγελία. Μεταφέραμε την αίτηση ΟΣΔΕ, δηλαδή το Ολοκληρωμένο Σύστημα Διαχείρισης και Ελέγχου στο gov.gr, το οποίο μπορεί να αξιοποιηθεί και ως ένα εργαλείο που θα υποστηρίζει τους παραγωγούς σε όλα τα στάδια της αίτησης. Μάλιστα, αφού διακόψαμε την τεχνική λύση και οι πληρωμές του 2025 θα γίνουν με αυτή τη διαδικασία. Έχει και ένα τεχνικό θέμα αυτές τις ημέρες, το οποίο αποκαθίσταται. Σε συνεργασία του Υπουργείου Αγροτικής Ανάπτυξης με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή τέθηκε σε επιτήρηση ο ΟΠΕΚΕΠΕ, οικειοθελώς από εμάς, πριν έρθουν στο φως της δημοσιότητας όλα αυτά. Και εκπονήσαμε σχέδιο δράσης με 45 στοχευμένες δράσεις. Προχωρούμε στη μεταφορά του ΟΠΕΚΕΠΕ στην ΑΑΔΕ και πολλά άλλα, για να μην φάω όλο τον χρόνο με τις πρωτοβουλίες μας. Όλα αυτά, λοιπόν, έχουν γίνει, είναι δεδομένο με βάση όσα βγαίνουν στη δημοσιότητα ότι δεν είναι αρκετά. Γι’ αυτό και εμείς δεν μπορούμε να μιλάμε για επιτυχία, αλλά δεν ανακαλύψαμε άλλη γραμμή που λέει η Αντιπολίτευση. Άρα, στο ερώτημα «πιάστηκε η Κυβέρνηση με τη γίδα στην πλάτη» ή αν γνώριζε ο Πρωθυπουργός, η απάντηση είναι προφανής. Άλλο που κάποια site την έπαιξαν μισή. Και γνώριζε την παθογένεια και έδρασε και προφανώς έπρεπε να κάνει περισσότερα. Αυτή είναι η απάντηση και αυτή είναι η αλήθεια.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Εάν τα κάνατε όλα αυτά που λέτε και είναι επιτυχημένα, για ποιο λόγο η ευρωπαϊκή εισαγγελία θέτει ζήτημα για δύο Υπουργούς σας; Και γιατί είπε «αποτύχαμε» ο Πρωθυπουργός; Γιατί έτσι όπως τα περιγράφετε, ακούγεται πραγματικά ότι κάνατε πάρα πολλά πράγματα. Έχουμε ένα σκάνδαλο τεραστίου κόστους και μελλοντικού, έτσι; Δεν το ξέρουμε μέχρι πού θα φτάσει.

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Το ότι είναι μια διαχρονική πληγή προκύπτει από το γεγονός ότι η χώρα μας έχει πληρώσει σε βάθος 30 ετών, από το 1996 μέχρι σήμερα, 2,7 δισ. ευρώ σε πρόστιμα. Αυτό δεν αμφισβητείται. Σας το είπα στην προηγούμενή μου τοποθέτηση, στην προηγούμενή σας ερώτηση που απάντησα. Προφανώς αυτά δεν ήταν αρκετά με βάση και τις τελευταίες αποκαλύψεις. Ως προς την ευρωπαϊκή εισαγγελία, ακόμα στη χώρα μας υπάρχει το άρθρο 86. Άρα, όπως έχει και το εξώφυλλο της δικογραφίας, αξιολόγηση για ποινικά αδικήματα σε διατελέσαντες Υπουργούς δεν μπορεί να γίνει, ακολουθείται μια διαδικασία. Στέλνονται στοιχεία. Το αν αυτά τα οποία εστάλησαν, συνιστούν στοιχεία επιβαρυντικά για κάποιον που έχει διατελέσει Υπουργός, αυτό είναι αντικείμενο έρευνας των κοινοβουλευτικών ομάδων. Όταν φτάσουμε στο σημείο αυτό να γίνεται διαφορετικά, τότε θα γίνεται διαφορετικά. Το ξαναλέω: Δεν μπορεί κανείς να μιλάει για επιτυχία. Άρα, πολύ σωστά ο Πρωθυπουργός μίλησε για ένα ζήτημα το οποίο δεν ήταν επιτυχές, ήταν αποτυχημένο. Από εκεί και πέρα, όμως, ο μηδενισμός και μάλιστα από Κυβερνήσεις που δεν έκαναν τίποτα γι΄ αυτή την υπερδεκαετή, την πληγή δεκαετιών, δεν θεωρώ ότι είναι δίκαιος. Γιατί αυτά τα οποία λέμε εμείς είναι δεδομένα και ξεκινούν από το 2019 και φτάνουν μέχρι στο σημείο ερεύνης από την ευρωπαϊκή εισαγγελία. Επίσης, όταν κάτι ερευνάται σε τόσες πολλές υποθέσεις από την εγχώρια Δικαιοσύνη, είναι προφανές ότι μία διάστασή του μπορεί να ερευνηθεί και από την ευρωπαϊκή εισαγγελία. Αλλά οι πολλές δικογραφίες που έχουν προκύψει από το 2019 μέχρι σήμερα από τη Δικαιοσύνη της χώρας μας, δείχνουν ότι πολύ σωστά ερευνά και η ευρωπαϊκή εισαγγελία. Δεν είναι αντιφατικά αυτά τα δύο. Υπάρχει από ό,τι φαίνεται μια πολύ ρυπαρή κατάσταση, μια πολύ τοξική και σε πολλές της διαστάσεις ποινικά ελεγχόμενη κατάσταση. Το ένα δεν αναιρεί το άλλο. Λογικό, λοιπόν, είναι ένα μέρος αυτού, αφού μιλάμε για ευρωπαϊκά προγράμματα, να το ερευνά και η ευρωπαϊκή εισαγγελία. Αυτό δεν είναι αντιφατικό.

 

Θ. ΜΠΑΛΟΔΗΜΑΣ: Στα εργασιακά κύριε Εκπρόσωπε. Από στοιχεία που είδαν το φως της δημοσιότητας προκύπτει ότι η οδηγός τους λεωφορείου, που είχε το ατύχημα την Παρασκευή, ήταν χρεωμένη εκείνη την ημέρα με βάρδια 16 ωρών. Προκύπτει, επίσης, ότι δεν είναι κάτι μεμονωμένο, αλλά κανόνας οι 16 ώρες στο τιμόνι για όλους τους οδηγούς στη συγκεκριμένη γραμμή. Επίσης, δεν είναι κάτι άγνωστο, αφού από το Φλεβάρη του 2024 αντιπροσωπεία του ΠΑΜΕ είχε πραγματοποιήσει συνάντηση με τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΟΑΣΑ, όπου είχε καταγγείλει γι’ αυτά τα ωράρια, προειδοποιώντας για συνέπειες στην ασφάλεια οδηγών κι επιβατών. Συνιστούν όλα αυτά πιστή τήρηση των ορίων ανάπαυσης, όπως ισχυριζόταν χθες στην ανάρτησή του ο Πρωθυπουργός, ότι ισχύει στους χώρους δουλειάς; Γίνεται κάποιος έλεγχος στις Κοινοπραξίες που έχει παραχωρηθεί συγκοινωνιακό έργο του ΟΑΣΑ για τα ωράρια που επιβάλουν; Και τέλος, στο ευρύτερο πλαίσιο, με την 13ωρη εργασία που νομοθετεί η κυβέρνηση σε έναν ή δύο εργοδότες κι εφόσον σωματεία και συνδικάτα τονίζουν ότι με αυτό το ξεχείλωμα αυξάνονται και οι πιθανότητες για εργατικά ατυχήματα, αναλαμβάνει η κυβέρνηση την πολιτική ευθύνη για να χρησιμοποιήσω άλλη μια έννοια στην οποία αναφέρθηκε ο Πρωθυπουργός χθες στην ανάρτησή του, την πολιτική ευθύνη εννοώ, για ό,τι προκύψει στη συνέχεια;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Απάντησε πριν από λίγη ώρα στη συνέντευξή του ο αναπληρωτής υπουργός Μεταφορών, ο κύριος Κυρανάκης, είπε ότι δεν ισχύει κανένα 16ωρο. Στην Κοινοπραξία των ΚΤΕΛ Αττικής με την Κοινοπραξία Α.Ε., δηλαδή μια εταιρεία Α.Ε., ανώνυμη εταιρεία, στην οποία έχει παραχωρηθεί το έργο για τις περιφερειακές γραμμές Αττικής, όπως και στο λεωφορείο στο οποίο αναφέρεστε, είναι μια ιδιωτική εταιρεία με ιδιώτες οδηγούς, δηλαδή προσλαμβάνουν και πληρώνουν με βάση ιδιωτικά κριτήρια. Τι λέει, όμως, η σύμβαση; Λέει ότι για κάθε λεωφορείο ημερησίως πρέπει να προβλέπονται 2,7 οδηγοί, κατά μέσο όρο, για να μπορούν να βγαίνουν τα οκτάωρα. Η σύμβαση, λοιπόν, είναι σαφής, επιτρέπεται υπερωρία μέχρι και μία έως δύο ώρες, οτιδήποτε παραπάνω από αυτό δεν επιτρέπεται βάση νόμου. Έχουν απαντήσει, όπως είπε ο αναπληρωτής υπουργός, προφορικά, ότι το δημοσίευμα δεν ισχύει και δεν υπάρχει 16ωρο, πήρε την πρωτοβουλία, όπως λέει, και ζήτησε και γραπτή απάντηση για να δει το υπουργείο, επισήμως, τις βάρδιες, το βαρδιολόγιο, και εκείνη την ημέρα, ούτως ώστε να υπάρχει και γραπτώς η απάντηση την οποία έλαβε ο αναπληρωτής υπουργός και σήμερα τη μετέφερε.

ΔΗΜ. ΓΚΑΤΣΙΟΣ: Θα πάρω αφορμή από τις απαντήσεις σας για τον ΟΠΕΚΕΠΕ και γι’ αυτά που αναφέρατε περί τα όσα γνώριζε ο Πρωθυπουργός και τα λοιπά και τα λοιπά, γιατί σας εγκαλεί το ΠΑΣΟΚ, και μάλιστα στρέφεται και εναντίον σας, ότι υπάρχει μία αλλαγή στάσης, μία αλλαγή θέσης της κυβέρνησης από αυτά που ισχυριζόταν προηγουμένως μέχρι να φτάσουμε εδώ που εσείς αποτυπώνετε σήμερα.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ε, αυτό είναι πολιτικός «κλεφτοπόλεμος». Δηλαδή να εμφανίζεις με ανακοινώσεις σου αποσπασματικά τις απαντήσεις των πολιτικών σου αντιπάλων και να βγάζεις συμπεράσματα τα οποία δεν έχουν καμία σχέση με την πραγματικότητα. Δεν υπάρχει καμία αντίφαση των απαντήσεων των τελευταίων ημερών σε σχέση με τις πρώτες ημέρες, με μία μόνο υποσημείωση, ότι όταν ένα θέμα έρχεται για κάποιες ώρες, προφανώς πρέπει πρώτα να το επεξεργαστείς για να δεις τα δεδομένα. Μέσα σε λίγες ημέρες, λοιπόν, αναζητήσαμε τι έχει κάνει η κυβέρνηση αυτή στο ζήτημα των αγροτικών επιδοτήσεων και του ΟΠΕΚΕΠΕ και από την Τρίτη – Τετάρτη, αν δεν κάνω λάθος, της προηγούμενης εβδομάδας, έχουμε πει και στους δημοσιογράφους και στον κόσμο αρκετά τα οποία έχουμε κάνει, τα οποία είναι η πραγματικότητα και είναι πράγματα που δεν έγιναν για ολόκληρες δεκαετίες. Άρα, στην απάντηση γνώριζε ο πρωθυπουργός; Η απάντηση είναι: γνώριζε την παθογένεια και έδρασε. Και σε μια δεύτερη λογική ερώτηση. Τότε γιατί μίλησε για αποτυχία; Η απάντηση είναι γιατί προφανώς αυτά δεν ήταν αρκετά. Ποια είναι η αντίφαση; Δεν την καταλαβαίνω την αντίφαση. Δεν σημαίνει ότι γνώριζε μία ποινική δικογραφία, η οποία διέπεται από μυστικότητα και επί των δικών του ημερών όλα αυτά προχώρησαν σε συνεργασία της Ευρωπαϊκής Εισαγγελίας και των ελληνικών αρχών που έδρασαν, αυτονοήτως, ανεμπόδιστα. Όλα αυτά μεταξύ τους είναι απολύτως λογικά. Το ΠΑΣΟΚ έχει επιλέξει μια αντιπολιτευτική τακτική ΣΥΡΙΖΑ 2015, δηλαδή αποσπασματικές απαντήσεις σε μια λογική το είπα: αντιπολίτευσης που είναι μια αντιπολίτευση με όρους «κλεφτοπόλεμου». Δεν θεωρώ ότι τιμά το παρελθόν, ειδικά του ΠΑΣΟΚ των ετών εκείνων του 2015 που με τις πολλές μας διαφορές ήταν στη σωστή πλευρά της ιστορίας και δεν είχε χρησιμοποιήσει τέτοια αντιπολιτευτικά μέσα. Από κει και πέρα η επιλογή του να το κάνει. Οι δημοσκοπήσεις δίνουν κάποιες απαντήσεις. Από κει και πέρα, επαναλαμβάνω δικαίωμά του.

ΧΡ. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Μιας και αναφερθήκαμε στο ΠΑΣΟΚ, κύριε Εκπρόσωπε, χθες το ΠΑΣΟΚ είχε την Πανελλήνια Συνδιάσκεψη της νεολαίας του, την επαν-ενεργοποίησε επί της ουσίας τη νεολαία του. Στο ΣΕΦ είδαμε ομιλητές στις θεματικές, οι οποίοι οι περισσότεροι ήταν άνω των 35 ετών και μάλιστα οι κεντρικοί ομιλητές με εξαίρεση τέσσερα άτομα που ήταν κάτω από 30, πάλι οι υπόλοιποι ήταν πάνω από 35, αυτό είναι λεπτομέρεια, αλλά εκ των κεντρικών στελεχών που ανέλαβαν την επανέναρξη της νεολαίας αυτής, είναι ένας επιχειρηματίας σαραντάρης με μαγαζιά στη νυχτερινή δραστηριότητα της Πάτρας, είναι νυν Γραμματέας Αχαΐας, ο οποίος το 2023 είχε κατηγορηθεί για «μαύρο χρήμα», για ενοικίαση εκλογικού κέντρου, δηλαδή χωρίς αποδείξεις. Τότε, βλέπω, ότι η ηγεσία του ΠΑΣΟΚ, νομίζω ήταν ο κύριος Ανδρουλάκης, τότε, βεβαίως, μίλαγε για «ρεφενέ» των μελών της οργάνωσης, τότε. Δώστε μου, σας παρακαλώ, ένα σχόλιο γι’ αυτήν την επαν-ενεργοποίηση της νεολαίας με τέτοια βάση.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Καταρχάς δεν μας πέφτει λόγος για εσωκομματικές διαδικασίες, είτε κόμματος, είτε νεολαίας άλλων κομμάτων. Αυτό είναι προφανές. Εγώ ανήκω σε μια παράταξη, δόξα τω Θεώ, που έχει μια νεολαία η οποία αριθμεί πάνω από 70.000 ίσως και παραπάνω μέλη, όσα δεν έχουν τα υπόλοιπα κόμματα της αντιπολίτευσης, σε όρους μάλιστα όχι εσωκομματικών εκλογών, αλλά αυτό είναι θέμα του κάθε κόμματος, πώς θα οργανώσει την νεολαία του. Το δεύτερο που θέλω να πω είναι ότι δεν μπορώ να γνωρίζω πώς κατέληξε αυτή η υπόθεση την οποία μου λέτε. Υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας. Δεν ξέρω αν ο άνθρωπος αυτός στις υποθέσεις αυτές που κατηγορείται καταδικάστηκε και δεν γνωρίζω καν σε τι αναφέρεστε. Σίγουρα όταν ακούς για ομιλίες σαραντάρηδων, τότε δεν μιλάμε για νεολαία. Μιλάμε για ημι- πιτσιρικάδες, αν θυμάστε και όρους πάλι των προηγούμενων ετών, αυτά τα οποία έχουμε ζήσει, την προηγούμενη ιστορία. Το μόνο το οποίο έχω πολιτικά ως απορία – γιατί η πολιτική είναι η αντιπαράθεση με το ΠΑΣΟΚ και όχι σε αυτό το επίπεδο των υποθέσεων, αν κάποιος είναι μπλεγμένος με τη Δικαιοσύνη, τότε μένει να δούμε η Δικαιοσύνη τι θα πει – είναι αν κατέληξαν στο να ζητήσουν συγγνώμη από τους Έλληνες πολίτες και τους νέους ανθρώπους για τη στάση που είχαν τα προηγούμενα χρόνια σε καίρια ζητήματα, πολλά, με κυριότερο το άρθρο 16, που η χώρα μας έχασε τουλάχιστον 20 χρόνια. 20 είναι σίγουρα, αν βάλουμε και τη δεκαετία του ‘80 και του ‘90 είναι παραπάνω και χώρες όπως η Κύπρος κέρδισαν φοιτητές, καθηγητές, θέσεις εργασίας, χρήματα πολλά, πολλά χρήματα. Για τη χώρα μας θα ήταν κάποια δισεκατομμύρια όλα αυτά τα χρόνια. Ή αν τουλάχιστον κάνανε την αυτοκριτική τους, γιατί από ό,τι καταλαβαίνω από τις ηλικίες που μου περιγράφετε ήταν οι ίδιοι και τότε και τώρα -ή πολλοί εξ αυτών τέλος πάντων ήταν και τότε και τώρα-. Αν μετά από αυτά τα 20 χρόνια αποφάσισαν ότι τελικά έγινε λάθος, τότε και όχι μόνο από τη νεολαία, για να μην κατηγορούμε μόνο τους νέους, τους τότε νέους, αλλά και από το κόμμα τότε του ΠΑΣΟΚ και (αν) στην προσεχή συνταγματική αναθεώρηση το ΠΑΣΟΚ θα έχει μια πιο υπεύθυνη στάση -και το κόμμα και η νεολαία- και η Ελλάδα θα γυρίσει σελίδα και θα αναθεωρηθεί το άρθρο 16 σε συνέχεια -με τη σφραγίδα του ΣτΕ κιόλας- της δυνατότητας ίδρυσης παραρτημάτων ξένων πανεπιστημίων στην Ελλάδα.

Ν. ΑΝΑΝΙΑΔΗΣ: Επαναλάβατε ότι ο κ. Γεραπετρίτης συναντήθηκε με τον στρατάρχη Χαφτάρ στη Βεγγάζη. Πλην όμως, ενώ το προσφυγικό και οι προσφυγικές ροές από εκείνη, ειδικά εκείνη την ανατολική περιοχή προς την Ελλάδα – είναι ένα από τα μεγάλα θέματα, είναι και άλλα οπωσδήποτε – έχουν αυξηθεί ακόμα και αυτό το Σαββατοκύριακο μετά τη συνάντησή του. Και επίσης, αν μπορείτε να μας εξηγήσετε, γιατί ενώ καταρχήν είχε ανακοινωθεί ότι μετά τη Βεγγάζη θα πήγαινε στην Τρίπολη, τώρα η συνάντηση του κ. Γεραπετρίτη με την κυβέρνηση της Τρίπολης πάει για την επόμενη εβδομάδα. Αν μπορείτε, γιατί φαντάζομαι υπάρχουν και θέματα εθνικής ασφάλειας.

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Όχι, είναι θέμα προγραμματισμού. Κοιτάξτε, υπάρχει ζήτημα στην Κρήτη, δεν το συζητάμε. Αυτή τη στιγμή το πρόβλημα του μεταναστευτικού στη χώρα μας εδώ και περίπου ένα εξάμηνο και περισσότερο τους τελευταίους δύο μήνες εστιάζεται στο νότο, γι’ αυτό και έχουν αναληφθεί πρωτοβουλίες. Μιλάμε για πάνω από οκτώ χιλιάδες αφίξεις από την αρχή του έτους και σε αντίθεση με το τι συμβαίνει στην υπόλοιπη χώρα και στα χερσαία και στα θαλάσσια σύνορα όπου αντιμετωπίζεται με υποδειγματικό τρόπο, εδώ και πάλι γίνεται ό,τι καλύτερο από το λιμενικό, τις ένοπλες δυνάμεις, τα σώματα ασφαλείας, αλλά είναι τεράστια η πίεση λόγω των κυκλωμάτων των λαθροδιακινητών. Η αντιμετώπιση έχει τρία επίπεδα. Το πρώτο είναι η όλο και πιο έντονη παρουσία του λιμενικού με τη συνδρομή του πολεμικού ναυτικού για να αντιμετωπιστεί με τον καλύτερο δυνατό τρόπο, πάντοτε στο πλαίσιο εφαρμογής του δικαίου της θάλασσας και του σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων. Το δεύτερο, έχει να κάνει με τη διπλωματική οδό, εξ ου και οι επισκέψεις, η χθεσινή και η επικείμενη στις δύο πλευρές της Λιβύης. Εκεί έχουμε μία συγκρατημένη αισιοδοξία, εδώ χρειάζεται και η συνεργασία. Γιατί να είστε βέβαιος ότι δεν έχουν όλοι τη δυνατότητα αντιμετώπισης αυτών των δικτύων και ετέθησαν όλα από τον Έλληνα υπουργό Εξωτερικών. Και το τρίτο είναι το ευρωπαϊκό επίπεδο. Ξεχωρίζω την επίσκεψη του ευρωπαίου επιτρόπου Μετανάστευσης, με τον κ. Πλεύρη τον Έλληνα υπουργό Μετανάστευσης και τους υπουργούς αρμόδιους για ζητήματα μετανάστευσης της Ιταλίας και της Μάλτας. Είναι ένα σύνθετο ζήτημα, πάρα πολύ σοβαρό θέμα. Δέχεται πολλές πιέσεις, η Κρήτη, οι κάτοικοι της Κρήτης. Ελπίζουμε όλα αυτά τα μέσα να πιάσουν τόπο, αλλιώς θα εξαντλήσουμε αυστηρότερα και πολύ πιο.. άλλης κλίμακας μέτρα, ούτως ώστε στο τέλος της ημέρας να προστατευθεί η χώρα, πάντοτε με σεβασμό στο διεθνές Δίκαιο και οι πολίτες αυτής της χώρας. Το έχει αποδείξει η κυβέρνηση αυτή, ότι δεν κάνει εκπτώσεις και πριν και πάνω απ’ όλα είναι με την εφαρμογή του νόμου, την προστασία των πολιτών και όλων όσων πρέπει να κάνει μία κυβέρνηση το έχουμε κάνει ξανά και θα το ξανακάνουμε.

 

ΧΡ. ΜΥΤΙΛΙΝΙΟΣ: Μιας και είμαστε στα εθνικά θέματα, γι’ αυτό παίρνω αμέσως την ερώτηση, κύριε εκπρόσωπε. Στα τέλη της προηγούμενης εβδομάδας υπήρξαν καταγγελίες κατοίκων της Τήνου, σύμφωνα με τις οποίες τουλάχιστον τρία τουρκικά αλιευτικά σκάφη βρίσκονταν σε απόσταση μόλις 200 μέτρων από τις νότιες ακτές του νησιού και ψάρευαν επί σειρά ημερών χωρίς προφανή παρέμβαση τουλάχιστον των ελληνικών αρχών. Ποια είναι η επίσημη θέση της κυβέρνησης και ποια μέτρα ενεργοποιήθηκαν από το λιμενικό σώμα ή από άλλες υπηρεσίες.

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μετά από επικοινωνία με το υπουργείο Ναυτιλίας σας ενημερώνω, πως τα συγκεκριμένα αλιευτικά έχουν ξεκινήσει από τη Μάλτα και πάνε στην Τουρκία έλκοντας κλωβούς ιχθυοκαλλιέργειας, όπως λέει το υπουργείο. Δεν αλιεύουν. Αυτό που βλέπει ο κόσμος να σέρνουν είναι οι κλωβοί. Κατά τη νόμιμη διέλευσή τους για Τουρκία σταμάτησαν στην Τήνο λόγω δυσμενών καιρικών συνθηκών και μόλις έπεσε ο καιρός συνέχισαν για Τουρκία. Έχουν ελεγχθεί και από το τοπικό λιμεναρχείο.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Για το προσφυγικό και για τις εκπτώσεις που δεν κάνει η κυβέρνησή σας. Διαβάσαμε μια ανάρτηση του υπουργού Μετανάστευσης, που λέει για τη Σύμβαση της Γενεύης περί της νομικής κατάστασης των προσφύγων ότι, να σας διαβάσω και την ακριβή μεταφορά, ότι ρύθμιζε θέματα που αφορούσαν στη δεκαετία του ’50 και πλέον δεν μπορεί να ρυθμίζει θέματα το 2025 με αθρόες ροές. Θέλετε την κατάργηση της Σύμβασης της Γενεύης ή ο υπουργός έχει κάνει μία δήλωση εκτός κυβερνητικών θέσεων;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Δεν μίλησε για κατάργηση ο υπουργός. Μίλησε για μία νέα πραγματικότητα την οποία πρέπει να τη δούμε και στις επόμενες συζητήσεις σε ευρωπαϊκό επίπεδο να τη λάβουμε υπόψιν μας. Είναι σωστό αυτό το οποίο λέει. Όπως η πραγματικότητα του ’25 δεν έχει σχέση με την πραγματικότητα του ’10 και του ’15, η πραγματικότητα του ’50 θα είναι ενδεχομένως πολύ διαφορετική. Καλό είναι, λοιπόν, να είμαστε προνοητικοί και να βάζουμε τα ζητήματα.

 

ΜΗΝ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Είναι θέση της ελληνικής κυβέρνησης η αναθεώρηση της Σύμβασης της Γενεύης;

 

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Ο υπουργός μίλησε για μία νέα πραγματικότητα. Δεν έχει θέσει επίσημα σημεία αναθεώρησης. Όταν λοιπόν ερωτάται, οφείλει να λέει την αλήθεια και την πραγματικότητα στους πολίτες και αυτό κάνει ο υπουργός. Και προφανώς, όταν μιλάει ο υπουργός Μετανάστευσης, μιλάει εξ ονόματος της κυβέρνησης. Δεν μιλάει από μόνος του.

Γ. ΣΑΚΚΟΥΛΑ:    Είδαμε αυτές τις ημέρες ότι αφαιρέθηκε από το βιβλίο της Νεοελληνικής γλώσσας στη Γ΄ Γυμνασίου, ένα κείμενο, δημοσιευμένο παλιά στην «Καθημερινή», που αναφέρεται στην Ιντιφάντα και αναρωτιέμαι αν τώρα στο όνομα της στρατηγικής σχέσης με το Ισραήλ, θα απαλείφουμε κάθε τι μη αρεστό, ας πούμε, στο Ισραήλ, ακόμα και από τα βιβλία μας;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Θα ζητήσω ενημέρωση – δεν είναι εδώ στα θέματα τα οποία μας έχουν στείλει ενημέρωση τα Υπουργεία, για να σας απαντήσω για αυτό το οποίο – δεν το γνωρίζω.

*** ΑΠΑΝΤΗΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΓΕΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ ΘΡΗΣΚΕΥΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΥΠΑΙΘΑ

Το Ινστιτούτο Εκπαιδευτικής Πολιτικής (ΙΕΠ), που αποτελεί επιστημονικό βραχίονα του Υπουργείου Παιδείας, Θρησκευμάτων και Αθλητισμού, κάθε χρόνο γνωμοδοτεί για αλλαγές και διορθώσεις στα σχολικά βιβλία. Μόνο φέτος έγιναν 168 αλλαγές στο Δημοτικό και το Γυμνάσιο, μία εκ των οποίων είναι και αυτή στο βιβλίο της Νεοελληνικής Γλώσσας της Γ΄ Γυμνασίου.

Όπως όλοι αντιλαμβανόμαστε, στο συγκεκριμένο βιβλίο το αντικείμενο είναι η νεοελληνική γλώσσα, συνεπώς τα κείμενα που συμπεριλαμβάνονται πρέπει να υπηρετούν αυτό τον σκοπό. Η αντικατάσταση του συγκεκριμένου κειμένου από νέο εκπαιδευτικό υλικό, το οποίο δημιουργήθηκε με τη συνδρομή εργαλείων Τεχνητής Νοημοσύνης, έγινε με γνώμονα την ανάγκη για ουδέτερη και παιδαγωγικά εστιασμένη προσέγγιση σε θέματα που απαιτούν γλωσσική επεξεργασία εννοιών. Στόχος ήταν η ενίσχυση της δυνατότητας του/της εκπαιδευτικού να επικεντρωθεί σε δεξιότητες κατανόησης και έκφρασης, χωρίς να προκαλούνται ανεπιθύμητες αποσπάσεις από την κύρια μαθησιακή επιδίωξη του μαθήματος.

Η ενδιαφέρουσα αλλαγή που έκανε το ΙΕΠ -και όντως αξίζει συγχαρητηρίων- είναι η πρόσθεση ενός κειμένου που δημιουργήθηκε μέσω Τεχνητής Νοημοσύνης, ώστε η σχολική κοινότητα να έχει την ευκαιρία να μελετήσει ένα κείμενο που δεν δημιουργήθηκε από άνθρωπο. Αυτό το χαρακτηριστικό προσφέρει στη σχολική κοινότητα μια μοναδική ευκαιρία να προσεγγίσει ένα μη ανθρώπινο κείμενο, δηλαδή ένα κείμενο που δεν δημιουργήθηκε από συγγραφέα με προσωπικά βιώματα ή προθέσεις, αλλά από αλγόριθμο. Η συνθήκη αυτή μπορεί να αποτελέσει αφετηρία προβληματισμού για το πώς παράγεται η πληροφορία και πώς λειτουργεί η γλώσσα όταν απουσιάζει η ανθρώπινη πρόθεση.

Ταυτόχρονα, επανασχεδιάστηκαν και οι συνοδευτικές δραστηριότητες, όχι μόνο για να προσαρμοστούν στο νέο κείμενο, αλλά για να ενισχύσουν τη μαθησιακή εμπλοκή και την κριτική σκέψη των μαθητών/μαθητριών. Ενδεικτικά, εκτός από τις παραδοσιακές γραμματικο-συντακτικές ερωτήσεις που εντοπίζουν δευτερεύουσες προτάσεις, οι νέες δραστηριότητες εμπλέκουν τους μαθητές σε ερωτήματα όπως: «τι είδους πληροφορίες χρησιμοποίησε η ΤΝ;» ή «Από πού τις βρήκε;».

Ο παιδαγωγικός σχεδιασμός αποσκοπεί στην καλλιέργεια δεξιοτήτων κριτικής γλωσσικής επίγνωσης, μεταγνώσης και δεοντολογικής σκέψης γύρω από την πληροφορία και τα μέσα παραγωγής της, καθιστώντας τη Γλώσσα όχι απλώς εργαλείο περιγραφής, αλλά και πύλη κατανόησης του κόσμου.

Η επιλογή αυτή δεν συνιστά σε καμία περίπτωση αξιολογική κρίση ή απαξίωση του αρχικού κειμένου, το οποίο έχει διαχρονικά προσφέρει ερεθίσματα για γόνιμο διάλογο. Αντιθέτως, αναδεικνύει τη δέσμευση του ΙΕΠ να θωρακίσει τον παιδαγωγικό χώρο του σχολείου, διασφαλίζοντας την ισορροπία μεταξύ της επιστημονικής εγκυρότητας, της εκπαιδευτικής ουδετερότητας και της κοινωνικής ευαισθησίας.

Σε κάθε στάδιο, το ΙΕΠ καταγράφει και αξιολογεί με διαφάνεια τις προτάσεις και παρατηρήσεις που προέρχονται από την εκπαιδευτική και επιστημονική κοινότητα, στο πλαίσιο μιας δυναμικής διαδικασίας που προάγει την ακαδημαϊκή ελευθερία και τον αναστοχασμό.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Να ρωτήσω και κάτι από την περασμένη εβδομάδα, επειδή προσωπικά επέμεινα στην παραίτηση Σημανδράκου και είπατε μάλιστα πως δεν μπορούμε να δημοσιοποιήσουμε την επιστολή του και ούτω καθεξής, λίγες μέρες μετά βρισκόμαστε στη φάση όπου έχει δημοσιοποιηθεί και η επιστολή του και φαίνεται ότι ο άνθρωπος λέει δις, ότι του ζητήθηκε η παραίτηση και την οποία και κατέθεσε. Ζητήθηκε από τον κ. Μπρατάκο, από τον κ. Βορίδη και τον κ. Παπασταύρου. Θα ήθελα να επαναφέρω το ερώτημα, πότε ενημερώθηκε για αυτό ο Πρωθυπουργός, για το αίτημα για παραίτηση και δεύτερον, εάν μετά τα όσα έχουν συμβεί κρίνετε πως ήταν λάθος το αίτημα για παραίτηση; Πως δεν έπρεπε να έχει παραιτηθεί δηλαδή ο πρόεδρος του ΟΠΕΚΕΠΕ τότε, αλλά ο κ. Αυγενάκης.

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Επαναλαμβάνω και νομίζω ότι έχει γίνει κτήμα όλων, ότι όλα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας για την περίπτωση Σημανδράκου, αποδεικνύουν τις προθέσεις, τις διαθέσεις, αλλά και τις κινήσεις του Μαξίμου, προφανώς όταν μιλάμε για Μαξίμου, μιλάμε κεντρικά για την κυβέρνηση και με τη βούληση του Πρωθυπουργού, στο ζήτημα κάθαρσης του ΟΠΕΚΕΠΕ και ευρύτερα στο ζήτημα αγροτικών επιδοτήσεων. Ευτυχώς που έγιναν αυτές οι αποκαλύψεις, τις οποίες προσπάθησε να εργαλειοποιήσει κατά το δοκούν η Αντιπολίτευση, με αποτυχία θεωρώ εγώ, γιατί ο κόσμος καταλαβαίνει. Οι αποκαλύψεις αυτές μας έδειξαν ότι όταν ετέθη στους συνεργάτες του Πρωθυπουργού, ένα ζήτημα με τον πρόεδρο του ΟΠΕΚΕΠΕ, για το αν θα μπλοκαριστούν κάποια ΑΦΜ, τα ΑΦΜ αυτά μπλοκαρίστηκαν. Και αυτό το είδε ο κόσμος και κατάλαβε ότι αυτό το δήθεν, «είναι στο κόλπο ο Μητσοτάκης, ο Μπρατάκος, ο Παπασταύρου» και όλα αυτά τα οποία ακούστηκαν από την Αντιπολίτευση, ήταν παραμύθια της Χαλιμάς, τα οποία για άλλη μια φορά διακινούσε η Αντιπολίτευση, παίρνοντας την σκυτάλη από τα παραμύθια, τα οποία διακινούσε για άλλες πολύ σοβαρές υποθέσεις, πάνω στις οποίες έκτιζε ένα αφήγημα δήθεν συγκάλυψης. Την πήραν την σκυτάλη, τώρα το νέο ας πούμε, παραμύθι της Αντιπολίτευσης είναι αυτό. Είναι άλλο πράγμα οι επιστολές Σημανδράκου και άλλο πράγμα η δήλωση παραίτησης. Νομίζω ότι τα συγχέετε. Δεν νομίζω ότι αναφέρεται στην επιστολή παραίτησης αυτό το οποίο λέτε, αλλά εν πάση περιπτώσει  απάντησα για την επιστολή παραίτησης και όλα αυτά προφανώς, δεν αυτενέργησαν οι Υπουργοί, είχαν να κάνουνε για πολιτικούς λόγους. Το αναφέρει και ο άνθρωπος ότι το πρόβλημα ήταν η συνεργασία που είχε, για μια σειρά από λόγους, πολιτική διαφωνία μπορεί να το πει κανείς, διαφωνία χειρισμού του οργανισμού,  τα έχει πει ο κ. Αυγενάκης αυτά, δεν τα έχει κρύψει. Είχε κάνει συνεντεύξεις και είχε πει μια σειρά από ζητήματα και για αυτό και για την καλύτερη λειτουργία του οργανισμού, παραιτήθηκε ο κ. Σημανδράκος και στη συνέχεια, οι μετά από αυτόν, έστειλαν στη Δικαιοσύνη 730 ΑΦΜ από αυτά για να εξεταστούν σε ποινικό επίπεδο. Όλη αυτή η αλληλουχία των γεγονότων, οι δημόσιες δηλώσεις του τότε Υπουργού, οι κινήσεις του Μεγάρου Μαξίμου, το μπλοκάρισμα των ΑΦΜ, το ότι το στείλανε για ποινική διερεύνηση, μόνο συμπαιγνία δεν δείχνει. Δεν μπορεί να μην το καταλαβαίνουμε αυτό. Τώρα να σας πω την ακριβή ημέρα που ενημερώθηκε ο Πρωθυπουργός, σας απαντάω καθαρά, ότι τίποτα από όλα αυτά δεν έγιναν εν κρυπτώ. Τίποτα από όλα αυτά. Είναι ξεκάθαρο και δείχνουν το αντίθετο από αυτό το οποίο κάποιοι θέλουν να πουν στον κόσμο. Μια Κυβέρνηση η οποία μπλοκάρει ΑΦΜ και στέλνει τους απατεώνες, τους εν δυνάμει απατεώνες, γιατί μέχρι να εξεταστεί μια υπόθεση υπάρχει το τεκμήριο της αθωότητας, στη Δικαιοσύνη, προφανώς δείχνει ότι θέλει κάθαρση. Είναι σαφές. Το αντίθετο που πάει να φτιάξει η Αντιπολίτευση δε βγαίνει, το προσπάθησαν …

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:    Εγώ δημοσιογραφικά, προσπαθώ… η Αντιπολίτευση στη Βουλή…

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Ναι, εννοείται.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ:    Επειδή και από τα δημοσιεύματα και από τις δικές σας παραδοχές, μιλάμε για περίπου 9000 ΑΦΜ, τέλος πάντων κάποιες χιλιάδες και αναφέρεστε σε 700 που εστάλησαν στη Δικαιοσύνη, τα υπόλοιπα κόκκινα, μετά την παραίτηση του κυρίου πληρώθηκαν και παίρνετε εσείς την ευθύνη και για αυτά, επειδή λέτε τον αφήσαμε να μην πληρώσει κάποια, αυτά που πληρώθηκαν τα κόκκινα ήταν από δική σας επιλογή;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ: Μπλοκαρίστηκαν και τα 9000 ΑΦΜ. Μπλοκαρίστηκαν στον έλεγχο που έγινε στον έλεγχο που έγινε τότε, τα 9300 ΑΦΜ όλα, τα πάντα. Μπλοκαρίστηκαν. Στη συνέχεια έγινε νέα επεξεργασία, νέος έλεγχος και κάποια από αυτά, αυτά είναι ζητήματα που τα απαντάει ο αρμόδιος οργανισμός, γιατί έχει αυτονομία και ελευθερία κινήσεων, προφανώς σε επικοινωνία με τον εκάστοτε Υπουργό, αλλά τους ελέγχους τους κάνει ο οργανισμός, δεν τους κάνει το Υπουργείο, πληρώθηκαν αυτά τα οποία θεωρήθηκε ότι έπρεπε να πληρωθούν στη συνέχεια. Μέρος αυτών, γιατί δεν σημαίνει ότι ένα «κόκκινο» ΑΦΜ είναι για να πάει στον Εισαγγελέα, μέρος αυτών πήγε στη Δικαιοσύνη, δηλαδή στον Εισαγγελέα, στην ποινική Δικαιοσύνη. Αυτά είναι πλέον δημόσια και το ξαναλέω, οι διαφωνίες, οι οποίες οδήγησαν σε αυτή την παραίτηση και από την πλευρά του κ. Αυγενάκη, είχαν εκφραστεί δημοσίως. Δεν ήτανε κάτι το οποίο ήτανε κρυφό και κάποιοι ας πούμε ανακάλυψαν από την Αντιπολίτευση και βγάλανε τη μεγάλη αποκάλυψη. Το ξαναλέω, ευτυχώς που έγινε αυτή η αποκάλυψη, αυτού του σοβαρού ρεπορτάζ της εφημερίδας «Καθημερινή», γιατί φωτίστηκε μια πλευρά πάρα πολύ σημαντική, που δείχνει πόσο ήθελε η Κυβέρνηση την κάθαρση και έκανε αρκετές πράξεις, που όπως είπα και σε προηγούμενες μου απαντήσεις, απεδείχθησαν ότι δεν ήταν αρκετές για αυτό και προχωράμε σε ακόμα περισσότερες.

Μ. ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΥ: Και κάτι σημερινό για τον κ. Καραμανλή. 130 λέξεις υπόμνημα απέναντι στους πολίτες και τις οικογένειες των Τεμπών, για τις κατηγορίες που του αποδίδονται. Είναι αρκετές;

Π. ΜΑΡΙΝΑΚΗΣ:  Κοιτάξτε να δείτε, νομίζω ότι αυτό ως ανάλυση είναι στο πλαίσιο της προσπάθειας να εξοργιστεί ο κόσμος. Ο κ. Καραμανλής, δεν μίλησε για πρώτη φορά με αυτό το υπόμνημα, το οποίο προφανώς έχει μεν ένα χαρακτήρα, δεδομένης της βούλησής του να πάει στο φυσικό δικαστή, σεβασμού της διαδικασίας. Δεν είναι οι θέσεις του εκεί, έχει κάνει ομιλία, έχει εκφράσει τις θέσεις του και όχι μόνο μια φορά, θα απευθυνθεί προφανώς και στο Δικαστικό Συμβούλιο, εδώ είναι νομίζω, μια τακτική κάποιων να απομονώσουν μια διαδικαστική ενέργεια, η οποία προφανώς έχει αξία, για να υπάρχει σεβασμός στο όργανο που είναι η συγκεκριμένη Επιτροπή προκαταρκτικής εξέτασης, όπως τη λέμε Προανακριτική, αλλά νομίζω ότι είναι πάρα πολύ λάθος, να δημιουργούμε τέτοια τεχνάσματα για εξοργίσουμε τους συγγενείς, την κοινωνία για τα Τέμπη. Έγινε για πολλούς μήνες από την Αντιπολίτευση και από κάποια Μέσα ενημέρωσης, θεωρώ ότι ήταν χυδαία όλη αυτή η προσπάθεια. Κατέρρευσε αυτή η προσπάθεια, δεν έδειχνε στην πραγματικότητα κανέναν σεβασμό στους συγγενείς των θυμάτων και στην κοινωνία, ας μην έχουμε δεύτερο και τρίτο γύρο αυτής της προσπάθειας, γιατί απεδείχθησαν όλα αυτά τα τεχνάσματα πολύ φτηνά κόλπα από την Αντιπολίτευση και όχι αποδοτικά από ότι φαίνεται γιατί κανέναν δεν έπεισαν. Τα Τέμπη είναι μια ανοικτή πληγή, ένα από τα μεγαλύτερα τραγικά δυστυχήματα, τα ερευνά η Δικαιοσύνη, δίδονται απαντήσεις και οι πιο σημαντικές απαντήσεις θα δοθούν από τους ίδιους τους Δικαστές.

Ευχαριστώ πολύ.

 

 

 

 

 

 

 

Copyright © 2023-2025 - Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης & Επικοινωνίας, All Rights Reserved, Media.Gov.gr